Tatry mají mít opět přímé letecké spojení s Prahou, plánuje šéf popradského letiště
Airbus A320 společnosti Wizz Air odlétá z letiště Poprad - Tatry. Foto: Letisko Poprad - Tatry
Přímá linka mezi Prahou a Popradem skončila v roce 2012.
Dost mozna,ze by to slo postavit na necem podobnem, jak ma ted LOT Tedy Praha -Warsawa s mezipristanim v Ostrave Urcite by si nasla sve priznivce linka Praha -Poprad s mezipristanim v Bratislave
Reakce: proč je špatné spojení.. odpověď jednoduchá.. není politická vůle. Proč rušit co léta fungovalo Praha-Ostrava, .. předtím Vary-Moskva,.. to i Polští sousedé vědí, jak cestující dostanou z regionu na dálkovou linku. Proč u nás vše ztrátové,..jiný dopravce přebírá. Pamatuji i Praha-Piěšťany.. staré časy jako za slov-air už nikdy nebudou. To chápu.. ale cílený útlum to manažerům jde, kolikrát ještě uslyšíme čsa v insolvence, nemáme letadla… kde je náhrada za služby světové úrovně Praha-USA, Praha-blízký východ.. v podobě převzatých slotů..jménu je se to …. světlo stále není vidět
Pláčete sice dobře, ale na nesprávném hrobě – nežijeme v době před 50 a více roky, kdy pozemní doba byla nesrovnatelně pomalejší než teď a i automobilizace společnosti byla nesrovnatelně menší než v posledních desetiletích.
Protože to nefungovalo finančně. Kdyby na tom šlo vidělat, někdo by se toho rád ujmul a nebo bys mohl přesvědčit banky a zkusit to sám. Letadel je všude plno, od malejch Saabů přes Dášeny až po A380
Mám doma letenku na trasu Praha-Ruzyně – Poprad-Tatry někdy z roku 1985 s cenou 70 Kčs. Tak ano, za tyhle ceny to tehdy mohlo fungovat, za tehdejší průměrnou mzdu se dalo koupit 42 letenek. Kdyby byla průměrná cena letenky nyní 1100 Kč, možná by si to své cestující 2-3x týdně v sezóně našlo, ale je otázkou, jestli by se to někomu za tyhle peníze vyplatilo provozovat, navíc aby to létalo v použitelných časech.
Pan riaditel, ako byvaly copilot na ATR v CSA ma mozno ine informacie ako my. Tak uvidime.
To je v pořádku. Jen při těchto plánech mi chybí informace, jak to hodlá vyřešit s opravou dráhy, kterou mají v TAT v katastrofálním stavu.
A jak v Popradu z letiště? Bude tam někdy taky jezdit TEŽ?
Nie nebude. Tak neviem či to je ironická poznámka,ale vzdialenosť letiska od mesta je zanedbatelná.
No a o vyťaženie takehoto vlaku……asi tak 10x vačšia blbosť ako železničné spojenie na letisko OSR.
no blbost…..
pokud chci, aby letiště ve velkém odbavovalo turisty z V. Tater, tak by to dávalo smysl, prodloužit TEŽ
zanedbatelná? vemte si do ruky dva kufry, a hrb lyže a zkuste to ujít, už Vám to tak zanedbatelné nepřijde
Při přístupu aerolinek k cestujícím se zavazadly si troufám tvrdit, že se dvěma kuframa a lyžema tam poletí málokdo Zejména když je alternativou furt použitelnej vlak. Spíš max. jeden kufr nebo taška s oblečením a lyžařskou výbavu půjčit na místě… A když už někdo poletí s tolika zavazadly, tak bude mít i na taxíka.
Hodně problematické, zde zdůrazňovaná časová výhoda některých diskutérů – no možná pro někoho, kdo bydlí blízko letiště a letí bez zavazadel, ale jinak = ? Osobně – 20 minut na Hlavní nádraží bez přestupu, rychlý přestup, pak 6 hodin a pár minut Pendolinem a necelých 30 minut Težkou a jsem ve Smokovci v penzionu, kam léta jezdíme, tedy barák – barák za 7 hodin. Letadlo – na Ruzyň minimálně hodina, 2 hodiny před odletem být u odbavení, minimálně hodina a půl let – nejspíš nepoletí nejrychlejší letadlo, pak aspoň půlhodina čekání na zavazadla, cesta na nádraží na TEŽ – odhad… Číst vice »
Ty časy máte opravdu extrémně nadsazené a pak vám to samozřejmě nevychází. Předně si škrtněte jednu hodinu čekání na letišti, protože být na letišti dvě hodiny s předstihem je fakt nesmysl. Tou dobou není ještě ani otevřený check-in. Doba letu bude kolem hodiny (do Košic létá ATR, je to o kus dál a trvá to hodinu a čtvrt, když to bude létat někdo s proudovým letadlem, bude to i pod hodinu). Čekání na zavazadla…v Popradu jsem teda letecky ještě nebyl, ale půl hodiny na zavazadla jsem nečekal snad ani v Praze při příletu se zpožděným QS ve 3 ráno, většinou… Číst vice »
To je vše pravda, jen bych chtěl poznamenat, že to je výpočet pro Pražáka. Pokud budete třeba z Kolína, už se kalkulace hodně změní. Přibydou tam další spoje a nutné časové rezervy. Aspoň v případě, že si prostě nemůžete dovolit nechat spoj uletět.
V principu je to ale spíš otázka, co kdo má raději, co koho baví, co je komu příjemné. Jsou lidé, co jezdí do Chorvatska vlakem pro ten zážitek, co tam jezdí autem, protože je to z jejich pohledu nejlepší i takoví, kteří tam poletí ze stejného důvodu letadlem.
I letadlo má pro někoho smysl a může být pohodlnější. Někdy je prostě fajn přestupovat a v kuse sedět na zadku vždycky jen hodinu. Dogma 2 hodiny před odletem už snad padlo, pokud to letadlo nepoletí v 15:00 z Prahy, není důvod. Zejména dítě bude nadšenějící z hodinovýho kukuče z letadla než z pětihodinovýho v Pendolinu. Stejně tak kapacita letadla, i kdyby 5x týdně oproti všemu na zemi, je pořád nic.
Nevnucuj negativní osobní zkušenost když třeba ani nemáš na letenku
Snad to vyjde, nikdy jsem nechápal, proč je letecké spojení ČR-SR tak špatné. Rumunsko s podobným počtem obyvatel má vnitrostátních letů hromady, my skoro nic. Sice ty vazby jsou o něco menší, už nejsme jedna země, ale zase Češi strašně rádi cestují, na Slovensko obzvlášť.
Tak ale zas Česko má podstatne lepšiu železnicu ako Rumunsko (Slovensko tiež, ale bez slova podstatne :)).
Nejde o počet obyvatel, ale o to, že Rumunsko je minimálně 10 x větší.
1Ox větší není.
Je větší asi 3x na výměru a 2x na počet obyvatel. Podstatnou část území zabírá karpatský oblouk, kde je pochopitelně hustota nízká, proto ten nepoměr. V nižších polohách je hustota obcí obdobná, překvapí snad jen to, jak se obce vylidňují (gastarbeitři, přesun za prací do měst.)
Pokud bychom srovnali Transylvánii (Sedmihradsko, oblast uvnitř karpatského oblouku) a ČR, budeme na tom +/- podobně. Ovšem v Transylvánii je odhadem 6 mezinárodních letišť, já sám jsem poznal 3 z nich. Nebyl jsem nikdy ve Varaždínu, Brašově a určitě ještě někde.
A ti gastarbaitři právě způsobují gro té poptávky po létání – když někdo z Rumunska dělá v západní Evropě, tak pro něj opravdu není alternativou vlak, a auto jen málokdy.
Pokud bych to mohl odhadnou ze zkušeností, pak na linkách LH, OS a RO mohli gastarbeitři a rodinní příslušníci dosahovat maximálně 50%, spíš o hodně méně, třeba 20%. Na linkách W6 klidně 0 až 70%, u LCC to neodhadnete. To tak akorát vyloučíte toho, kdo nemluví rumunsky nebo jeptišky, co letí do Vatikánu.
pro gastarbeitery je alternativou hlavně bus, protože cena až na prvním místě, to že teď hodně využívají leteckou přepravu je dáno příchodem nízkonákladovek a zahuštěním sítě leteckých spojů
Rumunsko má dost dost regionálních letišť a jsou obsluhovaná nejen oběma domácími aerolinkami, ale létají tam často i zahraniční společnosti jako LH nebo OS. Transylvánii kromě toho hodně obsluhuje WZZ, protože je to bývalé uherské území, kde dodnes žije mnoho Maďarů. A řekl bych, že „vlastenecká“ nota tam také hraje roli. U nás má náš dvojjediný dopravce poněkud odlišnou politiku, podle mě trošku krátkozrakou. Ale nemám v úmyslu se handrkovat s pražskou bublinou. Mám na mysli třeba to, že nesmyslně ukončili spolupráci s JobAirem, na linkách, které nemohli ekonomicky zvládnout sami. Možná, že Poprad je podobný případ. Mě spíš udivilo,… Číst vice »
Tak nový pan ředitel popradského letiště má velkolepé plány, o kterých ale asi ví jen on… Nedávno se vyjádřil pro SITA: Aj rok 2021 sa spája s potenciálnymi plánmi. Z Popradu by sa totiž v budúcnosti mohlo lietať aj do Bratislavy, Prahy, Nemecka, Grécka či Chorvátska. Letisko Poprad – Tatry rokuje nielen o obnovení letov a liniek, ktoré pandémia zastavila, no pripravuje aj niekoľko noviniek. „ Máme záujem nielen o charterové lety, ale aj o lety počas celej sezóny. Chceme, aby fungovalo prepojenie Poprad – Praha. Toto spojenie máme s leteckým dopravcom podpísané, ale samozrejme, závisí to od toho, ako… Číst vice »
A co Bratislava?
Tak ona je to otázka peněz, pokud budou € pro aerolinku za reklamu a cokoliv, 1€ za cestujícího jako veškerej poplatek, tak může být linek až až, jen je otázka, kde vezmou ty €
Ano, prosím! Těch skoro 7 hodin ve vlaku nebo na silnici je šílenost. Je to sice jen 500 kilometrů, ale když neexistuje časově přijatelná pozemní varianta, tak je super mít leteckou možnost (stejně jako třeba u Budapešti nebo Varšavy).
Zejména autem je to opravdu masochismus.
7 hodin je akorát ideál na vyspání.
Proč ne, jestli se v sedě plnohodnotně vyspíte, tak je to ideál, jak říkáte. Pro mě je spaní v dopravním prostředku naprostá nouzovka a usnu jen, když už fakt padám nevyspáním. Takže radši strávím na cestě co nejmíň času a vyspím se až v noci v hotelu. Každý to má jinak a vždycky je fajn mít na výběr 🙂
Do Popradu jezdí i noční lůžkové vlaky Regiojetu za celkem přijatelnou cenu. Jen to časování vlaku směrem na Slovensku je nešťastné, do Popradu to přijíždí uprostřed noci. Směrem do Prahy je to naopak na spaní ideální.
Za pčijatelnou cenu tam jezdí i ČD.
To je fakt já se třeba na letech přes noc, přes Atlantik, taky nevyspím…
Jo, ale současně pracovat na zrychlení toho spojení po zemi, zejména po železnici. Protože lítat na 500 km vzdálenosti by mělo být v civilizaci zbytečný.
Jistě, ekologista typu Greta:-(
500 km by měla být v civilizaci pro vlak otázka pár hodin, což vymaže časové výhody letadla. Zejména pokud je na jednom konci letiště s hustým provozem, kde není jednoduché najít volné sloty v atraktivních časech, natož několikrát denně (i kdyby se nakrásně našla poptávka). Pokud by tam jel vlak odpovídající dnešním možnostem, bylo by to proti letadlu rychlejší nebo stejně rychlé, pohodlnější a s lepším výběrem časů. Holt by to neničilo přírodu kolem tolik, ale co naděláte, nemůžete chtít všechno…
Žeby presun FR z KSC na lacnejší TAT?
Nemyslim si to. KSC ma tiez svoj potencial. TAT ma taktiez svoj potencial. Nemyslim si ze FR sa presunie z KSC do TAT. Pre FR by mohlo mat zmysel lietat do Eindhovenu , Dublinu alebo do Francuzska a pripadne Velka Britanie. Kde zije vela ludi z tohto regionu. Len pre info Wizz Air taktiez lieta z TAT na LUTO. Sice len 2x ale lieta. Ceny leteniek su ovela nizsie ako z Kosic. Potencial na rozvoj letiska tu je ale treba si vybrat vhodne linky a frekvencie. Cestovat z Prahy do Popradu je unavne ci je to vlakom alebo autom. Nemyslim… Číst vice »
Že by LOT a jejich linka WAW-Poprad-PRG
Do konce letního řádu by měli zůstat v Košicích, přikláněl bych se spíš k ilustračnímu obrázku, už jen kvůli tomu, že Wizz teď expanduje o dost víc jak Ryanair a to letadlo by mohlo Poprad otočit v mezičase mezi otočkou jiný linky v Praze
PS: aktuálně tedy i na následující zimní, do 25.3.2022
Dobrá šance pro národního dopravce ČSA.
Není lepsi letadlo Praha – Kosice celoročně s připojí do Popradu než sezónní linku do Popradu?
Vzhledem k tomu, že cesta vlakem trvá 6,5h, tak letadlem přes Košice to opravdu smysl nedává, to už moc času navíc nezískáte.
Za blahých časů SkyEurope jsem takhle do Tater letěl. Ráno po šesté do Košic a z nich vlakem do Popradu. Byli jsme tam o 2 hodiny dřív než kdybychom jeli Košičanem. Před polednem už ve Smokovci, což znamenalo, že jsme ještě vyrazili na výlet. Když do ubytování dorazíte ve 2 odpoledne, tak přicházíte o den.
Tou dobou ale jezdil Košičan o ty 2 hodiny déle.
Tehdy jsem byl při odletu z Prahy v 6.30 v Popradu po 11, ve Smokovci před 12. Teď při odjezdu z Prahy v 6.30 budu v Popradu po 13, ve Smokovci před 14. Pořád jsou to 2 hodiny rozdílu.
Ale při stejném času odjezdu srovnáváte nesrovnatelná startovní místa v Praze – leda byste bydlel někde přinejmenším ve Veleslavíně nebo spíše v Šárce.
Tak hlavně já si myslím že linku PRG-TAT narozdíl od PRG-KSC nebude provozovat ČSA jistě by to nějak šlo zařídit ale myslím že to je nepravděpodobné spíš to bude lítat nějáká nízkonákladovka
Pokud nizkonákladovka dokáže rozpoznat špecifiká klientely na této lince a umožní ji např. dokoupit online přepravu ostatků zpět do ČR za rozumnou cenu, myslím si, že by spoj do TAT mohla být velký hit mezi českými horskými turisty.
Já bych ty linky TAT přál, ale kdybych si musel vsadit, tak bych řekl, že nic lítat nebude. A ČSA už vůbec ne. Pro nízkonákladovky nevidím potenciál cestujících, protože by jim těch 150+ sedaček denně museli naplnit jen Pražáci a Západočeši. Východní Čechy a Morava těžko. Nové SkyEurope už nepřijde. Podle mě je to tak na ATR4. Občas ATR7. Malé letadlo – větší náklady. Pokud by tam lítali turisté s bágly, museli by je odbavovat. Pochybuji, že by se pak zpátečka vešla pod 6 tis. Kč, spíš k 8. Možná by pak mnozí přišli na to, že on ten vlak… Číst vice »
PRG – KSC s přípojem do Popradu? Nebo s mezipřistáním? Každopádně jedno i druhé je docela nesmysl.