SŽDC zmodernizuje uzel Letohrad, už má stavební povolení
Nádraží Letohrad. Pramen: Východni-Cechy.info
Po léta chystaná přestavba železniční uzlu Letohrad je na dosah. Stavba s odhadovanou hodnotou 805 milionů bez DPH získala koncem
Kilometry kvalitních modrých trubek už máme nachystáno. A Transgas přitom bouráme. Kýč nahrazuje kvalitu. To jsou ale paradoxy, Vaňku.
Srovnávat rekonstrukci nádraží v Kyšperku s prostorem na začátku Vinohradské třídy vyžaduje opravdu velkou míru abstrakce. 🙂
Proč? Jaký je rozdíl mezi zprzněním dosud v pohodě fungujícího nádraží nebo fungující budovy?
Tak se zkuste zamyslet.
Cena mi prijde opravdu prehnana. Za zhruba 150 mil se v letech 2011-2012 kompletne zrekonstruovala cela stanice Zabreh na Morave, mj. vcetne vystavby zcela nove technologicke a vypravni budovy a dvou ostrovnich nastupist o delce 450 a 465 metru. Samozrejme je nutno pocitat s mirnou inflaci, ale pokud porovnam velikost stanic a cenu, prijde mi tato modernizace jako velmi vyrazne predrazena.
Jistě tedy máte návrh jak to udělat se stejnými parametry s nižším rozpočtem.
Třeba nechat městu, ať si podchod pod nádražím zaplatí samo, když jej tak nutně potřebuje …
To je velmi moderní přístup k urbanismu…
Je opravdu strašně výhodný, když most pod kolejemi nepatří SŽDC.
Zábřeh se stavěl v rámci úseku Krasíkov-Zábřeh v letech 2004-2006 a ani tehdy nejspíš tak levný nebyl.
Největší inflace proběhla ve vašich informacích. Protože skutečnosti neodpovídá vámi zmiňovaná cena ani rok výstavby.
Omlouvam se za chybne roky, samizrejme se cela stavba realizovala mnohem drive (2004-2005).
Tehdy (predpokladanou) cenu jsem cerpal cerpal zde: https://www.zelpage.cz/zpravy/545
Pokud mate presnejsi informace o skutecnych nakladech, sem s nimi.
Uzel v železniční hantýrce je 5 zaústěných tratí. Tedy jsou 3, takže jde o klasickou železniční zastávku. Ani Chebu se neříká „uzel“ ikdyž by na to měl velké právo 🙂
805 mil.Kč je soutěžní cena, předpokládám v dnešní době nedostatku pracovníků něco k 900 mil.Kč.
„805 mil.Kč je soutěžní cena, předpokládám v dnešní době nedostatku pracovníků něco k 900 mil.Kč.“
Nesmyslně vyplýtvaných za nehorázně nepohodlnou a provozně drahou hovadinu v podobě zbytečného nepraktického podchodu namísto řešení a la třeba Šumperk …
Jenže alá Šumperk se nedá udělat pro přechod celého nádraží, protože proto má být podchod pod celou stanicí.
A je ten přechod přes stanici skutečně tak nezbytný, nebo vyplynul jen jako „bonus“ požadovaný městem na základě toho, že někdo rozhodl, že tam bude ostrovní perón s podchodem? Nedaleko stavědla je úrovňový přejezd přes ústeckou trať a myslím, že by levnější bylo vyřešit malým podchodem pro pěší podejití žamberské trati a zkrátit tím výrazně pro pěší cestu z přednádraží k tomu přejezdu, a celá ta drahá a nepohodlná monstra by mohla odpadnout …
Já bych tipnul na bonus městu.
Co se týče podchůdku, tak podívám-li se na Panoramio od seznamu, tak pořádný násep, aby se dal udělat podchod (na výšku), je ještě o kus dál.
Ano, bonus městu je 7 mil.Kč 🙂 spousta peněz
Myslím, že tipujete správně = že je to bonus „vydyndaný“ městem (resp. jeho starostou) … Tam, kde navrhujete Vy, už pochod je (ale na opačné straně silnice) – takže jeho „regulérní“ využití znamená minimálně 2 x 150 metrů chůze + 2x přechod silnice navíc. Na místě, o kterém píši, by samozřejmě ten podchod musel být částečně zahlouben – ale asi vůbec nejefektivnějším řešením by byl úrovňový přechod pro pěší zabezpečený adekvátním přejezdovým zařízením (PSZ + asi i 2x „ranžírka“): v tom oblouku je TR = 40 km/h, takže s převýšením by asi problém nebyl, ale je otázkou, jaké má tamní… Číst vice »
A myslíte si, že ta 40 tam zůstane i po přestavbě? Já ne.
A zřízení dalšího přejezdu/přechodu je obecně proti trendu je rušit.
Je to trať TEN-T, pro které je v tomto místě výjimka na 80 km/h. Tedy bude tam 80 km/h
Bavíme se o trati (koleji) směrem na Týniště.
Ono to zkresluje a název je zavádějící a jedná se o trať TEN-T, což nese svoje vícenáklady. Protože dochází k výměně kabelizace a zabezpečení od Lanšperku až po Lichkov. Příprava na 25kV a ETCS, řízení dopravy z CDP Praha. Možnost zastaví vlaků délky 650m a možná rychlost 80 km/h.
Porovnání s Šumperkem je nesmysl. Podchod je z toho cca 7 mil.Kč.
Bože, vy jste teda „materiál“. No comment….
Velice přínosný komentář …
Jako nazvat Letohrad uzlem, to je hodně odvážné. Pokud se bude předělávat, tak jsem zvědavý, jak tam bude jezdit LE, protože na nějaký čas bude z důvodu přestavby zastaven provoz.
Proč by měl být zastaven provoz – i takovou přestavbu lze přece budovat za provozu, byť s nějakými omezeními.
Takže skvělá nádražka v Letohradu končí….
Nahradí ji nějaká eurotypizovaná světle zelená hrůza (viz Náchod) s předřazeným kafem s fair trade bio vegan cool kavárenského řetězce, bagety z automatu, pyžamák s kebabem a rákosník s nudlemi…
O tom, že by měla končit nádražka se v článku nepíše ani slovo nebo jsem slepý? A pochybuji, že by tak úspěšný podnik zrušili.
Nevím co je a bude v Letohradu, ale když jsem zažil přestup v UnO, tak jediná možnost občerstvení bylo kafe z automatu za věru automatových 25 korun. Široko daleko nic. Bouda sice natřena na oranžovo jak supermarket, ale kromě letáčků ČD vybavení 0,0 houby.
Co bych tam byl býval dal za bio vegan kůl řetězec nebo aspoň kebab.
Letohrad není Ústí. V Letohradu je vynikající nádražka, kterou jistě nezavřou. To v Ústí hospoda nebyla nic moc před rekonstrukcí.
Tak UnO je jiný případ. Nic tam široko daleko není, nádraží je daleko od města a jediný důvod proč to nádraží vubec existuje je zaústění trati do Chocně.
V rámci prestavby se mělo ( jak bylo v jedné variantě uvažováno )celé to nádraží zrušit a rozšířit Město. Na zaústění odbočné trati nepotřebujete nádraží , na to stačí výhybka
Mimochodem, v UnO mohli mít normální nádraží. Jistě by se v něm místo na restauraci našlo. Poděkujte bandě aktivistů, že máte hovno…
V UnO se neuživila ani ta kavárna, co tam ti nýmandi zkoušeli provozovat.
Kdyby ta barabizna během přestavby nádraží jednoho krásného dne vyhořela, mohl být problém vyřešen… Škoda, že se nenasel nikdo s koulema a bezdomovec s flaškou toulenu 🙁
To vaše normální nádraží tam ovšem stojí. A je v něm už zmiňované velké hnědé.
Ne to je náhradní řešení, Původní projekt počítal s normální budodou se zázemím, na místě tohohle plesnivýho baráku totiž měli být koleje
Letohradská „nádražka“ už ovšem, BOHUŽEL, dlouho není tím výborným podnikem, jakým bývala: provozní doba jen do 16 hodin, a to dokonce snad už jen v pracovní dny (údajně z důvodu nedostatku pracovních sil) a koncem ledna t.r. bylo zcela zavřeno, snad z důvodu nemoci i zbylých zaměstnanců. Naštěstí jako „nouzovka“ funguje stále aspoň bývalá „Orlice“, ale na jídlo jen jako pizzerie.
Největším neštěstím bude ovšem nutnost přestupovat podchodem – to už při krátkých přestupních dobách nebude možno stihnout zakoupit vůbec nic …
Sice mají omezenou otevírací dobu, ale vařili stále dobře, byl jsem tam naposledy asi před 2 měsíci.
Přestup z/do Týniště od/do Ústí/Lichkov je většinou k půlhodině, to není zrovna krátká přestupní doba. Podle posledního letáku je nádražka zavřená pouze v neděli.
Na každém „zrekonstruovaném“ nádraží šla normální nádražka do háje a byla nahrazena nějakým fastfoodem nebo bistrem nadnárodních řetězců.
V Praze na hlavním už není preventivně ani automat na kafe, aby jste si musel koupit předražený kafe ve Starbucks, nebo BurgerKingu.
Uznávám že svůj podíl na tom má nenažranost majitele / nájemce nádraží , který požaduje nesmyslné ceny pronájmů…
Tak Praha je stát ve státě, Praha hl.n. to není nádraží, ale předražený obchoďák. Ale nemohu souhlasit, že by každá rekonstrukce stanice, znamenala konec nádražky, příkladem je například Tanvald, tam i po rekonstrukci funguje dobrá nádražka.
Ad Tanvald: Ano, ale jen díky tomu „šotospolku zubačkářů“ – jinak by tam nebylo také nic „nádražce“ aspoň trochu podobného!
No a jak hodnotíte tedy Lokálku v Břeclavi?
Zatím stále pozitivně, byť zpočátku bývala asi také lepší.
Bylo by fajn, kdyby se větší kus nákladní dopravy do PL podařilo přesunout do Lichkova.
Otázka je, jestli toto SŽDC chce, protože pokud jede vlak od Prahy přes Bohumín, tak z toho plyne větší ojezdné do kasy.
SŽDC na to nemá žádný vliv.
Jakožto správce dopravní cesty má, nebo by minimálně mít mohla. Nastavením výše poplatků za dopravní cestu.
Jel jste nekdy z Lichkova do PL?
Silena trat.
Proto tam nikdo nechce.
No, a není už náhodou po rekonstrukci?
Jo, jel. V pohode trat, ok stav, co je na ni silene?
Jenže to byste musel udělat něco s nejhoršími sklony, stejně jako na trati přes Žamberk.
No uzel, spíš uzlík. 🙂
No uzlík, spíš takovej uzlíček 😁