Téměř půl kilometru dlouhý vlak. MÁV-START oslavil zakončení dodávky jednotek KISS
Jednotka Stadler KISS pro MÁV-START. Foto: MÁV-START
Jednotky se staly základem příměstských linek do Budapešti, o víkendech se objevují na dálkových spojích.
Ale my máme pantery.. 2-3 vozové. Místy i 4..
Máme soutěže.. A DB 628.
A dvorní výrobce si naúčtuje pokutu za pozdě dodané 380. A ještě není zdá se nějak moc rentabilní do nich po 10 letech namontovat ETCS. Takže..
Kdyby MÁV svévolně zadržovaly platby, tak by jim výrobce taky naúčtoval penále, dvornost nedvornost.
Nebo jste už zapomněl?
Jednotka 471 jezdí běžně zdvojená už asi 20 let. A 628? Maďaři jednu dobu provozovali InterPici vozidlem řady Bzmot. Prostě 810 na IC.
A pro porovnání, jaké elektrické jednotky se nakupují v Česku? Škoda slov…
V čem je push-pull pro Ostravu o tolik horší?
Že víc nejezdí než jezdí?
Tak hlavně není elektrický, protože to tahají brejlovce. Důvody zná každý.
Až ho budou tahat peršinky, tak v čem se ten push-pull změní?
Minimálně v rychlosti.
To se nezmění push-pull jako takový, ale parametry konkrétního vlaku.
To ti těch 110 Panterů a 76 Foxů mezi lety 2022 s 2024 přijde málo????
Buďte rád že se něco nakupovalo a že se nazačalo až před pár roky jako tady v Maďarsku kde do té doby neměli (tuším) snad žádné patrové jednotky natož Flirty které chodí také spíše v posledních letech
V posledních letech? MÁV už v roce 2006 začaly provozovat prvních 60 Flirtů, my jsme v té době měli prvních 15 elefantů, v té době nic moc spolehlivých, se záchodem s dírou na koleje. Dneska jezdí Flirty i na většině vedlejších tratí a GySEV provozuje Flirty 3. generace.
V roce 2006 ČD měly docela nové elektrické lokomotivy a poměrně mladé vagóny (stovky z roku 1989-1993) v provozu. A několika kolem 1995-2010 prošla rekonstrukci. Takže nebyl důvod pořizovat EMU, když “starší” materiál nebyl ještě opotřebení. V Maďarsku byl v té době spíš skanzen. A kdyby to dopadlo s EMU 470 (Kraken), tak by se vůbec nekupovala EMU 471 (Elefant). Žabotlam by už dávno nebyl v běžném provozu. Zásadní problém u 470 bylo, že se nepoužívala lokomotiva, 3 patrové vozy (s toho jeden řidiči vůz). Stejná chyba se udělala u CityElefantu. To by se kvůli změně ze stejnoměrně na střídavou… Číst vice »
Ehm, v roce 2006 jsme na elektrifikovaných tratích měli většinu osobáků v podobě koženkových Bt bez řídicího vozu (a rychlíky v koženkových B), a to jen proto, že vhodné EMU nebyly. Maďaři měli také samou koženku, ale také tam byly rekonstrukce (Dunakeszi jako my a pro osobáky fialové „fescke“) a zároveň nakoupili z Německa spoustu slušných Halberstadtů, aby následně začali masivně investovat do EMU. K nám dorazilo obojí o několik let později – jak větší nákupy EMU, tak ojetých vozů ze zahraničí.
Stačí se podívat do tabulek ktere vagóny se okolo 2005 začali předělávat
Takže navrhujete 30 let s sebou vláčet nějakých 60 tun mrtvé váhy navíc? To by se opravdu energeticky vyplatilo.
Nehledě na to, že s lokomotivou dopředu byste se nevešel k peronu tuším 1B na hlaváku.
Váš návrh „pouze vyměnit lokomotivu“ se dá pochopit tak, že dneska stačí u 471 „jenom vyměnit hnací vůz“ a nemusí se kupovat celá nová jednotka.
Klidně i 40 let. Lokomotiva 162 má 85 tun. Dualizace je běžná věc u těchto lokomotiv. ETCS též není problémem.
– Když v zimním obdoby “mrzne” CityElefant, tak je jednotka celá odstavena. A co pojede? Nic.
– Když vypadne lokomotiva tak se napojí jiná lokomotiva. Navíc je potom možné zvýšit i kapacitu s prodloužením na spoje kde to je nutné.
– Když ve vozech nebudou agregáty, tam je víc místa pro cestující.
– Lokomotiva musí stavět u nástupiště? K čemu? Budou nastupovat cestující?
Pořizovat nové hnací hlavy na slon je dosti velká blbost.
Klidně i 40 let. Jenže peníze na stromě nerostou a tu energii navíc, a že jí není málo, musí někdo zaplatit. Lokomotiva 162 má 85 tun. A tahne za sebou 3 vozy, co mají 120 tun. To se opravdu vyplatí. Dualizace je běžná věc u těchto lokomotiv. Dualizovat 40 let staré mašiny je spíš projevem zoufalství. ETCS též není problémem. ETCS na 471 problém je? Když v zimním obdoby “mrzne” CityElefant, tak je jednotka celá odstavena. A co pojede? Nic. Pojede náhradní souprava, stejně jako když lehne 163. Pokud počítáte s náhradami za lokomotivy, tak byste měl počítat i s… Číst vice »
Tři spojené jednotky. Umí to už Škodovka?
Jj, umí. Ale že Štadler maká, až se z něj kouří 😆😆😆
Hliníky běžně při výjezdu a zatahování na odstavné nádraží.
Ty se vozí dokonce i po čtyřech.
Jezdilo to trojmo i s cestujícími, kdysi jeden ranní vlak na S1, dále to bývá při výlukách na S7 kdy má osobka jen hodinový interval, případně jako Sv na Beroun pravidelně.
Čtyřčlen 471 jezdí přes 10 let jako Sv z Lysé do Prahy v pátek večer.
Tohle je naprosto skvělá jednotka. Palec nahoru pro MÁV!
No to je objednávka. 40×600 sedaček. Ale tak snad i ČD se už polepšily. Koneckonců, nedávno vyhlásily první* výběrové řízení v historii na jednotky pro dálkovou dopravu, kde poptávají 60×350 sedaček.
*InterPantery nebyly opravdovou soutěží. Vzhledem k dodacím lhůtám a podmínkám to bylo přímé zadání Škodě.
Půl kilometru, nikoliv půl kilometrů, jak v nadpisu, tak v textu.
Můžou jezdit i do ciziny nebo jen po Maďarsku?
Hej, tak ako pražské Elefanty….V texte je napísané kam jazdia, píše sa tam niečo o zahraničí?
Pro pražské elefanty je cizina s 3 kV poměrně vzdálená – ale do Lichkova pravidelně jezdily 🙂 Ale kdo ví jestli se tento Kiss někdy nepodívá do Štúrova…
Pokiaľ sa nemýlim, tak zastávkové vlaky medzi Slovenskom a Maďarskom premávajú iba cez Rajku a tam je dopravca na maďarskej strane GySEV, takže veľmi neviem, na akom vlaku by mohli tieto Kissy jazdiť na Slovensko (maximálne v prípade nejakých výluk/mimoriadností zo Štúrova smerom na NZ)
Ano, vím že zastávkové vlaky z Maďarska na Slovensko prakticky neexistují, i když maďarská strana by o to zájem měla (a to téměř na všech existujících přechodech), a není to tak dávno co osobáky z Maďarska do Štúrova jezdily. Také bych ale řekl že se spíš nikdy nevrátí.
Tak EC vlaky v úseku NZ – Štúrovo – Vác – Budapest jazdia v podstate prázdne. Niet dôvod, aby existovali nejaké zastávkové vlaky zo Štúrova smerom na Vác. Pokiaľ chce ísť Štúrovčan do Maďarska, stačí mu prejsť most a dostane sa do Ostrihomu, kde nájde všetko….