Tady pracuje můj táta! Stavební firma Colas bojuje proti bezohledným řidičům
Pokládka asfaltu na D10. Pramen: COLAS CZ
Na šestikilometrovém úseku D10 mezi sjezdy Hlavenec a Tuřice finišuje pokládka nového asfaltu, kterou provádí firma Colas CZ ve sdružení
Já jim sice rozumím. Nicméně v ČR to značení naprosto degradují. Tím že dávají různé 30ky, nebo 50ky na dálnici které tam jsou půl roku a nikdo tam nepracuje ve skutečnosti. Kdo by podle toho jel, byl by vytrouben a označen za kreténa. Za vším je si myslím zase byrokratický sektor. Kdy se to nějak úředně schválí omezení na nějaké období stavby. A nikdo s ním v mezičase nehne. Ať se staví, nestaví, ještě nestaví, nebo už se nestaví. Třeba na silnici 4 proudé silnci 56 na Frýdek Frýdlant byl propad tuším na 30 a značka tam byla i když… Číst vice »
Vážně žasnu nad některými jistě velmi inteligentními diskutéry, jak tvrdí, že vidí „táty“ opřené o lopatu. Zkuste si to taky, přeházet třeba tunu štěrku. Zdejší šampónci by to zřejmě nedokázali dělat soustavně ani 5 minut. Hlavně, že mám pod kapotou dvoulitra, šlapu na plyn a nadávám na všechno kolem sebe…
no já dvoulitra pod kapotou nemám a celej život se snažím, abych tu tunu štěrku přehazovat nemusel. Každý svého štěstí strůjce. Někdo je holt na štěrk, někdo „přehazuje lopatou“ elektrony. Já jsem ten druhej.
A jak to souvisí se článkem? Že nějaký dada nehaze lopatou mne fakt nezajímá
Je opravdu takový rozdíl když tátu potká kapota v 80 km/h vs. ve 100 km/h? Pokud už dojde k tomu, že někdo vybočí z pruhu, tak to nebude způsobené tím rozdílem 20 km/h.
Zkuste přemýšlet než něco napíšete, aby vás nepotkala kapota ve 100kmh
Ono to je oboje o držku. Auto tě sejme definitivně i ve 20km/h. Pro mne je důležité dělat vše pro to abych nemusel pracovat manuálně na dálnici.
Mezery vidí především v práci policie, která podle něj „není na dálnicích vidět“.
Jo, když si Policie stále pořizuje nové a nové dálniční stíhačky pro „skrytý dohled“ tak holt není na dalnicích vidět. To už se soudruzi musíte domluvit nějak mezi sebou.
Musí u všeho stát policie ? Potřebujete pro dodržování rychlost dohled ?
Tak já si nestezuju
… že policie není na dálnicích vidět
Tak policie raději stojí u značky konec vesnice nebo města a …. Má to zadarmo… Škoda benzinu…
Chudák táta, kdyby se líp učil, nemusel by se na D1 opírat v takovým hycu o lopatu… Mírná nadsázka a ironie, pro ty co na to nepřijdou hned.
S takovou nadsázkou se jdi vycpat frajírku, jsem inženýr a takový bullshit bych dělníkům v životě neřekl protože si jejich práce vážím ty bys to před nimi ostatně taky z pusy nevypustil protože bys přes ní nejspíš oprávněně dostal.
no dnes cesou do O\pavy jsem videl jen opírající se, kdyby tou lopatou aspoň manipuloval, neremcal bych.
On jen málokdo celou pracovní dobu jede na 100 %
Bez jim to ukazat. Ty na to mas, trubko.
nemam, proto delam neco jinyho. „opaty prenechavam tem, co na to maji. nicmene bych uvital, kdyby pracovnici pracovali a delnici delali. na mnohych uzavirkach se pracuje neviditelnou metodou. hlavne se rychle nepohnout
A jak můžete vedet zda zrovna nemají pauzu ? Běžte makat rukama 8 hodin v kuse a uvidime
asi jezdím hlavně „o pauzách“ Ráno nic, večír když se vracívám taky nic. Práce na víc směn je asi socialistický přežitek.
Zrovna D1 má v branži pověst místa kde nikdo nechce dělat, takže tam nabídky na místo stavbyvedoucího už atakují hranici 100 kkč.
V sobotu jsem mezi Letnanama a Benesovem projizdel tri uzavirky. Na vsech dohromady jsem potkal jedinyho tatu, zasnene oprenyho o lopatu. Nemyslim, ze ridici nadavaji pracujicim, ale prave tem nepracujicim.
Jistě ten nadávající řidič když je v práci, tak celou dobu maká a ani na chvíli se nezastaví.
Hmm. vzheledm k počtu Tátů viditelných všude tam, kde jsou restrikce rychlosti a kužely a podobné věci, je velmi nepravděpodobné, že nejakého tátu“ trefím“ Protoře omezení jsou u každý n“vrby“ – promáčknutý svodidlo, výmol atp, který jsou na místě už X měsíců. Často kužely nebo jiný omezení je tam, kde absolutně nechálu proč tam vlastně je (koukněte na „dálnici“ Brno Vyškov pak na Olomouc)… no a pokud je takovýto počet „omezení“ začne je řidič vnímat spíš jako „kolorit“ než jako upozornění Pozor dej bacha… a vícemné mně je začně ignorovat. No a pak někde je opravdu práce a upozornění není… Číst vice »
Spravne by totiz bylo uzavrit celou polovinu dalnice. Urychlila by se vystavba (oprava) , byla by podstatne(!) kvalitnější, bez stredove spary, levnejsi (DIO) a hlavne i ta bezpečnost byla nekde uplne jinde. Ano, nekdy by byly vetsi kolony, ale ty vyhody prevazuji…
Na tomto má svůj podíl hromada zbytečných omezení rychlosti všude možně. Lidé se potom naučí taková omezení ignorovat a ingorují je potom i tam, kde zbytečná nejsou. Když například jedu po dálnici, najedou je přede mnou 100, za chvíli 80 a pak 3 „kužely“ u pomačkaného svodidla a zase 130 s tím, že tento stav vydrží klidně i několik měsíců, tak tam opravdu zpomalovat nebudu. Extrém, co jsem zažil, byl, když skončila stavba na 6 km dlouhém úseku silnice II. třídy a další měsíc byly na místě ponechány značky omezující rychlost na 30 km/h.
Tak zrovna v případě Tuřic by tam nemusely být „jen“ plastové kužely, ale klidně ono plechové „svodidlo“, které v druhém pásu odděluje protisměrný pruh (jezdí se tam 2+1/1). Ale to by stálo peníze, tak se kdyžtak nějaký táta obětuje.
Bezpečnost musí být, proto navrhuji na D10 cedule „Tady pracuje můj táta“ a na E55 cedule „Tady pracuje má máma“.
Ono by dost možná stačilo, aby v době prací byl v úseku a před jeho začátkem policajt. Ale ne schovaný v civilním autě.
A přitom je řešení jednoduché. Ale museli by ho schválit poslanci. Jsem v Coloradu potkal jasně označenou stavbu (oprava povrchu) a jednoduchou cedulí – POZOR POZOR. Projíždíte stavbou. Dbejte pokynů pracovníků stavby. !!! POZOR. Za zabití pracovníka stavby vám bude uložena pokuta 17 000 USD a 7.5 roku v okresním žaláři.
Jasná jednoduchá nabídka.
Otázkou je, zda tam ta cedule byla i v době, kdy stavba měla technologickou přestávku a nikdo tam nebyl.
Pokuta za poškození tvrdnoucího povrchu je na místě též. Zkrátka značky se primárně dodržují, výjimkou je jedině chybné umístění, které je vhodné nahlásit. Na druhé straně by asi měla být i určitá průběžná kontrola, zda odpovídají skutečné situaci.
Problém je spíše v tom, že je zavřená dálnice nebo silnice a nikdo tam nepracuje. Takže z toho bude mít většina řidičů prdel, protože bude hledat „toho tátu“. Každý den stojím na semaforu jenom proto, že tam je, nikoliv proto, že tam někdo pracuje. Ale to je asi jiné téma.
Jsem přesvědčen, že pokud by se udělal průzkum, jak se dodržuje povolená rychlost v době kdy se tam pracuje a kdy se nepracuje, tak se dojde k velmi podobným výsledkům. Kromě toho, píšete, že dálnice je zavřená, ale nikdo tam nepracuje. Což pak nějak odporuje tomu, že nakonec ta dálnice je opravena, tedy tam asi někdy někdo pracuje.
5ekl bych, že v době, kdy se tam pracuje, tak bude rychlsot dodržovat narpostá většina řidičů. A v době, kdy se tam nepravuje, postrádá omezení rychlosti materiální aspekt. Asi jako zákaz otáčení ve slepé ulici.
Tak to nevím, jestli jezdíme po stejných cestách. Pokud jde o dálnice, tak se naprosto běžně objevují v páteční husté špičce jedinci, pro které je 80 neskutečné zdržení. Tihle se neustále tlačí dopředu, předjíždí v 2m úzkém pruhu, i když hned vedle panuje čilý stavební ruch. Pokud jde o domu mimo pracovní dobu. Kolik byste si tak představoval? 120, 130? 100 by se v noci za malého provozu možná dalo tolerovat, ale to jsou ty kousky 80 opravdu tak zásadní zdržení? V zahraničí je v omezeních na dálnici běžně 80 i 60 a lidi to dodržují, tak nechápu, v čem… Číst vice »
Pokud je rychlost snížená kvůli bezpečnosti dělníků, pak je zbytečné ji mimo pracovní dobu omezovat. Pak je zbytečné se divit, proč někoho štve jet zbytečně 80 km/h, když je vedle okreska, kde se dá jet 90.
Však mu nikdo nebrání po té okresce – podle pravidel – jet.
Tak ta rychlost je omezena jednak kvůli bezpečnosti dělníků, ale hlavně kvůli tomu, že jsou pruhy dost výrazně zúžené. To chcete jako jezdit 130 ve dva metry širokém pruhu a těsně předjíždět kamiony? Ne, že by to fyzicky nešlo, ale zvlášť pro méně zkušené řidiče je to extrémně rizikové a nebezpečné. Pak stačí sebemenši chybka a celá dálnice stojí. No a právě kvůli omezení rizika kolizí se tam ta 80 dává a já se divím, že je to potřeba některých jedincům neustále vysvětlovat. Ano, znamená to určité zdržení, ale pořád lepší, než zablokovat dálnici na celé hodiny. Pro představu, na… Číst vice »
Jo, jenže kolikrát těch 10 km a nepatrné 3 minuty na D1 jsou, že. Tak proč vlastně nedáme na celou dálnici 80, vždyť to bude na 100 km pouhých 30 minut ….
Sorry, ale jak souvisí množství opravovaných úseků s bezpečností? Omezení na D1 mě štve stejně jako ostatní, ale to neznamená, že se budu prohánět ve 2m úzkém pruhu 130. I kdyby bylo na D1 5 opravovaných úseků, tak to dělá nějakých 15 min. Problém totiž není 80 samotná, ale obrovské množství idiotů, kteří v těchto úsecích jezdí jako prasata a proto se úseky často ucpávají. To samé prudké dobržďování do omezení, které se pak zákonitě ucpe. Kdyby někteří jedinci byli schopni zklidnit hormon, plynule do omezení dobrzdit, zazipovat se v 50km/h a následně v omezení dodržovat 80 a příslušný odstup,… Číst vice »
a na okresce, případně nižších třídách je míjení s náklaďákem taky „na fest“ a žádný omezení tam není. Ale to je prostě takovej kolorit. NEvím jak vy, ale já pravej pruh 3,15 a levej 2,5m beru za dost místa, aby se tam úplně v pohodě vyhnul kamion s osobákem. Teda za předpokladu, že kamion nemá levý kola v levým pruhu, což často potkávám. Tohle je často víc prostoru, než na leckteré místní komunikaci, kde ovšem jakýkoliv omezení rychlosti není. A když jedu v noci, není na stavbě ani nohy, a omezení je platný pořád. Co chrání ta 80 v noci?
Nehoda se stane i v úsecích bez stavebního omezení, stejně jako defekty a poruchy, akorát se o nich nemluví a většinou nevzniká další materiální škoda. Když se totéž stane v místě stavby, zastaví se doprava, poškodí svodidla naruší část stavebního díla. I přes nižší rychlost jsou škody výrazně vyšší. Už se někdo zeptal řidičů bourajících v omezených úsecích dálnic jak se jim to stalo? Opravdu jeli tak pomalu a věnovali se řízení? Opravdu se ta jejich dodávka vejde do pruhu 2,2 m nebo jim musí kamion uhýbat? Ono právě ta dlouhodobá ignorace pravidel vede k tomu, že se laťka nasazuje… Číst vice »
Jakub: Ono spíše záleží na nastavené rychlosti v opravovaných úsecích. Extrémní byl případ, kdy ze doprava ze čtyřproudovky, převedla do jednoho pásu, kde bylo povolena dopravním značením maximální rychlost jen 30 km/hod. Přitom tam stejně 90 % řidičů jelo 70 km/hod. Obvykle když jede člověk na úseku, kde je 2 km 30 a kilometr se nic neděje, tak se není čemu divit, že na to řidiči šlápnou. Občas mám pocit, že se někde zbytečně automaticky dává rychlost 30 km/hod, i když je možné jet v daném úseku více (třeba 50). na druhou stranu, šílence, kteří jezdí v opravovaných úsecích 90… Číst vice »
Patrně se to tam dává už s tím, že většina to překročí. Což je systémová chyba. Dát odpovídající snížení a to hlídat a vymáhat by bylo logičtější a patrně i účinnější.