Téměř bezcenné hašišbedny. Soudce cupoval posudek k JHMD
JHMD, neprovozní motorové vozy M27. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Reorganizace mimo jiné počítá s tím, že nemovitosti a vozidla vykoupí na základě znaleckého posudku soukromý investor.
Někdo zapomněl podplatit ještě soudce a ten jim to teď kazí. 😂
Přestavět na klasický rozchod? Mělo by to nejaký smysl?
Vleze se tam vůbec ten podvozek? Předpokládám že i skříň je menší než normální vůz
Nemělo. Za cenu přestavby máte hned několik 810 v provozním stavu a ČD se jich dlouhodobě zbavují, po 810 budou následovat Regionovy, dovolím si předpovědět.
Za cenu přestavby a veškerého schvalování k tomu možná pořídíte i ojetou RS1, což je mnohem lepší stroj.
Není třeba podvalníků dost.
Nemělo. Vyhodit ranec peněz z okna se dá i smysluplněji.
Přiznám se že touhle tratí jsem se nikd nezabýval a slyšel jsem o ní jen z doslechu. Jako uzkokolejka se asi opravdu hodí jen jako turistická atrakce na vikendy pro lidi.
Na druhou stranu, v nějakých atraktivnějších úsecích trati, nestálo by za zvážení jeji přestavěni na oba rozchody (úzký a klasický) spise na klasický rozchod uvnitř kterého bude osově soumerne uzkorozchodna trat (ne jako splitka) ale dve trate na jednom pražci apod. Tak aby tam mohla jezdit vozdidla obou rozchodu a zároveň to bylo zachovano jako turistická atrakce.
Tu ponorku bych poslal zpatky odkud přišla nebo nekam na jinou trať a pokusil bych se pečlivě zrenovovat puvodni drazni vozidla a vagony.
Do šrotu to odjede i na vagoně, není potřeba pod to cpat podvozky.
Ta ponorka to je asi opravdu peklo. Ale predtim tam preci jezdilo neco jineho. Uzkokolejky se kdysi stavely kvuli úspore nakladu. Ale pokud se to kymaci a klepe se to tak pokud by to melo nejaky dopravni smysl a potencial, zkusil bych hledat jinou alternativu nez to cele rusit a to vcetne prestavby casti trati apod.
Jen nechte na hlavě! Za několik desetiletí se budou světoví sběratelé o tahleta neuvěřitelně neuvěřitelná vozidla rvát na těch nej nej aukcích a utrácet za ně nekřesťanské peníze, aby to byli právě oni, komu se podaří je získat do sbírky coby ten nejcennější exponát.
A ještě dodám, že sběratel, který nebude mít hašišbednu, jakoby nebyl.
😃
Těch bude dost, když jsou hašišbedny jen 4. Ale o to vyšší cenu budou mít
Alternativní bydlení?🙂
https://www.youtube.com/watch?v=N4PJV-Yy-5g
Tenhle link byl mojí reakcí na poněkud mimoběžný diskusní příspěvek, který byl později smazán.
Jakýsi pan Havránek s největší pravděpodobností používal k překladu svých mouder do češtiny internetový překladač a výsledek byl podobný tomu, co je na odkazu, pouze s tím rozdílem, že u něj se bohužel nejednalo o parodii.
Tomu nerozumím. Perspektivnější lokálky, se kterými by se dalo s nějakou dostatečnou snahou a plánem něco udělat, se ruší.
Tahle neperspektivní podivnost se chce udržovat při životě.
Tohle není podivnost, ale historická úzkorozchodka s velkým turistickým potenciálem. Jen by to nesměl nikdo vytunelovat…
Havránku, Havránku, ty seš zralej na to, aby ti admin zamával 😀
I Chocholoušek
Zajímavé, že Poláci neměli potřebu svoje úzkorozchodné motoráky takto vylepšit.
to je ale hnusný, co se soudci nezdá že cena rok od roku klesá jen to rezne a stárne má to cenu max. šrotu
mno, náš insolvemčmí zákon je v oblasti reorganizace zcela chybný a nesmyslný.
Pokud odhady zajišťuje p.Jánošík,tak je to průšvih.Odhad majetku Seuzy mu dělal oporník podle snímků a nebyl schopen přijet z Chrudimy si to ověřit na místo.Tak nevěřím,že top dobře dopadne.
Tak z Chrudimy, jo?
😅
To bude asi tvrďák 😃
Nechat jen turistický parní provoz, protože na ten se předpokládám vozidla najdou a s cenami okolo 500kč/osoba se uživí. Méně vlaků, méně nákladů na personál, údržbu,…
Pravidelný provoz, kdy ve vlaku sedí většinou jen jedna bába, která jede stejně skoro zadarmo, se nemá šanci zaplatit a nikdo by ho neměl ani dotovat. To by vyšlo levněji těm lidem proplácet taxi…
Asi tak. V sezoně o víkendech jeden pár na obrataňské větvi a několik na bystřické, možná i jeden další do Kamenice, jinak v sezoně v pracovní dny menší provoz do Bystřice, mimo sezonu zavřeno.
Stačí se inspirovat tím, jak to jezdí o 10 km jižně v Rakousku ( začíná se v květnu tuším 2x týdně) atd.
Tamní „rozsah“ provozu není nic moc k chlubení. Např. i v sobotu do Gross Gerungs jediný pár spojů, v ostatních víkendových případech i tak jen dva páry; v (byť letní, prázdninové) pracovní dny vyjma středy (a pátku do Litschau) jediný pár; ve středu (co je zrovna na středě výjimečného?) + do Litschau též v pátek 2 páry. Ty pracovní dny vyjma středy zajištěny jedinou náležitostí, tzn. dopoledne do Litschau a zpět, dopoledne do Gross Gerungs a zpět. Z mého pohledu nic moc inspirováníhodného. To už na té (vyloženě „dobrovolnické“) odbočné úzkokolejce do Heidenreichsteinu jezdí v provozních dnech aspoň 3 páry… Číst vice »
„(co je zrovna na středě výjimečného?)“ …úřední den 😀
Za mého.mládí se říkalo středa, je
např. jízdy třeba:-)
Lze předpokládat, že frekvence výskytu vlaků na tratích provozovatelé Waldviertelbahnu přizpůsobili vypozorované intenzitě zájmu veřejnosti.
Pokud vypraví vlak, tak v něm chtějí vozit lidi a ne vzduch.
https://www.waldviertelbahn.at/cs/jizdni-rad-2024
Gratuluji, konečně někdo kdo to taky pochopil.🙂 Zatímco v Bystřicí to valilo v taktu. 🙂
Ale to se prece tak dělalo, jen vikendovy turistický provoz, aby se trať zachovala.
Z dostupných dat návštěvnost Osoblažky 6 000 tis.
Takže 6 000 000?
Za jaké časové období? Za den asi ne,co? 😁
Před rokem jsem na Osoblažce jel, byli jsme v tom vlaku 2+průvodčí. Byl to pracovní den a poslední odpolední vlak z Osoblahy. Nicméně parní provoz se tam zjevně uživí.
A nezapomenout vydělit 1000
A tak bude v létě ten vlak jezdit (aspoň občas), nebo se zase na něco čeká? Mám pocit, že nikdo ze zainteresovaných lidí v této kauze v tuhle chvíli neví, co bude zítra.
Zatím stále nemají osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy.
Odstranit koleje a pražce, zpevnit plochu a udělat z tratě cykolstezku.Protože to nemá převýšení a vede to krásnou
krajinou a je to bezpečné ,povalí se tudy tisíce cyklistu od jara do podzimu.No a v zimně pokud napadne trochu sněhu tak běžecké stopy.
přesně, už bych to zastavil, je to mrhání veřejnými prostředky. Teď to budou provozovat obce a zase potečou peníze proudem, politický kámoši z kraje tomu budou posílat penízky a bude to akorát černá díra na peníze…
Jasně, a cyklostezka se postaví zadarmo, udžovat se bude taky zadarmo a vlastně ty běžecký stopy se v zimě taky protahují zdarma. Vlastně geniální řešení jak uchránit veřejné prostředky, bravo
Zkuste si prosím porovnat finanční a administrativní náročnost provozování této dráhy a provozování cyklostezky.
Možná bude pro začátek stačit, když si sepíšete seznam povinné dokumentace a povolení k tomu, aby tam vůbec něco mohlo vyjet.
Tak ona takova projektova dokumentace, stavebni povoleni, odstraneni zeleznice a stavba 33km respektive 46km cyklostezky, priprava tak 4 roky minimalne, dalsi 4 roky vystavba, cena bude mozna nekde nad 100 000 000? Nevim no, asi mate pravdu
Znám spoustu lidí, co odstranění kolejí zajistí zdarma, bez povolení a dokumentace 🙂
Někdo holt ty ohromné dluhy zatáhnout musí a bude to ten, kdo je uveden jako poslední článek v reorganizačním plánu, ten, který už nebude mít možnost, v případě problémů to někomu dalšímu předat..
Bylo by zajímavé mít možnost si zavčasu přečíst návrh smlouvy mezi zachránci a svazkem obcí okolo úzkokolejky.
Žitavská úzkokolejka měla vloni návštěvnost 244 000 lidí, jak píší na svých stránkách a hospodaří s černou nulou, jak se lze dočíst tamtéž. Dále je tam zajímavá informace, že jedno euro utracené na úzkokolejce znamená dalších šest euro utracených kolem tratě. Chápu, že pravidelný parní provoz, který přitáhne více lidí asi není na JHMD možný, ale i tak to může být pro spoustu lidí zajímavá atrakce. Můžeme se bavit o severní větvi, která se pro pravidelné dojíždění nehodí a nevede tak atraktivní krajinou jako jižní. Ale trať do Nové Bystřice by snad s podporou
kraje byla nějak životaschopná.
Jenže žitavská dráha je mnohem kratší a vede do turistického cíle #1, to se s Novou Bystřicí nedá moc srovnávat, ne?
Sice Česká Kanada nejsou Žitavské hory se svými skalami, hradem Ojbín atd., ale zase , že by to tam bylo zcela neatraktivní, to se také říci nedá. A minimálně jeden cyklovagon by se tam také uživil.
Já nepíšu, že to není atraktivní, jen že tam jsou mraky faktorů, které to srovnání posouvají. Žitava je výrazně větší než JH, v zemi s násobně hustším osídlením, je prakticky na dálnici, je tam vyšší kupní síla a aktivnější obyvatelstvo, Oybin i Jonsdorf jsou navíc malé a výrazné cíle oproti České Kanadě, kde je sice hezky, ale stejně hustý cíl tam ani zdaleka není a spousta návštěvníků bude spíš typu autem, zadarmo zaparkovat a do lesa na houby. Cyklovagon by byl určitě super.
Než se do aktivit okolo žitavské dráhy zapojilo město, návštěvnost byla kolem 70 tis. osob ročně. Žitava spolufinancovala výstavbu hřiště vedle nádraží v Oybinu a zařídila tarif i program pro všechny školy z okolí. Návštěvnost vyskočila na 255 tis. osob.
Žitava 24 tis. lidí, JH 20 tis.
Je to chudobinec Německa a v úplném koutě. Nějaká velká rekreační oblast to tam taky není, i když Zittauer Gebirge jsou známé.
Žitava po roce 1989 ztratila nemalou část obyvatel.
https://www.bevoelkerungsmonitor.sachsen.de/download/RBV%20Gemeinden/rbv_gemeinde_zittau-stadt.pdf
… a navíc https://de.wikipedia.org/wiki/Einwohnerentwicklung_von_Zittau těch 24 tis. obyvatel je včetně několika obcí, které jsou součástí Žitavy, a to mj. Hirschfelde, Hartau a Wittgendorf (včetně obcí, které k těmto byly přidruženy ještě k připojením k Žitavě).
I v Nové Bystřici je co navštívit 😉
Ano.
https://www.novabystrice.cz/turisticke%2Dcile/os-1214
Jak moc plný býval ten parní vlak co tam jezdil?
Statistiku samozřejmě nemám, ale viděl jsem ho za poslední rok dvakrát. Vloni v červnu bych ho označil za plný a letos o Velikonocích za narvaný. Pocitově to o těch Velikonocích jezdilo cca po hodině (podle houkání slyšitelného z kopců v okolí). Podobných vlaků jezdí hodně, ale musí to být v místě, kde jsou fakt mraky lidí (Rujána třeba).
Když jsme s ním jeli naposledy před pár lety, byl nacpaný v obou směrech. Ona i ta pára přitahuje sama o sobě. A k tomu ty uzoučké koleje, „Cimrmanova“ zastávka, Nová Bystřice… a dá se spojit s pobytem v JH.
Rozumím, ale nemůžu se zbavit dojmu, že to Němci celé uchopili lépe než v Jindřichově Hradci.
V Nové Bystřici je dost turistických cílů, namátkou uvedu krásné automuzeum „Amerik“, pivovar,…
Kdybyste aspoň věděl, co je to převýšení.
Šup do školy – zima – v zimě.
Větší blbost jsem nečetl. Všude vyrobíme cyklostezky a jinak se na všechno vykašleme. Pak není na opravy silnice, hlavně když opodál ní je nová cyklostezka, kde se dvakrát za den někdo objeví…
Nikdy jsem tím nejel. Ale upřímně, chtěl bych Hašišbednu vyzkoušet abych věděl proč je tak špatná.
To je vidět i podle fotky. Z venku hnus a vevnitř jde „okny“ dovnitř maximálně světlo, ven neuvidíte vůbec nic. Pokud pojedete za zážitkem z úzkokolejky, tak tam pojedete proto, abyste se jízdou kochal. Tohle prostě vymyslel b.l.b.
Mjok architekti
Hlavní špatnost byla provozní nespolehlivost. Bohužel jsem měl příležitost s tím dvakrát jet, víckrát pro nepojízdnost nejela. Nástup na zastávkách jak po žebříku, uvnitř smrad z výfuku, neskutečný hluk, nepohodlné židle. Ještě jsem musel sedět zády k oknu, nestahovatelná okna a batoh jsem měl promočený, protože na něj kapala voda z klimatizace. Velká škoda, že jen nedali dohromady původní motoráky.
A randál tam je jako v šukafonu, co jede po pražcích
Myslíte jako na stykové koleji?
Ne, primo po prazcich, zadna kolej. A betonovych
Stran designu, velká okna prý měla sloužit ke krásnému výhledu do krajiny. Jo to ale plní asi tak 1/4 sedaček, zbytek je buď zády k oknu nebo na úrovni přepážky, takže vidíte prd. Uvnitř randál, klima fungovala jen občas, hajzlík většinou trvale mimo provoz, při jízdě to házelo ze strany na stranu takovým způsobem, že jsem si chvílemi říkal, že to z těch kolejí vyletí. A to na té úzkokolejce není žádná závratná rychlost. Jo za těch pár peněz jízdného to bylo lepší jak matějská, ale jako prostředek hromadné dopravy opravdu ne. Provozní spolehlivost byla tak náramná, že ze 4… Číst vice »
Pro mě je to osobně jediný vlak, ve kterém jsem myslel, že dostanu mořskou nemoc. Ty příčné pohyby jsou na kolejové vozidlo šílené.
Pro ilustraci:
https://www.youtube.com/watch?v=iZVuJYN-Lgo
Já tak nějak nechápu, že někdo nechal tuhle společnost se takto zadlužit do těchto obrovských částek !
Řecko to dokázalo na úrovni celého státu.
Co nechápete? Že někdo vyštval „srdcaře“, co do drážky vráželi svůj čas a prostředky, aby jí udrželi v provozu, a udělal si z ní dojnou krávu, kterou v rámci úspor vyhladověl k smrti?
Tak to je úplně jasně a přesně vystihnutá podstata „problému“ a nejenom na JHMD… BRAVÓ, to se už zkrátka lépe napsat nedá. Snad jen že ten „někdo“ si úplně bezcharekterně dovolil jěště Ty srdcaře po mnoho let nactiutrhat, vláčet po soudech – a zatím úplně beztrestně dojit a krást (!) Podle „srdcařů“ měli ty hašišbedny vypadat úplně jinak, a kdyby tam zústali, máme dnes z JHMD naši Zillertalbahn. Bohužel už to nestihli a zlo + neschopnost i lidská hamižnost tentokrát zvítězili… Dát to do pořádku se sice určitě ještě dá, ale nikdy už nikdo nevrátí ztracené roky a ztracené nadšení… Číst vice »
Podstata problému je spíš v tom, že JHMD byla celkem nákladná záležitost bez adekvátního dopravního přínosu. Začátkem tisíciletí to ještě tak nějak vycházelo, ale s výrazným nárůstem cen v posledních letech a výraznou modernizací autobusové dopravy byl konec JHMD jenom otázka času. Ten nepoměr mezi vysokými náklady na provoz, a nízkým užitkem prostě nemohl růst a vydržet do nekonečna.
Určité jsou i objektivní důvody dnešních problémů, ale při vhodném manažmentu by synergetické efekty ze všech činností JHMD (celoroční doprava v závazku, občasná nákladní doprava, sezónní turistická doprava, parní vlaky, atypické zakázky v atypicky vybavených dílnách a s atypickými stoji – napr. s podbíječkou, sypacími vozy a pod. pro externí objednavatele, ubytování na stanicích, stravovací a jiné služby CR a pod.) spolu určitě dali i ekonomickou možnost obě dráhy v rozumném módu trvale provozovat, ba i postupně modernizovat tak, aby drželi krok s dobou. Žádný autobus nikdy nebude pro tak zajímavou turistickou oblast atraktivnější než výletní vlak v spojení s… Číst vice »
Finančně podporovat neznamená platit pouze 60 % vynaložených nákladů….
kovošrot group už se těší na práci…
Kocourkov. Soudce ani správce nevědí, že hodnota se „kanibalizací“ v celku nemění, protože její část přechází z „kanibalizovaného“ na opravené. Dále, to již nikdo neumí vyrobit díly, které se nedají na trhu pořídit? Něco je shnilého ve státě českém. Ale to změníme.
To je relativní ta změna hodnot….
To je jako bych napsal, že přestoupením pana Foldyny stouplo u členské základny IQ jak u ČSSD tak u SPD…..
Reálně bohužel mění, ale pro účetní uzávěrky lze splichtit leccos, ale to bychom se vrátili třebas k tomu posudku. A k druhé poznámce…?! Ne, nedají… Přesněji. Ne, nedají za rozumný peníz a to tím myslím opravdu hodně peněz. Těch pár machrů co nám zde zbylo neví kam dřív a současně si myslí, že mají na soustruhu napsáno Philippe Patek. Krom toho, těch pár fachmanů o jsem kdy potřeboval jsou staří fotři, takže nevím jak to změníme.
Kanibalizací hodnota samozřejmě klesá, protože ze čtyř funkčních strojů máte za chvíli dva funkční stroje a dva sklady součástek.
Tenhle motorák už patří max. tak do muzea kuriozit v Pelhřimově.
Není pro to důvod. Provozuschopné patří do provozu.
Tohle patří maximálně do hutí. Mjolci jeli na kdoví čem, když tohle kreslili. Pro výlety nepoužitelný, pro pravidelnou dopravu ještě míň. Původní motorák by odvedl podstatně lepší služby.
Chlapi, a odkud si myslíte, že je ta „hašišbedna“? Kdo v tom nejede, tak si obyvák jako opiový doupě nezařizuje…
Jenomže ty původní motoráky se už moc nevyskytují…
Proč si to myslíš ? V čem je problém ? Trochu se to opráší a umyje, udělá klasická údržba a hurá do provozu ! Nevidím jedinný problém !
Jen pokud chcete co nejvíce pravidelných cestujících odradit. Tady by to chtělo do denního provozu pořídit něco normálního, klidně ojetého zvenčí. Hašišbedny opravnu ne.
Připomněl jste mi komedii Slunce, seno…, konkrétně scénku, jak chtěl Venca Konopníkovic vylepšit dům rodičů na ubytování pro zahraniční turisty.
Jel si v tom někdy? Já ano, i přes hrozné recenze jsem si říkal, že to přeci nemůže být tak hrozné. No chyba lávky a jestli se někomu zdá hrozná jízda s 810tkou, tak po jízdě s tímhle zázrakem rychle prozře. Jak už tady někteří psali, kdyby ten původní motorák nechali ve stavu v jakém byl a nevymýšleli kraviny, tak ještě budiž. Takhle to byla jen díra na dotace a ani ti zhulenci z mjolku se k tomu nehlásí.
Někdo se asi těší, jak pokoupí nádražní budovy za „pár korun“. Takový Střížovice, to je ráj pro duši…
Podle toho, co je psáno v textu, tak předložený znalecký odhad ceny moc důvěry nebudí.
Nebylo by od věci, kdyby si svazek obcí zadal zpracování svého konkurenčního znaleckého posudku, aby (jako ten poslední hejl v řadě) mohl zodpovědně stanovit, jestli do toho vůbec půjde, a pokud ano, jakou maximální cenu je soukromému kupci ochoten splácet.
obcím vyhovuje co nejnižší cena, když, jak se píše v člnku, má přejít celá dráha na svazek obcí…
Pane Radku, vážně jste mně zaskočil…. 🙂 🙂 🙂
Kromě obcí je tam ještě druhá strana (věřitelé), která usiluje o splacení maxima možného z dluhu ve výši 350 mil. Kč.
No a mezi těmito dvěma subjekty (se zcela logicky opačnými zájmy) předvádí „tanec mezi vejci“ pan Kysela a jeho soukromí investoři.
Na okraj, bez přímého vztahu k tzv. „reorganizačnímu procesu“:
https://www.dnoviny.cz/zeleznicni-doprava/drazni-urad-zatim-nevydal-osvedceni-o-bezpecnosti-jindrichohradeckym-draham
No hlavně je potřeba do toho ještě zabudovat ETCS!
Dobrý vtip, naštěstí pro to není důvod.
Není třeba, trať je prokazatelně pomalejší než 100 km/h. I když počkat, co ta splítka?
Že by v nejbližších letech začali pracovat na uživatelském zlepšení tratě z Veselí do Jihlavy? No, kéž by. I potom by to snad šlo ošetřit bez vylomenin…
Bude to ještě zajímavé. Soudce Strnad rozhodně není někdo, kdo se nechá opít rohlíkem.
Ale o ekonomice toho zjevně mnoho neví.
Noo…, možná jede na selský rozum. A možná to je ten cíl, ke kterému bychom se zde potřebovali dopracovat (obecně), protože jak tu již někdo z kolegů naznačil: „My dvě klučičí partičky futrujem do kapes kuličky“.
…zřejmě na rozdíl od Vás, že?
Ale často nerozumí ani obecní vyhlášce (vlastní zkušenost z jednání s ním).
já mám zkušenost jen zprostředkovanou ale nerozumí ani „svému“ insolvenčnímu zákonu
Soudce Strnad se opakovaně odmítá řídit nejen insolvenčním zákonem ale i příkazem nadřízeného soudu, tak bych ho moc neadoroval
Není to řasa?
To je hned. Stačí vhodné podmínky pro jeho vznik. Ale jde to lehce umýt 😀
To by byla škoda. 🙂
Ty šedivé krabice jsou vlastně typickou ukázkou toho jak blbě pracujeme s EU fondy a dotacemi… 1) vezme se poměrně rozumný účel, který by sice v normální ekonomice nevyšel, ale papír snese všechno a když se dostkrát použijí správná klíčová slovíčka, tak to komise přijme. 2) Další blbost je, že vlastně nikdo jiný projekt nepřinesl (třeba MD s projektem nového kusu dálnice nebo narovnání hlavní trati Budějice Jihlava) a tak projekt schválí k dotaci. 3) Papír snesl všechno, takže nyní musíme tu blbost včetně uměleckého ztvárnění provést. Projekt je na konci, razítka jsou splněná, komise můžou odškrtnout hotovou věc… …… Číst vice »
Ono totiž připravit pořádný dotační projekt není vůbec žádná sranda. I když už náhodou máte specialisty i záměr, stejně vám do toho každej kecá a kdekdo si chce něco pro sebe urvat.
Kvalitní projekt s alespoň nějakou nadějí na dotace je neskutečně těžké připravit – v tom naprosto souhlasím, jenže základ problému pořád leží v tom, že českými daňovými poplatníky zaplacení úředníci napíšou na politickou objednávku vyšších úředníků nesmyslné dotační programy s naprosto debilními podmínkami plnění, kterými pak rozdělují peníze českých a evropských poplatníků bez ohledu na to, jestli ve výsledku skutečně je takový projekt přínosem pro ty co jej platí – což je přesně to, co mají hlídat volení politici, ale mám pocit, že na tom právě už od konce 90tých let krutě selhávají a zatím nevidím nikoho, kdo by v… Číst vice »
Ano, to je přesně ono. Výzvy se nepíšou proto, aby se něco zlepšilo, ale aby se kluci, co spolu mluví, napakovali.
Problém je v tom, že jedna patra je ANOfert a druhá parta ODS & Co.
Takže ať zvolíte jeden nebo druhej “tábor”, pořád je to stejnej výsledek. Člověk se musí zabývat tou politikou víc…
Musím vám dát jako insider za pravdu, čest výjimkám potvrzujícím pravidlo. Na straně příjemců dotací je ale podivná absence snahy o vyšší než závazný užitek pro veřejnost.
MD má parkoviště přímo před chalupou. Když by obětovali několk parkovacích míst, tak by zaměstnanci ten neodolatelný designový monument studia Mjolk Liberec mohli potkávat denně alespoň 2x.
Druhý kus by mohli darovat technickému Muzeu v Liberci, jako nový přírustek do pavilonu C.
Třetí kus by mohli nabídnout vývojovému oddělení Siemensu ke studiu nových trendů a ten zbývající – poslední by mohli přihlásit do letošního Design-bloku, který se bude konat 2.-6.10. 2024.
Když se člověk zasměje, prý si prodlouží život. Teď jste mi přidal aspoň měsíc. Úplně před sebou vidím ten žulový podstavec, na něm monument (za tmy osvětlovaný), ze strany od budovy ještě nízký sokl pro kladení věnců, k soklu vedoucí přístupovou cestičku s modrým zábradlím…
Ještě Vám přidávám palec nahoru za odvahu.
Přesto to vše šlo a stále jde provést tak, aby to hodnoty přinášelo a ne aby je to ničilo nebo odklonilo. S nohama na stole a představou, jak se z toho sypou kulaté, ale nejde nic.
Jaká zas dálnice? Těch je rozdělaných celkem dost, na rozdíl od stále odsouvaneho zlepšení právě té jmenované železnice. Možná i proto se to cpe do zhoršení drážních vozidel, aby se vykázalo, ale zároveň ničemu nepomohlo.
co se cpe do zhoršení drážních vozidel?
Příliš nechápu rekonstrukci původních vozů s použitím sedaček z vyřazených trolejbusů apod. Z mého laického pohledu je velmi nepovedená.
Vůbec to nemohlo plnit ZDO, a nedivím se že jeden z krajů na to nechtěl přispívat. 🙂
Ale mohlo, jen kdyby se chtělo…
Mizerná kapacita i funkčnost. Nefunkční záchody a klima. nejdražší rampa pro vozíčkáře, na kterou by potřeboval pro vyjetí naviják..
Tohle není pro provoz.
…ale oficiálně je to vedeno, jako motorová tramvaj. 🙂
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/hasisbedny-jhmd-mohou-vyjet-je-z-nich-tramvaj-uzkokolejka.A141003_192715_eko-doprava_vez
tramvaje snad mají jezdit někde, kde je potřeba přepravit nějakou řádnou kapacitu osob a ne v hlubokých lesích, na to stačí bus 😉
Víc skanzen?
Ten nazev dokonale vystihuje podstatu tohoto stroje, ktery je naprosto dokonale navrzen ve vsech parametrech presne opacne, nez by bylo zadouci.
A právě to přitahuje davy.
No vzhledem k financni situaci jsou ty „davy“asi dost nadhodnocene.
Prosím, neposuzujte ostatní lidi podle sebe.
Pokud máte k hašišbedně nějaký hlubší osobní vztah, můžete panu Kyselovi předložit atraktivní nabídku na odkup jedné, třeba té zkanibalizované obludy a můžete v ní (po drobných úpravách – viz link) prožit spokojený zbytek života, nebo do toho ubytovat třeba včely.
Inspirace: https://www.idnes.cz/bydleni/architektura/boeing-letadlo-ubytovani-v-letadle-bydleni-v-letadle-vila-bala-indonesie.A240510_173555_architektura_web
Mě by zajímalo, kdo by to v případě prodeje to byl schopen koupit. Jinak rečeno kromě mimo ČD na Osoblažce není v ČR dopravce, který by to provozoval. Takže by zbyli muzea a různé spolky a nevěřím, že by platili za tyto lokomotivy, vagóny a jednotky mnohdy nepojízdné částky v řádu milionů či desítek milionů Kč.
Souhlas. Tak proč to co nejtransparentněi nerozprodat celé v aukci, místo toho trapasení s odhady, které jeden a ten samý „odborník“ takhle příšerně z roku na rok zfušoval, líně zkopíroval velkou část z minula, ale pak tak průhledně pro nové majitele snížil cenu toho krámu, že je prostě každému inteligentnějšímu člověku jasné, že musel lhát loni nebo letos, nebo si ty odhady tahá z nosu a lže pořád.
„C“ je správně… 🙂 .
To byl začátek konce tyhle vozidla. Mohly si zachovat původní stavbu.
Bylo z toho aspoň vidět ven a na první pohled to vypadalo, jako normální vagon pro lidi.
http://www.dedci.cz/data/2008/Vysocina/E_10/V10_266h.jpg
Mě by se náhodou líbil. Udělal bych z něj obytňák
To sice jo, ale za kolik?