Tendr na dualizaci peršingů RegioJetu nevyšel, firma to zkusí znovu
Pro dualizaci se rozhodly i České dráhy, a to u elektrických stejnosměrných jednotek RegioPanter.
Společnosti RegioJet se zatím nepodařilo najít dodavatele, který by přestavěl 30 let staré stejnosměrné lokomotivy řady 162 (zvané Peršing) na dvousystémové. Výběrové řízení dopravce zrušil s tím, že jediný dodavatel nesplnil podmínky.
Podle zprávy na profilu zadavatele byla jediným zájemcem o zakázku brněnská firma Alta. „Po prostudování předložené dokumentace jsme zjistili, že není bohužel stoprocentně v souladu s požadovanými legislativními podmínkami,“ uvedl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Podle informací na profilu zadavatele zadavatel před podpisem smlouvy zjistil, že „smlouva o dílo předložená Účastníkem v rámci jeho nabídky nekorespondovala se závazným návrhem smlouvy o dílo připojeným k zadávací dokumentaci“. Dopravce tak vyhlásí tendr znovu.
Zakázka na přestavbu devíti strojů má být z velké části financována z evropských fondů, její předpokládaná hodnota byla 160 milionů. Do jednosystémových lokomotiv řady 162 pro stejnosměrnou trakci má být vestavěn i střídavý trakční systém 25 kV/50 Hz. Lokomotivy pak budou přeznačeny na řadu 362. „Předpokládáme i nadále zájem o uvedenou zakázku na úpravu lokomotiv,“ doplnil Ondrůj.
Peršingy se staly základem flotily RegioJetu a umožnily v kombinaci s ojetými vozy od ÖBB jeho start. RegioJet je koupil od italského dopravce Ferrovie Nord Milano. Vzhledem k tomu, že jde o poslední vyrobenou sérii těchto lokomotiv (rok 1991), počítá RegioJet s jejich provozem i do budoucna. Vedle dualizace je chce osadit i systémem ETCS; první tendr nicméně rovněž nevyšel.
Pro dualizaci se rozhodly i České dráhy, a to konkrétně u elektrických stejnosměrných jednotek RegioPanter (440). Přestavba na dvousystémovou jednotku řady 640 začala v těchto dnech, provádí ji Pars nova ze skupiny Škoda Transportation.