Téměř 200 kamionů. ŘSD vybaví dálnici D3 další odpočívkou, druhou v jižních Čechách

Odpočívka Chotýčany na D3, vizualizace. Pramen: ŘSDOdpočívka Chotýčany na D3, vizualizace. Pramen: ŘSD

Jediná odpočívka s benzinovou pumpou a občerstvením funguje na D3 u Mezna už na území Středočeského kraje.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Joker

Býval tam starý most a vedla přes něho polňačka. Je odtud výborný výhled na Kleť, celý Blanský les a Českobudějovickou pánev.

Vojta

Ten most tam stále je. V rámci stavby ale zmizí, protože překáží odpočívce. V současné době se pracuje na novém cca 200 m jižněji.

None

Jako země kamionů tyto odpočívací místa potřebujeme. Časem z nich mohou vzniknout malá městečka. Tak jako kdysi za zlaté horečky v Americe.

Ryk Mat

Jak byste nazval člověka, který si postaví obydlí v těsné blízkosti dálnice? Já, s prominutím, magorem.

None

Majitel hotelu s hospodou?

medvěd

Nejdřív postaví hup dálnici (107 km na ČB), hrbatej most (102 km), teď zjistili, že není WC s parkovištěm. Inu fušeři. Za ten paskvil by neměli vybírat poplatek, spíš doplácet. Musím kvůli jejich nešikovnosti jezdit pomaleji a opatrně, což mě stojí více času.

Pako

Na zhruba km 100 D3 je přesně MÚK Dráchov. :o)

Cestující

Přesně tak, zajímalo by mě, kam to tam chtějí umístit.

Panakis

Nedocetl jsem se, ale predpokladam, ze tam udelaji i sprchy klidne za poplatek ne? Ono vazeni cestovat napric kontinentem nekolik dni v kuse a nemit sprchu je opruz zejo. Zazil jsem dobre sprchy ve Francii. za poplatek. jidlo teple varene. jak v nejake zavodni kuchyni. i cena byla ok. Je mi jedno kolik co kde stoji. Ale smrdet a srat v lese uz fakt nikoho z tech kamionaku nebavi. Ostuda ze to jeste neni vsude normalni… A pokud je narod plny nenechavcu tak necht je to parkoviste jeste hlidane, aby vam nevykradli naklad nebo kabinu kdyz jste na jidle ne… Číst vice »

tarten

Když to kamioňáci budou taky platit, tak proč ne.

Diesel

Tohle je supr že s tím RSD konečně začalo tak nějak počítat na nových úsecích. Doby kdy byla D1 a odpočívka Průhonice a Devet křížů jsou už fakt minulosti. Všechno co se po dálnici hne potřebuje i svoje zázemí ( odpočinek, služby, PHM……) a v tomhle máme fakt dluh.

tarten

Máme dluh? Kdo?

Zbyněk

Další podpora silniční dopravy.

Putin si může mnout ruce.

Miroslav Zikmund

Proč odpočívky financuje ŘSD ?

Proč to neudělají komerční subjekty ?

Mech

Protože jde o nedílnou součást dálnice, stejně jako MÚK, jejiž dostupnost má být garantovaná státem. Pro soukromý sektor je tady možnost budovat Truckparky, jak ale vidno nejde o příliš zajímavou tržní oblast, neb jich za posledních 20 let vzniklo jen několik jednotek.

původní Jakub P

Tak kdo by stavel truckpark, kdyz je stani pro kamiony na odpocivkach zdarma na jakkoli dlouho a naklady zaplati erar. V lepsim pripade z myta a spotrebky na palivo, ale taky je dost pravdepodobny, ze tyhle zdroje nestacej. A toleruje se stani vsude mozne i nemozne. Tomu se konkuruje opravdu tezko.

Frantisek

Truckpark… No já nevím, ale nepíšeme furt do nějakých Bílých knih, že chceme větší podíl přeprav na kolejích? Ne, my budeme honit další kamiony…

původní Jakub P

Smerovat co nejvic dopravy na koleje jednoznacne. Ale neni a nemuze to byt univerzalni reseni pro vsechno. Nejaky podil te silnicni vzdycky bude. A radsi, kdyz ta bude muset sve potrebne sluzby platit komercnim poskytovatelum (truckpark) nez aby to zamazl erar „zdarma“ (odpocivky, skody zpusobene parkovanim nadivoko) . Mimo jine i proto, aby ta zeleznice mohla byt konkurenceschopna.

tarten

Nikdo nepíše o universální cestě ale má to být 75%.

navratp

Mohl by se připojit k Ostravanu chlaďák na jogurty………..

Jan Sova

Mohl, ale pouze k vlaku, který jede na komerční riziko….

noerf

Píšeme, ale musíte vědět, jaká množství a jak rychle. A vzhledem k tomu, na koridorech není moc kapacity, tak jsou nákladní vlaky pomalé.

Mech

I na dálnicích, kde odpočívky nejsou nebo jen minimálně ( jako zrovna D3) a je tam převis poptávky po stáních a službách, Truckparky nevznikají, proč? Je tady přeci díra na trhu, neb ještě donedávna stát žádné odpočívky na D3 v podstatě neplánoval, dokonce i na truckpark lze získat dotaci i přesto se boom nekoná. Proti tady musí jednat stát, neboť je to on, kdo vyžaduje povinné přestávky. A odpočívky nejsou jen pro NA, ale i pro ostatní uživatele dálnic, jako součást služby kterou si platí v rámci poplatku za dálnici. Navíc soukromý sektor měl možnost se předvést po revoluci, výsledkem… Číst vice »

původní Jakub P

Ona konkurence, ktera uci potencialni zakazniky, ze za danou sluzbu se nemusi platit, je pro podnikani dosti brutalni i ve chvili, kdy zdaleka neuspokoji poptavku.

Mech

Oni za tu službu ale platí, v rámci poplatku za použití dálnice. V ceně je možnost zaparkovat, sednout sai na lavičku, dojít si na WC. Vše ostatní již je zpoplatněno extra, např. sprchy.

původní Jakub P

Z pohledu zájemce o stavbu truckparku je to jedno – leda by se cena za parkování u něj dala z toho poplatku za využití dálnice odečíst. Což je nejspíš kravina, která by stála hodně na implementaci a otevírala prostor k podvodům.

Furt tam je to, že na odpočívce je parkování zdarma (nebo v ceně) na neomezeně dlouhou dobu, v truckparku bude zdarma těžko (aby se mohl uživit).

David

Máte pocit že se dálnice staví kvůli dovolenkarum v autech? Jejich smysl pro region je právě ta nákladní doprava.

Frantisek

Která by ovšem měla být z větší části na kolejích. Ty proto ořezáváme nejvýše na osobku a nákladce stavíme tyto krásy do krajiny…

PvvS

A je tam pro ni místo ? Hromada té dopravy je tranzit jinam. pročpak to už od začátku nejede po železnici ? ten problém asi nebude jen pár odpočívadel

digi

Protože socialismus… Proč by si podnikatelé platily sklady na polotovary a hlídače a dovažely si obrobky vlakem, když jim to může všechno z rozpočtu zaplatit stát, ne??? průměrnej danovej poplatník ještě zatleská…

P_V

Vlakem? Ty koleje do každé firmy vyrostou ze země, nebo je zase postaví henten stát?

Frantisek

Furt lepší pár kolejových přípojek a zkapacitnění tratí, než tyto zcela nové širé lány asfaltu – tak hlavně, že „chceme“ dostat alespoň dálkovou dopravu na koleje, že.

cikcak

Pár kolejových přípojek….. ?

tarten

Těch velkých skladů, kam by měly být v prvé řadě, zas nejsou statisíce.

digi

A to chcete dovoz až pod nos??? na centrální překladiště a odtud kamionem, dodávkou a tak… Na velký vzdálenosti by se nemuseli stavět dálnice a bylo by líp…

P_V

Ale on ten kamion jede z centrálního překladiště, po dálnici do cíle… Asi máte na mysli že by těch překladišť mělo být víc, kromě centrálních i nějaká regionální a lokální. A tím neustálým překládáním by se přeprava natáhla a prodražila a vůbec bychom se dostali na úroveň dopravy tak před 100 lety. Tam to fungovalo stejně, jen tu poslední míli nepoháněl vůz Diesel ale kůň.
Ale uznávám že by to bylo robustnější vůči krátkodobým výpadkům, než JIT. Za tu cenu…

digi

ne mám na mysli to že pro vice než 50 pct kamionů jsme přepravní země, projedou skrz nás dál . a nic neodvedou, za opravy dálnic platíme víc než vybereme na mýtu (které se nezvyovalo víc jak 10 let) a tak je to nevýhodné… Proč tuhle srandu mám platit ze svých daní?

PvvS

A proto je problém u nás ? pročpak asi jedou přes půl evropy kaminonem a nevezou to vlakama už od zdroje ? Že by cena, rychlost, operativnost byly prioritou ?

digi

„Že by cena, rychlost, operativnost byly prioritou ?“ NO když se hlavně investuje do silnic tak není divu že železnice není schopná konkurovat ne??? kdyby se postavilo stejně tratí v nové, napřímené stopě, tak by to vypadalo jinak… ale tady se stále rozšiřují dálnice, a na železnici se kašle, tak se nedivte… Na železnici nejsou prachy ani na 3 kolej na hlavním koridoru přez čechy.. na silnicích se autíčkářům staví luxus…

PvvS

Ale ty kamiony se na hranicích neberou z ničeho.. Takže ani Francie/Itálie/Německo to neumí ? A u místní dopravy se ani nedivím, že každej radši vezme dodávku a odveze to. při prvním náhledu na web ČD Cargo vyběhne hláška, že minimální velikost je 1 vagon. A při zadání přepravy Břeclav- UnL to s klidem najde spojení 1-4 dny. A při těch cenách za dvounápravovej vagon .. A t nepočítám další poplatky (vlečkovné, manipulaci). Tady dráha nemá u jednotlivejch zásilek žádnou šanci..

Karl vB.

Váš pozoruhodný dotaz je asi z této kategorie:
– „Proč nádraží staví a udržuje SŽ, proč to neudělají dopravci?“