SŽDC začala projektovat zrychlení trati na Slovensko, počítá až se 160 km/h
Společnost Moravia Consult patřící do skupiny Sudop Group vyhrála zakázku na zpracování projektu, díky kterému dojde ke zvýšení rychlosti na
Společnost Moravia Consult patřící do skupiny Sudop Group vyhrála zakázku na zpracování projektu, díky kterému dojde ke zvýšení rychlosti na trati mezi Valašským Meziříčím a Hustopečemi nad Bečvou. Správa železniční dopravní cesty chce do vylepšení trati investovat 1,6 miliardy korun.
Moravia Consult připraví projekt za 44,1 milionu korun, ze čtyř soutěžících podala firma nejnižší nabídku. Celkem tři nabídky přišly od firem Sudop Group, čtvrtá byla od Sudopu Brno. Vyplývá to z informací na profilu zadavatele. Začít stavět by se mělo v květnu příštího roku.
Aktuální rychlost na úseku trati, která je jednou ze tří hlavních železničních spojnic mezi Českem a Slovenskem, je 80 kilometrů v hodině. Navrhovaná rychlost po modernizaci je 135 až 160 kilometrů v hodině. Plán byl už schválen centrální komisí ministerstva dopravy.
Nepůjde o klasickou modernizaci, kdy se změní i trasování, ale velkou opravu, během které se vymění železniční svršek a spodek včetně odvodňovacích zařízení. Jde o celkem osm kilometrů (km 15,991 – 24,039). „Budou rekonstruovány železniční mosty a propustky. Součástí je také trakce, zabezpečovací zařízení, zajištění bezbariérového přístupu pro cestující či informačního systému,“ uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. SŽDC chce akci financovat z evropského zdroje CEF (Connecting Europe Facility).
Modernizace by neměla přinést zásadní zrychlení u osobních vlaků, v případě rychlíků a expresů by doba jízdy měla klesnout zhruba o pět minut.
V případě trati z Hranic na Moravě do Horní Lidče počítá stát ještě s většími investicemi. Centrální komise loni schválila plán na šestnáctimiliardovou investici do této trati, která počítá například s vybudováním přeložky z Hranic do Milotic nad Bečvou. Úsek mezi Hustopečemi a Valašským Meziříčím je jediný, který do této akce nespadá.