Teplice rozšiřují trolejbusovou trať do Trnovan a modernizují měnírnu
Trolejbus Škoda 25Tr, provozovaný společností Arriva Teplice, na lince č.10 na Nové VsiAutor: Tomas.hchn – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=26640711
Do roku 2023 bude provoz MHD v Teplicích kompletně elektrický.
Je tu někdo znalý místních poměrů? Koukám na mapy.cz a na uvedené ulice v Trnovanech a tam už trolejbusy jezdí.
Částečně ano, jezdí tam 101 obsluhovaná parciálním trolejbusem, ta ale končí v zastávce Anger a dál už nikam nepokračuje, takže to na baterii zvládne v pohodě. Jenže pak tam jezdí i dvě autobusové linky, z nichž jedna pokračuje do sousední obce Proboštov (bez trakčního vedení) a druhá do městské části Sobědruhy (kde vedení vzhledem k poloze na okraji města samozřejmě také není vedení). Aby mohly parciály jezdit i na těchto dvou linkách, což je cílem, mít čistě trolejbusovou dopravu, musí být tyhle ulice zadrátované, aby na baterii mohly trolejbusy jet už jen do Sobědruh/Proboštova.
Velice mě tato zpráva potěšila, že se propojí Luna k trolejovému vedení Trnovan. Toto téma před mnoha lety někdo vlivný smetl ze stolu (Kubera to nebyl). Trochu mě jen zaráží jak se bude tato trať napájet. Jsem si totiž naprosto jistý, že kabely, které napájí momentální tratě jsou vytíženy a rezervní tam nejsou. Již nyní je to v poloze, že kdyby někdo překopl napájecí kabel pro Přítkovskou tak Trnovany stojí. Jak to vím? Jednoduše, protože jsem před mnoha lety upravoval a měnil napájení trolejbusových tratí v celých Teplicích. Tento systém napájení funguje dodnes takže asi tak špatně jsem to nenechal… Číst vice »
Je ohromné, koho moje poznámka o sběračích popudila. 😀
Bohužel podle současných plánů se ze dvou párů pro úsek u OBI jeden přesune na trať kolem Kauflandu (původně měl být NB u bývalé sportovní haly, teď bude asi někde pod Kauflandem). Ono by to mělo být docela naddimenzované, ale je fakt, že v případě nějaké poruchy by pak mohl být problém. Tažení nový kabelů na Lunu právě nebude, prakticky se to bude napájet z toho co je nyní. Nicméně já bych raději udělal nový NB v Kozinově ul. z protažené kabeláže k vozovně. S tou polohou MR6 je možné, že se počítalo pro případné tratě do Proboštova, když by… Číst vice »
Arriva v Teplicích přivedla trolejbusy na pokraj technické způsobilosti. Závady se odstraňují prakticky jen ty, u kterých je nějaké riziko bezpečnosti provozu. Kosmetické vady jako třeba topení do vozu, elektrický výhřev zrcátek, vandalismus, neotevření části dveří na pokyn tlačítka a podobné se neodstraňují. A teď, co už Arriva prakticky ví, že o to přijde bude jezdit po Teplicích jeden autobus a dva trolejbusy a nebude se opravovat už vůbec nic. Ze strany města dobrý krok.
Nějak mě to u Arrivy nepřekvapuje, po zkušenostech z pražské/středočeské dopravy.
Ale zase je Arriva levná.A o to jde.
Ona je Arriva hlavně jediná, která může provozovat trolejbusovou dopravu v ČR. Pokud tedy pomineme dopravní podniky jednotlivých měst, které se však do výběrka v Teplicích hlásit nebudou. Takže Arriva nevyhrála kvůli ceně, ale kvůli monopolu, právě proto budou mít Teplice vlastní DP.
A ta licence na provoz trolejbusů je taková byrokratická pakárna, že jiné firmy o to nestojí?
Nejspíš ano. Z pohledu českých zákonů jsou totiž trolejbusy drážní dopravou.
Je. Jako založit nové ČD. Trolejbusy jsou drážní vozidla.
Ještě by si nějaký soukromník tu licenci udělal. To by tak hrálo.
To je skvělá zpráva. 🙂 Minulé léto jsme s manželem v Teplicích byli a náramně jsme si to tam užili. A vypadá to, že si to zopakujeme, protože se nám Podkrušnohoří oběma líbí a trolejbusovou dopravu jsme využívali po celý náš pobyt.
Ale myslím si, že i primátor by mohl mluvit odborně. Pane Číže, pokud to čtete, poučte pana primátora, že trolejbus má sběrače, ne tykadla. To bych čekal spíš mezi řečí někde v hospodě. 🙂
On i pan primátor může používat slangový výraz, paní roberte.
Může, ale sem se to nehodí.
A jsem pan. Už od narození. A do smrti i zůstanu. 😉
takže ne s manželem, ale s r. partnerem…
Nemusíš mě poučovat o tom, jaký svazek jsme uzavřeli. Je to manžel, protože je cizinec a brali jsme se v cizině. 😉
Je-li ovšem váš partner manželem, pak jste vy logicky jeho manželka, a tedy paní, tudíž Pája musí mít pravdu!
Nejsem jeho manželka. Už si zvykni na to, že oba jsme muži a jsme manželé. 🙂 Není o čem diskutovat.
Může, ale neměl by!
V Teplicích je od dob pana Kubery zvykem, že primátor není jen a pouze nastrojený rádoby spisovný vrcholný politik v saku, ale umí být i neformální a vtipný, umožňují-li to okolnosti. Myslím, že v téhle situaci si slangový výraz rozhodně mohl dovolit. Nebylo to nikde na konferenci, ale pro média, navíc pod slovem sběrač si půlka občanů představí možná tak houbaře. Takže nemusíte hledat za každou cenu problémy.
Přesně tak. Hynek Hanza byl dlouholetý Kuberův spolupracovník, jeho pravá ruka.
http://www.spvd.cz/index.php/teplice/trolejbusy-na-pranyri – tady máte přístup bůhvíproč idealizovaného Kubery jako z partesu. Ano, trolejbusy chtěl zrušit, ihned jak se dostal k lizu.