Teplice představily nový devatenáctimetrový trolejbus

Trolejbus 33 Tr. Foto: Honza TranTrolejbus 33 Tr. Foto: Honza Tran

Cestující v Teplicích mohli tento týden usednout poprvé do nového devatenáctimetrového trolejbusu, který bude nasazen v městské hromadné dopravě. Další

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
A.R.

Devatenáctimetrový trolejbus? A na co, když se tam nastupuje předními dveřmi a počet přepravených cestujících se limitně blíží nule?
Rok 2013 – 14,9 mil. přepravených cestujících
2014 – 14,8 mil.
2015 – 14,2 mil.
2016 – 13,7 mil.
2017 – 3,6 mil.
Údaje jsou z poslední dostupné výroční zprávy SDP ČR, ale poslednímu číslu moc nevěřím, zřejmě se na jiný systém sčítání cestujících.
Nejdříve ať si udělají pořádné linkové vedení a zruší ten debilní a zdržující nástup předními dveřmi. Že „to takhle funguje 30 let“, pro mě není argument.

vydra

Vzhledem k teplické demografii bych nastupování ponechal.

Přemek

Dobrý počin, pokud si magistrát uvědomuje, že jako vlastník techniky se tímto stává pilotním testerem Š 33 Tr se všemi pro a proti. No, držím pěsti, aby těch proti bylo zanedbatelné minimum.

Poudy

„Máme to štěstí, že je to první vůz v novém designu od společnosti SOR, v současnosti je jediný v republice, který půjde do provozu MHD,“ řekl teplický primátor Hynek Hanza (ODS).

Ironie?

Jiří Kocurek

Docela by mě zajímal interiér. Něco fotek je na Dopraváčkovi, vypadá to použitelně, že by tam bylo i místo na nohy.

Josef22

Rozložení sedaček je shodné s NS 18 (až na 2 sedačky navíc v zadní části vozu). Jinak je to prakticky totožné se staršími modely NB 18. Jediný rozdíl mezi NB / NS je přední část, kde díky úbytku dveří jsou odlišně uspořádané sedačky mezi 1. a 2.dveřmi.
Video o NS 18: https://www.youtube.com/watch?v=vY6EmfaZMg4

kakov

pro zajímavost, foto je z Plzně, zastávka CAN, Tylova, zkušební jízda ŠT

Filip

Chci se zeptat není potřeba nějaká vyjímka pro provoz vozidla delšího než 18 metrů? Případně jak se to řeší u trolejbusu?

Martin V.

SOR NB 18 je dlouhý 18,75 m a jezdí jich u nás stovky kusů už mnoho let.
https://www.sor.cz/wp-content/uploads/2017/09/NB_12-18_CZ_LoRes.pdf

Filip

Já jen že v Praze zkoušeli delší busy a museli mít povolení, tak mě to zajmalo

Cyklista

Trolejbus je drážní vozidlo. Nemá ani RZ

Josef22

Jen dodám, aby bylo jasno:
Největší povolené rozměry vozidel a jízdních souprav

c) délka, která činí u
1. jednotlivého vozidla s výjimkou autobusu a návěsu – 12,00 m,
2. trolejbusu a autobusu se dvěma nápravami – 13,50 m,
3. trolejbusu a autobusu se třemi a více nápravami – 15,00 m,
4. kloubového dvoučlánkového autobusu a trolejbusu – 18,75 m,
5. kloubového tří a vícečlánkového autobusu a trolejbusu – 22,00 m.

Filip

aha takže text je zase zavadějící, díky za vysvětlení

Martin V.

Koukám, že vyhláška 209/2018 Sb. https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2018-209 je jenom rok stará. Největší povolené rozměry vozidel viz § 7.

Jiří Kocurek

Ajo, ona je z toho sólo vyhláška. Díky, já si říkal, kam ty paragrafy zmizely. Inu makáme.

Jiří Kocurek

To byly tříkloubáky. Stejně tak si Výzkumný ústav šalinový v Šalingradě vyjednal výjimku pro tramvaje delší než 30 metrů.

V aktuálním znění je §39 zrušený.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2014-341/zneni-0#cast9

Filip

byly to i dvoučlánkové autobusy krom jiných. MB Capacity má přes 20 metrů