„Tankodrom“ na silnici Praha – Kutná Hora čeká oprava za 90 milionů korun
Silnice I/2 z Louňovic. Foto: Petra Škarková
Oprava má trvat zhruba pět měsíců, ŘSD zvažuje objízdnou trasu.
Oprava má trvat zhruba pět měsíců, ŘSD zvažuje objízdnou trasu.
Chtělo by to zákaz kamionů. Silnice Praha – Kolín je výrazně širší a od Úval prakticky nevede obcemi. Na I/11 jsou obce co pár km. Jenže na Kolín jsou mýtné brány a tak šup na Kutnou Horu. Asfalt ničí kamiony.
Není náhodou už několik let satelitní mýto ? Tak stačí jen zpoplatnit, klidně vyšší sazbou.
Jako jj no ,ale problém je že v Běchovicích je zákaz, kdyby se tam udělal čtyřpruh až do Kolína tak je super, jenže další věc pražský okruh od Běchovic k Modleticím, stále nestojí a pokud se začne stavět příští rok tak až v roce 2027, cesta přes Říčany, Vyžlovku je fakt oprus
Smulou teto zeme je, ze je jedina na svete, kde prsi, snezi a mrzne. Pak ty silnice vypadaji jak vypadaji…
Horší než díry je na silnici první třídy omezení na 50 km/h a radary. Chtělo by to alespoň 70km/h. To že tam povolili výstavbu po roce 1989 a sjezdy co zdržují je jejich chyba. Podél tak důležité stavby nemá co dělat stejně jako podél Vídeňské a Kutnohorské
Stejná situace je (nejen) na I/11. Od jara do podzimu to opravují, pak pár dní mrzne a je z toho zase tankodrom. A takhle to je rok co rok. Najezdím stovky km měsíčně po Polsku a na hlavních tazích na výtluk skoro nenarazím. U nás se dlouhodobě musí používat ošizený asfalt, jinak si tu ostudu vysvětlit neumím.
https://polar.cz/zpravy/moravskoslezsky-kraj/cely-ms-kraj/11000035398/lide-si-lamou-hlavu-tajemnym-vzkazem-v-morseovce-na-silnici-asi-je-v-gorolskem-nareci
Podle mě se u nás především šidí (re)konstrukce podkladních vrstev… Je tu nějaký stavař, co by se k tomu mohl vyjádřit? Díky.
Jsem geodet, co meri kontrolni body tlostek podkladnich vrstev -> ano, šidí.
Hlavní příčinu vidím v tom, že velká část českých silnic byla stavebně založena v době, kdy hmotnosti vozidel a hustota provozu byly na úplně jiných úrovních. A potom se už jen frézovalo. Většina silnic I. třídy by potřebovala obnovu podobnou té, kterou prošla D1. Tedy kompletně vykopat až na pláň a postavit nově na dnešní parametry provozu. Potom by nějaký čas vydržely.
Pamatuji si nějakou TV reportáž odvysílanou již cca před 20ti roky (snad Novou) o tom, že uživatelé nějaké chatové osady tzv. brojili proti výstavbě obalovny – výrobny asfaltu v nějakém té chatové osadě blízkém lomu, a že neuhodnete, jaké bylo zjištění? Dle nových nezávyslých zkoušek kámen z toho lomu již tehdy minimálně 20 let (tedy ještě od doby tzv. totality) používaný právě k výrobě asfaltu rozhodně měl pro toto použití nevhodné vlastnosti, ale při tom dřívějšími opakovanými zkouškami prošel – čili tyto musely být pravděpodobně zfalšované, protože vždy si je zadával provozovatel toho lomu, ale asi nikdy odběratelé – tzv.… Číst vice »
Celý tenhle úsek by si hlavně zasloužil přeložit mimo obce, už jen kvůli tomu množství nebezpečných úrovňových křižovatek. Ovšem vzhledem k tomu, že se chystá modernizace souběžné I/12 od Prahy až do Kolína, se s tím v blízké době nedá počítat.
Na Kolín budou normálně už čtyři pruhy nebo ne? Za Úvaly t rozšíření je už v mapách a bude s 511 ale dál stále nikde nic nepíšou a přitom to je potřeba jak sůl stejně jako by byly adekvátní od Říčan přes Kostelec na Kutnou horu ale tam ani nic neslibují a jen tvoří bariéry a provoz zpomalují natož abychom se něčeho dožili..
Provoz by měl být hlavně směřován na I/12, která mezi Úvaly a Kolínem protíná pouze Roztoklaty a Přistoupim a ne na I/2, kde je to vesnice za vesnicí.
Přesně tak, na I/2 má skutečně reálný obchvat jen Kostelec, částečně i Kozojedy (původně vedla vedla silnice od Vyžlovky přes už zbouraný most nad rybníčkem u Kozojed a pak skrz centrum Kozojed). Obchvaty by si zasloužila každá obec až do Kutné Hory, ale to je nereálné, často ani není kudy. Speciálně mezi Vyžlovkou a v podstatě Prahou je to skoro nonstop padesátka přes hned několik vesnic.
Úsekem jezdím 2-3 denně. Je mi záhadou, že je silnice tak ve špatném stavu, i když tu byl měněný asfalt cca 5let zpět?
Vyměněna byla pouze obrusná vrstva vozovky. Tady je potřeba zvýšit únosnost spodních vrstev jinak to bude stále stejné.
Kvůli kličkování mezi dírama jsem nehlídal rychlost, takže už vím, že v Louňovicích mají radar…
Jste dobrý, že v tom tankodromu zvládnete jet víc jak 50..
On by se tady někdy víc hodil článek jak své silnice neopravuje Praha, třeba proti takové Průmyslové je toto luxusní švýcarská komunikace.
Nejen v Louňovicích. Pozdravy odtud (a samozřejmě z legendárních Říčan) schytala i řada mých známých – žádná agresivní nebezpečná řidičská individua to přitom ani nejsou. Já se pro změnu na paralelní I/12 proklínal, že jsem za tmy vlít do úplně stejné díry, do níž jsem vlít už před rokem a kdy jsem si říkal, že si to místo musím pamatovat pro příště, abych do ní nevlít znovu. Z toho plyne závěr samozřejmě jenom ten, že mi slábne paměť. Ale umím se dovtípit, že I/2 s intenzitami kolem 11 tis. denně je když ne na zkapacitnění, tak alespoň na obchvaty některých… Číst vice »
Vy nemáte v autě tempomat? Já mám nastaveno53 km/h, bydlím v říčanské oblasti a za více jak 5 let ani jedna pokuta…
Ale já rychlosti dodržuji z principu… …
To je správné a taky při tom těžko vlítnete do díry…
Děkujeme za informaci.
Zrovna Ricanum se do nejakyho dokazovani zrovna dvakrat nechce a jakmile clovek vykaze znamky aktivni obrany, vetsinou to nechaji byt.
Co by se taky namahali, kdyz se najde dost hejlu, kterym staci poslat dopisem „hele, tady jsi pry jel rychle, zaplat“, hlavne, kdyz to vypada ouredne, zejo.
Dost na to, ze Ricany maji prijmy z pokut nastaveny jako vyraznou soucast prijmove stranky mestskeho rozpoctu, hezky rozpocitany pro kazdej radar zvlast.
o co vam jde? predpis je jasny , v obci padesat. co je na tom k nepochopeni? nadpolovicni vetsina autistu toto narizeni ignoruje. ignorujete take jina narizeni? treba ze se nesmi krast ? proste to tak je a hotovo. o duvodech proc to tak je muzete diskutovat , ale poruseni je sankcionovano. zlodej jde do báně , autista plati pokutu. bezohledny osel se dohaduje , normalni clovek s omluvou zaplati .
Přestupku (případně i trestného činu) se člověk nedopustí pouhým formálním porušením nějakého pravidla, ale až současně ohrožením jím chráněného zájmu – aby poprávu člověk mohl být potrestán, tak mu musí být prokázána současně formální/formálně právní i tzv. materiální/materiálně právní stránka přestupku či trestného činu. Ovšem když se člověk nařčení z přestupku nebrání, a zaplatí uloženou pokutu, tak tím právně doznává své pochybení a věc je tzv. uzavřena!¨ Jinak až na některé výjimky (např. neviděnou značku kvůli předjíždění jiného vozidla) dále platí, že přestupku se můžete dopustit jedině když jste měl nejen nějakou povinnost udělenu, ale i možnost ji dodržet –… Číst vice »
Ještě podstatná věc k překročení rychlosti změřené statickými radary – za něž pokuty obecní/městské úřady nerozesílají řidičům, ale provozovatelům vozidel, kteří je mohli komukoliv půjčit a nemuseli jej v daném místě a době sami řídit (zejména když se jedná o firemní vozidla, tak to jde na tzv. právnickou osobu a nikoliv fyzickou). Přímo nesmáším tyto výzvy k zaplacení za porušení povinosti provozovatele vozidla, když mi s nimi není rovnou zaslán záznam/fotky, že dané vozidlo v údajný čas na daném místě vůbec bylo! Ale obecně tyto výzvy z uvedeného adresování považuji za výpalné – „zaplať, a nás nic dále nezajímá, či… Číst vice »
Zrovna Říčany odsírají neschopnost státu dostavět D0 (Lahovice-Modletice otevřeno v září 2010!!!) a dále severní obchvat Říčan na I/2.