Tendr na dualizaci peršingů RegioJetu nevyšel, firma to zkusí znovu
Lokomotiva 162 v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra
Pro dualizaci se rozhodly i České dráhy, a to u elektrických stejnosměrných jednotek RegioPanter.
Pro dualizaci se rozhodly i České dráhy, a to u elektrických stejnosměrných jednotek RegioPanter.
Ahoj Ajznboňáci, nejsem z vaší branže, ale vše kolem kolejí mně baví. Není to k tomuto tématu ale řekněte mi prosím někdo, jak to probíhá když se má do Prahy přijet ukázat jednotka ICE. To musí mít v kabině nějaký doprovod znalý českých tratí ? Díky.
Nemusí, jednotka totiž nepojede svoji silou
Díky moc.
Hmm tak ještě tu, že soukromník nikdy žádné výběrové řízení nedělá.
pokud chce EU dotace, tak musí, jinak je nedělá, nebo spíš dělá ale po svém, ne podle zákona.
ale podívejte jak dopadl nyní….jak přes kopírák některým VŘ ČD….
Soukromník vybírá to výhodnější. (To je i duch zákona, co by měly dělat státní instituce, ale jaksi to ne vždycky dodrží)
Štát vyberá „výhodnejšie“ pre „našich ľudí“ – t.j. tých, čo práve sú pri válove
A čemu se tak v Brně, nebo na Smíchově diví ? Když každý opravce ví, že ty peníze z nich pak budou tahat jak z chlupaté deky a přitom mají všichni zakázek dost.. ..
Teď vážně 🙂 už jsem to párkrát někde slyšel a četl ale nevím jak ověřit jestli je to pravda. Myslím tím že RJ dluží kdekomu a je těžké z něj vytáhnout prachy. Nechci nikoho pomlouvat jen mě to prostě zaujalo. Díky
Jo taky se to říká.. a ještě další špeky..třeba ty vozy s vyplou brzdou ale ty sem viděl naživo
To byl ale modrý stroj a ty potulující se vagony byli ČDC . Kdyby prokazatelně dělal žlutý něco co nemá , první přívrženec modrých by to sem dal . Stejně tak kdyby neplatil a neměl to dojednáno , bylo by to zde. Toto je jen plácání z vody .
Já mluvím o osobním vozem .. regiojetu.spravkove voze jezdí normálně s vyplou brzdou. Jo a naučte se česky. Byli
Ale asi je Vám známo, že pokud vlak splňuje brzdící procenta pro rychlost stanovenou JŘ, tak vozy vypnuté z brzdy nejsou takový problém…
Ano i to že poslední vůz musí mít zaplou brzdu.
Nezlobte se ale na tomhle příspěvků je vidět že moc nevíte….bit je to problem nebo to není problém. Ale nic jako není to TAKOVY problém neexistuje.
Vypnutá brzda není proti předpisům.
No jedno je jasné, nebude to tak horké, jak se to tu snaží někteří podávat. Čtu to tu už roky a nemyslím si, že by ještě někdo s RJ dělal byznys, kdyby jim nějak systémově neplatil. Taky by ta společnost už asi krachla.
To jednoho dne stejně, protože 1200-1300,-Kč jim za jízdenku autobusem Praha-Brno nikdo nedá…
Tak to maj kliku, ze to jezdi jen za 2 kila
A jeje zase pliveme špínu na RJ. No jiste ten zly Jancura. Kdyby radeji nebyl – mohly CD rozvazet stale vsechny svymi sukafony a CSAD jezdit s prasivymi Karosami a hrisny prachy. Ale co si to ten soukromnik dovolil – jezdit s luxusnimi busy za prijatelne penize a jeste nabizet nadstandardni sluzby. A na zeleznici vzbec si dovolil s klimatizovanymi vozy se sluzbami na evropske urovni. Fuj hanba co
A vite co? Mate pravdu – patrilo by vam nas….t vsem. Nevdecni cesi furt budou remcat
Ne proč ???? Já je z nich taham léta po každé fakturaci. Asi tak….
Tak proč s ním spolupracuješ , když je to až takový problém . Doufám , že Tě nevydírá ?
Tak v den spla
Tak jim v den splatnosti faktury napiš nějaký hezký dopis, třeba o tom že máš platící zákazníky, o okurkové sezóně a zájmu veřejnosti o neplatiče, nějaký právník poradí.
A při blbé reakci tu část s okurkovou sezónou dotáhni.
On je Jančura nejlepší na světě a dělá to pro naše dobro..kdybys mě tady kydali špínu jo .. té by se našlo.
Celý ucelený vlak, který by museli táhnout 2 vectroni, aby ten náklad uvezli…😁
Regiojet má v záloze alternativu, využití opce na trojkové traxxy nebo odkup pěti žlutých Vectronů po skončení nájmu, první má půjčené někdy od roku 2012, 2013). Ale tzv. dualizace napajecích systémů a instalace ETCS by umožnila provozovat tyto lokomotivy na některých rychlíkách dalších deset let za rozumné náklady a pak třeba deset let v nákladní dopravě.
A souvislost s tím na co sem se ptal je jaká?
On ale neodpovídal tobě…
Aha…tak to se omlouvám
pro dualizaci se rozhodlo i ČDC u podobných vozidel
Proč ne ala ZSSK 361? To je velmi dobrá reko..
Asi neznáte přezdívku té mašiny?
Nevím odkud pochází to přesvědčení, že je to velmi dobrá loko (že by ironie?), ale i cenově je to jinde, než přestavba na 362.
Za 3/4 ceny Vectron dostanete mašinu, která je kvalitou tak 1/2 Vectrona.
Doufám, že v zadání byl i požadavek na odhlučnění.
to jistě ne
Alta jsou jen obchodníci, nic nevyrábí….
To by v zásadě nevadilo; transformátory by nakupili v Elektroťažmaši Saratov a zástavbu by provedli v dílnách v Kovelu, tam se dá dojet po normálním rozchodu 😉
Ciste technicky dotaz. Je ten normalni rozchod do Kovelu sjizdny?
Nejsou prostě peníze na investice.
Tyhle stroje už měly jít dávno do hutí,ale budiž. Aspoň to nejsou šukafony
1991 není na lokomotivu žádný děsivý rok narození
Tak to máte naprostou pravdu. Jsou i starší a přesto jsou i spolehlivější než i mnohem mladší. Třeba lok. 350 150 151 to jsou stále skvěle stroje. Je to asi jen můj subjektivní pocit ale na ničem lepším jsem ještě nejezdil 🙂 .
Novější bude logicky spolehlivější než starší.
Určitě není 810 spolehlivější než 841. To je už z podstaty nesmysl
Jenže, reálně to je pravda, ještě jsem nezažil, že by 841 (840) zaskočila za 810, ale opačně už několikrát.
A ono taky, co by se mělo pokazit na tak jednoduchém stroji?
Posuzovat spolehlivost podle „zaskakování“nelze,protože volné 841 nikde nestojí(jsou všechny turnusovány).Ale že na 841 je víc věcí,které se můžou pos.at je pravda.
Vím, že to je docela slabý argument, ale kdyby 810 byly opravdu více poruchové, tak by těžko zvládali zaskakovat, pokud se pokazí 841 (či cokoliv jiného).
To bude hlavně tím,že jsou volné k dispozici nad rámec turnusové potřeby.
To je poněkud absurdní argumentace. 810 je stále ohromné množství a tak se vzájemně zaskakují a nikdo to nerozliší nebo dokonce zaskakují za jiné řady, protože od té mají ČD jen pro turnusovou potřebu plus nepatrnou zálohu (kterou naruší třeba nehody na přejezdu).
810 není ohromné množství..jejich počet klesá každým rokem a navíc jich je opravdu jen 20 kusů sto ještě jen někde.
jen 20 navíc, tak dobře, no. 🙂
Minulý rok se jich dost odstavilo + další se odstavují postupně i letos. Někde zachraňují situaci.
i tak jich je jak nas..no
právě proto by ČD měli platit za ně vyšší daně a pokuty za mimořádné nasazení
Hlavní na 840/841 je ten zku.. Iveco rumunský motor co se furt sere. Tyto stroje mají hezkou přezdívku : podbíječka s hajzlikem
Motory Iveco nejsou žádná sláva od dob cursoru ale nejsou z Rumunska
ale pořád je to lepší než ta podělaná Pragovka a Tedom
Nevím, jak je na tom motor TEDOM, ale původní LIAZ (který je stále v dosti strojích) není rozhodně horší, jak Iveco, a pochybuji, že TEDOM na tom bude hůře. A co je špatného na Pragovce? Řadí spolehlivě, pokud má fíra cit, tak i plynule.
Ne, nemáte pravdu. Novější není zdaleka vždy spolehlivější, často tomu bývá právě naopak.
máte důkazy ?
Ty si s tou 810 někam zajdi. V tvém případě už jde o obsesi.
Asi v ní bydlí…
mnoho občanů s nima totiž musí nedobrovolně jezdit. Občané si zaslouží moderní vozidla
Kvůli TSI jen stěží stvoříte, něco jako je 810, ano vše má svoje limity a bude potřeba to v dohledné době vyměnit. Krom 844 (ale to je vozidlo na tratě s větším počtem cestujících), nemají vozidla (841, jiné vozidla na tratích, kde jezdí 810, asi dnes nepřichází v úvahu) oddělený prostor pro cestující od nástupního prostoru dveřmi, což považuji za zásadní mínus „moderních“ vozidel, vzhledem k tomu, že v zimním období do vozu táhne (jezdil jsem s tím pravidelně 4 roky, takže zkušenosti mám). Takže v první řadě je třeba řešit oddělení prostoru pro cestující od nástupního a klimatizace, a… Číst vice »
Byl by to jistě zajímavý počin, ale lokomotivu 151 už na 25kV AC nikdo přestavovat nebude. V tomto mají Slováci výhodu, mohou 350 jezdit do rozpadnutí.
Což bude v jejich případě nějaký ten pátek trvat…
To jistě ne, jak dlouho jezdily krokodýli ve Švýcarech? Ale asi nás zajímá spotřeba energie, rekuperace, ETCS a další drobnosti. A jde o to zda se ty opravy a přizpůsobení vyplatí versus nákup nové loko.
Šukafon, král všech diskuzí, začni třeba u peršingu, skončíš u 810. Tolik některými zatracovaný stroj a jak bude těžké za něj najít adekvátní náhradu.
Luboš skončí u šukafonu i kdyby začala diskuse o ženských nebo šlehačkovém dortu. On je debil zřejmě.
Dort kde kdy jak?
Ano, protože se na české železnici řeší blbosti namísto nutných věcí, kterou je zejména odstranění šukafonů
mají, 841 nebo Crosway
Kapacitně by odpovídalo potřebám, ale provozní náklady budou vyšší, plus neoddělený nástupní prostor.
Nic ve zlém, ale když ty Pantery a Peršingy dualizují, tak z nich pak budou duální stroje? Jo, vím že tiskoví mluvkové zejména ČDC se tímto termínem ohánějí u všeho možného, ale stejně mi u toho drkotají zuby 😃
Transformers
Tomu štěstíčku se musí jít naproti 😀
Doufám, že je pak dají někam tahat čtyři vagóny a vyženou je z Pha-Ova, kde brzdí všechny ostatní.
A co tam brzdi ? A které ostatní ? Horší jsou spíše osobáky složené z mašinky a dvou tří dobytčáků . Na koridoru minimálně na zamyšlení
Běž se někdy podívat na ty čtyři dobytčáky co RJ vozí teď na R8. Divím se že si u RJ nepřipadají trapně když v Brně kolem nich jezdí ostatní rychlíky jako jsou panteři, railjety a ostatní. A koho brzdí? Všechny ostatní s rychlostí 160. Coufal jsi se někdy za ním ? Já ano .
A pak tam jezdí taky ostatní rychliky např. Do Prahy přes Havlíčkův Brod a ty vůbec nejsou zlé..pouze B. Jo vlastně ony jsou v Modré barvě,to je ta správná barva.
…podobně jako ty šroty, co jezdí z Brna na Plzeň
A popelnice z Brna do Šumperka, to je ta pravá lahůdka.
A taky ten šukafon na koridoru Zábřeh-Třebová to je fofr
to je mimořádně nasazení
Tak hlavně jestli je za to uložena řádná pokuta. A šukafon na koridoru z Břeclavi do Kútú je co?
Zas záleží na tom, jak je postavena smlouva s krajem.
Je veliký rozdíl když výjimečně jako záložní jede šukafon místo štadlera a nebo když jede pravidelně ten ošuntělý špinavý vůz se zalamovacími dveřmi na kliku a schody mnohem horšími než má honekr pravidelně turnusove.
Co mi to jen připomíná? Aha už vím některé vlaky ČD v okolí…
Ano to je to jediné, co je o trochu horší než RJ. Ale být hrdý na to, že jsem lepší, než béčka, tomu říkáte nějaká sláva? Ano RJ může být spokojený, že není posledními, že je předposlední. Což se ovšem neslučuje s tvrzeními pana Jančury o tom jak rapidně zvedne kvalitu cestování na železnici.
Řada 560, 854, 814 a Honeckery (B a Bdt už byly zmíněny) do Brna nezajíždějí? Jaký je v Brně procentuální poměr mezi počtem těchto vozů a (Inter)Pantery? 😉
Já ale porovnávání rychlíky. Srovnávat rychlíky s jiným typem vlaku nedává smysl.
Tak když srovnáváš rychlíky tak do toho nepleť railjety, to jsou totiž expresy. A z R linek v Brně naprosto převažují popelnice ČD.
Popelnice – není to moc slušné slovo?
Rady 560 ,b, bdt skončí ..nahradí je pantery co jsou ve výrobě.
Bohužel jenom u Brna . Zbytek národa si bude nadále užívat skvosty
Bdt zmizí po dodávce panterů i na Olomoucku a Ostravsku.. ještě nahradit Honeckery a 810.obnova vozového parku je závislá na penězích a potom na penězích a na penězích které kraje a stát pustí..jo a furt dohanime 90 léta kde se nic nekoupilo.
v této době jsou potřeba peníze na důležitější věci, než je vozový park.
U Brna bude 37 Panterů,v Moravskoslezkém,Plzeňském,Jihočeském,Olomouckém kraji a na Vysočině dalších 80.V Ústeckém 7 souprav PESA a na R 50 nových vozů na R15 a R7.
U Brna jsou kraje , Pesa je RJ a zbytek je pětiletka . 50 vagonů na R jednou za x let je jako prdět v lese a čekat ozvěnu .
Když objednavatelé preferují stará vozidla,tak budou dál jezdit skvosty.Ale 150 nových souprav,které jsou již objednány budou znát.
Žádný objednavatel neobjednává dobrovolně tyto šroty. ČD nejsou schopny třicet let nabídnout pomalu nic jiného . Spíše si začínám myslet , že firmy jako ČD nebo Česká pošta zrušit a ušetříme jak nervy tak peníze
pak nesmíte kňučet, že se nikam nedostanete a nebo vám nepřijde vyúčtování
Já se necítím za žádného dopravce být hrdý, je min to úplně jedno, ale jako cestující budu rád ta jakékoliv zlepšení služeb. Je ale pravdou že kvalita u RJ poslední roky stagnuje ne-li se zhoršuje. Všem přeji mnoho nových a lepších vozů/lokomotiv na výměnu za ty dosluhující ostudy co jezdí dnes.
Tak to rozhodně a nepopiratelně zvedl. A nejen svými stroji a servisem hlavně ale (částečně) rozhoupal retrofirmu . Dnes bychom jezdily PH OV za 1500 v heneckerech
co si MD objednalo, to tam jezdí
Škoda že sem nejdou vkládat fotky. Ukázal bych ten rozdíl mezi tím co jede do Brna v modrém a z Brna ve žlutém. 🙁 aspoň tady na jihu Čech to zatím není nic moc teda až na tu Jižní expresy.
Ano Jardo to je opravdu škoda že ty fotky sem nejdou měl bych také jednu z toho údajného dobytcaku na osobáku, asi by se pan Pe.tr hodně divil.
A nebo videa, pár let zpátky, kolovalo video jak v první třídě elitního rychlíku ČD z Brna do Šumperk cvakali štěnice tak nahlas, že nebyly slyšet ani ultramoderní brzdy a to je co říct!
A nějaké srovnání s tím, co na R8 jezdilo před nimi, byste sem hodit nemohl?
To se do modrého krámu nehodí.
Co předtím? Jednička pamatující lepší časy. Reko vagon se služebním oddílem, klimou, zástavkami aspoň někde. Za tím 2x Beer (pivák) bohužel s původním interiérem pamatujícím lepší doby. Zbytek loterie složená z různých Béček.
Orpava: zásuvkami aspoň někde
On ten posun u R8 s regiojetem není tak úžasný. Jo zdrazili a to už dvakrát, služby taky žádný zázrak a vozí i v pátek a neděli 4 vozy .. trošku málo.
Ale řekl bych že je stále pod ceníkem ČD
Zvláštní, že v rezervačním systému má vozů 5 a když jsem před týdnem oxidoval na nádraží (kupoval šalinkartu), tak jich tam stálo taky 5 kusů a lokomotiva.
Všechno co jezdí 160 a má to lepší odpich. To je fyzika pane kolego.
Jo takže ty Esa co jezdí na Vysočinu nikoho nebrzdí. Chápu, špatná barva lokomotivy.
Už jste s tím trapní.
A on někdo táty tvrdí, že ta esa neubrzdi? Nevšiml jsem si. Brzdí samozřejmě, ale je trochu rozdíl brzdit těch pár kilometrů Praha-Kolin, než o mnoho víc kilometrů až do OV.
Víš když tě třeba v Chocni ten RJ předjede a ty ho hned za Zámrskem dojedeš a pak ještě před Pardubicemi čekáš až ti uvolní kolej, je to nepříjemný.
Mne sa zase bežne stávalo, že večerný Perner smer Žilina mal zaradené aspoň jedno Béčko, a tak nielenže nestíhal vlastné jazdné doby na 160, ale pravidelne ešte čakal v Hranicích, aby ho predbehol RJ s mašinou na 140, avšak s realisticky nastaveným JŘ.
Výsledok vždy aspoň +20, ale chybou RJ to fakt nebolo 🙂
Ale bylo, kdyby měl mašinu na 160 měl by i ty jízdni doby realistický kratší a nebrzdil by. Samozřejmě, že když vše jede přesně podle grafikonu nikdo nikoho nebrzdil, ale stačí i malé narušení a pak samozřejmě ti pomalejší brzdí.
Vlak jedoucí podle svého jízdního řádu zdržoval vlak nedodržující své jízdní doby 😀
To si ten RegioJet dovolil hodně, mít reálné jízdní doby, správně měl mít taky jízdní doby na 160 a poslat soupravu na 140.
Přesně tak, takhle to totiž ten největší velkodopravce dělá a tak je to správně. Nebo ještě lépe, když v lednu jezdila na Valašských Ex 163, na kolik, že to ten pekáč rozpálí? Až na 120? Ale o té jsme kupodivu nečetli, že by brzdila koridor.
A pak se na koridoru objeví Tornádo. Nahodí ventilátory. Zapojí odporník. Se randálem závodního vozu se rozjede na 100 km/h.
To byste se divil na zrychlení 460 ky , ona umí i těch 110km/h. Ale už se blíží jejich konec hurá.
Jo ale jezdila ta 163 jen Olomouc – Lideč na to stě zapomněl
No Juraji, nevím, nakolik se to běžně stávalo, ale ten popis situace se mi moc nezdá. Takové upřednostňování, když v Hranicích zastavují oba vlaky a dál jedou +/- stejně rychle (tj. oba mají stejnou příští zastávku), to se snad ani nedělá…
Dost často jsem jezdíval v podobném čase Opavanem, a ačkoli mělo být pořadí dojezdu do Svinova Perner-Opavan (za 3 min.)-RJ (za cca 20 min.), dost často dojel Opavan nejdříve, který právě předjel Pernera typicky v Hranicích (nebyl to náhodou ten Váš RJ?). Ale že by přijel Perner až po RJ, to si moc nevybavuji, byť možné to je.
Deje sa to preto, že dispečer podľa pravidiel zdrží súpravu, ktorá má zníženú Vmax oproti tomu, ako má stavaný JŘ, a teda pridelenú kapacitu.
Neviem, ako je to dnes – z očividných dôvodov toľko nejazdím – ale Perner/Ostravan na to zníženie rýchlosti kvôli Béčkam trpel celkom stabilne.
Prosimtě který vlaky vozíš? Buď konkrétní, obecné povídačky jsou k ničemu.
Pantery
Když mě někde pustí hned za RJ s peršingem , ani to nerozjíždí na víc než 140 abych nemusel stále na výstrahu obsluhovat mirel .
Pro žlutomily jsou jejich vlaky nejkrásnější a nejrychlejší a tomuhle nerozumí.
Kdyby se to stalo a navýšilo by ti to zpoždění, jistě by si tvuj dopravce stěžoval na SŽ, málokdy je důvod pouštět pomalejšího dopředu.
To , co píše Ludva se logicky stát nemohlo . Ledaže nějaká vyjímečná situace nebo zhrzelost
Nejhorší jsou rozjezdy a vlaky na Vysočinu mají obecně méně vozů.
Bohužel nemáš pravdu a je to veřejné tajemství. V loňském grafikonu při odjezdu z Prahy, plánovaně 3 minuty před RJ tak se nikdy nepodařilo tento vlak dohnat a to v čele byla právě řada 162. Ale to je zase na jiné téma pro jiné kontrolní orgány.
Mám, koukám se na to furt. Nejhorší je než se vyhrabe z perónů.
Všichni ví, že jim ty lokomotivy jezdí rychleji než mají povoleno. Ale protože pan Jančura je velký sponzor té správné strany tak mu projde všechno. Bohužel a to mám opravdu z věrohodných zdrojů.
Když příspěvěk začíná, že to všichni ví, je na čase zbystřit. Ale to co tvrdíte si mohu ověřit. Každopádně odpich dobrý nemají.
Takže výrazně překračuje povolenou rychlost a tím zdržuje vlaky jedoucí za ním podle jízdního řádu? Určitě se vám ješte za zády směje do očí.
To je stejná jako když Arriva díky podnákladovým cenám vyvyde obrovské zisky do zahraničí.
Jezdit rychleji můžou, ale jen nepatrně, pokud dosáhnou rychlosti 145km/h tak se ta loko vypne nebo něco takového
Zaučinkuje MIrel
A pak pujdeme vyhnat esa z expresů na třetím a čtvrtém koridoru. Jo vlastně ne, ty mají tu správnou barvu.
Záleží na počtu vozů a vytíženosti trati, na barvě ne.
4 vozy teď mají modří….žlutí jezdí i s 10….se to za tu dobu trošku obrátilo: Holt modří vyzobávači dotovaných hrozinek nedokážou dva čtyřbodové R spojit do jednoho 6vozového…
RJ bude jezdit s 8 mimo špičky po Coroně
Abyste byl spravedlivý je třeba říct že ne všechny vlaky RJ mají 10 vozů a ne všechny vlaky ČD mají jen 4 vozy … Prostě jste si vybral dva opačne extrémy.
Dobrá příležitost p
Pamatuji se na ty spousty příspěvků o totálně neschopných ČD, když nevyšel tendr jim. Jak je to vše vína jejich neschopnosti. Tak jsem celkem zvědavý co budu číst teď.
Nevyjedou!
Přijde tohle ještě někomu vtipné?
Ano, jde o připomenutí způsobu uvažování určité sorty lidí…
Ale nechápu souvislost s tímto článkem. Takto to vypadá, že pan ABC nemá nic k článku, nemá žádný argument, tak alespoň provokuje tu určitou sortu lidí. To vám přijde vhodné ?
To zní jak dopis rozhořčeného čtenáře Rudého práva:-)
Neboj RP jsem nikdy nečetl. To ty asi ano, když víš jaké tam byly články :-). A jen tak mimochodem, to že tu jsou mnohdy i příspěvky které s článkem nesouvisí a slouží jen k provozování tu nedávno kritizoval i pan Sůra. Ten asi také RP nečetl 🙂 .
Oprava k provokování
jsem typval, že to dualizaci lokomotiv řady 162 provede ČMŽO Přerov, ale zřejmě mají hodně práce.
A nebo jim RJ dluží prachy…
Tam už se maká na163 Carga.