Letos už 147 nových vozů a 12 tisíc míst. Dráhy hlásí rekordní obnovu, chlubí se i jednotkami Moravia
Nové jednotky RegioPanter v Jihlavě. Pramen: České dráhy
Ve druhé polovině roku budou pokračovat dodávky RegioPanterů a plánuje se nasazení nových motorových jednotek RegioFox.
Jaký význam má pro cestujícího, poplatníka, majitele kupovat další a další pantery. Můžeže mí to někdo vysvětlit?
Tak si to shrnme:
Na zacatku letoska zavazky Skupiny ČD byly cca 107 miliard (kratkodobe/dlouhodobe + smluvni k vydajum)
Tedka si Energo Pro pujcilo v EUR na 12 let za urok 4,3%p.a.
Skupina ČD ma vyrazne horsi ratimg ( na skale 21 stupnu je ČD o 7 ratingovych stupnu pod Energo Pro )
Tak kolik da ČD za pujcene miliardy ?
12% rocne ?
To by za 20 let pri slozenem uroceni Skupina CD dluzila cca 350 miliard
A Pardubický kraj opět jen “aby se neřeklo”.
Hamty, hamty, ať mám víc než tamty.
Já jen poukázal na fakt, že v Pardubickém kraji jezdí oproti jiným krajům dost starých vlaků. 🙂 Vaše odpověď nedává smysl.
Ha ha… mrkněte na Zlínský… 842, 814 (i 810 klidně), 460 (i když ty už půjdou pryč), syslografy, jen asi 4 desira a pár sharků. Jinak prostě taky „skanzen“
Sharky doplní bývalé děčínské, syslografy nahradí pantery.
810 končí. Desira kde? Sharyku 7 a přijdou další.napiste si na kraj..ne tady.
Netolický pardon Pardubický kraj si přece nechal na zakázku zmodenizovat Honneckerovu pomstu, tak v čem je problém?
Já myslel že to nikdo modernizovat nechce… Nebo jo?
Ten pán, co kupuje kamarádům Prosche, to modernizovat chtěl, ale zkrachoval. Tak kraj změnil plány a budou pantery, jen nevím za jak dlouho.
Jediná pořádná modernizace Honeckeru vede ocelářskou pecí!
Berte s mírnou nadsázkou. Děkuji.
Zmodernizoval asi 2 kusy a pak modernizovatel zkrachoval 🙂
V Pardubickém kraji nejezdí nejstarší vlaky ani zdaleka. Moravskoslezský, Zlínský, Olomoucký i Vysočina mají starší vozový park.
Kde že jsou teďka 854?
https://www.atlasvozu.cz/rada/cd/165-854.html
A lehce podotknu, že v Hranicích na Moravě se na osobních vlacích ještě donedávna vyskytovala výhradně řada 460. To nehcete.
Poukázal jsi na fakt, že chceš všechno a to hned! Aby ostatní náhodou nedostali víc.
Nápodobně!!! Několik věcí tady už zase jako vždy zamlceli a překroutili. Za prvé se chlubí cizím peřím, protože jednotky Moravia nejsou investicí ČD , ale Jihomoravského kraje!!! Za druhé, na tratí do Opavy v Moravskoslezském kraji dodali urychleně tři jednotky Regiopanter, ale to proto, že nám sebrali City Elefanty, které tam jezdily!!! Takže se nejedná o žádnou modernizaci, ale vynucenou náhradu odebraných vozidel A za třetí: kdy už konečně zmizí ty odporné vozy s pidisedadly a nevetratelne interiéry??!! Mám samozřejmě na mysli Honeckery Bdmtee a chcipaky 810+010, 011 a všechny ty jejich rádoby!modernizace!!!
810 hodně zmizelo a k letošními GVD zmizí.
Na Kolín-Česká Třebová taky jsou zasmluvněné pantery (nevím, proč nejsou v mapě), 238 lišky, a to by stačilo, ne? Nebo je tam ještě něco k řešení nad stávající stav?
Zdroj, prosim?
To citujete to same aprilove cislo, ze poplatky za pouziti koleji od dopravců tvori cca 20 procent prijmu firmy Sprava zeleznic? Když v realu je to kolem 5 procent ?
– : )
Zablokovaný
a co Liberecký kraj – ten už patří k Německu, že tam monopolně panuje šrot DetscheBahn pod značkou Arriva DB company???
Já bych se na místě ČD Moraviemi nechlubil, beztak je mají akorát na zajetí, aby po záběhu na nich nemusel Jančura (který to tam dostane – viz slova nějakého toho JMK papaláše, že s ČD do budoucna nepočítají) řešit dětské nemoci.
Chlubit se můžou, jejich technici a strojvedoucí-instruktoři na nich při zprovozňování strávili spoustu času.
Přesně. A pak to v bezproblémovém stavu převezme RJ 😉
No převezme, bude s nima jezdit, majitelem bude pořád JMK a údržbu dělat Škoda. Teda pokud to nedopadne tak, že JMK bude platit Škodě penále za to, že kašle na údržbu a lidi půjdou pěšky.
Nemá náhodou kraj domluvený plný servis u Škodovky? Aby se Radímek nemusel starat bych ironicky dodal. Protože ČD takový model údržby už taky mají.
ČD mají v rámci full-service hlavně vyvazovačky a větší opravy, JMK má v rámci toho navíc i věci jako vysypávání košů a doplňování vody do záchodů (takové drobnosti si ČD řeší samy).
A určitě za to v rámci stávajího kontraktu dostali zaplaceno. Takovou věc jako přebírání majetku za miliardy si každý nacení.
To bude asi stejně tak pravdivé, jako o výlukách na R8, které se dělají jenom proto, aby pak žlutej mohl jezdit nerušeně. Chuděry ČD si to musely vyžrat.
a ještě aby se něco udělalo se soupravami na linkách R9 a R19
Na R9 míří Jančura s novými EMU od PESA.
Ach jo, tak to znamená zavedení opět téměř povinného „místenkování“ a buzeraci lidí, jako Brno-Bohumín. Navíc u ČD se v nouzi (když bylo obsazeno) dalo dojet i ve stoje, což u krátké trasy nebyl problém. U žlutého vás vůbec nechtějí pustit do vlaku ani prodat lístek, neb „je plno“ a jeď si klidně až za tři hodiny.
Klid, on ty PESY sehnat nestihne a do těch třech Bmz se nevejdou ani ti místenkáři
Ano, takové ČD by ty Pesy sehnat stihly. Protože výrobce se určitě fláká, když má dodat …
Vyjste toho výrobce podplatili, aby mu to dodal pozdě, že to tak najistotu víte?
Mne minule posílali k ČD, ale smůla, protože jsem jim vysvětlil že z Hranic do Brna fakt nechci jet přes Břeclav, že tam ČD přímo nejezdí. Tak mne nakonec „milostivě“ vzali
Je to náročné, buďto nutno velkou oklikou přes Břeclav nebo občasným osobákem Přerov-Vyškov s přestupem na rychlík Šumperk-Brno. Velké harakiri. Jednou jsem to z Ostravy musel vzít i příplatkovým pendolinem přes Olomouc. Kdybych nebyl improvizátor a milovník železnice, asi bych už přešel zpátky na auto.
Kam na ty zážitky chodíte? Jel jsem několikrát jak vlakem linky R8 tak i R23 a pokaždý úplně v pohodě.
Je to režijkář v pokročilém stádiu demence, ostatně jako všichni zaměstnanci u ČD.
Tak zkuste jet někdy ve školním roce v neděli odpoledne.
Určitě ty jednotky zkrátí!
Jako fakt ty čtyři úplně normální pantery se liší tím, že jsou nabíjecí?
A ty (tehdy) nová Desira po rychlících na Protivínce jezdí kde? Nevíte někdo?
ty uz toho maji tolik nalitano, ze musi na generalku a etcs.
Nahradila je Arriva s 845.
No tam ano, ale mě by zajímalo, kde jezdí teď..
Na co se použijí ty modernizované lokomotivy řady 743.2? Předpokládám že v osobní dopravě už neslouží, ne?
Posun, napěťovky, převozy vozidel apod. Mají i zásuvky pro ovládání přípojných vozů, takže možná i nějaké ty cyklovlaky.
743.2+010+010+010 😀
Určitě ne.
742 + Btn + Btn
Myslíte 743.2 + 2x bdtn
A to tam ještě chybí jednotky které budou ČD potřebovat pro Středočeský kraj pokud dojde k prodloužení smluv do roku 33 (x jednotek řady 847)
Co to v praxi znamena prodlouzeni smluv ?
Soutėź ?
Je to super! Jen tak dál. Docela by mě i zajímal článek o osudu vozidel, kterých se dotkne „domino“ efekt – 814, 842, 843, Xmz jezdící do Německa apod. – co s nimi bude, na jaké linky se přesunou apod.
Čekal bych hlavně konec řady 854 a částečně pak i 843 protože nebudou mít ETCS. 814 si zajezdí na lokálkách určitě ještě tak 10-15 let. 842 uvidíme protože mají dostat ETCS
842 už mají etcs
Vím, že v budoucnu dvě 842 obohatí královéhradecké depo a budou jezdit na trati Chlumec n. C. – Městec Králové. Teď z hlavy rok přesně nevím, možná 2026?.
Byť ta informace byla potvrzena, já zkrátka rušení 843 pořád nějak nevěřím a myslím, že nakonec ETCS dostanou taky (nebo se udělá výjimka na pár lokálek pro nějakou odlehčenou verzi) navzdory vysokopodlažnosti a dalším neduhům. Jsme lokálková velmoc a těch tratí tu je tak strašně moc, že si umím představit, že 843 dojezdí do nějaké horní-dolní místo 810. Chápu, že nejde o populární názor. 😀
Kdyz vymyslite, kdo to zaplati ?
Zatím se s 843 počítá..nahradí 854. S etcs to nebude tak horké.
Otázka na jak dlouho… Toto lze čekat v Praze nebo okolo Brna… Po postupném konci pod Trutnovem se 843 uvolňovat budou a lze čekat, že začnou chodit do Prahy, Rakovníka a do Brna, kde hydry jezdí… jenže Brno už pomalu vybírá dopravce pro Vláru a na Jihlavu, Břeclav – Znojmo už je vyřešeno Arrivou, na Kladno v budoucnu elektricky a i na 070 bude Středočeský kraj v brzké době řešit dopravce… takže ta náhrada 854 na jejich současných výkonech může bejt fakt na chvíli, ne li vůbec. Ruku na srdce, řada 843 nemá pro cestující moc co nabídnout oproti 843… Číst vice »
Co je na 843 špatné? Je vysokopodlažní .. zásuvky nebo Wi-Fi se dá dodat ..záchod je myslím vakuový.tak zmizely zatím z Liberce a mají jezdit na výkonech Královéhradeckeho kraje za 854 ..ty to mají spočítané. Co výkony v olomouckém kraji ..tam za ně zatím není náhrada.
Taky na rychlících Olomouc – Ostrava..zatím jezdí. Za mne dobře stroje i když nejvíc sem najezdil na 842. Radši ať jdou do šrotu Reginy to je otřesný kostitras.
Je to skvělé a jsem rád že posouváme na západ.Byl bych velmi rád kdyby v regionální dopravě mělo ČD sjednocený park tedy RegioPantery, Pesy (Lišky a Žraloky) a RS1 (RegioSpider + ojetiny) + na některých tratích RegioNovy (místo 810). Takhle bych si představoval ideální stav VP Českých drah.
Pro dálkovku nebo příměstskou dopravu v okolí Prahy úplně ideální👌
Já zapomněl na Elefanty, nicméně ty by bylo fajn modernizovat, o dálkové dopravě nemluvím.
Dle nedávného článku v ČD pro Vás jsou Elefanty „dosluhující“.
Jak které, ty 40+ by ještě mohli jezdit, kdyby prošli modernizací, moc nechápu proč jezdí všechny Elefanty ve stylu těch prvních prototypů, jako jsou tam elektrické dveře všude, to je ale jediná změna.
Posouváme na západ, ale jak to tak už bývá, pouze s vozidly. Co třeba kompletně nejdříve zmodernizovat veškerou infrastrukturu v ČR?
Je to na spousty a spousty let v týhle republice.
Ano, jsem pro, ale kde vzít na vše peníze, to jsou biliony, to chce x celých státních rozpočtů – máme zřejmě nejhustší síť železnic na světě o délce bezmála 10 tisíc km a když nejsme první, tak určitě druzí, maximálně třetí. I když jsme celkem bohatý stát, tak ani velmi bohaté Švýcarsko, či Norsko by na takovou rychlou obnovu infrastruktury nemělo. Švýcaři jsou sice na hustotu i délku kolejí srovnatelní, ale neprošli 2. světovou válkou (což u nás příliš na koleje vliv nemělo), ale hlavně 40 lety bolševika, kdy infrastruktura dostala na frak, udržovali průběžně. Naše vozy byly na konci… Číst vice »
ČR je na tom s infrastrukturou ještě dobře. Byli jsme se předevčírem chvíli podívat na Slovensku, na jaké infrastruktuře jezdí nové Dunihlavy 861.1 a je to dost úděsné. Vrútky jako před padesáti lety, nízká hrbatá panelová nástupiště, prorostlá tráva, žádný informační systém. Martin vyložená parodie – obnovená leč uzoučká nástupiště mezi kolejemi obvyklé osové vzdálenosti, kde se při nástupu do vlaku neotočí kočárek nebo invalidní vozík (případně spadne do kolejiště), ostrovní nástupiště zůstávají v říši snů. Mezilehlé zastávky na trati raději nekomentovat. Nízkopodlažnost systému je pouze proklamace generálních ředitelů a letáků.
Tam jsou jiné lahůdky. Třeba Štúrovo s původnímy pragotrony, přes které je nalepený papír nefunguje nebo třetí nástupiště v Košicích, tedy díra do země a vlaky stojí tak nějak kolem.
A top je hlavní nádraží v Nitře, výpravní budova v havarijním stavu má propadlý strop, takže ji radši zavřeli (oprava je sprosté slovo).
Na Slovensku je jediné hlavní nádraží v Bratislavě. Jediné.
A po opravě se rychlost nezvýší, takže jsou to vyhozené peníze.
Furt to čtete i tady – Slovensko je ukázkou, kam takový postup vede.
A jel jste že Štúrova do Nových Zámků? To je vyloženě parodie na koridor, smutné je že po tomhle jezdí EC vlaky. Slovensko a jejich nádražní budova v Bratislavě (hl.st.) je též parodie, třeba i nádražní budova v Liberci je snad mnohem lepší než ta, co je v hlavním městě. Zkrátka Slováci, jim je jedno že se jim to rozpadne radši si zvolíme člověka co vlakem asi nikdy nejel a proto ho nezajímá vůbec doprava.
EC je jen název produktu, takže bych to tak nedramatizoval. A jen tak mimochodem ze Štúrova na druhou stranu do Vácu je to ještě horší.
Ve skutečnosti ani až tak ne. Nástupiště tam jsou narozdíl od SK alespoň široké. Ano je to název produktu ovšem jezdí s tím pasažéři z celé Evropy a asi není o čem, když řeknu že infrastruktura je nejlepší v Česku.
Ono to na tom západě taky není všude tak skvělý, stačí třeba koridor do Norimberka. Hned za čárou rozpadající se Schirding se zabetonovaným podchodem a zatostlým ostrovním nástupištěm, nebo další stanice Sp z Chebu, Kirchenlaibach, kde si člověk připadá jak v Polsku v 70.letech.
Regionovy a 810 nee ..
810 je vůz co na českých kolejích nemá co dělat 😀
Pěkné, akorát to celé závisí na aktuálním složení smluv dopravce s různými objednateli.
Vskutku zajímavý zážitek tak nabídne např. cesta z Prahy do Jindřichova Hradce. Eso se na koridoru pokaždé rozjíždí seč mu síly stačí, tedy zdlouhavě, a na maximálku stejně nedosáhne. Pak ve Veselí přesednete do RegioPantera. Jednotka, která by jinde hravě vytáhla 160, vás mírně zatlačí do sedadla… a hned zarazí na šedesátce.
A prohodit to nejde. Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat – pokud se tedy nechceme vracet k plánovanému hospodářství.
jeste nedavno byl do jh sukafon, regiosuk nebo plechac s patrama a becka na budejovickym rychliku byly o parnik lepsi vlak. 🙂
Zdá se, že většina přítomných chápe, že to nejde prohodit, proč to nejde prohodit a že nakonec je dobře, že o dění na celé síti se nerozhoduje jen na Pobřeží, ale naštěstí těch rozhodujících hlasů je víc a jsou rozloženy „po síti“ a ke svému rozhodování mají do jisté míry i politický mandát od voličů. Za mě OK.
Tak ten Panter taky může jet z toho J. Hradce na nějakém Sp a tam tu 160ku využije.
Spíš je škoda, že se už nepořizují Interpantery nebo podobné jednotky pro rychlíky.
Samozřejmě, ty pantery se pohybují i na koridorové trati ČB-Tábor.
Prosím Interpantery na rychlíky NE. Jezdil jsem jimi často na školu v Brně, když přišly a teď s nima taky občas jedu a je to strašné. Oproti původním B a AB to byl posun, ale od nového vozidla bych čekal daleko více (co jsem měl čekal za muziku, za málo peněz).
Něco podobného od jiného výrobce už zní lépe.
Za mě taky Interpanter zatím nejhorší vozidlo, co kdy ČD vlastnily.
Zkuste Bdmtee na dvě hodiny jízdy.
Na Slovensku jich už jezdí 25, ovšem pravda, pouze na osobácích Trenčín-Žilina a Žilina-Liptovský Mikuláš, pro osobní vlaky je to docela přiměřené.
Interoantery byl omyl, který se snad nebude opakovat.
Eso je v pohode, teda krome te Vmax. Na R17 spis ach ty vozy.
na r17 se v posledni dobe stav opravdu o dost zlepsil. becko byva jedno jedno (pokud vubec) plus semtam ex-a coby dvojka, zejmena na velenickych kurzech.
Já bych to ani neorohazoval, protože v tom Esu jako cestující nesedím a Bmz jsou (kromě rozkradených závěsů, které nikdo neřeší) skoro to nejpohidlnější, co u nás jezdí. Naproti tomu v nejnovějších panterech člověk nadzvedává kolenem odpadkový koš, ve starších verzích to nebylo a to je špatně, je to tak max. na 10 min. sezení.
To je velký úspěch.
Este nahradit ty zku..Regionovy a bude to cajk. Na některých tratích nemají co dělát. ČD se můžou chlubit že nasadí nové jednotky..narozdíl od soukromníka který nenasadi.
Nové jednotky nejsou zásluhou ČD, ale objednavatelů. Když bude mít soukromník patřičnou smlouvu, jako třeba RJ v Ústeckém kraji, nové jednotky taky nasadí.
RJ a jejich šest jednotek…😁😁😁 . soukromník to je parodie na provoz.
Chápeš, že o nákupu nerozhodují a nefinancují ho ze své blahovůle ani ČD, ani jakýkoliv soukromník, ale objednavatel?
Blahovule.. tak pokud vím jen Jihomoravský si koupil jednotky do svého vlastnictví.
A ty ostatní nakoupily ČD poté, co s kraji uzavřely smlouvu, která umožňuje jejich financování. Neboli poté, co se kraje zavázaly, že budou za provoz vlaků platit tolik, aby to pokrylo náklady na nové vlaky. Tam, kde je zasmluvněno a zpalceno používání ojetin, jezdí ojetiny. A zase, není to vina ani selhání daného dopravce („soukromík sem tahá šroty“), ale zase jen vůle objednavatele, co je ochoten platit.
A proč JMK si koupil nové soupravy to už nenapíšeš. ČD slibovaly nové soupravy již v minulé smlouvě.
To je jediný důvod koupě vozidel. JMK došla trpělivost s ČD které jen vypisovat výběrová řízení a pak rušit -to je ale drahé Víme
Njn, bejt těch 6 jednotek ČD, tak to bude nebetyčnej úspěch 🙂 že ?
Was?
Jak není jejich zásluhou? Jako když vám zedník postaví dům tak to není jeho zásluha ale vaše, protože jste mu za to zaplatil?
Prostě je to obyčejná obchodní činnost kde je nakupující a prodávající a oba mají svůj podíl na výsledku.
Kdyby ty vlaky kraj nebyl ochoten financovat, tak by nebyly. Role ČD tak exkluzivní není, kraj si mohl vybrat jakéhokoliv dopravce. Můj příspěvek je třeba číst v kontextu odpovědi na Jeryse „ČD nasadí, soukromník nasadí“. Dopravce nerozhoduje, zda na výkonu v závazku bude jezdit nový vlak, nebo ojetina.
Přesně tak, prodává se to veřejnosti bůh ví jaké to není záslužné, v podání ČD.
Doopravdy záslužné je to jen v podání soukromníka, tedy spíš dcery dopravce některého ze sousedních států. A dovezením ojetiny předčící vše na českých kolejích. : – )
Nejlepší rakouská jednčika je horší než jakákoliv česká dvojka!
Co to melu? Před 20 léty se každý dušoval, že nejhorší rakouská dvojka předčí jakoukoliv českou jedničku. Otočili o 180°.