Tatra a Liaz. Jihočeský kraj daroval do Koločavy nákladní auta se sněžným pluhem
Silničářská vozidla Tatra a Liaz pro Koločavu. Pramen: Jihočeský kraj
Nákladní vozy, které v úterý vyrazily z Českých Budějovic, čeká trasa dlouhá více než tisíc kilometrů.
Tam jsem byl před 20 lety. V obchodě měli jen vodku, okurky a fantu, chleba ob týden.
Muzeum Nikoly Šuhaje malé, ale hezké, hrob udržovaný.
Karpaty krásné, silnice otřesné, místní milí až na kapsáře v Chustu.
Je to chudý kraj.
Obchodů je tam teď víc, mají v nich vše. Je tam i pobočka pošty a prodejní místo operátora KyivStar. Hrob má nový kámen, jen na ten hřbitov je trochu netradiční přístup přes takovou divnou branku. V muzeu jsem nebyl, místní stále super, Chust stále velmi pochybný, byť spíše než nějaké sofistikované kapsáře jsem tam viděl cikánské děti, zejména okolo autobusového nádraží.
Novým majitelům ať slouží co nejdéle a všem nepřejícím lidem:
1) jde o techniku, která bude dál pomáhat lidem ať se dostanou z místa A do místa B, bez toho na tom vydělat a tak to má být
2) máte takovou odvahu provozovat a udržovat dobrovolně techniku, která jezdila 4 měsíce z roku roku v soli a štěrku po dobu cca 30 let? Jste masochisti?
tak mají na dva tři roky pokoj. Až začnou shánět náhradní díly a co nepůjde opravit kladivo/svářečka tak to stejně skončí jako králíkárna na zahradě. Takový danajský dar
Tato auta jdou ještě kladivem a svárečkou opravovat prakticky donekonečna.
Máte pravdu oba. Je to z dnešního pohledu jednoduché na servis, ale nějaké ND mít musíte. Vstřikovací trysky kladivo ani svářečka nespraví, čepy, ložiska, pera, servo taky ne. I když… 😃
Trysky jdou koupit, valivá ložiska jsou standartní tabulková, žádná speciální jako u jiných výrobců. Servo jde napasovat z něčeho jiného. Díly na Tatru nejsou na Ukrajině problém, jezdí jich tam dost a na Slovensko to tak daleko nemají. Při nejhorším drobnější díly si nechají poslat pomocí ukrajina packet servis ( pošlou se linkovým autobusem a vyzvednou se na jedné ze zastávek), tímto systémem se posílají balíčky běžně.
Řekl bych že všechno tohle tam musí řešit u běžně jezdícíh vozidel. A kdyžtak to Vasil přiveze ze ČR nebo ze Slovenska, až se bude vracet z práce.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/15/Marshrutka_parking_place_in_Uzhhorod.jpg
Loni jsem měl problém sehnat na LIAZ hadici koleno k chladiči. I když to nakonec taky vyřešil.
Taky bych to tak viděl. Jejich svět je KRAZ,ZIL a možná Kamaz. Tyhle evropské hightech vozy jsou na jejich poměry málo robustní.
Na těchto vozech není nic high-tech. Mimochodem, KrAz krachuje a v ukrajinské armádě ho zřejmě nahradí Tatra.
Včera na přehlídce byly prezentovány protilodní raketové systémy Neptun na podvozku Tatry, CSG dodá také Dany M2, taktéž na podvozku Tatry. A těch projektů bude více, lze očekávat, že tam tedy Tatra vybuduje i nějaké zázemí, možná i lokalizuje část výroby.
Pro Ukrajince je.
Ano Kraz krachuje,ale na Tatry má jenom preferovaná armáda,a to snad i technickým zázemím. Zbytek až do rozsypání obstará dědictví CCCP.
Melete pitomosti jako obvykle. Kampak asi šla za komunistů většina produkce Tatry? Napovím, Bahamy to nebyly.
Jsem rád, že jihočeský kraj má v dopravní infrastruktuře vše vyřešené, když posílá dary z veřejných peněz do zahraničí. Vážení krajští radní a zaměstnanci kraje, příště už výhradně z vlastních kapes!
No ta 706MTSP25 je fakt výkřik moderní techniky. Přes 30 let stará a minimálně 10 let po GO.
To na fotu není Mates, ale nejmíň 110ková Liána. Věkem nevím, dělaly se před 90. I po něm. Trochu by mně zajímalo, jak to bude s dodávkami ND pro ty vozy. V ČR ještě k mání jsou.
To na fotu je MTSP, v rámci GO se na ně dávaly kabiny 150. Jde poznat podle jiného náboje přední nápravy, než má 151.
Škoda že jste do Budejc nenapsal, že si ty ojetiny koupíte, nemuseli je darovat a krajský rozpočet by byl zachráněn.
Alternativou nejspíše bylo, že se to pošle do šrotu. 🙂
To musí být těžký život s takovou povahou.
Hlavně pro okolí.
Nejhorší na tom je, že tovíhle omezení a zlí pitomci, jako jste vy, tvoří v České republice většinu populace, a proto to tu vypadá, jak to tu vypadá. A bude hůř, protože se bohužel můžete volně množit.
Krále starý havran, krakat nepřestane, dokud v Koločavě živý chlap zůstane.
Nedávno tam udělali pěkný nový asfalt místo toho tankodromu, co tam byl, tak aspoň to budou mít čím udržovat 👍🇨🇿🇺🇦
Fakt? A kdy? A kde?
Dojet do Koločavy bývalo docela dobrodrůžo, zvlášť když člověk nechtěl jet přes Synevyr. A silnice do Usť – Čorné byla jen pro džípy.
.
Někdy koncem června tuším. Nějaké fotky z budování zde: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=4359362187427608&id=100000616088693
My si kdysi do Usť-Čorné stopli nákladní Kamaz, to si člověk nějaké díry ani nevšimne 😁
Celé Zakarpatí vřele doporučuji, zvlášť s batohem na zádech 👍🏻
Ve starém Sprinteru se zatmavenýma oknama bez pásů a řvoucím rádiem ujíždějícím přes ty díry 80 km/h, místy protisměrem, si toho sice všimnete, ale zase se tak bojíte o život, že to ani nevnímáte. Jojo, tyhle vesnické silnice a místní řidiči jsou sranda 😄 Ale jinak souhlasím, Karpaty jsou pěkné. Nejen tahle lokalita, ale třeba i Užocký průsmyk a okolí, včetně místního „semmeringu“. A vůbec je západní Ukrajina super, i města. A zdaleka nejen v Koločavě není problém narazit na lidi, co umí alespoň trochu česky. Jednak se tam celkem rozjíždí turismus z ČR a SR, ale hlavně pokud se… Číst vice »
Karpaty jsou super, jen ne na cestování běžným autem. Koločava – Bushtyno cca 50km jsem jel před měsícem a to přes 2 hodiny. Masakr!
To jsem jel nedávno z Náchoda do Hradce :)))
Jen pro džípy? A proč jste nejel vlakem?😃
Njn, jiným se lehce zakazuje jezdit po silnici. Jiným se lehce bourají silnice ze msty nad neobjednáním vlaků do Mochova.
Na Ukrajině v plné nahotě uvidíte, jaké úsilí a náklady jsou nutné k údržbě všech těch vašich autostrád a busostrád a kamionostrád o kolik méně stačí oproti tomu investovat do železnice, aby byla sjízdnější než tyhle vaše asfaltové modly.
Ale vy budete furt kolem sebe plivat svoje rádobymoudré jedovaté sliny a tvářit se u toho jako mistr světa. Jestli opravdu neumíte nic lepšího, tak je to smutné.
Úzkokolejka do Usť Čorné už neexistuje.
Jestli se opravdu chcete srovnávat s Ukrajinou, tak jen do toho.