Teplice v úterý přeberou první bateriové trolejbusy, budou v majetku města
Trolejbus 30Tr. Autor: Škoda Electric
V Teplicích budou v úterý slavnostně předány nové parciální trolejbusy Škoda 30Tr. Pět nových vozidel v celkové hodnotě 76 milionů
V Teplicích patří všechny trolejbusy městu, tak že to není nic nového.
Vidíte, přiznávám, že toto jsem nezkoumal. Díky za doplnění.
Přitom v devadesátých letech chtěl kuřák Kubera (jeho charakteristika, titul, nejvyšší životní zkušenost), starosta za ODS, trolejbusy zrušit.
Ještě že zdravý rozum zvítězil. Rušení = seberealizace hloupých jelit.
Za 15 milionů by se dali koupit i klasické elektrobusy a nepotřebujete žádné troleje.
ten elektrobus má jaký dojezd? Teplice moc neznám, ale znám zlín a tam mají baterky i agregát a baterky jsou z hlediska uspory lepší. Nemusíte řešit nějaký nabíjecí stanice a nedivil bych se, kdyby v tom zlíně byli na výzvědách, nebot oni mají ty první už dva roky a kupují další.
Elektrobusy mají dojezd 180 – 200 km, což pro denní dojezd MHD je dostačující. Otázka je pak ceny nové baterie po šesti letech a ceny dobijecich stanic oproti ceně troleji
Tenhle koncept mi dává smysl. V centru Teplic je spousta kilometrů drátů, kde jezdí spousta trolejbusových linek, ale na okrajích města se nevyplatí postavit 2 km trolejbusové trati, aby tam jezdil 1 trolejbus ta hodinu. Takže využití klasické trolejbusové sítě v centru a baterií na nazadrátovaných předměstích je výhodné, zejména když tím vytlačí zbytečné autobusy z centra lázeňského města.
Jediné co trolejovat je úsek na Šanově u lázní mezi ulicemi U Nových lázní x Josefa Hory (Jankovcova), kde chybí odhadem asi 10 metrů vzdušnou čarou… a dále úsek mezi zast. Hlavní nádraží – Trnovany Policie v ulici Hrázní mezi Nádražním náměstí a křižovatkou Hrázní x Jankovcova (Masarykova).
To už se asi nikdy nestane..
Navrh padl, uvidime jak zareaguje rada mesta