Telnice testuje Kozí dráhu: Na duben si objednala vlaky u KŽC Doprava
Kozí dráha nedaleko Děčína. Autor: Phoenix CZE – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65025077
Je to zřejmě největší zajímavost železničního jízdního řádu pro příští rok. Na léta opuštěnou severočeskou Kozí dráhu (č. 133) v
Trať sjízdná z Děčína do Telnice je. SŽDC nemůže couvnout!
Do doby, než tam SŽDC udělalo dlouhodobou výluku dle vzoru H.Slavkova či Mladotic, byly v Libouchci i Jílovém pravidelně vykládany vozy ze Slovenska. Pak tam dali terč. Výsledek: kamion. Pak ať se nikdo nediví, že stojí fronty kamionů na D8. Je zajímavé, že těsně před odřeknutím vlaků ze strany Ústeckého kraje v roce tuším 2006 se postavil na této trati nový železniční most za x milionů.
v Jiříkově udělali za 20mil vyhřívané výhybky a pak tam zařízli provoz taky
Zkusím zafantazírovat, tak to neberte až tak vážně. Výletní víkendové vlaky Děčín − Litvínov − Moldava? Kdyby byla trať sjízná nejen přes Krupku, ale také z Moldavy do Holzau… bylo by pak lidí = cestujících dost?
Off-Topic – všiml jsem si že z návrhu JŘ 2020 zmizela vlaková linka Rožnov -> Valmez -> Vsetín -> Lideč -> Bylnice. Že by Arriva couvla? Nebo kraj? Na netu jsem nic nenašel, ale možná jsem jenom blbě hledal…
O tom se už nějaký čas mluví,ale asi se to nesmí protože Arriva.
Hmm, nikdy se takhle nejezdilo. Nebude to tím?
Zjevně „nebo kraj“ – viz i netaktová t-282 namísto původně předpokládaného 1 h taktu se systémovým křižováním v Halenkově.
To byly vlaky plánované navic v případ, že by kraj dal na železniční dopravu větší častku. Ale zřejmě ji nedají, tak se nějaké zásadní navýšení provozu nekoná. A proč by měla Arriva couvat? Co si kraj objedná a zaplatí, to taky dostane.
Jaká souprava by tam měla jet? Pokud se stane zázrak a SŽDC přidělí kapacitu, tak to asi dopadne jako před pár lety, kdy jezdil solo motorák a lidi se zdaleka nevešli.
Tipuji sólo 810 či kredenc. Nevím, proč by správa kapacitu nepřidělila, trať je v cajku. Těch pár klacků jim klidně odvezu.
„Nevím, proč by správa kapacitu nepřidělila, trať je v cajku.“
Žel přesto je již téměř po 4 roky vyloučena z provozu, což žel je z pohledu SŽDC dostatečným důvodem pro nepřidělení kapacity.
No to budou davy lidí, když už si tam každý koupil auto. Nebo že by 13 let seděli všichni na návsi a čekali že budou moct jednou zpět do města? Možná užitečnější by bylo propojit D8 s Děčínem než ty peníze pálit v kamnech.
Jen ať z toho udělají cyklostezku. Vždyť v okolí Teplic není žádná cyklostezka a sám to znám. Když chci jet s malou dcerou na kolo, tak mám jet mezi kamiony a osobáky? Nejsem vrah. Leda mohu být sednou do auta a jet do ústí na miladu nebo labskou cyklostezku, ale jinak v okolí Teplic a Ústí chybí propojení. Díky zástavbě, průmyslu a dopravě by kozí dráha byla jediná šance, jak se někam dostat dál mimo okres. Proč přestavují rakušáci lokálky na cyklostezky a přitom jinde, kde se jim to vyplatí a je to potřeba, tak mají moderní vlakovou dopravu? Jen… Číst vice »
udělat cyklostezku stojí mnohem více než tu trať dát zas do pořádku!!!
To si nemyslím, ale je to nevratný krok.
Udělejte si výlet po trati Telnice- Oldřichov.Změníte názor.A vezměte si mačetu a výkonou pilu.
A to ještě by muselo dojít k rekonstrukci železničního svršku a mostů. Například mosty přes I/8 mají pilíře pěkne nahlodané, že lze vytrhávat armaturu.
A Komoří Hůrku na mapě našli? Kousek od stanice toho „nepotřebného“ vlaku je lanovka, nemusíte ani šlapat nahoru.
Lanovku znám a stejně tak by se k ní lidi právě dostali na kole a mohli sjet dolů. Jak dnes? Cestoval jste někdy po krušnohorské magistrále nebo z Dubí na Krupku na kole? To je o život, takže jediná šance, jak se někam dostat je auto. Nikdo nepotřebuje cestovat po trase Oldřichov-Krupka-Telnice. Pár turistů, ale cyklostezku by využilo mnohem více lidí. Svět se mění. Pára už taky není in.
hlavně že IN jsou pumpičkáři že, číňani se nám musí smát, že se tedy lidi vrací do doby Mao-ce-tunga kdy národ jezdil ne kolech 🙂
Jako,že Číňani,by tam postavili rychlovlak😂
ne, vlak, číňani dříve jezdili hlavně na kolech
Těch cca 30 palců dolů to je asi tak ten počet případných cestujících.Cyklostezku by využilo jistě několik tisíc kolečkářů ročně.
Ano, to odpovídá průměrnému obsazení vlaků, které tady tak lze čekat.
Souhlasím s vámi,držet dráhu pro pár poloprázdných motorákům!Nesmysl a drahe.A levna cyklostezka se dá udělat jednoduše,misto asfaltu písek.
V článku chybějí zásadnější informace, jako např.:
– V letních obdobích 2014 (možná i předchozích, to si nejsem jist) + 2015 se v úseku Děčín – Telnice konaly pravidelné víkendové jízdy vlaků.
– Od podzimu 2015 je tento úsek ze strany provozovatele (SŽDC) prohlášen za nesjízdný.
– Z tohoto důvodu nebyla zavedena linka T2 Turistických linek DÚK, jejíž vedení bylo předpokládáno právě po „Kozině“; číslo T2 bylo zpočátku neobsazeno, od roku 2018 je použito pro (byť již dříve existující) „cyklovlak“ Děčín – Mikulášovice/Rumburk.
Po pravdě řečeno, ve vlacích jen Děčín – Telnice velký smysl nevidím. Jaká by měla být cílová skupina cestujících?
Tuhle lokálku by v sezónním provozu mohla držet lanovka v Bohosudově, ideálně v nějaké tarifní / PR spolupráci (retro je to konec konců ještě zajímavější, než ten vlak). Jenže tam se dojet nemá (nechce) – ??
Souhlasím, nicméně do Krupky se v současné době nedá dojet, trať z Telnice dál není sjízdná. Snahu o vlak Děčín – Telnice vnímám jako počáteční pokus. Nelze chtít všechno najednou.
Lze to vnímat i z toho pohledu, že v roce 2015 přišla Telnice o přímé autobusové spojení do Děčína. V současné době se musí jezdit oklikou přes Ústí nad Labem. Takže se zřejmě obec pokouší o alternativu, jak si spojení do Děčína zajistit svépomocí – vlakem.
Autobus měl stejně nevýhodu, že musel do Telnice zajíždět, nebo zastavoval jen ve Varvažově, a byl tedy pomalejší než vlak.
Ta trať by byla dobrá a lukrazivní jako spojnice Teplice – Děčín. Ale dokud to nekoupi nějdo jako AŽD, tak se s ní asi nic moc dít nebude. 😐
V Krupce je nádraží bohužel za obcí (u lesa), což je škoda… Autobusy Krupku obsluhují docela dobře.
Kéž by se podařilo ji obnovit, svůj smysl ta trať měla.
Co to blábolíte? V Krupce jsou všechny čtyři zastávky doslova uprostřed zástavby.
Jj, škoda, že to AŽD nekoupilo, to by to ožilo jako na Švestkové dráze.
Před 2 měsíci jsem si tento úsek prošel. Místy se podél náspu povalují rozřezané kmeny popadaných stromů, a toť vše, do průřezu nic nezasahuje. Dalo by se říci, že reaktivace bude de facto spočívat v odstranění terčíku.
Asi je řeč o úseku Děčín – Telnice.
Přesně tak. Z telnice na oldřichov místy nejde vidět, že tam přes vegetaci nějaká trať vede.
Asi by nebylo od věci zmínit, že objednávka vlaků by nebyla bez aktivit projektu Záhada lokálek a jeho autorky. Článek od ní k tomuto tématu je k přečtení na Dopravním webu, včetně videa. Záhada lokálek se této trati věnuje rozhodně nejvíce, a to dlouhodobě, a cokoliv se kolem trati v posledních létech děje, tak souvisí s aktivitami tohoto projektu – objednávku vlaků ze strany Telnice nevyjímaje. Je škoda, že o tom není v článku na „Zdopravy.cz“ ani zmínka a celé to vyznívá nějak tak, že se Telnice náhle probudila a z ničeho nic si objednala vlak – což určitě není… Číst vice »
To je ale hromada demagogických keců, ten web. Zejména iniciativa za lokálku do „Otvovic“, mě dojala. Ani pražec nazmar – hlavně, že to erár zaplatí…
Trošku jsem se tam ztrácel v tom mechanismu jak přesně šukafon jedoucí čtyřicítkou někam do polí zabrání vylidňování venkova. A vzhledem k tomu, že se tento problém týká i obcí, do kterých vlak nevede, jak mají postupovat tyto? Postavit si lokálku? Autobus by to nezvládl?
krásná fotka. Má moc zajímavou atmosféru podzimu 🙂
Trať není sjízdná, žádné vlaky v dubnu na ni nevyjedou.
V úseku Telnice – Krupka – Oldřichov skutečně sjízdná není, ale tam ty vlaky ani nemají vyjet.
Prošel jste si jí? Úsek do Telnice je v pořádku, svršek je v tomto úseku v lepším stavu než některé jiné tratě.
Další zajímavostí je zrušení přímého spojení Prahy a Meziměstí.
Kdyby se postavilo propojení z žst. Teplice mezi Novosedlicema a Proboštovem kde by byla ještě zastávka a u Proboštova by se to napojilo na kozí dráhu směr Krupka tak by to mohla být efektivní příměstská doprava do Teplic. A ještě zadratovat až do Telnice aby tam jezdili elektrické jednotky.
Hele, tohle nejsou tétéčka. Tady to stojí reálně miliardy…
Náš stát je dost bohatý, aby to zaplatil, když vyhazuje miliardy za přemrštěné slevy v dopravě. Stačilo by ty slevy zredukovat (třeba tak, aby je neměli studenti, ti Babiše beztak nevolí) a hned by byly peníze i na tyto projekty.
Měli by platí všichni cestující
Sice nejsem fanda aut, ani zastánce rušení lokálek. Zde ale mluví jenom politická nenávist, nic jiného. Cílovým příjemcem dotace do slev jsou dopravci, přes ně zprostředkovaně i SŽDC, opravny, apod. Tyto firmy mohou ty peníze používat k účelům, které v rámci své působnosti považují za přínosné, což nejspíš bude korelovat s reálnými potřebami a přínosem pro veřejnost více, než byrokratická podpora nějakého znovuzprovoznění, úchylného, pokud tam další 3 roky budou jezdit v motoráku 3 lidi. Tím nehodnotím, jestli by to tak bylo v případě této trati (do toho nevidím), jen mě prostě zvedá ze židle, když stát dá peníze na… Číst vice »
Žádný stát. Žádné hádky o slevy. Hledejte peníze tam kde jsou. Stačí schopná vyjednávačka, oblékne si sexy burku, přesvědčí jednoho dva arabské šejky, že ta dráha je pro dobro jejich milovaných Teplic. A hned bude i na optimalizaci do Telnice i na vozidla (ne nějaká Balada wagonowa) a možná bude i na 25kV 50Hz … 😉 nadsázka!
Asi nejštědřeji dotované hobby u nás.
Tak za vtipnost ten palec hore dostanete… A protože to stojí miliardy máme zůstat s dnes nevyhovující sítí? Zůstat o historických směrů dle uzlů společností, starých správních center a podobně? Pokud je tu šance z nějaké tratě jenom změnou napojení na jinou, či drátizací dosáhnout potenciálně lepší obslužnosti území, nebo realizovat nová přímá spojení, tak by se taková změna udělat měla. Zejména pokud se jedná o region který je postižený jako Severní Čechy, tam železniční síť sloužila hlavně pro přepravu uhlí a zboží, tomu odpovídá, má-li se region vzpamatovat a změnit v lázeňsko-rekreační, tak se musí změnit i jeho železniční… Číst vice »
Popsaná novostavba a elektrizace je v kontextu jejích přínosů opravdu nápadem bizarním, zvlášť když si vezmete kvalitu obsluhy území kozí drahou a silnicí.
Boskovice neznám, ale v Kostelci je to jeden most, jedna výhybka a nová zastávka v Kostelci… OK, to je čtvtr miliadry, ale i tak je to výrazně menší akce šetřící celé trati pod tím 5-10 minut cesty do civilizace…
Jakoukoliv záchranu silná lobby cyklostezkových teroristů nedovolí.
Právě naopak, díky vlakovým zastávkám by byl ideální nástup na cyklostrasy v Podkrušnohoří, které teď moc dobře dostupné od vlaku nejsou.
Vždyť v okolí Teplic není žádná cyklostezka. Díky zástavbě, průmyslu a dopravě by kozí dráha byla jediná šance. Proč to přestavují rakušáci lokálky na cyklostezky a přitom jinde, kde se to vyplatí a je potřeba mají moderní vlakovou dopravu? Jen v ČR kvůli nostalgii se nehneme z místa.
Bodejť, mít všude cyklostezku je základní lidské právo… :-/
Na Slovensku mají jiný problém. Po vyasvaltovaných polňačkách − cyklostezkách se jim prohánějí krávy a řítí se traktory s cisternou vody/mléka. A navíc se dokonce ti zlí zemědělci domáhají jakéhosi práva přístupu na pole. Jako by si to mléko nemohli koupit v obchodě. (ironie)
Asi jako koukat na starou železnici, které k ničemu není nebo platit ze svých daní prodělečné železniční projekty.
Nástup Regiojetu na Ostrava – Brno, Leoše v Pardubickém kraji, rozšíření provozy Znojmo – Vídeň apd. je menší zajímavost, než jakýsi vlak
KŽC, co možná pojede a možná ne ??
Nechápu smysl vašeho příspěvku. Jako že o tomto by se tu nemělo psát?
Xaver: Já reagoval na označení NEJVĚTŠÍ ZAJÍMAVOST želez. JŘ pro příští rok.
Kde tam ode mne máte, že by se o tom nemohlo psát?
Nástup Regiojetu na Ostrava – Brno rozhodně není žádná zajímavost jízdního řádu – ty vlaky tam jezdily už teď, akorát s jiným logem.
Svojsin naráží na první větu v článku. Samozřejmě, že je to zajímavost, o která zde má místo. Ale nazvat to největší zajímavostí příštího jízdního řádu…. Ale proč ne, každému přijde zajímavé něco jiného.
Kromě Brno – Znojmo, o kterých budeme psát v příštích dnech, jde o už několik měsíců známé skutečnosti.
Je to zbytečné slovíčkaření, „zajímavost“ je myšlena ve smyslu „kuriozita“ nikoliv největší „změna“. Každý si samozřejmě může v JŘ najít svou vlastní největší zajímavost.
Zajímavost je to především tím, že má jít o rozšíření obslužnosti obcí vlakem, kde to léta nebylo možné. Z Brna do Ostravy jde o pouhou změnu dopravce, pro mnohé komplikace a hlavně konec možnosti pro cestu využít skupinovou slevu.
Duschan: Rozšíření obslužnosti vlakem ukazuje JR např. mezi Lovosice- Most. Nebo právě Ostrava – Brno, kde bude vice spojů. Pres Telnici zatim jízdní řád rozsireni obsluznosti neslibuje. Je tam zatím jeden den.