Teplice chystají velké rozšíření trolejbusových tratí, do roku 2023 bude MHD jen na elektřinu
Trolejbus Škoda 25Tr, provozovaný společností Arriva Teplice, na lince č.10 na Nové VsiAutor: Tomas.hchn – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=26640711
Teplice chystají v příštích dvou letech investice ve výši téměř 100 milionů korun do rozšíření trolejbusových tratí a jejich modernizace.
Už se na to úplně těším.
Smrad z města se jen přesouvá do smradu za město (elektrárna Ledvice) a říká se tomu ekologie.
Ano, protože smrad se lépe rozptýlí za městem než ve městě.
A to zdaleka není nejdůležitější.
A co je nejdůležitější?
(předem upozorňuji, že pokud Hanzi mluvil o „smradu“, tak rozhodně nemluvil o CO2 – což je bezbarvý plyn _bez zápachu_ , ten je tedy z argumentace vyloučen)
Tak hlavně část té elektrické energie se vyrobí i mimo Ledvice z obnovitelných zdrojů a jaderné energie, která nesmrdí.
Pěkné. Škoda jen těch podivných intervalů a chybějící spojky v Hrázní..
A když už jsme teda u trolejbusů v Teplicích, bude se nějak využívat točna V Břízkách? Je manipulační? Nebo se sundá?
V Břízkách se už neotočí ani kolo, z točny je parkoviště. Ale ten zadrátovaný cancourek s přeloženými zastávkami na Duchcovskou by se asi dal využít pro výjezd parciálů za město směr Hudcov..
On se tak využívá, minimálně ve směru do centra, tam je totiž natrolejovací trychtýř.
A to jste vzal kde? Některé spoje 104 tam začínají a i končí takže ta točna je využívána
Roberte točna v Břízkách se využívá. Jak ráno tak i večer. Některé spoje 104 tam končí a i začíná. Stačí koukat na jízdní řád
Nejsem z Teplic, zase tak moc na jízdní řády nekoukám. Když jsem tam byl posledně, byla točna zaházená auty a vůbec to nevypadalo, že se používá. Neškodilo by ubrat na té jízlivosti. Pokud jsem tě tím dotazem obtěžoval, neměl jsi reagovat.
Vždyť točna v Břízkách je využívána. Některé spoje 104 tam končí i začínají. Měl by ses lépe dívat naa jízdní řád
Problém MHD Teplice je, že v některých relacích přebírají cestující MHD zelené autobusy DÚK, jelikož zelené autobusy ve většině případů projíždějí celým městem naskrz. Druhým pak je absence pořádného propojení železniční stanice s MHD, převážná většina linek MHD odjíždí z Masarykovy ulice (zastávka Masarykova, příp. Hotel de Saxe), takže člověk musí ujít pořádný kus cesty aby se dostal na MHD. Spíše by to chtělo vystavět propojku trolejí v ulici Hrázní a přestavět prednádražní prostor, následně upravit vedení linek MHD. Dále stojí za úvahu ukončit linky DÚK na autobusovém nádraží v Teplicích a ne je nechat projíždět celým městem naskrz.
Důležité je, že cestující busem jedou a ne jestli je zelený nebo teplický. Je to jeden systém. Průjezdný systém linkovych busu je pro cestující přínosnejsi, než je nutit do přestupu jen abychom zaplnili trolejbus.
To je ovšem jen jedna strana mince: bráno do „ekologických“ důsledků, bylo by určitě vhodné propojit trolejbusové systémy Teplic a Ústí nad Labem nějakou „rychlíkovou“ trasou a zelené (barvou, nikoli až tak ekologičností) autobusy nahradit parciálními trolejbusy + elektrobusy. A samozřejmě i upravit tarify tak, aby fungovaly ve prospěch cestujících …
Věcí co „by bylo vhodné“ jistě najdeme milión. Spojení Teplic a Ústí trolejbusem – úplně na špici potřebnosti bych to nestavěl; je tu frekventovaný vlak, tbus by jistě byl rychlejší pro cesty typu Trnovany-Všebořice, ale jinak nevím. Co mě osobně by připadalo „ekologičtější“ by bylo protažení teplickcýh trolejbusů do Krupky, Dubí a Duchcova, kde to vlakem není nic moc (nebo nic), ale to by samozřejmě bylo výrazně dražší než zatrolejování jednoho sídliště a musela by být motivace a vůle i ze strany těch měst a pro ty by to byla docela pálka. Jen orientačně – Teplice mají roční rozpočet 1,5… Číst vice »
Souhlas – ale když teplickou síť rozšíříte do Krupky a ústeckou do Chabařovic, tak by už k úplnému propojení obou sítí mnoho nezbylo, jen by to nebyla „rychlíková“ trasa (máte pravdu, že to spojení dokáže železnice zajistit dobře), ale trasa pro regionální obsluhu, a kdyby se využilo parciálních trolejbusů, tak by třeba obě sítě nemusely být propojeny přímo fyzicky (dráty), ale jen provozně: autobusových linek po různých trasách tam přece i teď jezdí dost.
Rychlé spojení Teplic a Ústí zajišťuje železnice.
„Průjezdný systém linkovych busu je pro cestující přínosnejsi, než je nutit do přestupu jen abychom zaplnili trolejbus.“
To je sice velice správný názor, a právě Ústecký kraj jej ve velké míře nastolil po stránce provozní, ale nikoli už (bohužel) i tarifní: v naprosté většině MHD v kraji sice už platí i tarif DÚK, ale opak pravdou není, takže tarifní výhody (slevy) platné pro MHD v „zelených autobusech“ neplatí, takže pro MHD jich „slevoví“ cestující stejně pro cesty jen po městě nevyužívají.
Které slevy neplatí v autobusech kraje, které platí v MHD?
Pokud si dobře pamatuji, tak v zelených autobusech nebyla například na území města Ústí nad Labem povolena jízda zdarma při pouhém doložení věku 70+ (což jinak v ústecké MHD platí).
70 + platilo vždy i v zelených autobusech a i ve vlaku na území Ústí nad Labem
A hlavně v Ústecké (a ani třeba Mostecké) MHD neprodávají kompletní tarif DÚK, na rozdíl od Teplické.
PetrB: Máte pravdu v tom, že někde zelené autobusy cestující trolejbusům berou. Já osobně jedu radši zeleným až do centra bez přestupu než přestupovat na autobusáku na MHD.
„Průjezdné“ linky zavedl pan Komínek a líbí se mi tento systém víc než když bych přijel třeba z Krupky, musel vystoupit na autobusáku, PŘEJÍT na trolejbus a dojet ty 2 zbývající zastávky třeba na Álejní nebo dále do centra. Je to to, co lidem vyhovuje. Ale je časem možné, že se k „ČSAD“ systému časem ÚK vrátí.
„„Průjezdné“ linky zavedl pan Komínek a líbí se mi tento systém …“
Nevím, kdo ten „průjezdný systém“ vymyslel a zavedl (tipoval bych to spíše na působení Ing. Jeřábka, a pokud jsem se trefil, tak zaslouží v tomto směru úctu a dík), ale je to třeba ještě „dotáhnout“ i tarifně: pokud v „zelených autobusech“ nebude platit tarif MHD v plném rozsahu (včetně všech výhod platných v MHD), tak to rozhodně pořád ještě úplně optimální řešení není.
Dva kilometry jako „velké rozšíření“?!
Velice pozitivní zpráva, těší mě, že se trolejbusy rozšiřují. Takové smělé plány mají i v Jihlavě. Ještě by to chtělo v Teplicích upravit ten nemožný tarif a nástup předními dveřmi a bude se tam dát konečně jezdit trochu normálně. 🙂
Teplicích platí tarif DÚK ne?
Ano, platí, ale žádné krátkodobé časové jízdné tam není. A 130 Kč za jednodenní jízdenku, když budu jen v Teplicích, je zbytečně hodně. Děčín je taky v DÚK a má jednodenní jízdenku za 60 Kč.
Tak to si musíte pořádně prostudovat ceník jízdného. Teplice mají jcelodenní jízdenku za 55 Kč, jiné krátkodobé jízdné netuším, co by to mělo být.
Jízdenka s platností 40 minut v ceně cca 20 Kč.
45 min
Nejsem si jistý, jestli v pracovních dnech není během dne platnost jízdenky kratší (30 min).
Není vždy 45 min
Není vždy 45 min.? Tak kolik teda?
Mělo to být: Není rozdíl vždy platí 45 minut. Za není chybí čárka v předchozí odpověďi.
Vidíš, co dělají chybějící čárky? 😀
Máš pravdu, omlouvám se. Doposud tomu tak ale nebylo, netušil jsem, že jednodenní jízdné konečně zavedli. Díky za info. 🙂
V pohodě 🙂 záměr na celodenní jízdné v TP je snad od léta, platit to začalo až 15.12.2019.
Od léta? Toužil jsem po tom už od doby, co jsem byl v Teplicích poprvé, což je nějakých 7 let. Psal jsem to snad všude.
Myslím tím, že to zaznělo od někoho z magistrátu. Naštěstí jsou tam již lidé na svém místě. Ostatně o propojení tratí u Nových lázní a v Jankovcově ul., se mluvilo také hodně dlouho a teprve před 2 lety se to začalo hýbat. A výstavbě nových tratí, předcházejí významné investice do modernizace TTV v posledních několika letech.
V tom případě patří poděkování magistrátu, že začíná jednat rozumně. 🙂
Teď nedávno zavedli celodenní jízdenku i po Teplicích a stojí 55 Kč. Platí i na vlak z Prosetic až do Proboštova
To je ale čmáranice…
Hrozná! Ale uveřejnili to první!!!
A co linka 27 do Přítkova, tam přece bude muset jet autobus, nebo na to stačí ten parciální trolejbus?
Linka 27 neexistuje. Proboštov a Přítkov je primárně obsluhován autobusy DÚK. Od Angru tam jezdí v pracovní dny pár spojů 123 a těch 2,5 km v každém směru parciál zvládne.
Linka 27 tam kdysi dřív jezdila, ze Střelné kolem Nemocnice, Valů, DP a Novosedlice. Ale to bylo ještě před zavedením linkového vedení (a tarifu) DÚK.
To bylo ještě dříve. Z 27 na tehdejší příměstskou 127 (ještě před DÚK) se změnila již v roce 2008.
Co znamená v prvním plánku to S1? Děkuji.
Stavba 1
To mi právě není jasné – stavba 1 je tam zeleně a je to ta příčná trať. S1 (a ostatní S) jsou tyrkysově a je to čára k vozovně – jakoby přes železniční přejezd – takže mi není jasné, co se bude dít tam, když v textu se o tom nepíše.
Železniční přejezd se zruší,a bude tam mimoúrovňové křížení (to současné pro busy se také zruší). Není to tedy čistě trakční stavba, ale dotkne se i samotného TTV.
Díky, to je pěkná zpráva. kdy se to zhruba bude realizovat?
Pokud si dobře pamatuji, tak snad 2021 a 2022, nějaké přípravné práce by tedy mohly začít již letos, samotný přesun TTV by se pak plánoval na závěr celé akce a měl by se zvládnout během cca 14 dnů.
Dobře tak. Bývalý teplický radní a posléze senátor Kubera by měl jistě radost. Čest jeho památce.
Primátor, ne radní.
a taky je vidět, že to jde i bez zelené hysterie a řvoucích dětí…
Ale tohle je to, co ty řvoucí děti a hysterie chce. Tohle je to, co je potřeba. Vědci roky nehystericky říkali, že spalujeme moc uhlí a ropy, ale nikdo je neposlouchal. Až teď se díky „hysterii“ začíná něco dít.
No to je tedy kopec pravdy. V Brně – Líšni také konečně po 30-ti letech dodělali s velkou slávou trolejbusovou trať z Novolíšeňské na Jírovu v délce asi 800m. Dále ještě 30 let slibují obnovu tramvajové tratě č.10 do původní konečné – některé úseky však již mají vytrhané a rozkradené kolejnice, tak uvidíme, jak jim obnova půjde rychle. V dnešní loupeživé době to jsou stavby na několik generací.
Jako obnova linky 10 by se mi taky líbila, ale je otázka, jak moc by to pomohlo a jestli není zavedení linky 8 do středu obce dostatečné. Těch domů na Stránskou skálou není tolik. To víc stojí za to tramvaj na Kamechy.
Kolem dopravního muzea rostou činžáky jako houby po dešti. Šalina se tam časem víc než uživí.
Jenom by tomu nesměli zuby nehty bránit stavitelé černých staveb na tělese bývalé tratě.
Jo, jenže zelená hysterie raději zruší atomovou elektrárnu a prolomí težební limity. Pokud se ptáte COŽE, tak vás mohu jen odkázat na Kraftwerk Neurath.
Teplice rozhodně nevynikají v rozvoji MHD koncepčností, je to takové hrc-frc: Když někdo dá dotaci, zadrátujeme si každou druhou ulici, ale když máme platit provoz tak se nám někdy chce a jindy nechce. Po rychlém rozvoji devadesátých let to tam málem zavřeli… celá ta poválečná historie je zběsilá. Neochota spolupracovat mezi urbanisticky spojenými, ale samostatnými obcemi, která způsobila, že původní hlavní trať do Dubí nebyla nikdy dodrátována a nakonec zlikvidovali i ten obtížně provozovatelný počáteční pahýl… (Ve výsledku je jedno, která ze stran byla neochotná, prostě to takto dopadlo.) A teď jsou pro změnu za velké borce v elektrifikaci MHD.
Ještě bych dodal, že v posledních desetiletích nebyly v Československu rušeny skoro žádné trolejbusové tratě. Je tu jen pár vyjímek: nějaká (trochu zbrkle postavená) prodloužení na severu Ostravy a pak ty Teplice…
No, ale velmi vážně hrozilo ještě nedávno zrušení celých systémů v Mariánských Lázních a v Chomutově + Jirkově, a úplná jistota nepanovala po nějakou dobu třeba ani v Českých Budějovicích (tam už by se rušilo potřetí) …
Úplná jistota nepanuje nikdy. Výsledky! A ty Mariánky… to je taky dost neuvěřitelný příběh.
Ono i v Teplicích hrozil před cca 15 lety konec trolejbusů, mít tu trakční síť ve stavu Mariánek, tak je už nejspíše nemáme.