Tendr na východní obchvat Bruntálu vrcholí, s nejnižší cenou přišly M-Silnice a FIRESTA

Místo budoucího východního obchvatu Bruntálu (I/45). Pramen: ŘSDMísto budoucího východního obchvatu Bruntálu (I/45). Pramen: ŘSD

Východní obchvat v podobě přeložky I/45 má být první etapou celkového řešení, na jehož konci by měl být Bruntál zbaven tranzitu.

Dopravně zatížený Bruntál by se měl ještě letos dočkat zahájení stavby východního obchvatu (I/45). Tendr na stavební firmu dospěl po několika odkladech do finále, z pěti zájemců přišlo s nejnižší cenou sdružení firem M-Silnice a FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby.

Nejlevnější uchazeč je ochoten 4,5 kilometru dlouhou přeložku zbudovat za 828 milionů korun, což je 78 procent ceny předpokládané (1,061 mld.). Na síti X to uvedl šéf ŘSD Radek Mátl. „Na akci je vydáno stavební povolení v právní moci,“ doplnil Mátl.

Stavba by měla začít letos a skončit v roce 2027. Před zahájením se ještě uskuteční archeologický průzkum, už loni bylo vytyčeno staveniště a vykáceny dřeviny.

I/45, východní obchvat Bruntálu. Pramen: ŘSD

I/45, východní obchvat Bruntálu. Pramen: ŘSD

Centrem Bruntálu projíždí zhruba 14 000 aut všech kategorií denně (z toho je 2 400 kamionů). Ve městě se severo-jižní silnice I/45 protíná se západo-východní silnicí I/11.

Východní obchvat v podobě přeložky I/45 má být první etapou celkového řešení, na jehož konci by měl být Bruntál zbaven tranzitu. V rámci stavby bude na silnici I/45 nově napojena I/11 mimoúrovňovou křižovatkou.

Definitivní řešení má v budoucnu přinést severní obchvat, tedy přeložku silnice I/11 mimo město.

Tagy Bruntál východní obchvat I/45 ŘSD
10 komentářů