Téměř půl kilometru dlouhý vlak. MÁV-START oslavil zakončení dodávky jednotek KISS

Jednotka Stadler KISS pro MÁV-START. Foto: MÁV-STARTJednotka Stadler KISS pro MÁV-START. Foto: MÁV-START

Jednotky se staly základem příměstských linek do Budapešti, o víkendech se objevují na dálkových spojích.

Společnost Stadler Rail definitivně završila dodávku čtyřiceti dvoupodlažních jednotek pro maďarské dráhy MÁV-START. U této příležitosti dopravce vypravil i nezvykle dlouhý vlak: tři spojené jednotky KISS vytvořily téměř půl kilometrů dlouhý vlak.

Nové jednotky KISS se staly postupně základem příměstské dopravy v Budapešti a okolí. O víkendech jsou nasazovány například i na spojení k Balatonu. MÁV-START podepsal smlouvu na dodávku jednotek v roce 2017. Část výroby probíhala v Maďarsku. První jednotky vyjely v březnu 2020, testovaly se i v Cesku.

V současné době jezdí dvoupatrové vlaky denně na tratích Budapešť – Cegléd – Szolnok, Budapešť – Újszász – Szolnok, Budapešť – Ostřihom, Budapešť – Vác-Szob, Budapešť – Győr – Hegyeshalom a Budapešť – Hatvan – Gyöngyös/Eger. O víkendech se objevuje i na spojích Budapešť – Szolnok – Debrecen – Nyíregyháza.

Šestivozové jednotky jsou 156 metrů dlouhé, mají kapacitu 600 sedaček. Jsou nízkopodlažní, do vyhrazených multifunkčních prostor se vejdou čtyři invalidní vozíky nebo pět kočárků či 12 jízdních kol.

Jednotka Stadler KISS pro MÁV-START. Foto: MÁV-STARTDvoupodlažní velkokapacitní jednotka Stadler Kiss pro MÁV - Start. Foto: Rainerhaufe / Wikimedia CommonsPředstavení jednotky Stadler Kiss pro MÁV - Start. Foto: StadlerNová jednotka Stadler Kiss. Foto: Attila Vörös / Iho.huNová jednotka Stadler Kiss. Foto: Attila Vörös / Iho.huNová jednotka Stadler Kiss, ilustrační foto. Foto: Attila Vörös / Iho.huNová jednotka Stadler Kiss. Foto: Attila Vörös / Iho.huNová jednotka Stadler Kiss, ilustrační foto. Foto: Attila Vörös / Iho.huNová jednotka Stadler Kiss. Foto: Attila Vörös / Iho.hu

 

Tagy MÁV - Start Stadler Kiss Stadler Rail
35 komentářů