Tendr na východní obchvat Bruntálu vrcholí, s nejnižší cenou přišly M-Silnice a FIRESTA
Východní obchvat v podobě přeložky I/45 má být první etapou celkového řešení, na jehož konci by měl být Bruntál zbaven tranzitu.
Dopravně zatížený Bruntál by se měl ještě letos dočkat zahájení stavby východního obchvatu (I/45). Tendr na stavební firmu dospěl po několika odkladech do finále, z pěti zájemců přišlo s nejnižší cenou sdružení firem M-Silnice a FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby.
Nejlevnější uchazeč je ochoten 4,5 kilometru dlouhou přeložku zbudovat za 828 milionů korun, což je 78 procent ceny předpokládané (1,061 mld.). Na síti X to uvedl šéf ŘSD Radek Mátl. „Na akci je vydáno stavební povolení v právní moci,“ doplnil Mátl.
Stavba by měla začít letos a skončit v roce 2027. Před zahájením se ještě uskuteční archeologický průzkum, už loni bylo vytyčeno staveniště a vykáceny dřeviny.
Centrem Bruntálu projíždí zhruba 14 000 aut všech kategorií denně (z toho je 2 400 kamionů). Ve městě se severo-jižní silnice I/45 protíná se západo-východní silnicí I/11.
Východní obchvat v podobě přeložky I/45 má být první etapou celkového řešení, na jehož konci by měl být Bruntál zbaven tranzitu. V rámci stavby bude na silnici I/45 nově napojena I/11 mimoúrovňovou křižovatkou.
Definitivní řešení má v budoucnu přinést severní obchvat, tedy přeložku silnice I/11 mimo město.