SŽDC začíná projektovat trať na letiště, nemá přitom stále jistou trasu
Sdružení firem Sudop Praha a Metroprojekt získá za 64 milionů korun zakázku na projektování prvního úseku trati na Letiště Václava
Sdružení firem Sudop Praha a Metroprojekt získá za 64 milionů korun zakázku na projektování prvního úseku trati na Letiště Václava
Lidé, prosím Vás přeci nejsem jediný, který při čtení všech těch úvah tolik trpí? Naprosto chápu, že je třeba prolévat investice skrz na skrz! To ovšem neznamená, že by se nedalo vytěžit z minima maximum. V prvé řadě je potřeba si uvědomit, že je to pro lidi,, tzn, udělat to tak, aby Ti lidé z toho měli užitek co možná nejrychleji – využít daru Buštěhradské dráhy, která vede na dohled od LVH. Tzn za kolejištem Hostivickeho nádraží vybudovat několik autobusových nástupišť, z kterých by to bylo po území letiště k terminálu jen několik málo minut. Jak víme, z tohoto nádraží… Číst vice »
Po kolikáté už se projektuje?? Po sedmé nebo posmé??!! A výsledek nula.
Jen doufejme, že stanice nebudou postaveny podle vizualizací, i když u Metroprojektu je to téměř jistota, že to bude něco podobného. Pos*aná nástupiště (a lidé) od holubů vesele vegetících na předimenzovaných trubkových nosnících střechy.
Inu, architektura „styl Kotas“ – na pohled sice hezká, ale o praktičnosti se raději nevyjadřovat …
Hloupý koncept. Jestli jsme tady odmítli trasu jednoduše povrchově přes Prahu 6, tak už prosím rovnou jeden pořádný 8 km tunel s vyústěním na Smíchově! Dál přes Vltavu a tunelem na hl.n.. Mít v něm 4 koleje a poslat tudy i VRT na Ústí a Plzeň přes letiště. Jeden tunel, 3 mouchy jednou ranou. Výrazně kratší jízdní doba, bez problému s výkupy pozemků či rušením různých ústavů, křečků, žab atd.!
Úplně hloupé by to tak nějak možná ani nebylo, jenže VTR směr Ústí nad Labem má podle dosavadní koncepce vyjíždět přes severní zhlaví žst.Praha hlavní nádraží a Balabenku a tunelem po pravém břehu Vltavy …
Pokud někdo chce pro VRT tunel na Ústí ze severního zhlaví hl.n. a k tomu ještě tunel Smíchov-Beroun, pak uvažuje způsobem, proč stavět tunel jen jeden, když můžeme tři. Není důvod proč by musela jít VRT na Ústí po pravém břehu Vltavy. Pokud stavíme 5 km tunel na Plzeň a 5+3 km na ČB, tak tento tunel na letiště/Kladno měl stát už dávno!!! Jenže to by Praha nesměla přemýšlet v dopravním pravěku.
„Není důvod proč by musela jít VRT na Ústí po pravém břehu Vltavy. “
Já jsem to nevymyslel – na důvody se zkuste zeptat spíše Tomáše Záruby, ten by možná věděl víc.
I když: má-li VRT na Ústí nad Labem být zaústěna do „severního“ zhlaví žst. Praha hlavní nádraží (já to neobhajuji jako jediné možné řešení, pouze to konstatuji), pak asi mnoho jiných možností než její vyvedení tunelem někudy pod sídlišti na severovýchodní plošině Prahy nenajdete …
Než nemožné esíčko napůl v tunelu, to už by byla lepší přímá trať zcela v tunelu, ať již zavrtávající se na Masarykově nádraží, nebo jinak napojená na zbytek sítě …
Projekt trati na letiště, jak se připravuje, je již zastaralý a špatný. Zbytečně je to vedené oklikami a kopíruje to trasu metra A. Když už se má dělat tunel, tak ať vede z Ruzyně až na Karlovo náměstí (budoucí Nové spojení 2). Cenově to nebude o tolik navíc a má to hned vyšší celospolečenské přínosy. A z Ruzyně to vést přímo přes letiště (bez zbytečné okliky přes Dlouhou Míli) do Kladna.
Čí ten (rozhodně nikoli špatný) nápad na tunel mezi Veleslavínem a Karlovým náměstím je (Jirky Kalčíka?), nevím, ale má to mnohem větší logiku, než tunel pod Střešovicemi (navíc bez podzemní zastávky pro Vojenskou nemocnici + Břevnov), protože by to aspoň trochu „zesmysluplnilo“ tu hloupost, kterou by jinak „Nové spojení 2“ jednoznačně byla. Pokud k tomu ovšem kdokoli bude vnucovat ještě současnou výstavbu pokračování trati přímo z letiště + „Kladenské metro“, tak budou lidé mezi Kladnem a Prahou jezdit maximálně osmdesátkou po neelektrizované jednokolejce ještě v roce 2050.
Ano ten nápad je Jirky Kalčíka, loni to CEDOP uváděl na přednášce o Kladenském diametru. A právě tunel z Ruzyně na Karlovo náměstí tam byl ke konci naznačen jako ideový návrh k zahájení diskuze. Tam si právě pokládají otázku 4 km tunelu bez užitku pro cestující? Nebo radějí 8 km tunel co nejkratší cestou do centra s mnohonásobným užitkem pro cestující? Ale podrobněji to zatím prověřováno nebylo.
Podivuhodný příspěvek související nepřímo m.j. i s touto problematikou si lze přečíst zde: http://www.dnoviny.cz/infrastruktura/szdc-pripravuje-studie-o-vysokorychlostnich-tratich – buď o tom autorka vůbec nic neví (ale píše), nebo se Eman už opravdu zbláznil: jak chce nahradit napojením letiště na VRT do Ústí nad Labem uvažovaný tunel do Berouna na plzeňské trati, N.B. když ta VRT směr Ústí nad Labem má vést z Prahy tunelem na opačném břehu Vltavy? I když, pravda, matně pamatuji i jakýsi (snad „SUDOPsko-SPŽUPský“) orientační návrh tras VRT někdy z konce 80. let minulého století, kde pro „severní VRT“ i „západní VRT“ byl výjezd z Prahy navrhován jako společný severním… Číst vice »
Já se trochu obávám, že 33 mld na jednu 30 km trať nikdo bez EU peněz pak nebude chtít dát. Navíc, kde se mimo Prahu v rovině má jezdit jen 120 (zase diletansky bez výkupů, přeložek…) . Za to by se dala postavit velká část 5. koridoru. Prostě ty podzemní stanice jsou asi hodně drahé. A opravit 33 normálních „regionálních“ tratí. Co je na tom komické, že tam podle mapy radia sždc není nic. Ani GSMr, ani trs:-) a podle mapy asi vůbec nic radiového.. Šílené. Ani LS.
A jak chcete řešit napojení toho letiště tedy? Ano je to drahé, ale podívejte se jak ta trať vede, skrze město bude se muset dělat dost tunelů atd. Vyřiďte si to s lidmi kolem co nechtějí aby jim vlaky duněli před domem (já bych s tím třeba problém neměl, spíš mám problém spát když je v noci neslyším, i když to je trať taky dost daleko), to to prodražuje. Nevím přesně co si představit pod zahloubenou stanicí, bude v tunelu, nebo zářezu (nebude to ale nakonec zastávka?), nicméně posun a eventuální propojení s vestibulem metra A by bylo myslím velmi… Číst vice »
to. K.S:
tady je váš opravený odkaz, aby fungoval https://mapy.cz/s/2EvWg Pak by ale vznikl dlouhý přestup – vzdušnou čarou je to do stanice od terminálu 2 cca 600m. Aby to někdo využíval, tak musí být stanice hned před terminálem, resp. před oběma terminály, což v aktuálním projektu je. Pokud byste se chtěl do těchto míst dostat z druhé strany, než se teď plánuje, pak byste narazil na těžko řešitelný problém jak podejít budovu Terminálu 2, protože při její výstavbě se s tím v projektu nepočítalo.
K.S.:
Nevzpomínám si, že bych někdy slyšel či četl o uspořádání, kdy by železniční trať „sjela do hlubokého zářezu pod drahami letiště“, a to kdekoli na světě. Navíc je to v tomto případě hloupost i proto, že by se tím trasa do „veřejného“ prostoru letiště prodloužila o (odhadem nejméně) 5 km s pochopitelným výrazně negativním dopadem na cestovní doby – jediným přínosem by byla možnost využití i trasy přes „semmering“, což odbočení v Ruzyni nabídnout nemůže.
železničář v důchodu: Dráha sice ne, ale viděl jsem takto vedenou silnici či dálnici. Třeba zde: photorator. com/photo/10170/a-bridge-on-the-tarmac-schiphol-airport-netherlands- Když jsem se pak díval do mapy, tak by se dalo dojet i mezi terminály, ale za cenu toho že stanice bude podzemní pod parkovištěm, ale vedení v areálu letiště by bylo jiné, takovéto en. mapy. cz/s/2EygT (rozloženo záměrně). Daly by se využít i spojka od Chýně (byť by se trať na Hostuň musela křížit úrovňově asi by se dalo využít i dalších tratí kolem a v Praze. Jak se na to ale dívá, tak si nejsem úplně jistý sklonovými poměry kolem… Číst vice »
K.S.:
Nápady sice na první pohled možná hezké, ale v praxi k ničemu, protože dopravu na/z letiště by prodloužily tak, že i současná cesta autobusem po „Lenince“ a přes Letnou a centrum s množstvím „světelných“ křižovatek a nyní běžnými kolonami by byla rychlejší. To už i uvažované prodloužení trasy „A“ metra, nesmyslně Bémem na žádost Jančíka zavlečeným do pustin nad Motolem, by bylo z pohledu cestujících smysluplnější.
železničář v důchodu:
Opravdu by to přidalo tolik minut navíc? Opravdu nepříjemné potom, Jestli ale dráha na letiště má vést po městských/státních/letištních pozemcích, tak problém asi nebude ani při úplné novostavbě.