Tendr na D11 k polským hranicím se protahuje, ŘSD znovu posunulo termín pro podání nabídek až do července

Vizualizace budoucí dálnice D11 Trutnov - státní hranice, most v Lamperticích. Foto: ŘSDVizualizace budoucí dálnice D11 Trutnov - státní hranice, most v Lamperticích. Foto: ŘSD

Důvodem je velké množství dotazů uchazečů.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nemanic

Mě překvapuje, že „některé dodatečné informace byly technicky velmi komplikované“. Předpokládal bych, že projekt je zpracován do takových detailů, že je podle něj možné stavět, a ne že „projektantům trvalo delší dobu jejich vyřešení“ (vyřešení těch dotazů) – to by snad měli mít vyřešeno už v původním projektu. Není-li tomu tak, pak se z mého laického pohledu jedná o nekvalitní projekt. Nejsem ale stavař, může mi to, prosím, někdo osvětlit? Díky.

Zbyněk

jeden z důvodů proč začít už letos je to , že Poláci to mají na hranice v podstatě hotové.
Oni to mají v podstatě na naše hranice hotové Rakušáci i Němci a neděje se nic, takže bych se moc divil, jestli zrovna u PL to bude nějaký důvod, proč začít letos se stavbou… 🙂

Hans

Aby to nedopadlo jak se Severovýchodním obchvatem Pardubic I/36 , tam se to odsouvalo cca 2 roky.. Ta stavba je mnohem náročnější než krátké úseky po polích a loukách na D35

Jonáš

Jako zúčastněná osoba, můžu říct že je vůbec zázrak, že nějaké nabídky jsou… vzhledem ke složitosti stavby a kubatůře (174000m3) to bude záhul..

Zbyněk

jakože moc práce… 🙂 ? Pobavil jste… 🙂

holyfield

Že pan Mátl něco řekne, neznamená nutně že je to pravda. Stačí se podívat na dotazy uchazečů a zjistíte trochu jinou realitu. V tom je smysl žurnalistiky a panu Sůrovi by rychlé pročtení oněch záludných dotazů zabralo asi 10 min. Je jich 130, což je na tak obří stavbu nezvykle málo. Pravda posunu termínu bude zřejmě jinde. Domnívám se, že nějakou vedlejší cestou stavební firmy poslali info, že potřebují více času na podání nabídky.

Jarda Š.

Z vyjádření Mátla vyplývá, že na základě dotazů uchazečů vyšly najevo vady a nedodělky v zadávací dokumentaci, které je potřeba odstranit a zpracovatel na to potřebuje nějaký čas.

David

Mělo se to dávno rozdělit na tři úseky jako u Slaného.

Jiřik

Ráčej vodpustit při jejich vzdělání, ale jak by rozdělili na tři úseky ten jeden celistvý kus dálnice bez sjezdů a odboček?

David

Jednoduše, na obchvaty Královce, Bernartic a Trutnova. Ostatně ten kus u Královce se má stejně zprovoznit dříve.

Jarda Š.

Technicky by to pochopitelně šlo, ale nemělo by to význam, Pokud to lze, je lepší zadat najednou delší úsek. I u toho Slaného, pokud to půjde (příprava se na žádném z nich nezpozdí), tak se ty úseky znovu sloučí k zadání jako jedna stavba.

Marcel

Řekl bych, že u takhle velké a složité stavby se to dá očekávat. Hlavně ať to letos klapne!

Jarda

hlavně ať už mají tu byrokracii za sebou a opravdu se letos začne stavět.

Jan

Tak to by asi ŘSD mělo přidat na tempu z jejich zodpovídáním a neprodlužovat kvůli tomu termíny…

David

Kdybyste nějaký výběrové někdy dělal, tak byste věděl, že hodně dotazů znamena, že dodavatele pak budou upravovat rizika, aby správně nacenili rizika… Pokud to neudělali, nabídku nepodaji. Stavařina není business s kdo ví jakými marzemi, aby to pokrylo kde jaky problémy.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

A co si budeme povídat, tenhle úsek není žádná legrace.

Jiří Kocurek

Jedná-li se o dotazy na technické záležitosti, tak na druhé misce vah jsou vícepráce.