SŽDC žádá o první povolení pro elektrizaci tratě z Plzně do Domažlic, vedle ní chce ještě novou
RegioShark na trase přesmyku domažlické trati. Foto: Jan Sůra
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce do tří let začít s elektrizací a rekonstrukcí tratě z Plzně do Domažlic. Jen
Rušení prejezdu….doufám že je nenapadne podobná p##### jako před lety a to rušit druhý přejezd v Tlucne….vždyť je tam jenom hasičská zbrojnice
Tak jestli tu novou trať nebudou stavet pouze přes státní pozemky , tož se nebojím, že bude do deseti let hotová 😂.
Ona se nějaká Havránková, tvrdohlavej sedlák , nebo pošahanci z občanského zdražení proti čemukoli vždycky najdou….
Na jednu stranu mu vadí, že se nestaví. Na druhou stranu si přeje, aby do toho někdo jiný házel vidle a on se tak mohl posmívat. Opravdu vysoce morální kredit.
Já se smějí těm optimistickým plánům.
Jako by se nevědělo, ze jsme v zemi pravdy,lásky a demokrrrrrracie Vency Flasky v České aktivistické milion chvilkařské zlodejské provincii. Postavit psí boudu trvá mezi dvaceti a padesáti lety, poslední nová železniční trať se postavila v padesátých letech za těch nenáviděných soudruhů za oné totality v níž jsme prý tak trpěli…
Za týchž soudruhů se pak ovšem dalších 30 let také rušilo, neudržovalo a převádělo na silnice. Ale prosím, jestli chcete za být za odlišný názor pronásledován… Že se nedokážeme dohodnout na společných řešeních, je jiná věc. Stavění ovšem nikdy nebylo a snad ani nebude jedinou životní modlou, to bychom na tom byli hodně blbě.
Těch 30 let se rušily tratě v celé Evropě. Nafta byla levná i na Západě.
Poslední nová trať byla postavena v roce 2015.
Jestli nemá přidělen nový identifikátor traťového úseku, tak to není nová trať. ;o)
Můžete to vysvětlit laicky, co to znamená?
Příhodo, věřím, žes osobně netrpěl, protože blbcům jako ty neměl režim co vzít a naopak na vás stál, abyste mu topili v parních lokomotivách, točili klikou od šraněk a podobné kraviny z 19. století, na kterých jste marnili svoje životy a prožírali budoucnost. Chápu, že pro jednoduchého člověka je to krásná celoživotní náplň s režijkou a deputátním uhlím, když do televize dají ještě úspěchy ČSSR sportovců a na Silvestra Káju Gotta, není důvod hledat v tom chyby, zvlášť když si člověk přilepší chovem králíků. A teď teda smutnou pravdu: za posledních 25 let se v prakticky postavily znovu skoro všechny… Číst vice »
„Inteligent“ promluvil.
Který drzý komunista píše pod mým nickem?!?
Ááá, koukám, že pán musí vyzvracet svou frustraci prakticky každým slovem. Pokud jsi v totalitě netrpěl (ať už vědomě nebo nevědomky), tak jsi buďto komouš – funkcionář nebo nějakej zamrdanej vekslák nebo obojí. Ještě je tady třetí možnost – že jsi prostě blb.
Pokud si dobře vzpomínám, tak paní Havránková nikdy nebránila výstavbě dálnice. Jen se nechtěla podvolit diktátu ŘSD, které ji místo jí požadovaných jiných pozemků nabízelo pro ní nezajímavou finanční náhradu. V zákoně by měla být možnost, že pokud po člověku chce, aby se vzdal svého majetku, tak by měl dostat adekvátní náhradu. Tj. jiný klidně i nový dům. Tím by se značně zrychlil výkup pozemků. Jak by bylo vám, kdyby Vám za Váš dům nabídli tolik, že by jste za něj stěží koupil stavební pozemek? Prodal by jste jej za pro Vás nevýhodných podmínek? Asi ne.
Neslo o dům, ale o pole.
Nabízená náhrada byla nekolikaset násobek tržní ceny toho pole ( v Polabí max. 25 korun za metr).
Dnes už se naštěstí upravil příslušný zákon o liniovych stavbách, takže stavět se může v podstatě hned a dohadovat u soudu se spekulant muze následně třeba do konce života
Ty peníze radši nasypat do zlepšení technických parametrů důležitějších tratí než nejaké nesmyslné lokálky.
Je to perspektivní trať pro spojení ČR s Německem, Švýcarskem, Francií..
Jo, máte pravdu. Já jsem to prvně blbě z textu pochopil.
Právě. Do Německa vede jediná elekrizovaná trať, všude jinde se musí přepřahat na diesel. Tohle má být začátek dalších dvou zatrolejovaných kolejí, tj, přibližně zdvojnásobení kapacity železnice mezi ČR a Německem. Přes Vejprty s těžkým nákladním vlakem fakt ne. To je pouze imaginární možnost.
Hlavně jsou úplně jiným směrem. 😉
Ale za Rakouska jezdily… 😉
Jo za Rakouska jezdily parní lokomtivy. Zapřáhneme páru před Pendolíno?
Vejprty fakt ne. Vojtanov je pod dráty jenom od nás. SŽDC prý někde kus zpátky také plácla cosi o drátech z Chebu na čáru na Marktredwitz – a že čekají na němce. Mohli by při té příležitosti rovnou skončit někde před tou německou dírou s českou střídavinou.
Nesmyslná lokálka jsi ty.
A nejsou ty Nýřany-Zbůch tak trochu zbytečné? Pokud se horko-těžko povedlo prosadit slušnější paramety novostavby do Domažlic, tak je zajímavé, že jsou prachy na optimalizaci 3,5 km fakticky zbytečné trati, což půl jardy klidně být může… To radši za ty prachy vylepšit a zrychlit (=i přejezdy) trať do Heřmanovy Huti…
Souhlas a pak by linka Plzeň – Heřmanova Huť po 60′ se špičkovými posilami do Nýřan po 60′ (příp. teda do Stodu, pokud by byla zachována trať Nýřany – Zbůch) byla nejlogičtější varianta… A vlaky Plzeň – Domažlice všechny přes Líně.
Že by kontejnerový terminál v Nýřanech? A možnost objížďky při mimořádných událostech…
A cena za likvidaci tohoto kusu trati by možná byla stejná jako optimalizace, jen by místo spojky nebylo nic.
Jasně, ale ani jedno přece nevyžaduje optimalizaci Nýřany-Zbůch, ne?
Minimálně dráty to vyžaduje…a otázka je, v jakém stavu tam jsou koleje…jestli v naprosto skvělém, či zralé na podbití, na výměnu, nebo na komplet výměnu včetně celého štěrkového lože a opravy odvodnění a mostů…
Nová trať má sloužit dálkovce, proto je na ní polní zastávka Líně. To přece dá rozum, ne? 🙂
„Úprava má pomoci hlavně provozu osobních vlaků příměstské dopravy ..“
nojo úprava stávající, ale tato zastávka je plán na nové trati pro dálku a náklad..
Přečtěte si SP a koukněte na situaci na silnicích okolo. I na nové trati má smysl rozumné regio. Vejde se.
Ono to vypadá, že ve výsledku může teoreticky být úsek Nýřany – Zbůch jen spojka bez osobní dopravy…
A v takovém scénáři je prakticky úplně zbytečný…
Tak ono by to ani moc nedávalo smysl, kdyby se ve Zbůchu regionálka dělila na tu, která by pokračovala po staré trati a na tu která by pokračovalo po nové. Takové množství vlaků tam zase jezdit nebude, aby to dávalo smysl.
Tak já si teda umím představit 60min interval Plzeň-Líně-Domažlice, 60min interval Plzeň-Nýřany-Stod (jen ve špičce) a 60min interval Plzeň-Heřmanova Huť (baterie?)… Díky tomu bude vlak časově konkurenceschopný autu i do Stodu/Staňkova + Ex se nebudou tolik přetěžovat úsekovkou Plzeň-Holýšov/Domažlice + Os na Domažlice budou rovnoměrněji využité (ubyde úsekovka Plzeň-Vejprnice/Nýřany)…
No možné by to bylo, ale osobně se mi zdá, že jen jeden vlak do hodiny, v sedle i méně častěji, na to je nové zastávky skoro škoda.
Výborná koordinace. Nebylo by lepší nejprve postavit novou trať (alespoň částečně), aby nemuselo docházet k tak velkým výlukám?
to ne, to by se pak na to nemuselo sáhnout s tím, že je přece nová trať. proto ta návaznost. začne se dělat stará a PŘESNĚ za tři měsíce se zahájí stavba nové trati 🙂 🙂 Plánování to nám přeci jde…
Vzhledem k tomu, že se přitom překope nádraží ve Zbůchu, je spíš žádoucí stavět zároveň a mít jednu výluku a pak komplet hotovo… Spíš by se ještě zároveň s tímto mohly tahat dráty do Heřmanovy Huti. Aneb když už tak pořádně a najednou. A u vlastní stavby hodnotit nejen cenu, ale i rychlost…
Ve Zbůchu je nějaké nádraží?
A to je co?
https://mapy.cz/zakladni?x=13.2157566&y=49.6807105&z=20&pano=1&base=ophoto&source=pubt&id=15698624
To je zastávka.
No to je a ta je na nádraží.
Pokud pod pojmem „nádraží“ chápete cokoliv, co je „na dráze“, pak máte pravdu. V tomto pojetí ovšem železniční přejezd (tedy např. křížení polní cesty se železnicí) je také nádraží.
A tak se trochu po ránu pobavíme😉
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/rychlodrahou-z-plzne-do-mnichova-mozna-uz-v-roce-2020.A101108_095841_plzen-zpravy_alt
Chtěl jsem napsat samostatný komentář, ale Vámi uvedený článek vypovídá za vše. Aktuální avizované termíny nejsou naprosto v souladu se stavem rozpracovanosti a obvyklým postupem z předchozí doby. Je to pořád dokola. Někdo, kdo v minulosti něco nedokázal, tak poněkolikáté tvrdí, že teď už to dokáže. Cimrman to popsal jako pravidelné střídání prvku očekávání a prvku sklamání. CImrman byl velký a velice moudrý a všímavý filosof a učitel.
Znáte ten vtip, v němš se říká:“ Chceš-li Boha rozesmát, řekni mu o svých plánech.“ 😅
Tak Bureš,Babiš má teď moc ať koná. Myslím si že co se týče dopravy je třeba myslet dopředu 10 až 20 let dopředu a toto zatím nikdo,žádná vláda nebyla schopná. Nelze jen plánovat, ale musí se vyřešit především financování, koncepce,co zrušit co naopak postavit nového. Těžká práce pro politiky, ale co po nich chtít. Ať se snaží! Teď šlape republika na plný cérez. Nezaměstnanost už asi menší nebude a rozpočet dostává maximum z daní. Asi je potřeba osekat trochu státní aparát a ať lidi tvoří něco užitečnějšího, než být na úředník a jen kontrolovat a přerozdělovat. Prostě nechápu deficit rozpočtu,… Číst vice »
Republika jede na plnej céres Babišce do kapsišky. Na investice pak nezbývá…
Rok 2020 byl evidentně oblíbený rok pro uvedení nových železničních staveb. http://www.praha-beroun.cz/index.php?t=article&n=clanek-harmonogram-pripravy-8
Ten rok byl oblíbený patrně nejen na železnici. Třeba EIA z roku 2007 na paralelní dráhu v Ruzyni obsahuje predikci, že v roce 2020 – což byl cílový stav po výstavbě paralelní dráhy – se bude v Praze odbavovat 21,2 mil. cestujících při 274 500 pohybů letadel. Ještě ve zprávě o hlukové situaci za roky 2008-9 to mají na straně 21: https://www.prg.aero/sites/default/files/obsah/O-letisti/zivotni-prostredi/Soubory/monitoring/zprava-o-hlukove-situaci/Zprava-o-hlukove-situaci-na-letisti-Praha-2008%E2%80%932009.pdf Přitom letos to vypadá na 17,7 mil. cestujících při 155 tis. pohybech, ale 2020 je až ten příští, tak možná proto. 🙂
200 km/h je tak akorát k smíchu. Mám ale takový pocit, že to dopadne jako s tratí z Brna do Přerova, ta už měla být nejméně třikrát hotová.
200 km/h je v pohodě, když celou stavbu obhajuje nákladní doprava. Osobka se jen veze.
Ano, kdyby nebylo nás, tak se trať na Domažlice nedá ekonomicky obhájit.
Ona by prosla i ciste osobka, kdyby se zapocital i vliv dalnice, ale tahle trat neni v planech, preferuje se Norimberk, jinak je fakt, ze naklad je zde prioritou jak pro nas, tak pro nemce…
Ale v budoucnu ma tento smer potencial i pro rychle spojeni na Mnichov-Zurich…
Neprošla – maximem byla varianta 4e…
To by také někdo mohl říci, že letecká doprava do Německa (zejména MUC, FRA, CGN a DUS) vzhledem k počtům pasažérů je neobhajitelná 🙂 Ale ona je, právě vzhledem k neexistenci dobré železniční infrastruktury. Lidé do Německa cestují buď autem po D5 nebo letecky. A pokud tam díky cargu vznikne kvalitní koridor (s 200 km/h nemám problém, pokud to bude víceméně konstantní traťová rychlost), uvidíte všichni za pár let, jak se to zaplní osobní dopravou (přetáhne to, s čím se dnes na železnici nepočítá). A nebude to 4 vozová souprava jednou za 2h, ale 8 vozová souprava každou hodinu +… Číst vice »
Já vidím jako docela možnou cestu převod railjetů z Grazu na Mnichov a nákup kapacitnějších souprav v kooperaci s ÖBB na Koralmbahn (soupravy typu Brenner-railjet nebo Hamburg-railjet o 9 vozech). Časově to tak akorát vychází…
Michal Štěpán: Vy jste tu troubu opravdu nějak rozhicoval …
O nákladku se nebojím. Ta se, bohužel, díky úzkému hrdlu (Ejpovickým tunelům) a neexistenci staré tratě do Plzně nijak moc nezvedne (pokud ano tak ji opět spolehlivě pohřbí příměstská doprava Plzně). Nepředpokládám, že jiné směry (Žatec či České Budějovice) budou tak silné, aby mělo smysl pro nákladní dopravu stavět novou trať (navíc když existuje alternativa směr Mnichov přes Cheb).
Pokud by bylo dostatečně kapacitní napojení Plzně i z druhé strany, tak by rekonstrukce stávající se současnou výstavbou nové trati dávala daleko větší smysl.
To je dobře, že se o dopravce ŽESNAD.CZ nebojíte. Ani nevíte, jak moc je tato trať důležitá. Alternativa z Chebu není pro nás bohužel vůbec žádnou alternativou, to bude vhodné pro osobní dopravu, nákladní jen doplňkově.
To je zajímavá myšlenka. Zkrátí a zrychlí se trať a najednou pic ho – je tam úzké hrdlo.
To hrdlo není přímo v té zkrácené trati, ale spíš v plzeňském uzlu, na hlavním nádraží, které nelze nijak objet.
Nene. mistr Korbin jasně píše, že hrdlo jsou tunely. A co vám vadí na tom, že vlak projede přes nádraží? 🙂
A další hrdlo je mezi Domažlicemi a státní hranicí. K narovnání trati se SŽDC nemá, a proto se bude jezdit po klikaté trati postavené za císařpána pořád šedesátkou. Tento úsek má zůstat jednokolejný, ve stávající stopě, jen bude elektrifikovaný….
Jasně, měli to naprojetkovat na 360 km/h, aby potom zjistili, že vlak z téhle rychlosti nedokáže v Plzni zastavit, že musí už před Zbůchem zpomalit na 250 km/h, protože je to po spádu, aby ve Skrvňanech neskončil jak v Santiagu. Cestou nahoru ani s výkonem 6 MW nedosáhne víc jak 230 km/h, fyzika nepustí.
A pak se superchytří šotóši zas budou vztekat, že se postavilo na 360 (podle nich) a nejezdí se podle nich, a že všichni jsou blbí.
Si to projedu v Train Simulátoru a uvidíte, že to pude. 😀
Nebude lepší vzít si na to hyperloop simulátor?
Honzo, promiň, ale z tohoto Tvého článku toho člověk moc nepochopí. SŽDC chce rekonstruovat a elektrifikovat stávající trať a pak stavět částečně novou trať v nové stopě? Co znamená „částečně nová trať“? Že se část té původní trati, která se bude rekonstruovat, použije a část (tedy některé úseky) se postaví nová? A ty původní úseky, které budou rekonstruované, se zruší?
V textu je odkaz na více informací k nové trati.
Jenže takhle by IMHO novinařina neměla vypadat. Abych musel klikat na odkazy, ze kterých se jednoduše nic nedovím, resp.musím to několik desítek minut odborně zkoumat.
Je to odkaz na text, který máte za minutu přečtený. Není to odkaz do dokumentace EIA.
Já z toho úplně nevyčetl, jestli to chtějí po Nýřany zdvojkolejňovat – předpokládám, že za ty prachy asi ne.
nechtějí, jedna kolej.
Tohle je informativní portál zadarmo. Kolik jste jim přispěl?
Několik reklam. 🙂
Doplnil jsem tam ještě druhou mapu. Rekonstruovaná trať bude sloužit zejména pro regionální dopravu, nová pro dálkovou.
Jenže z toho textu to tak jasné není. Ani z těch map. Ale teď už z této věty „Rekonstruovaná trať bude sloužit zejména pro regionální dopravu, nová pro dálkovou.“ chápu. Děkuji za vysvětlení.
Díky za připomínky, doplnil jsem to tam.
Ještě tam ovšem chybí upřesnění, co bude s dosavadním úsekem Nýřany – Zbůch po dokončení té novostavby přes Líně, tedy zda zůstane rovněž zachován a provozován, když Plzeňský kraj chce zřejmě upřednostnit přímé spojení Plzně a Heřmanovy Huti. Z pouhých těch mapek to úplně jednoznačně nevyplývá.
Podle dokumentace má zůstat a napojit se pak ve Zbůchu. Předpokládám že i kvůli tomu, aby vznikla alternativní trasa pro případ mimořádnosti na jedné z tratí.
Jen škoda, že takhle se nepostupovalo v případě Ejpovického tunelu.
Spíš je škoda, že se takhle postupuje tady… Asi „zdroje jsou“…
Díky za upřesňující informaci.
Takto by to mělo vypadat a ne jako u Ejpovic… Ponechat a opravit i starou trať pro příměstskou dopravu, jako alternativní trasu pro náklady a jako objízdnou trasu pro případ údržby či mimořádných událostí na nové rychlé trati.
U Ejpovic je to o to horší, že je tam ten tunel.