Téměř o rok dříve. CZ LOKO dokončilo modernizaci „kocourů“
Lokomotivy EffiShunter 1000M v barvách Českých drah. Foto: CZ LOKO
CZ LOKO muselo během projektu vyměnit dodavatele ETCS, z Alstomu přešlo na CAF.
CZ LOKO muselo během projektu vyměnit dodavatele ETCS, z Alstomu přešlo na CAF.
A v kterých depech budou umístěny?
Co jsem zaznamenal, tak zatím jsou rozházený na: Brno, Bohumín, Olomouc, Děčín, Praha, Hradec Králové, Plzeň a snad Rakovník a Rumburk.
Dotaz kdr budou umístěny 743.2?
nejako som z kontextu pochopil ze sa jedná o ČD a nie ČD Cargo, maju tieto rušne teda aj topný alternátor?
Nemají
Co vlastně bude dělat CZ loko až EU v rámci Green Dealu zakáže spalovací motory úplně?
Blbé je, že Zelení jsou schopní takový zákaz opravdu prosadit a požadovat i zákaz trafooleje a polyetylénového potrubí.
Budou se vyrábět takové stroje, vycházející z konstrukce, která byla vyloučena za soutěže lokomotiv v roce 1829 u Rainhillu. Konstrukce spočívala v tom, že na podlaze byl pás, který poháněl kůň, a od toho pásu bylo poháněné dvojkolí. Celé to bylo pod krytem, který napodoboval lokomotivu.
Žádnej strach, to silniční lobby nedopustí. Tedy pokud se nepodaří zákaz spalovacích motorů prosadit s vyjímkou kamionů, což se obávám, že je dost reálné.
Ony jsou i pracovní stroje a bateriový pohon v takovém případě je fakt na baterky. Ale chápu, voda teče, takže bagr na opravu … se kdyžtak pořeší prodlužkou.
Ale je potřeba si komnout do těch, bez kterých by zelení chtě nechtě na to pole museli taky.
Viz předposlední odstavec zde:
https://zdopravy.cz/cz-loko-vstupuje-do-svedska-a-norska-prvni-lokomotiva-miri-k-firme-trainpoint-74700/
PR by jim šlo, ale že ty krámy nejsou doladěný ani po skoro 4 letech, to vadí jen těm co na tom musí jezdit (alespoň u ČD Cargo).
Počínaje nesmyslnými hlášeními nejrůznějších poruch, přes např. el. topení kabiny hlučné tak, že není slyšet vysílačka, a konče třeba tím, že stále upadávají kliky od dveří…
K tomu totální arogance a neochota něco řešit…
CZ Loko má v provozu pověst docela strašnou!!!
Souhlasím, taky na tom jezdím ale cokoliv lepší než ty staré potvory
Podle toho také má 742.71x již přezdívku *******
Jakou? Docela bych ji rád znal :->)
Já sice nejsem fíra, ale s fírama na vlečkéch přicházím běžně do styku a ti si nejvíc stěžují na to, že ty nové lokomotivy už nejsou „posunovací“, ale „traťové“, díky čemuž kocoury nenahradily, ale vyměnily za jinou třídu lokomotiv. Posunovacích lokomotiv schopným efektivně jezdit na posunu a manipulácích má tak ČD nyní nedostatek (papírově samozřejmě ne). To v praxi znamená, že se ekonomika jednotlivých zásilek nadále zkoršuje, což vede k neustálému zdražování jednotlivých zásilek a jejich přesunu na silnici. Všechno se vším souvisí a kamiony si mnou ruce.
Konkrétně proč 742.7 nejsou proti 742 posunovací?
742.7 je totálně nepoužitelná na posun..
Všimnul jste si, že článek není o 742.7?
Když budeš celej den posunovat se 742.7 tak jdeš večer domů dvakrát tak unavenej jako ze 742. Zlatý jsou 731 na posun….
Přesně.731 je nejlepší diesel na posun.ta 742.7 je tak přetechnizovaná ..počítač na kolečkách .než to přehodí směry..atd . To topení to se taky v czloko vyznamenali.
731 do šrotu, nejlépe se na záloze jezdí s klasickou 742. Naštěstí u nás v PP máme jen jednu 731 a jsou s ní samé problémy.
Hm. A proč? To by mě fakt zajímalo…
Hele, zaznamenal tady vůbec někdo, že článek je o řadě 743.2 ČD a ne o Cargo 742.7? Oni jsou totiž některé věci asi řešené na obou řadách trochu jinak, což z nich dělá poněkud odlišné stroje. Na těch cargo derivátech jsem nebyl, ale se 743.2 jsem tu čest měl a za mě slušný. Rozhodně lepší než ty staré krámy.
Tohle bude vždycky stejné. Na 50 spokojených strojvedoucích bude jeden nespokojený. Háček je v tom, že ti spokojení nemají důvod cokoliv řešit. Naopak křikloun, kterému se nelíbí vůbec nic, musí být za každou cenu všude slyšet.
Věřte, že u 742.7 ta nespokojenost je daleko větší jak 50:1, a nemalá část kolegů, si na směnu raději vezmou obyčejnou 742, než 742.7, pokud ta možnost je.
Já pod kapotou 743.2 nebyl, stanoviště mají ale totožné. Jen mají na rozdíl od 742.7 vysílačku MESA 26 a LS06. Jinak uvnitř mají navíc snad jen nabíjecí alternátor pro vozy a zásuvky na čelech, jinak je to to samé.
Posledních 25 kusů 742.7 u ČDC už bude mít taky LS06.
Tak třeba to zmiňované topení přes které není slyšet vysílačka jsem nějak nezaznamenal. A netuším proč je takovej problém na tom strávit směnu. Pár jsem jich absolvoval a no problem. Výhled super, kamery na jemné najíždění normálně použitelné, klid na stanovišti. Jediné co bych tomu vytknul vzhledem k tomu, že je to primárně posunovací stroj, jsou zbytečně tvrdé nárazníky …
Co říkáte na výšku stropu?
Ten alternátor není alternátor, ale statický měnič (součástí skříně pomocných pohonů). Má to „utáhnout“ 4 přípojné vozy Btn (tak znělo zadání), včetně ovládání dveří (to Cargo verze nemá). Jinak „agregát“ a pojezd je totožný.
Jsou to strašný krámy
Jak často na nich jezdíte? A znova zdůrazňuji na řadě 743.2…
To je velmi potěšující čtení, že ještě někde je svět v pořádku, stěrače stírají a blikače blikají.
Pokud popisovaný stav nemá nějaké skryté „ale“, tak je nutno firmě CZ Loko veřejně pogratulovat k úspěchu!
Zrovna jsem narazil na článek z opačného póĺu spektra, kdy České dráhy žalují u soudu dodavatele nových vozidel: Škoda, Siemens, Pesa, kvůli zpoždění dodávek. Ve hře je celková výše sankcí okolo 600 mil.Kč.
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/ceske-drahy-zenou-k-soudu-firmy-jez-pro-ne-vyrabeji-vlaky-pokuty-za-zpozdeni-jdou-do-stovek-milionu-1413289
„…když Alstom nečekaně ukončil výrobu systému EBICAB, používaného v této řadě. Proto CZ LOKO přešlo na nový systém AURIGA španělského výrobce CAF“. To nic nečekaného nebylo, protože ALSTOM již dlouho dopředu ohlásil, že OBU Bombardier bude už nasazen pouze v podepsaných kontraktech, ale po novu už bude jen ALSTOM – nutno ale říct, že za zásadně vyšší cenu než Bombardier – dost možná že i 2x tolik. Proto se „šáhlo“ po CAFu, který se na retrofitech u nás etabluje s úplně jinou cenou – dá se říct, že zřejmě na úrovni původního Bombardieru, nebo možná krapet vyšší – tak o… Číst vice »
V některých parametrech je ale CAF lepší než Alstom.
například reakční doba DMI
CAF je dotyková technologie, ALSTOM tlačítka po obvodu, ale netvrdil bych, že dotykáč je lepší, protože tam máte nalepenou dotykovou krycí fólii – čitelnější jsou tlačítka po obvodu.
Podle mne je to více či méně nepodstatné a na f-ci to memá zásadní vliv. Tady jde o to, že někteří výroci pravděpodobně nesprávně interpretovavali specifikace, a staví se k tomu různě. A např. Ebicab v HV czloko to je fiasko. Viz. např. kdo máte přístup na portál sž dokument 6575/2024-SŽ-GŘ-O14 plus příslušné přílohy.
Škoda, že nemají topný kabel.
Proboha nač?
Snad leda v čase ledovky na troleji, jinak je to zbytečné.
Teď jezdí s Bdtn místo desira Děčín – Rumburk, tak by mohly jezdit s honekrem 🙂 Nadsázka.
Napěťové výluky, mimořádnosti (stržené TV -> jízda nezávislou trakcí), …? 🙂
A vyšlo by to hmotnostně?
To je asi nejdražší možné vytápění: Dieslovým motorem vyrábět elektřinu a tou pak topit.
Levněji vyjde bufík a nádrž na LTO ve vagoně. Vyhnete se placení spotřební daně z paliva i DPH z této spotřební daně, když palivo nebylo použito k pohonu vozidla.
A klimatizace, zásuvky a wc se budou napájet jak ?
Copak klimatizace, ale trakční motory také nejsou na páru, ale na elektřinu.
Jo jo, marketing proda vse! Pekne zaonacit, zabalit, prodat. 99,9% lidi tomu stejne poradne nerozumi …
Ano, vsech 14 loko dodanych, ALE s ETCS switch OFF. Na prvnich dvou kusech ETCS horlive ozivuji, absolutne se nedari a dokonceni prototypu snad na podzim tohoto roku.
To je uspech?
Copak bylo ve smlouvě předání ve switch-on? Těžko. Všechno chce čas. Oživení, TTI testy, ověřovací provoz. To není tak rychlé jako suchý dovnitř – mokrý ven.
ETCS na 201 je už oživené, na 202 se na tom pracuje. Ale zřejmě, jak psal Strojženoucí, je vše podle smluv, takže není co vyčítat.
Řada 714 se bude nejak nahrazovat?
Tohle ji nahrazuje.
14 lokomotiv nenahradí 50 loko r. 714.
Cíl nahradit 714 proklamovaly ČD už při nákupu řady 794. Tak třeba ještě za pár let nakoupí nějaké třínápravové stroje, aby portfolio bylo kompletní.
Počet posunovacích lokomotiv u ČD trvale klesá, protože se zvětšujícím se počtem jednotek nejsou potřeba. Pantery,Interjety, Regionovy , Pesy , i Regiojety ConfortJety se denně nepřeřazujou a nepotřebují mraky Žehliček,Banglí.
Řada 714 je ještě v provozu a několik let bude. Ale potřeba bude stále klesat, protože nově se nakupují jen jednotky,které posunovací lokomotivy mimo depo nepotřebují.
Počty klesají ale pořád je potřeba Mašín na posun ..nebo když něco zdechne a napěťové výluky..
Kde klesají počty posunek? To by asi nemodernizovali 742 a nekoupili 794.
Hlavně ne 794 to je kram. Zlaté 714 a ,742
Kromě nich jsou i 794. Na posunu, když jezdí tyto řady, jsou 714 jen v záloze. Případně se prodávají.
Místo traťových výkonů 714+ 010 atp. budou nějaké z kupovaných dieslových , případně BEMU jednotek.
Tudíž je není třeba nahrazovat nějakou novou lokomotivou.
Kromě nich jsou i 794. Na posunu, když jezdí tyto řady, jsou 714 jen v záloze. Případně se prodávají.
Místo traťových výkonů 714+ 010 atp. budou nějaké z kupovaných dieslových , případně BEMU jednotek.
Tudíž je není třeba nahrazovat nějakou novou lokomotivou.
714 furt jezdí na posunu ..na napetovkach atd.794 je líný krám.zadna 714 není prodána.. jen se srotovaly z 60 vyrobených jich pořád téměř 40 jezdí.jen Praha jich má 12. A další depa je používají.
Netvrdím, že nejezdí. Ale už minimálně, ale ne v Praze.
Na napěťovky dávat 794 je poněkud podivné.
Na posunu běžně přetahují 10 vozů do myčky atd.
Na pár vozů při posunu mezi soupravami žádný problém.
Jen je škoda, že nemají EDB.
Asi budu za blbce, ale nedokáži to pochopit: musel se vyměnit dodavatel ETCS, komplet nové zkoušky a přesto se to stihlo o rok dříve za stávající cenu. Jak je to možné? (Neberte to prosím kriticky, protože tady si CZ Loko zaslouží pochvalu, ale tento jev mi přijde naprosto unikátní, minimálně v našich podmínkách.)
Dodavatele museli vyměnit kvůli všem mašinám, co dělají, takže náklady s tím spojené nepadly jen do této zakázky.
Spíš nerozumím logice vyjádření „náklady šly nahoru, tak jsme to museli dokončit rychleji“.
Můj odhad: plánujete, že dostanete 1 000 000 za dva roky práce, v zisku 500 000. Náklady vám narostou, takže vám klesne zisk na 250 000. Když to splníte za rok, tak dostanete stále 1 000 000, zisk máte stále 250 000 ale rok na další zakázku.
zlý jazykové říkají, že je to, protože to nedělali v Plzni, ale v České Třebové.
Zlý podle vzoru mlaďý. Kecají.
Přesně tak. Pochvala je namístě. Snad si toho všimnou i ti, kteří jsou skálopevně přesvědčeni, že nejlepší je nakupovat vše v zahraničí.
Chápu, že do článku se to napsat nedá, ale: když tento projekt se o rok urychlil, tak:
a) jiné projekty se zpozdí
b) výroba běžně jede na půl plynu, ale teď zabrali
c) firma nemá do čeho píchnout (to si úplně nemyslím)
d) ?
K odpovědi za d) se stačí podívat, kde se vyrábějí lokomotivy ze zakázky pro ZSSK:-)
Já vím, v Chorvatsku. To byla taková rychloakce, že se původně měly dělat v Jihlavě?
Rozhodně to nebyl původní plán.
Neboli zvládli naškálovat výrobu do další, ještě zahraniční lokality? Tak to klobouček!
A jako bonus (nebo hlavní cíl?) získá náplň i balkánská akvizice Tatravagonky, TŽV Gredelj.
Dobrá práce od CZ LOKO.
Vše,jen ne dobrá práce – lokomotivy jsou velmi poruchové.Jsou takové , které mají i 60! reklamaci Kazí se snad vše.
Vše,jen ne dobrá práce.Lokomotiva je velmi poruchová – některé mají i 60! reklamací.Kazí se téměř vše.