Teplice představily nový devatenáctimetrový trolejbus
Trolejbus 33 Tr. Foto: Honza Tran
Cestující v Teplicích mohli tento týden usednout poprvé do nového devatenáctimetrového trolejbusu, který bude nasazen v městské hromadné dopravě. Další
Devatenáctimetrový trolejbus? A na co, když se tam nastupuje předními dveřmi a počet přepravených cestujících se limitně blíží nule?
Rok 2013 – 14,9 mil. přepravených cestujících
2014 – 14,8 mil.
2015 – 14,2 mil.
2016 – 13,7 mil.
2017 – 3,6 mil.
Údaje jsou z poslední dostupné výroční zprávy SDP ČR, ale poslednímu číslu moc nevěřím, zřejmě se na jiný systém sčítání cestujících.
Nejdříve ať si udělají pořádné linkové vedení a zruší ten debilní a zdržující nástup předními dveřmi. Že „to takhle funguje 30 let“, pro mě není argument.
Vzhledem k teplické demografii bych nastupování ponechal.
Dobrý počin, pokud si magistrát uvědomuje, že jako vlastník techniky se tímto stává pilotním testerem Š 33 Tr se všemi pro a proti. No, držím pěsti, aby těch proti bylo zanedbatelné minimum.
„Máme to štěstí, že je to první vůz v novém designu od společnosti SOR, v současnosti je jediný v republice, který půjde do provozu MHD,“ řekl teplický primátor Hynek Hanza (ODS).
Ironie?
Docela by mě zajímal interiér. Něco fotek je na Dopraváčkovi, vypadá to použitelně, že by tam bylo i místo na nohy.
Rozložení sedaček je shodné s NS 18 (až na 2 sedačky navíc v zadní části vozu). Jinak je to prakticky totožné se staršími modely NB 18. Jediný rozdíl mezi NB / NS je přední část, kde díky úbytku dveří jsou odlišně uspořádané sedačky mezi 1. a 2.dveřmi.
Video o NS 18: https://www.youtube.com/watch?v=vY6EmfaZMg4
pro zajímavost, foto je z Plzně, zastávka CAN, Tylova, zkušební jízda ŠT
Chci se zeptat není potřeba nějaká vyjímka pro provoz vozidla delšího než 18 metrů? Případně jak se to řeší u trolejbusu?
SOR NB 18 je dlouhý 18,75 m a jezdí jich u nás stovky kusů už mnoho let.
https://www.sor.cz/wp-content/uploads/2017/09/NB_12-18_CZ_LoRes.pdf
Já jen že v Praze zkoušeli delší busy a museli mít povolení, tak mě to zajmalo
Trolejbus je drážní vozidlo. Nemá ani RZ
Jen dodám, aby bylo jasno:
Největší povolené rozměry vozidel a jízdních souprav
…
c) délka, která činí u
1. jednotlivého vozidla s výjimkou autobusu a návěsu – 12,00 m,
2. trolejbusu a autobusu se dvěma nápravami – 13,50 m,
3. trolejbusu a autobusu se třemi a více nápravami – 15,00 m,
4. kloubového dvoučlánkového autobusu a trolejbusu – 18,75 m,
5. kloubového tří a vícečlánkového autobusu a trolejbusu – 22,00 m.
aha takže text je zase zavadějící, díky za vysvětlení
Koukám, že vyhláška 209/2018 Sb. https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2018-209 je jenom rok stará. Největší povolené rozměry vozidel viz § 7.
Ajo, ona je z toho sólo vyhláška. Díky, já si říkal, kam ty paragrafy zmizely. Inu makáme.
To byly tříkloubáky. Stejně tak si Výzkumný ústav šalinový v Šalingradě vyjednal výjimku pro tramvaje delší než 30 metrů.
V aktuálním znění je §39 zrušený.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2014-341/zneni-0#cast9
byly to i dvoučlánkové autobusy krom jiných. MB Capacity má přes 20 metrů