Doprava ve městě Trolejbusy

Teplice představily nový devatenáctimetrový trolejbus

Trolejbus 33 Tr. Foto: Honza Tran
Trolejbus 33 Tr. Foto: Honza Tran

Cestující v Teplicích mohli tento týden usednout poprvé do nového devatenáctimetrového trolejbusu, který bude nasazen v městské hromadné dopravě. Další dva dvanáctimetrové trolejbusy dostane lázeňské město v polovině měsíce. Hodnota celé zakázky na tři vozidla byla téměř 43 milionů korun s DPH.

Devatenáctimetrový prototyp Škoda 33 Tr. s novou karoserií bude nasazen do plného provozu zhruba 10. října. „Máme to štěstí, že je to první vůz v novém designu od společnosti SOR, v současnosti je jediný v republice, který půjde do provozu MHD,“ řekl teplický primátor Hynek Hanza (ODS).

Kloubový trolejbus bude ještě osazen odbavovacím systémem. „Rozdíl oproti starým patnáctimetrovým vozů, které se už nevyrábějí, je ve výbavě. Je tu klimatizace pro celý vůz, kterou lze v zimě přitápět. Pro posílení bezpečnosti slouží několik bezpečnostních kamer, vnější kamera je pak vepředu i vzadu,“ uvedl Jakub Číže z odboru dopravy teplického magistrátu.

Teplice mají v provozu devět velkokapacitních trolejbusů. Jeden z nejstarších vozů přejde po nasazení nového, do kterého se vejde 120 lidí, do trvalé zálohy. Prototyp bude jezdit na linkách z části Řetenice. Dva dvanáctimetrové trolejbusy budou v provozu nejpozději 1. listopadu.

Teplice investují do obnovy vozového parku z vlastního rozpočtu. Z lázeňského města mají postupně zmizet autobusy. Nahrazují je parciální trolejbusy. Město chce podporovat elektromobilu, provoz MHD bude podle rozhodnutí radnice do roku 2023 kompletně elektrický.

V předchozích letech město řešilo budoucnost MHD. Radnice v roce 2017 rozhodla s ohledem na nové technické možnosti, jako jsou parciální vozidla, ochranu ovzduší či lázeňství, že do roku 2023 bude celá MHD převedena na elektrický provoz.

Městskou hromadnou dopravu v Teplicích provozuje firma Arriva, smlouvu má do konce roku 2023. Vlastníkem vozidel je město.

ČTK

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
A.R.
Host
A.R.

Devatenáctimetrový trolejbus? A na co, když se tam nastupuje předními dveřmi a počet přepravených cestujících se limitně blíží nule?
Rok 2013 – 14,9 mil. přepravených cestujících
2014 – 14,8 mil.
2015 – 14,2 mil.
2016 – 13,7 mil.
2017 – 3,6 mil.
Údaje jsou z poslední dostupné výroční zprávy SDP ČR, ale poslednímu číslu moc nevěřím, zřejmě se na jiný systém sčítání cestujících.
Nejdříve ať si udělají pořádné linkové vedení a zruší ten debilní a zdržující nástup předními dveřmi. Že „to takhle funguje 30 let“, pro mě není argument.

vydra
Host
vydra

Vzhledem k teplické demografii bych nastupování ponechal.

Přemek
Host
Přemek

Dobrý počin, pokud si magistrát uvědomuje, že jako vlastník techniky se tímto stává pilotním testerem Š 33 Tr se všemi pro a proti. No, držím pěsti, aby těch proti bylo zanedbatelné minimum.

Poudy
Host
Poudy

„Máme to štěstí, že je to první vůz v novém designu od společnosti SOR, v současnosti je jediný v republice, který půjde do provozu MHD,“ řekl teplický primátor Hynek Hanza (ODS).

Ironie?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Docela by mě zajímal interiér. Něco fotek je na Dopraváčkovi, vypadá to použitelně, že by tam bylo i místo na nohy.

Josef22
Host
Josef22

Rozložení sedaček je shodné s NS 18 (až na 2 sedačky navíc v zadní části vozu). Jinak je to prakticky totožné se staršími modely NB 18. Jediný rozdíl mezi NB / NS je přední část, kde díky úbytku dveří jsou odlišně uspořádané sedačky mezi 1. a 2.dveřmi.
Video o NS 18: https://www.youtube.com/watch?v=vY6EmfaZMg4

kakov
Host
kakov

pro zajímavost, foto je z Plzně, zastávka CAN, Tylova, zkušební jízda ŠT

Filip
Host
Filip

Chci se zeptat není potřeba nějaká vyjímka pro provoz vozidla delšího než 18 metrů? Případně jak se to řeší u trolejbusu?

Martin V.
Host
Martin V.

SOR NB 18 je dlouhý 18,75 m a jezdí jich u nás stovky kusů už mnoho let.
https://www.sor.cz/wp-content/uploads/2017/09/NB_12-18_CZ_LoRes.pdf

Filip
Host
Filip

Já jen že v Praze zkoušeli delší busy a museli mít povolení, tak mě to zajmalo

Cyklista
Host
Cyklista

Trolejbus je drážní vozidlo. Nemá ani RZ

Josef22
Host
Josef22

Jen dodám, aby bylo jasno:
Největší povolené rozměry vozidel a jízdních souprav

c) délka, která činí u
1. jednotlivého vozidla s výjimkou autobusu a návěsu – 12,00 m,
2. trolejbusu a autobusu se dvěma nápravami – 13,50 m,
3. trolejbusu a autobusu se třemi a více nápravami – 15,00 m,
4. kloubového dvoučlánkového autobusu a trolejbusu – 18,75 m,
5. kloubového tří a vícečlánkového autobusu a trolejbusu – 22,00 m.

Filip
Host
Filip

aha takže text je zase zavadějící, díky za vysvětlení

Martin V.
Host
Martin V.

Koukám, že vyhláška 209/2018 Sb. https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2018-209 je jenom rok stará. Největší povolené rozměry vozidel viz § 7.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Ajo, ona je z toho sólo vyhláška. Díky, já si říkal, kam ty paragrafy zmizely. Inu makáme.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

To byly tříkloubáky. Stejně tak si Výzkumný ústav šalinový v Šalingradě vyjednal výjimku pro tramvaje delší než 30 metrů.

V aktuálním znění je §39 zrušený.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2014-341/zneni-0#cast9

Filip
Host
Filip

byly to i dvoučlánkové autobusy krom jiných. MB Capacity má přes 20 metrů

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce

Nadcházející akce

  1. Křivoklátský expres

    14. prosince - 15. prosince