Téměř čtyři hodiny „vrtulákem“. Maltský dopravce nabídne nové linky z Prahy
Bombardier Dash 8 Q 400 společnosti Universal Air. Foto: Universal Air
Dopravce nabídne spojení jednou týdně.
Dopravce nabídne spojení jednou týdně.
drobná nepřesnost v textu: Air Malta ukončila činnost k poslednímu březnu. Je nahrazena KM Malta Airlines.
Tak snad udrží příznivé ceny. Přeci jen, aby to bylo konkurenceschopný, musí jít s cenami níže, než dopravci s „běžnými“ letadly, letět evropský let o hodinu dýl se málokomu chce, pokud to nevyjde výhodné finančně.
Což je skvělý model pro podnikání, když náklady na sedašku mají vyšší než konkurence s B737, muset jít s cenami dolu, aby zákazníci akceptovali méně komfortní produkt.
No to už je jejich problém….Na druhou stranu, čistě laickým pohledem, třeba takové letadlo má nižší odpisy než B737(nevím?) a tudíž náklady mohou klesnout. Nebo nižší vzletové/příletové poplatky? Ale netuším, každopádně je to zajímavý byznys model, řekl bych skoro nevídaný, tak uvidíme, jak se jim bude dařit
sice menší odpisy, ale … menší počet rotací (letí to fakt dlouho), menší počet cestujících (protože menší kapacita a menší počet rotací), atd atd atd…
Vzhledem k tomu, jak turbovrtuláky mizí z provozu, asi tak provozně výhodné nebudou, kromě specifických podmínek, tedy krátké dráhy atp.
Nicméně zase jsou dostupné a asi levnější na pořízení, takže na rozjetí byznisu to může být viděno jako schůdnější varianta. Jestli to funguje ukáže čas.
Měsíční leasing cca 140000 usd… Což je na úrovni 737 Classic, starší A320 jsou tak cca od 170000. Ceny dnes jsou tažené vzhůru nedostatkem letadel. Nevím, ale docela by mě tento obchodní model zajímal, protože mně to moc nevychází. I když je Q400 z turbopropů nejrychlejší a asi i nejpohodlnější.
Hm, tak to jsem myslel, že budou cenově trochu níže. Možná je to jejich nedostatkem na trhu, myšleno těch ještě letuschopných? Je tedy fakt, že 737 Classic už je v Evropě také dost mimo, což asi cena reflektuje. 🙂
Tak náklad na sedáčku se počita při plném obsazeném letadle ne? Když pravidelěn litat 50 lidi tak vyjde jinak ne?
Podle netu jsou příblížně o 1/3 levnější.
Jeste by mohly mit lepsi casy odletu … Air Malta sice mela hezky A220, ale dolet do cilove destinace v 23 a nebo odlet nekdy v sest rano by se mi taky uplne nelibil.
Otazka je, jestli to bude stacit.
Ty vrtulaky by meli pouzit tak leda na nejaky lety do Milana ci Barcelony.
Co ceny, hlavně aby vydrželi létat.
Za poslední týden 8 sektorů, každý zpožděný minimálně hodinu
Na to, že létá jen dva dny v týdnu, tak vždy ráno na první let z Malty odletěl o 80 minut později a pak si to zpoždění táhl celý den..
Koukáte na flightradar, že? Ten má bohužel z nějakého důvodu u letů týhle společnosti o hodinu posunutá data.
Podle letáků co se daj vydolovat přímo z webu universal air, případně třeba na expertflyier atd. je třeba ten první ranní let (Malta – Pecs) v časech 8:30-11:15, nikoli 7:30 – 10:15.
Totéž se týká ostatních letů.
Na červenec CAG levná třída už vyprodaná
Už se těším jak tu trasu uvidím u nějakýho YouTubera.
Ufff. vyvolava to vzpominky na csa, ktere obcas ATR ka posilaly do Parize …:)
Zejména ale každý den do Frankfurtu.
tak frankfurt je za rohem 🙂 i to játro tam bylo za hodinku, takze zadne drama.
Ovšem pro letecké „soutouse“ to mohl být zážitek. Běžný člověk asi protacel zvlášť, když to asi způsobilo zpoždění (pokud teda neměli ČSA v letovém řadu takovou vatu)
Já jsem tohle zažil v listopadu 2020 a tenkrát napsali 5 dní předem s tím, že se mění letový řád (odlet asi o 30 minut dřív a přílet asi o 30 minut později). Takže teoreticky čas navíc v letovém řádu byl, ale přidali ho dost na poslední chvíli.
Mně to tenkrát celkem vyhovovalo. Z Paříže jsem pokračoval TGV a kvůli Covidu byly proškrtaný na dvě denně, takže jsem měl aspoň kratší čekání. Ale chápu, že některým lidem to mohlo způsobit problémy. Nicméně v té zvláštní době byl zázrak, že člověk vůbec doletěl.
Pamatuji si i Petrohrad, ale to byla jen nějaká jednorázová náhrada.
Z Bukurešti místo Airbusu dvě ATR za sebou
Já tím do Bukurešti letěl asi 3x a myslím že vždy letělo jen jedno játro (bylo to převážně v zimě), každopádně s cestovní dobou o hodinu delší než tryskáč to byla fakt otrava. Další varianta návratu byl večerní spoj Austrian se sportovním 45min přestupem ve Vídni.
Zážitek byla Malpensa v ATR přes Alpy.
Zažil jsem ATR-72 do Bologni a zpět a je fakt, že měl človek pocit, že se vrcholků Alp může doslova dotknout.
To trasování je zvláštní no, buď se letí na jen 4 dny, nebo pak na 11, na klasické dovolené jsou to netradiční délky