Tchaj-pej chrání obyvatele před horkem zkrácením intervalů na semaforech

Tchaj-pej. Autor: Heeheemalu – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=77402156Tchaj-pej. Autor: Heeheemalu – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=77402156

Cílem je nevystavovat chodce, cyklisty a motocyklisty dlouhému čekání v tropickém horku.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Andrej Veliký

Sice trochu OT, ale nejlepší by bylo některé křižovatky úplně vypnout. I třeba v Praze je spousta křižovatek, které by měly mít zapnuté semafory jen Po – Pá 6:00 – 20:00 místo 24/7.

Jiří Kocurek

Výběr pokut, Kefalín, myslete politicky!

Grossák

Máte pravdu. Trvalý provoz signalizací byl v Praze zaváděn od 90. let. V posledních letech se podíl trvale zapnutých světel trochu snížil. Záměr vypínat další světla naráží na legislativu, která říká, že přechod přes dva a více souběžné jízdní pruhy musí být signalizovaný. Výklad silničního správního úřadu a policie je takový, že to platí i v noci. Ostatně například v Brně se rovněž nedávno vydali touto cestou. Místy se v Praze začal používat režim fáze blikající žlutá, kdy je semafor naoko vypnutý a chodec si ho může zapnout tlačítkem. Leckde to ale působí poněkud zmatečně (poměrně časté zapínání a vypínání,… Číst vice »

Frantík

„Záměr vypínat další světla naráží na legislativu, která říká, že přechod přes dva a více souběžné jízdní pruhy musí být signalizovaný“

Ano, kvůli debilním řidičům, co neumí zastavit (a kvůli chodcům, co celý přechod přeběhnou najednou a nerozhlížejí se při přecházení). Ne že by policisté stáli u přechodů a tohle kontrolovali a vzdělávali řidiče…

MaT

No někde i stojí. Já je na některých přechodech v Praze vídám docela často (resp. jsou tam každý den), ale je to pořád na těch samých přechodech a jen mezi 7.30 a 8.00 ráno a je to „jen“ městská policie… Asi kvůli školákům, mně osobně to přijde nadbytečné, chodce na přechodech pouštím, nepotřebuji k tomu policejní dohled, tak jsem si říkal, že asi máme nějakou přezaměstnanost, na druhou stranu jak už tu padlo, mezi řidiči se vyskytují dost často psychopati, kvůli kterým to asi jako prevence má smysl… Viz ty dva pruhy v jednom směru, kdy v jednom řidič zastaví,… Číst vice »

Frantík

Preference MHD v noci je většinou vypnutá křižovatka – jezdí se zpravidla po hlavních ulicích. Naopak, když tramvaj dostane zelenou, ale musí čekat na přestup, pak se řidič musí do křižovatky na další cyklus přihlásit ručně.

Grossák

Většina SSZ v Praze je v noci zapnutých a tam obvykle běhá preference. Ty ostatní jsou vypnuté, nebo „vypnuté“ do fáze blikající žlutá, ze které jde ihned zapnout chodcem bez ohledu na MHD.

Leinad

Aby se nestálo, tak se sníží propustnost křižovatky.

Vamid

Jestli jsem to dobře pochopil, tak s tím se počítá. Auta mají klimatizaci, ty můžeme nechat čekat a chodcům umožníme přejít častěji

původní Jakub P

Druhá věc pak je, že těch lidí v autech tam bude nejspíše na mnoha místech o hodně míň, než těch ostatních.

Vamid

Nikdy jsem tam nebyl, ale zní to logicky. Kdyby ve velkoměstě moc lidí řídilo, tak doprava za pár minut zkolabuje

Ibragim z Bastru

Souhlas. Ve městech dáva smysl aby byli semafory zápletky nonstop. U nás, na vesnicích – ať už v Praze nebo v Brne je dopravy ne srovnatelný méně a v noci muže klidne blikat oranžova. ….

J.K.

No co si já pamatuju tak tam hlavně moc neumí zelenou vlnu, takže jet kamkoliv bylo docela strašný, na každým druhým semaforu minuta čekání…