SŽDC zvažuje, že začne platit zaměstnancům cesty se soukromými dopravci
Centrální dispečerské pracoviště v Přerově. Právě sem budou mít mnozí zaměstnanci od prosince dražší cestu vlakem kvůli výměně dopravce. Foto: AŽD Praha
Nástup nových dopravců na vybrané tratě od prosince může výrazně zkomplikovat levné dojíždění některých drážních zaměstnanců do práce. Nebudou uznávat
Celé to protirežijkové tažení některých jednotlivců je poměrně úsměvné, protože oni si zjevně neuvědomují, že jejich snaha znamená jediné… zvýšení nákladů pro státní kasu. Je sice možné, že bude časem režijka pod státním tarifem pro všechny dopravce, ale pokud ne, tak je možné, že SŽDC již nebude nakupovat levnější režijky, ale IN100 pod státním tarifem. A kde na to SŽDC asi vezme ? Od zaměstnanců určitě ne, tam by to místo pravidelného zvýšení platu alespoň o inflaci znamenalo naopak platové snížení a to si SŽDC při současném nedostatku lidí nemůže dovolit ani navrhnout. Takže to SŽDC bude muset řešit navýšením… Číst vice »
My vime, nadrazaci a jejich rodiny to stejne vubec neprojezdi… (ale jak se jim na tu temer nevyuzivanou rezimku sahne,hned hrozi staveckou…asi aby zodpovedne nezvysili vydaje statu 😀 ).
Soupravo, vám vadí, když to zaměstnanci projezdí, vám vadí, když to neprojezdí, vždyť vy člověče vlastně nevíte, co vůbec chcete. Pardon, víte – zrušit režijky za každou cenu, abyste ukojil své ego, o ničem jiném to není. A to, že to v podstatě ve výsledku zacáluje stát, tedy my všichni už vám je jedno. Nejste vy náhodou masochista? Doktor by vás měl navrhnout na ochranné léčení.
Kam bude zaslana klicenka?
Pro všechny závistivce a režijkobijce trocha čtení:
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/nejsou-lidi-firmy-plati-dopravu-nekdy-i-bydleni-40281335
Mno než by dali takovou mzdu, ze které by se dalo dojíždění zaplatit, tak vymýšlejí tyhle hovadiny…
No, v okamihu, keď z každej koruny na výplatnici zoberie štát 50hal, kdežto z hovadín sa dá naopak ešte uplatniť DPH, prestávajú byť hovadiny hovadinami…
Uvedene rozhodnuti je velmi dobre, postupne to narovnava soucasny stav trhu na zeleznici. Prijde mi nesmyslne rusit rezijky, system rezijek by mel byt PREPRACOVAN. Jak jsem psal na https://zdopravy.cz/olomoucky-kraj-bude-uznavat-rezijky-cd-je-vykompenzuji-jak-a-kolik-neni-jasne-27084/#comment-87317, chtelo by to oblast jizdneho zeleznicnich zamestnancu obecne a hlavne systematicky vyresit k dosazeni techto dilcich cilu: – aby byly nediskriminacni (u cd maji, jeden z cd cargo ma, druhy nema, soukromi a cargo prepravci nemaji benefit pro sve zamestnance, pritom tito zamestnanci delaji stejny druh prace), – aby nejen SZDC, ale i DU a DI, obecne a spravedlive refundovaly naklady zeleznicniho dopravce, zde CD, ale nove i soukromych dopravcu, –… Číst vice »
Ten váš odhad je dost nepřesný, protože pomíjí sociální a zdravotní pojištění, které se z benefitů odvádí taky, a navíc daň je čistá. Takže přidanění 2000 měsíčně dělá 622 čistého, a to znamená pro zaměstnavatele přidat do výplaty 900 hrubého a z nich zaplatit dalšících 300 Kč na SZP. A to už jsou trochu jiné počty.
Tomas: Ano, nahore jsem pro zjednoduseni uvedl pouze DPFO. Bavime se tu o danich a odvodech SP a ZP, ktere plati a.s. s majetkovou ucasti statu (CD), statni organizace (SZDC) a organy verejne spravy (DU, DI) do jine kapitoly statniho rozpoctu (ostatni rezijky nyni nemaji). A navic jen u lidi, kteri rezijku maji, coz nejsou ani vsichni. Takze kdyz si to tak vezmete, ty organizace to fakt zvladnou – zeleznice bude fungovat jeste lepe nez ted. Ferove prostredi pro vsechny neco stoji, take mnohe prinasi.
Tohle je prostě personální rozhodnutí SŽDC.
Mám zaměstnance s nějakou produktivitou, můžu mu dát na mzdových nákladech maximálně X, konkurence mu dává Y.
Jak to X rozložím? Velkou sazbu za hodinu, na konci roku 13. plat, kartu do fitka nebo kartu na vlak? Nebo mu platit nebudu a on stejně neuteče ke konkurenci?
Asi tak, to ale závistivci nechápou.
Ti zaměstnanci SŽDC ovšem nemají moc vysoké nároky – kolik se dá za měsíc projezdit s Regiojetem? Patnáct stovek?
Těžko říct, když ještě nezveřejnili ceník. Ale ceny jako na Praha-Ostrava nelze očekávat.
No je dobré vědět, že kartu na vlak lze pořídit pro zaměstnance. Můj zaměstnavatel mi neustále tvrdí, že benefit v podobě příspěvku na dojíždění do místa výkonu práce je nezákonná výhoda.
Mám dojem, že některé „nestátní“ železničně dopravní firmy síťové jízdenky svým zaměstnancům pořizují nebo na jejich pořízení aspoň výrazně přispívají už vlastně od počátků své existence – možná ne úplně všem, ale těm, kdo potřebují v souvislosti s výkonem práce jezdit vlaky, zjevně ano.
Vážení, celé to protirežijkové tažení má jednu nevýhodu, jedná se v podstatě o snížení platů, teď á někdo plat x, poté bude mít x-doprava. Pro spoustu zaměstnanců může být takové snížení platu motiv pro změnu zaměstnavatele, a teď otázka je v zájmu SŽDC, aby ztratila zaměstnance, kteří svoji práci ovládají? samozřejmě, není na dopravu do práce právní nárok, ale teď není situace, aby zaměstnavatel snadno sehnal nové pracovníky na dané pozice, proto je lépe se zamyslet, zda rušení režijek nepovede k personálnímu otřesu, SŽDC si jako zaměstnavatel musí spočítat, co je pro něj výhodnější, zda zaměstnance ztratit nebo mu nabídnout… Číst vice »
Kolegu radši nevzpomínejte, ještě tady začnou řešit jeho auto a rodinu a jak mu to všichni platí…. Já jako stavbyvedoucí měl taky auto pro sebe a rodinu grátis.
Já ho měl jako stavbyvedouci taky,a myslím ze to tak maji v kazdy solidni nejen stavebni firmě.
Jedna věc je jak se ten řetězec rozhodne a na co mu zaměstnanci přistoupí.
Druhá věc je, proč by měla nějaká leasingovka mít nařízeno něco poskytovat zaměstnancům nějakého obchoďáku (= ČD a.s. uznávat rezijky SŽDC). Ještě je vtipné že ČD Cargo nemá rezijky na vlastní matku.
Ale máme je,alespon my,co jsme přestoupili do Carga ze dne na den v 12/2007 od ČD. Ti,co nastoupili později mají možnost pořídit si takovou o něco málo dražší režijku.
Ta o něco dražší je tak výhodná pro nové zaměstnance,že si ji ani nepořizují—-
Stejně jako každoroční zdražení jízdného je pro spoustu lidí snížením mzdy a nejsou kolem toho histerické výkřiky.
Tady vidíte,jak se železniční státem vlastněné firmy starají o zaměstnance. Ne jak u vás v kolbence 😂😂😂
No nevím, fakt by vás místo (reálného přidání) peněz přilákalo do služeb státní železnice nějaké „starání se“ o (párkorunové) „proplácení jízdného“ (čili na konci nula od nuly pojde, pokud se nevymyslí nějaké šmelení s jízdenkami)? Vždyť to je ještě míň než kobliha od Babiše…
Ztratit zaměstnance na infrastruktuře je opravdu velký problém. Široký rozsah technologií klade velké požadavky na odbornost personálu. Výchova nového zaměstnance zabere minimálně 3 roky. Nevím jak je to u zaměstnanců řízení provozu(výpravčí,dispečeři), ale tohle platí u technologů infrastruktury.
Ilona Zelenáková: Jenže Vy si pletete jablka s hruška. Fór je totiž v tom, že spolužák dostal služební auto, protože to firma CHCE, nikoliv jak je to nyní u režijek, že to ze zákona MUSÍ. Pokud si to v konkurenčním prostředí budou moci ČD dovolit, ať klidně rozdávají režijky celým rodinám. Ale má to být jejich rozhodnutí a ne, že to zákon po nich vyžaduje. A stejně je to u SŽDC. Pokud firma vyhodnotí, že ty zaměstnance potřebuje a že ti zaměstnanci jinak odejdou, tak ať klidně pořídí svým zaměstnancům „IN 100“.
BoH: nepletu! Obojí je bonus pro zaměstnance, já jen vysvětluji, proč SŽDC jedná o náhradě, netroluje jak je to super, že zaměstnanci přijdou o režijku, a ta Vámi zmíněná zákoná povinnost vezme brzo za své, takže se ty Vaše jablka a hrušky velmi k sobě přiiblíži, abych použila Vaší mluvu
Tak znovu :)) …. Já reaguji především na první část „Vážení, celé to protirežijkové tažení má jednu nevýhodu, jedná se v podstatě o snížení platů“ // Protirežijkovské tažení není proti samotnému benefitu, ale proti nesystémové povinnosti jednoho dopravce uznávat benefit nejen pro své zaměstnance, ale i zaměstnance jiné firmy. Takže protirežijkovské tažení není proti samotnýmu benefitu, ani za snižování platů :))
„ať klidně pořídí svým zaměstnancům „IN 100““
však jo, přesně to píšu 😉 jen jinými slovy
Do jisté míry i chce, protože se jedná o dohodu s odborovými organizacemi, zanesenou do kolektivní smlouvy…
Jenže ono to není tak jednoduché. Pokud by se to bralo takto, stoupnou docela dost náklady SŽDC (nebo jiných) a bude se to pak promítat do potřebných dotací, investic, provozních nákladů apod. Rozumnější je mít pro dopravní zaměstnance v ČR volné jízdné u všech dopravců a neřešit to. Ty tzv. ztráty z tohoto jízdného jsou jen teoretické. Jesti pojede ve vlaku o pět lidí víc nebo míň na režiji, nikde se to neprojeví. jen ta závist a nelogické uvažování.
Ušatá: proč tedy jízdné existuje? Ať už tím vlakem jedu nebo ne, tak to stojí stejně 😀
Dneska ty náklady mají čd A.S. a odbory řvou že je to znevýhodňuje ve výběrkách.
To je dáno nastavenými parametry, podmínkami, pokřivenou ekonomikou. Také se mně to nelíbí, ale rozum v této zemi ani odbornost nevítězí.
tondra,jmeno a podobní si z toho rvou vlasy, dobře jim tak !!!
Kdyby vás to mělo rozervat,režijky budou platit dál.
Vždyť jde o normální zdražení jízdného, stejně jako když ČD každoročně zdraží svůj božský Tr10. A vadí to snad šotouškům? Nevadí, naopak to obhajují jako moudré rozhodnutí a vůbec je nezajímá, že se spoustě lidí zkomplikuje cesta do práce a žádný zaměstnavatel jim to zdražení nekompenzuje. Tak nač ten histerický kvikot…
A taky každoročně zdražujou potraviny, drogerie, energie, bydlení a vlastně všechno, říká se tomu inflace. A zároveň slušnej zaměstnavatel zvyšuje mzdu aspoň o inflaci. Pokud je tomu u někoho jinak doporučuji změnu práce. Nebo se víc v práci snažit.
Tarif je regulován celostátně. není to tedy jen věc ČD.
TR10 je věc kterou sestaví a podepíšou ČD.
A vesměs vychází dražší než jízdné různých IDS. Nedávno Říčany-Ostrava s ČD stalo daleko více než PID + konkurencí Praha – Ostrava.
Pokud si dobře pamatuji, tento tarif byl vytvořen již dávno, za rozhodujícího vlivu ODS a jím vedeného MD. Jeho cílem bylo co nejvíce snížit dotace a podporu železnice a z železnice udělat dopravu jen pro dálkovou nákladní a osobní dopravu. Proto také nejvíce se zvedly ceny na krátké vzdálenosti. ČD postupně začaly (při nástupu rozumnějších lidí do vedení) toto řešit, aspoň zavádět slevy typu 25%, 50% apod. při zakoupení karet, které toto umožňovaly. Což lze považovat za rozumné a motivuje to cestující k častým jízdám – tedy i těm, kteří nejezdí třeba pravidelně v jedné trase do zaměstnání nebo škol.… Číst vice »
Nemáte ani zdaleka v naprosté většině toho, co jste napsal, pravdu, protože tarif Č(S)D Tr10 vznikl už mnohem dříve, než si myslíte: zkuste si někdy někdy najít předpisy a ceníky jízdného z dob „bolševika“ a zjistíte, že tehdejší ceny byly v porovnání s tehdejšími příjmy v přibližně stejném poměru jako ty platné nyní či aspoň ještě před cca 5 roky (ba jízdné možná bylo spíše vyšší), přičemž tehdy inflace a zdražování nepostupovaly ani zdaleka tak výrazně jako nyní – jediné, co tehdy nebylo, byly „Babišovy slevy“ (a ani předchozí slevy pro seniory zlikvidované Kalouskem), a hlavním parametrem pro různé slevy… Číst vice »
Z hlediska celé historie máte pravdu, ale já jsem v tomto případě měl hlavně na mysli dění v počátku 90. let za pánů Stráského, Římana, g.ř. Sosny apod. Tehdy byl dán jasný záměr železnici výrazně omezit a úprava tarifu z toho vycházela. V té době se právě razantně zvýšily ceny a zejména na krátké vzdálenosti, přitom uvedení pánové to zdůvodňovali právě potřebou omezit jízdy na krátké vzdálenosti a železnici mít jen jako pár hlavních tahů a víc nic. A od těch dob se to táhlo ve stále stejném stylu. Naštěstí díky pár rozumným lidem se podařilo to zmírnit, zavést síťové… Číst vice »
Nemáte pravdu, regulace tarifu je v rukou ČD.
Schvaluje MD.
Nechci se nijak hádat, ale stát, prostřednictvím MD, jako vlastník, snad má i nadále na to vliv. Nebo už ne? Já stále žiju v tomto. Není-li to tak, je možno více objasnit? Děkuji.
Tomuhle opravdu nerozumím… Kdo se ptá jakýchkoli jiných zaměstnanců, jestli mají velká náklady na cestách do práce…Proč by cesty měli mít zdarma zrovna zaměstnanci sždc??….Je mi jasné, že je to tu plné zaměstnanců tohoto státního molochu, ale chtěl bych nějakou smysluplnou a relevantní odpověď, proč by měl stát platit těmto lidem dopravu a ne třeba komukoli jinému. Jakým právem zrovna zaměstnanci SŽDC???
Žádným. Stejně jako u každé jiné firmy by to mělo být na zvážení zaměstnavatele, jestli chce poskytovat nějaký zaměstnanecký benefit, který mu třeba může pomoci udržet zaměstnance, nebo zvýšit jejich spokojenost.
Považovat to však za jakýsi nárok mi přijde jako přežitek socialismu, jehož duch se však bohužel stále v mnohých státních organizacích drží. Nikdo přeci zaměstnanci nespokojenému s cenou dojíždění nebrání, aby si našel zaměstnání blíže bydliště.
Spousta společností dnes nabízí příplatek na dopravu či dokonce dopravu vlastní. Stačí, když budete chvíli nezaměstnaný a sledovat nabídky pracovních příležitostí. Potom možná pochopíte. Nejsem zaměstnanec SŽDC, jen jsem byl nezaměstnaný a i tyto nabídky jsem obdržel. Nejednou.
Bert: Však ano, je to jeden z možných benefitů pro zaměstnance. Jen mi přijde arogantní to považovat za nějaký nárok.
Nikde v článku jsem se nedočetl, že jde o vynucený nárok. Je tam zmíněna možnost proplacení, to asi bude formou benefitu a patří do kolektivního vyjednávání. Ve svém novém zaměstnání mám podobných benefitů více, ale raději si je nechám pro sebe. Lidská závist je všemocná.
Ano, nicméně, nabízený benefit a vynucovaný „nárok“ jsou poměrně odlišné věci.
Myslíte nadnárodní společnosti, které zaměstnávají v montovnách zaměstnance, kterýmž jako příspěvek na dopravu poskytnou autobus, který je sváží z více měst a obcí do fabriky, a pak je zase rozveze do stejných destinací? To je ale trošku něco jiného.
Víte proč? Protze jím kolikrát dá zaměstnavatel místo výkonu práce i 50 a víc km daleko. Prostě tam chybí vypravci tak ho tam pošlou a bude tam třeba dojíždět dva roky. No a teď si představte, že ho to bude stát nějaké chechtaky. Už teď ho to stojí čas a navic to bude stát i peníze. To znamená, že ty lidí si začnou hledat práci v místě bydliště aby ušetřili a nalákat nové lidi bude ještě těžší. Je zaděláno na dost velký průšvih, který se bude muset řešit. Takže min. 5000 měsíčně hrubého navíc. Daňový poplatník zaplace a ani o… Číst vice »
Nemusí ho to stát ani korunu nebo jen pár korun. Pokud bude SŽDC aspoň částečně proplácet skutečné náklady, tak na to stačí cesťák. A určitě to bude mnohem levnější, než nějaká roční jízdenka.
Já tady ani moc neobhajuji zachování rezijek. Píšu o tom, že to bude muset szdc řešit, jinak nám tady ta doprava zkolabuje. Už teď odchází lidi do fabriky, obchodu a pod. kde mají o dost větší zaklad. Jo, teticky a strejdove co to maji za pár zůstanou ale co dal? Mladí na to serou. Modernizace pokračuje a počet zaměstnanců pomalu klesá, ale to je báseň ještě na dalších 30let. V OR Brno už teď chybí 40 vypravcich a není je jak nahradit. Laza se to jenom tak, že si to ti ostatní rozeberou mezi sebou a dělají prescasy. A to… Číst vice »
To souhlasím určitě.
Ale z tohoto pohledu je uvažování o režijkách dost mimo. To rozhodně není benefit, který by přilákal víc zájemců o práci – když si to spočítate, jde fakt jen o drobné.
Ono bohužel SŽDC (narozdíl od jiných firem v dopravě) dlouhodobě kašle i na nábor, na svoji buudoucnost. Stipendia mají, pokud vím, zatím stále pouze budoucí strojvedoucí. Tady je asi jedna z velkých chyb této firmy.
Aby to bylo pro mladé v szdc zajímavé, musel by mít strojvedouci misto základu 24500 zaklad cca 40000, vypravci taky. Pokud si někdo myslí, že je to jak řidičák na kamion tak se seredne mýlí.
No sice ta čísla nejsou nikterak závratná, ale bez režijky by jich bylo ještě méně a část by odešla.
SŽDC asi nemá žádná stipendia, pro budoucí strojvedoucí mají stipendium ČD. Ale není to jen bez stipendia (i bez něho by to šlo), ale třeba taková propagační videa. Sice je mají, ale nestojí to za nic. Jediné co se trochu povedlo jsou plakáty.
A co se týče škol, stačilo aby se do nich jezdilo představovat profese (stipendium není nutnost).
Neřekl bych, že kašle. Ale když někdo nový a mladý přijde a setká se s realitou, tak pokud není padlej na hlavu, tak zdrhá.
Jakože výpravčí jsou jedinný zaměstnanci v ČR, kteří dojíždějí 50 km ze svého bydliště? Ale jděte…
A máme diskuzi s blbcem, vypravci mají cca 25000 základ, většina lidí pokud dojíždí 50+ km daleko to dělá za trochu jiné peníze. Já taky dojížděl 60km ale mej jsem každý mesic přes 50000 na účtu. Pak přišli čtyři děti a pohádce bylo konec.
Máte pravdu, už od rána zde píšete totální bláboly, ale co taky chtít od blbce.
Od blbce nechceme opravdu nic.
Když sám po sobě nic nechcete, tak to je ideální stav. A až vám skončí vycházky, tak vás zavřou do vypolstrované cely, kdyby jste náhodou dostal záchvat vzteku.
Začínám mít pocit, že by zde měla být nějaká diskuse s odbornými argumenty a ne sprostota a to jen proto, že někdo něco nechápe nebo tomu nerozumí. Nějak se to tu množí a myslím, že by se to mělo důrazně řešit.
Pobavil jste mne.
Já dojížděl čtvrtstoletí za 13000 měsíčně. A i nyní je 25000 základ velmi slušným penízem. K životu to i v čistých stačí úplně.
To se chlubíte a nebo jste opravdu až tak moc vymaštenej?
Nemám se čím chlubit. Ale tam, kde žiji, si prostě víc nevyděláte. A zdejší firmy ani nemají důvod přidávat, lidí je tu dostatek. I na dráze.
Pokud bych chtěl žít ve velkém městě za velké peníze, tak není problém tam odejít. Ale proč bych to dělal?
Protože se nato jinak část lidí vykašle a raději si najde práci blíž bydliště, než dojíždět a vypláznout měsíčně třeba 1500,- (když doteď nato měli režijku). A noví zaměstnanci se už teď moc nehrnou.
Znám ve svém okolí několik firem co sváží své zaměstnance do fabrik a nikdo z toho není vybrnkanej, jako zde někteří jedinci. Pokud závidíte, tak do těch firem jděte pracovat a vaše duše bude mít klid a nebudete muset dál závidět. Opravdu máte těžkej osud.
Opravdu nechápete, že jsou určitá zaměstnání strategického charakteru, která ve státě musí fungovat a tedy musí tam být i pro zaměstnance odpovídající podmínky, aby tam rádi dělali? Já chápu, že nejvíce peněz v zemi mají ti, co toho moc nenadělají a moc ničemu nerozumí, hlavně když jdou kšefty. Ale to nás, bohužel, neuživí. Placení musejí být hlavně ti, kteří zabezpečují např.potravinovou bezpečnost, bezpečnost v zemi, zdravotnictví, ale také dopravní systém v zemi typu železnice a s odpovídajícím vzděláním, zejména technického nebo přírodovědného zaměření. Tedy profese a znalosti, které málokdo chce studovat, protože je to moc práce a moc námahy na… Číst vice »
Mýlím se, nebo jste opravdu to, co napsal „asdf“, špatně pochopil (kupodivu) právě Vy? On tím přece nedoporučoval zaměstnancům železnice odchod od ní, ale těm, kdo jim závidí „režijky“, aby se sami zaměstnali ve firmách poskytujících mnohé různé benefity (a často výhodnější než „režijky“), aby konečně mohli přestat závidět.
A co když jim je nezávidí a mají svých benefitů dost, ale akorát je nechtějí všem těm nádražákům od SŽDC po DÚ a celým jejich famíliím platit? O závisti začne točit vždycky akorát nějaký železničář (v důchodu či aktivní), když nemá jiný argument.
Jste úplně „mimo mísu“: to by totiž také musel kdejaký železničář (v důchodu či aktivní) soustavně kritizovat ty jejich (= neželezničářů) benefity a „nechtít jim je platit“ – ale zatím jsem si nevšiml, že by to někdy činil, N.B. že by s tím snad začínal (vždy) prudit jako první.
Souhlasím, to nemělo být k tomuto příspěvku. Omluva!
Trochu uvažovat. jsou to zaměstnanci navázaní na železnici, tedy potřebují jezdit do míst, kde železnice je. Čili pro celou společnost je lepší, když místo auty budou jezdit vlaky a tedy by k tomu měli mít podmínky. Je to k nepochopení? Navíc při náročnosti jejich práce je toto úplně to minimální zvýhodnění. Pokud si to nemyslíte, zkuste si tam pracovat aspoň 5 let – doporučuji jako průvodčí, posunovač, opravář, strojvedoucí apod. Třeba Vám pak leccos dojde.
P.S. Nejsem a nebyl jsem nikdy zaměstnancem na železnici.
S obsahem souhlasím, ale nedokážu pochopit, proč by měla firma A poskytovat zdarma zaměstnanecké benefity i zaměstnancům firem B, C a D.
Ale to je logika. Víte kolik stojí doprovod „fans“při pochodu městem nebo přítomnost nebo zásah na stadionech „těžkooděnci“.? Prostě firma A, tedy stát udržuje pořádek ve firmě B, tedy v soukromém klubu.Přesto jsem za to rád, i když to platíme všichni. Tak se tedy zruší režijky a zvýší mzdy, aby ti zaměstnanci třeba mohli dojíždět do Přerova. Ne v každé dědině je podobná práce.A co bude dražší pro stát, tedy pro každého daňového poplatníka více, režijka a nebo větší mzda pracovníků SŽDC? Nevím,netuším. Prostě se to bude muset řešit, nebo odborní zaměstnanci odejdou jinam za lepším a opravdu davy práce… Číst vice »
Však já si také myslím, že dopravu by měl řešit stát prostřednictvím svých úřadů a firem. Tedy i toto by mělo být celostátně řešeno a ne jen jednou firmou. Pokud ji ovšem třena MD tímto nepověří a nevyřeší i tuto ekonomiku k tomu.
Co si stěžujete? Nadávali jste na režijky, šlo vám o jejich zrušení. Tak je zruší a nahradí dražší variantou. Můžete si za to sami!!
Jsem zastánce zrušení státem nařízené povinnosti uznávat režijky a s výsledkem jsem relativně spokojen. Samozřejmě by se ale mělo jednat o plošné řešení, tedy včetně vlaků zajišťují ČD. Pokud bude SŽDC kupovat svým zaměstnancům novou „IN 100“, nemám s tím problém. Režijky v současné podobě ale mají být rovnou zrušeny 🙂
Oni si neuvědomují, že sždc je státní organizace a její většinové příjmy pochází ze státního rozpočtu a, že to zaplatí ve finále všichni v daních. A pokud nechceme kolaps na železnici co určitě není v zájmu státu tak se ty státní příspěvky budou muset zvýšit aby pokryli i benefit zaměstnancům bez kterých to všechno zkolabuje. To je jak RJ začal jezdit PHA-OVA a po přepočítání kompenzací za nařízené slevy se zjistilo, že to stát vyjde dráž něž jak by tam zůstali pouze ČD s dotacemi.
Kompentace za nařízené slevy (které se navíc dost podatatně rozšířily) není dotace, ale co také chtít od blbce bez mozku.
Clanek neni o narizenych slevach ale o kompenzaci jizdneho a o tom se tady od rana bavime. Proste zamestnavatel bude dobrovolne kompenzovat jizdne zamestnancum. Uz jste to konecne pochopil?
Blábolit o nařízených slevách jste začal vy, nemohu za to, že neumíte přečíst ani své vlastní výlevy, je mi líto.
Diky zrizeni CDP „kolaps“ casem nastane:-(
tomu se říká daň za transpartentnost…. Ty zaměstnanecké benefity jsou stejné jako dotace v EU. Ne vše sleduje čisté cíle….
SŽDC tento problém bude muset řešit. Už teď dost lidí uvažuje, že když se pro ně do práce stanou režijky neplatné, tak odejde. A co si budeme vykládat, bez těch lidí se na dráze neudělá ani blbý posun, PMD a vlak už vůbec ne. A potom tady ještě máme pracovníky infrastruktury bez kterých to taky nepůjde. Takže buď razantní zvýšení platů nebo kompenzace jízdného. Ono se to závistivcům nebude líbit tak či tak.
A kam ti „lidé“ půjdou? Co si budeme vykládat, jinde nejsou zrovna moc použitelní… nebo proč si teda spíš nenechají razantně zvýšit platy, než mít pár korun za dojíždění (přičemž čas jím strávený je pořád „zadarmo“)?
Jistě, že nikam, jen vyhrožují, jako všichni odboráři ….
Už teď odchází do fabriky kde maji o pětku a víc vyšší zaklad.
Jak kde. Běžná fabrika v pohraničí určitě platí méně, než SŽDC. Fabrika třeba v Plzni platí možná o něco málo víc.
Pokud je republika jenom pohranici tak OK.
Jenže ve fabrice se musí makat. Kam teda půjdou ti, co neodcházejí ani teď?
Ti co neodcházejí ani teď to mají vetšinou za pár.
A u železnice se nemaká? Tak proč už tam nepracujete? jděte příkladem, když je to tak výhodné!
Já pracoval i na železnici i ve fabrikách. Na železnici je samozřejmě podstatně vyšší odpovědnost, člověk je leckdy jednou nohou v kriminále. Ale opravdu se tam oproti fabrikám v mnoha profesích právě třeba u SŽDC nemaká. Teď bych se na dráhu nevrátil už proto, že bych se tam nudil, koukal bych pořád na hodinky, kd už budu mít padla, neutíkalo by mi to. Raději makám v té fabrice za menší peníze – tam mi to ale aspoň utíká.
„…Raději makám v té fabrice za menší peníze – tam mi to ale aspoň utíká…“
Jseš dobrej komik. Asi bys byl nejšťastnější, jako otrok- makat celej den zadarmo a sem tam nějakou karabáčem přes záda. Měl ses narodit o dva tisíce let dřív. Ale třeba v příštím životě budeš mít štěstí.
Jak, že nejsou použitelni? Vždy už teď odchází do fabriky, obchodu a pod. To může napsat jenom vemeno, které o tom ví totální hovno.
Někteří jsou použitelní, ti už jsou dávno jinde. Někteří použitelní nejsou, a tak dojíždějí do Přerova a za pár korun „zachraňují dráhu“, ale říct si o „razantní zvýšení“ radši moc neodvažujou.
Až někdy náhodou pochopíte co je to CDP tak takové blbosti vykládat nebudete.
Podle „postřehů“Jména si myslím, že je to jen vyžírky státu.
Podle slintů Jména o tom ví úplně kulový
Víš o tom úplně hovno.
Ti kteří dělají na CDP v Přerově (nebo v Praze) museli projít kolika zkouškami, a odbornou praxí, že jsou kdykoli pouzitelní v jiné práci. Operátora výroby v Kvasinách , kde těch 40.000 dávají zvládne cvičený šimpanz,takze výpravčí s přehledem taky.
Práce na CDP je po stránce psychické náročnosti a kvalifikace srovnatelná s Dispečerem letového provozu, až teďy na cca pětinový plat oproti němu..
a, To sice v Kvasinkách zvládne, ale otázka je jak dlouho, až zjistí, že tam vládnou jiný pravidla hry, než byl dosud zvyklý.
b, Srovnání s ŘLP je úplný úlet a kec.
Srandista….
Jo, a strojvedoucí jsou jako piloti v hladině nula.
A jinde v republice dálkovina neni? Ale jďete, to jen CDP se vynáší do nebes a ostatní jsou nuly.
Popište nám tady CDP a DOZ prosím.
Máte pocit že pracovníci infrastruktury,co mají středoškolské vzdělání např. elektro,se při dnešní poptávce po pracovní síle neuchytí na trhu práce? Já si to nemyslím.
Elektrikaru a nekterych dalsich odbornych pracovniku je na ceskem trhu nedostatek!
Třeba do řady přemnožených a zbytečných neziskových organizací nebo úřadů.
Co taková neziskovka jménem Svaz cestujících ve veřejné dopravě? U té bych s rušením neziskovek začal, už ten název je totiž podvod, hájí jen zájmy vlakových cestujících.
Vy máte přehled o tom, kolik dostávají z veřejného rozpočtu?
Nemám, ale dle mě zbytečná tato neziskovka je, takže jen reaguji na výzvu Ušaté. Vlastně nejen zbytečná, ale vyložen škodlivá. Počínaje klamavým názvem. Něco pozitivního o autobusech nepublikovali snad nikdy, přičemž koleje všude rozhodně nevedou a jenom tak nepovedou, takže název je značně zavádějící, neb tato neziskovka zájmy cestujících v autobusech rozhodně nehájí. Naopak nevynechají žádnou příležitost si do autobusů kopnout a nepřímo naznačovat, že autobusy by měly být ve velkém rušeny ve prospěch železnice a lokálek (jak je to v zájmu lidí, potřebujících veřejnou dopravu v místech, kde nejsou kolej fakt nevím).Autobusy jsou totiž také veřejná doprava.
Oni to navíc dělají ve volném čase, nikoliv jako placené zaměstnání. A pokud jsem měl možnost od nich něco slyšet nebo číst, neodlišovalo se to od oficiálních odborných názorů a poznatků. Že Vy to nevíte, nebo nechcete vědět, Vás neomlouvá.
Oni ale nečerpají žádné státní dotace, chápete? Oni si na sebe musí vydělat ze svého! To jsou jen odborníci a fandové.
Do práce dojíždím nejméně 20 let, většinou vlakem (průměrně okolo 1000 Kč měsíčně). Ale nikdy by mne nenapadlo jen kvůli těm pár korunám, o které koupí jízdenek přijdu, zvažovat jiné zaměstnání. A nenapadne to tuším ani žádného zaměstnance SŽDC, práce u této firmy je prostě docela dobrá a slušně placená.
Plně odpovídající kompenzací pro zaměstnance SŽDC by bylo tak asi 50 až 60% skutečných nákladů na cestu do práce vlakem nebo autobusem.
Také záleží na tom kde pracujete. V okolí Prahy a Praze samotné, kde jsou průměrné platy jinde, než třeba na serveru Čech, nebo Moravy, to může být docela rozhodující. A těch srdcařů zase tolik není.
To samozřejmě. Já jsem ze Šumavy, tady je práce u SŽDC jedna z nejlépe placených prací. A to třeba i v Budějovicích. V Plzni už je to ale jinak.
Druhá je věc je ale i to, že třeba i ty málo placené práce u SŽDC jsou pro normální pohodový život plně dostačující.
Práce u dráhy má jiné výhody než jen výši platu.
Uznávám, že rezijka je jedna z těch pro mne hodně zásadních ale ne nejdůležitějších
No vida a už jsme u toho, proč do těch Kvasin nepůjdete ani za zlatý prase.
Jste se zasekl v Kvasinách nebo jak???
Kvasiny tu vytáhl ten blbec Standa.
Skvěle jsi ses ohodnotil, Tondro, chápeme to všichni správně, že píšeš o sobě!
Vytáhl jsem je, protože to je fabrika již se u nás v regionu často operuje. Jsou tu i jiné průmyslové firmy, ale automobilka je prostě všeobecně známá
Tak do robotarny v automobilce bych nešel nikdy. Ani za sto tisíc měsíčně.
V klasické fabrice na směny jsem dělal deset let.
Ke dráze jsem šel hlavně proto, že mi ta práce dává smysl , narozdíl od výroby pitomostí pro automobilky.
Ta rezijka je takový příjemný bonus ale ne ten hlavní důvod. I když je fakt, že poněvadž ušetřím na dopravě cca 2000 měsíčně mne nenutí chtít zvednout plat, což je stejně u nás nereálné.
Ale pokud bych si měl platit dopravu, už si práci u SŽDC budu rozmyslet…
Tak určitě – člověk se nepřetrhne, na noční se vyspí, muvkou na trať se jede v půl devátý a na oběd už jsou zase zpátky, nějaká ta nafta v depu se furt dá ukrást… nestrašte nás Kvasinama, tam se musí fachčit.
Takže o tom vís úplný xxxxx
Většina zaměstnanců SŽDC MUVkou nejezdí, ale dělá úplně jinou práci.
A kdyby jsme pracovali tak jak píšeš (od půl devátý do oběda) , tak moc vlaků nepojede
.
Ano v Kvasinách se stejně jako kdekoli jinde musí pracovat, to jsem nepsal, protože to je snad samozřejmost, nebo jste myslel, že vám těch 40.000 hrubého dají za postávání u pasu?
Tipuji vás za nemakačenku a vyžírku státu.
Přece pořád čteme, že režisti tu cenurežimku ani neprojedou, tak si místo režimky za 1100 koupí roční traťovku u RJ a jistě ještě ušetří, protože RJ má levnější jízdné než ČD.
Srovnávat celosíťovou jízdenku na všechny tratě bývalého Československa a traťovou jízdnendu Žlutého šaška, co i po tom co začne jezdit ZDO bude mít možná 5% všech vlaků může akorát blbec jako ty.
A ještě jsem zapoměl, že kovanej modrej blbec jako Standa nevleze do vlaku RJ, tak vlastně ani nepotřebuje, aby mu ho propláceli. 🙂
Máš pravdu nevlezu.
Ale ne proto, že by mi tam neplatila rezijka , ale z principu.
Jednak odmítám liberalizaci v této podobě a jednak nehodlam mými penězi podporovat podnikání toho pána
A byl bych blbec, pokud bych si tam, kde jezdí ČD měl platit za RegioJet .
Na trasách kde ČD jezdit přestanou úplně se holt vrátím k autu, nebo překousnu autobus ( ovšem mimo žlutého)
Vždyť jsem to říkal, že kovaní režisti do fujfuj RJ nevlezou, takže se ani SŽDC nemusí snažit něco dojednávat. Akorát to budeš mít za pár let dost blbý, jak budou ČD projíždět další a další soutěže, tak si na režijku už moc nezajezdíš. 🙂
Vy jste ale šašek, Stando. My bez režimky vlezeme do žlutého rádi… ono když Praha-Vídeň loni v létě kupovaná týden dopředu stála za 3 lidi u žlutého 800 a u modrých 2000, tak ať si s modrejma jezdí fakt jen modré gumy. A že to jde koupit v předprodeji 2 měsíce dopředu levněji i u molocha, mi je tak nějak fuk, když žlutej to má levné i týden dopředu.
jo podsouvat někomu závist, to by vám šlo…. To je argument který přežije všechny útrapy železničních zaměstanců napříč dobami ….
Nikoli argument, ale především ta realita (= závist) je tím, co přežije nejen všechny režimy, ale asi i samotnou existenci lidí …
Ptá se snad někdo prodavačky z koloniálu na předměstí jak a za kolik se dostane do práce? Nebo snad dostane benefit v podobě šunkového salámu? Já nechápu na jaký polobohy si ti nádražáci pořád hrají.
Ty ani domů nejezdí, ty jsou tam dost často přesčas ale zadarmo.
Jenze prodavacku muze delat temer kdokoliv, zatimco tohle je mimoradne narocna a vysoce kvalifikovana prace. A takovym zamestnancum zodpovecny zamestnavatel nemuze snizit realny prijem. Opak povede k odchodu a mozna i zastaveni provozu na podstatne casti site. Pokud nebudou rezijky, bude to nutne znamenat velky tlak na zvyseni mezd na SZDC a ano, zaplatime to vsichni.
No zkuste to laikovy vysvětlit. Ty lidi nemají vůbec páru o co jde. To jak když si bratranec myslel, že když si třeba regiojet projede hlavní návěstidlo na stůj tak, že se nic nestane, nikdo to nezjistí a nebude mít zpoždění poněvadž tam nebude muset zbytečně stát.
Tak to jste se trochu pomýlil, já na dráze bohužel dělám. K dopravě do zaměstnání a ve volném čase využívám výhradně svoje auto a nelze ani jinak neb nikoho nezajímá jak se do práce např ve dvě ráno dostanu. Režijku nevlastním ani ji nechci je to čistě moje rozhodnutí avšak nikdy bych to nepoužil jako nástroj k vydírání společnosti. ,,Chceš práci? Tady ji máš a dostávej se jak umíš. Nemáš se před a po jak dostat? Máš nocležnu,, Nikdo mi dotaci na auto nedá, nikdo mi naftu neplatí a přesto neřvu a do práce chodím. Ale možná rozdíl v tom… Číst vice »
„Já to beru pouze a jen čistě jako zaměstnání.“
A právě na takový přístup nejen železnice „dojede“ – škoda, že už dráhu dovedly do stavu, kdy musí zaměstnávat lidi s takovými názory, jimž je jedno, za co vlastně berou mzdu.
Vážený pane, ono to bude tím že doba se tak trochu docela změnila, lidi mají trošku jiné nároky, svůj osobní život atp. Pokud jste chtěli udržovat staré a zažité ,,nadřády,, neměli jste cinkat v klíčema na Václaváku v 1989.
Bohužel hodnoty některých lidí se změnili. Je jim jedno co dělají a bohužel to tak i vypadá. Člověk by se měl o svou práci také trochu zajímat, ne styl, mám padla, tak mi to je jedno.
Ano, je mi to úplně jedno, mám padla a začíná mi můj osobní život. Střídá mne další směna, které začíná běžet pracovní doba a plat.
Každý to máme jinak, možná jsem naivní či moc velký idealista, ale takový přístup k práci mi vadí. Dělám taktéž na SŽDC, ale rozhodně nedělám, že je 18 hodin, tak mám padla a je mi to jedno. Klidně se i den předem (ve svém volnu) kouknu na plán výluky (když vím, že bude něco většího), abych si v hlavě připravil, co se zhruba udělá a jak.
Já jsem na tom ještě hůř. 7,5 h čistá pracovní doba je spíše zbožné přání. Na SŽDC človek je z důvodu, jednak že ho práce baví a taky proto,že mu dává smysl. To jsou teda moje důvody. Ale poslední dobou je těch projektů až přespříliš. A už i já jako velký patriot u dráhy začínám přemýšlet nad změnou. Už mi není 30. Člověk chce mít i klidnější život.
Argument delnika, „mam padla, jdete se bodnout“. Zkus si delat nejakou psychicky narocnejsi praci a uvidis, jakou pitomost jsi napsal. Treba takovy projektant premysli o praci porad. Ale pochybuju, ze neco takoveho pochopis.
Já klíčenka necinkal. Mne se nikdo neptal jestli chci za prezidenta vožralýho Havla co tuhle zemi spolu z Klausem rozdá Němcům a Američanům a nechá ji rozkrást
Čuně určitě necinkalo.
Hanzi působí jako slušný člověk, narozdíl od vás, kéž by na dráze dělali jen lidé jako on a ne paraziti, kterým jde jen o režimku.
Hanzi, pracujeme u stejné firmy a oba dojíždíme do práce, jenže já narozdíl od tebe mám nabídky jít dělat za podobné či dokonce stejné peníze jinam práci, která by mě bavila tak stejně jako to, co dělám teď. Pokud by se mi reálný výdělek snížil o zvýšené náklady na cestu do zaměstnání, jdu dělat jinam, blíže mému bydlišti. Pokud jsi dobře informován, tak SŽDC chybí asi 150 výpravčích a pak také další zaměstnanci. Pokud bych si měl finančně pohoršit, přičemž si jinde vydělám jinde víc než za nového stavu u SŽDC, tak tyto počty posílím a věřím tomu, že bych… Číst vice »
Na co si pořád hrají?
Na komunismus, na co jiného.
Co to melete???
Nikdo jí nebrání jít dělat do SŽDC a bude jezdit taky zadarmo. Nechápu, že to pořád někdo řeší, každý muže jít dělat na dráhu a bude mít režijku. A co si budem povídat , režijka je (nebo aspoň byl) benefit který stát nestojí prakticky vůbec nic.
Jakto že nestojí? Stojí ho únik tržeb v zdo, kdyby si všichni režisti kupovali jízdenky bude nížší potřeba peněz na dotace. To je jako kdyby zaměstnanci finančních úřadů neplatili jako benefit daně a také by se dalo argumentovat, že to nic nestojí.
Oni také zaměstnanci fu defacto daně neplatí. Jsou totiž placení že stejné státní kapsy, do níž odvedou ty daně. Takže z jejich daní stát nemá ani korunu příjmu.
Takže pokud by měli o ty daně nižší plat (nebyl jim vyplacen rovnou čistý příjem) ještě by se ušetřilo za administrativu kolem
No tvl, jste si šlehnul opravdu kvalitního matroše! Zastávám vyšší pozici u SŽDC. Odvod daní a socialka je z mé výplaty 9 tisíc Kč za měsíc.
To samozřejmě. Ale vtip je v tom, že peníze na vás( a můj ) plat jdou z toho samého státního rozpočtu, do kterého platíte DPFO.
Tedy ta částka daně (oněch 15%) se jen prosype systémem, výsledkem není zisk státu jako když daň zaplatí zaměstnanec soukromé firmy.
ZP aSP bych do toho netahal to je u všech stejné, to není v pravém slova smyslu příjem státu, ale peníze, které obratem vydá a jejichž účelem je pevně dán
Pán asi pije vtipnou kořalku že?
Jasně,jste takhle důsledný i např. v otázce podpory fotovoltaiky-jenom 40 mld ročně, sociálních dávek těm,co k práci nikdy ani náznakem nepřičichli a mohl bych takhle pokračovat doaleluja.
„Lze konstatovat, že je seriózní přístup zaměstnavatele (SŽDC) k této záležitosti, neboť si je vědom časové tísně a zvýšených nákladů pro dojíždějící zaměstnance,“ řekl Zazvonil.
Ten mluví jak papaláš ten Zazvonil 😂
Honzu Zazvonila znám osobně a je to velice férový kluk,kolega, výpravčí a za ostatní kolegy kope jako odborář co to jde, takže si nechte ostatní podobné komentáře!
Dobrý. A o to asi jde 😀
https://www.facebook.com/119998421394733/photos/pb.119998421394733.-2207520000.1556348130./2311280112266542/?type=3&theater
Copak že jim to SŽDC začne platit (i když doprava do zaměstnání není nákladem zaměstnavatele), ale odkud na to vezme peníze?
Od vás ! Hezký den 🙂
Taky bych chtel platit zamestnancum cestu do prace ale jak? Do nakladu to nejde
Socialismus v praxi. CDP mělo ušetřit náklady.
Spíše důsledek liberalizace 😀 CDP mělo ušetřit náklady … vtip desetiletí
socialismus!
do nákladů to jde – jen se o ně nesnižuje základ daně z příjmu zaměstnavatele.
Mmch, dopravu do/z práce svým zaměstnancům hradí (zčásti i plně) spousta firem – formou objednané smluvní dopravy, příspěvku krajům na konkrétní linky/spoje VHD nebo příspěvků přímo dojíždějícím zaměstnancům.
Co ti brání jim cestu do práce platit?
Zvýší „mýtné“.
Přece od nás, cestujících, z ošlapného!! To jsou přece peníze, které si skvělá a efektivní SŽDC zaslouží!!! Ať žije socialismus v celé své kráse !!! Mělibychom ještě udělat celostátní sbírku na jejich zaměstnance, aby mohli jezdit do práce první třídou zdarma, oni si to totiž, narozídl od všech ostatních pracujících, plně zaslouží !!!! 😀 …
Pro vás to musí být černej den zjištění že ani po nástupu nezruší režijky co :-)))))). Jinak pracuju ve stavební firmě a taky firma zaměstnancům proplácí cesty do zaměstnání, takže asi tak.
Režijky nezruší, akorát budou k ničemu. Teď už je to jen histerické kejhání. Přijdou za Jančurou, ten jim ukáže ceník jízdné, vysvětlí, kde všude se dá jízdenka zakoupit (to se budou muset teprve naučit) a tím to hasne.
A ukáže mi Jančurák v tom jeho ceníku cenu jízdného z Adršpachu do Týniště nad Orlicí ? S návaznou cestou do Hradce Králové ? Abych mohl posoudit o kolik výhodněji mne odveze oproti ČD?
A zítra potřebuju že Smiřic do Petrovic nad Orlicí, na to má jistě také kalkulaci
Příští víkend bych rád za příbuznými do Meziměstí a potom druhý den pres Náchod a Turnov do Prahy.
Jistě mi pan velkopodnikatel v dopravě předloží ceník abych si mohl koupit jízdenku a řekne mu, kde se dá koupit
Pan Petr jen závidí, že nemá takové benefity jako nádražáci. Jenže nádražáci si tohle díky vzájemné soudržnosti byli schopni vydobýt. To, že v „moderních“ kapitalistických firmách nemají takové výhody, je chybou zaměstnanců. Když prostě nedrží pospolu a nechají si vše líbit, je to jejich problém. Takže vy ostatní nefňukejte, že na SŽDC je dobře. Sami si můžete za špatné pracovní podmínky a benefity. Takže asi tak. Pokud vidíte v kapitalismu správný směr, vaše volba. Můžete jít pracovat do nejúžasnějších firem pod sluncem-Amazonu, Alibaby.
Od koho asi myslíš?
Takže v důsledku to bude stát stát více než dnes.
A to co se „ušetří“ celou slavnou liberalizací na platbě za ZDO kraje obratem prožerou a rozkradou.