SŽDC začala projektovat zrychlení trati na Slovensko, počítá až se 160 km/h
Železniční stanice Hustopeče nad Bečvou, foto: Radim Holiš/WikiMedia (licence CC-BY-SA-3.0)
Společnost Moravia Consult patřící do skupiny Sudop Group vyhrála zakázku na zpracování projektu, díky kterému dojde ke zvýšení rychlosti na
Jenom doufám, že v rámci zrychlení dopravy nedojde ke zrušení Hranic města a Teplic. Ne, z Hlavního nádraží to opravdu není do města blíž. Už z toho titulu, že na Město není potřeba posílat dotované taxíky. Jsou to nejzatíženější stanice z pohledu denního obratu cestujících kromě samotných Hranic hl.n. a Valašského Meziříčí na koncích tohoto úseku trati.
Tak podle prozatímního vývoje ta přeložka z Hranic do Milotic spí, ale jinou variantua asi nezvažují. Takže pokud to dopadne podle přání některých tak bude. A bohužel Hranice-Město, Teplice, Černotín a Špičky přijdou o vlakové spojení. Čímž de facto odrovnají regionální dopravu a bude tady stačit sólo 810. Možná, že v případě těch Špiček by udělali novou zastávku blíž obci, to by bylo tak jediné pozitivum. No a co se týče rekonstrukce celé trati, tak je od začátku zmršená. Propady rychlosti po 2km kdy se vlak ani nestihne rozjet a už aby zase brzdil, je v praxi nevyužitelná ptákovina, co… Číst vice »
Traťová rychlost se tam už teď pohybuje v obnovených úsecích těch +- 120. další úsek tomu dá zase pá minut dolů. Nicméně -přes Vsetín je to do Žiliny 135km, přes Karvinou 162km. Ale rozdíl v cestovním čase je asi jen 10 minut. A ten bude i po té investici přibližně stejný, o něco málo se zvětší po dokončení slovenského úseku Púchov-Žilina. Protože se staví i na trati přes Karvinou. „. Je nesmysl jezdit přes … Bohumín – Český Těšín kde je trať poddolována a rychlost tam nebude nikdy vyšší než 50 km/h.“ Nesmysl. Ono ty vyjde nastejno po dokončení přes… Číst vice »
V jakém rozmezí se v tom úseku pohybuje max. rychlost teď? Těch 135 až 160 km/h bude v celé délce úseku?
Magické slůvko „až“ ve spojení se 160 km/h znamená (jako u mnoha dalších staveb), že to platí pouze pro Pendolina? …Která mají horší akceleraci, je jich v Česku jen 7, jsou vázaná na Praha – Ostrava a nákup dalších se neplánuje.
Hlavně, že se o tom mluví už 20 let. A stále se jen zadávají nějaké studie a další studie a další studie, místo aby se něco dělalo. Už hned za Hranicemi mne cesta připadá jak vyhlídková jízda kolem celého města, nejen oklikou, ale i rychlostí. Za tu dobu co se o rekonstrukci jen mluví, se z této tratě ztratily úplně všechny dálkové rychlíky. Zrychlené osobáky, i když honosně nazvány Ex a končící nejdále v Žilně, rozhodně nejsou dobrou vizitkou této tratě, kterou to je asi o 40 km méně než přes podolovanou trať u Karviné a absolutně neschopný Bohumín, velkovýrobnou… Číst vice »
Hranice- Valašské Meziříčí – Púchov je trať lokálního významu. Hlavní dálkovou dopravu je potřeba směrovat přes velká města Ostrava a Havířov. Je nesmysl jezdit přes Valašsko nebo Bohumín – Český Těšín kde je trať poddolována a rychlost tam nebude nikdy vyšší než 50 km/h.
Otmar: Tak to taky není úplně pravda. Tzv. kyjický koridor (trať 130 v úseku Most – Chomutov) je postavená na brutálním náspu v prostoru povrchového lomu. Byly tam původně 4(!) neustále se propadající koleje s Vmax = 40 km/h. Po první rekonstrukci 2 koleje Vmax = 100 km/h, po další úpravě už 120 km/h.
Proč, ty vlaky jezdí dnes pohodlné BMZ s jídelními vozy. A platí v nich jednotné státní jízdné – tedy i na okolní tratě! a dělají páteř Valašsku a spojení dále na Hranice Olomouc atd.
Myslím, že to bude sloužit dobře pro místní lidi. Současné koleje mají evidentně svoje odslouženo. A zrychlení je poměrně hezké. Trať je pokud se nepletu prvorepubliková. Tedy celkem nová.
No, já nevím. Zase to odnesou 4 stanice a zastávky bez náhrady. Pravda, nevím, jaká tam je frekvence, ale minimálně ty Teplice/B se mi nezdají zanedbatelné. Nejsem úplně příznivce tohoto vývoje – dálkovce ušetříme nějaké minuty za cenu likvidace místní obsluhy.
Na druhou stranu žasnu, co prošlo za přeložku v Trenčíně. Bourat aquacentrum a rodinné domy kvůli dráze je v českých poměrem sci-fi.
To je pravda,ta „zkratka“ se mi zdá taky nesmyslná. Ale ty opravené úseky v původní stopě..
Kontinuita rychlosti je zakladni kamen bezpecnosti… na zadnem koridoru to SZDC nedodrzela :/ nekde jsou dokonce velke rychlosti propady i o 80km/h… nekde se rychlosti meni uz po 5km
Zajímalo by mne proč se dělá úprava na 135 – 160, proč se to neudělá rovnou na 160 když už dochází k větší rekonstrukci, tak se snad saji upravit i polomery zatáček.
Druhou věcí je, kolik jezdí vlaků po této trati.
ajznboňáci nemají zatáčky 🙂
Ono je otázkou, jestli to není 135 pro klasiky a 160 pro naklápěčky.
Predelat polomer oblouku neni tak jednoduche. Naklady to zvedne nekolikanasobne, nemluve o opruzu s pozemky a povolenimi.
Zarucene tam vedle roste nejaka chranena kytka.
Rovnat oblouk před Valmezem jaksi postrádá smysl. Když to bude nákladní vlak, tak mu stačí 100 km/h, když to bude osobní vlak, tak bude ve Valmezu zastavovat a víc jak 100 km/h v tom oblouku nepojede, aby vůbec dokázal zastavit.
PS: Olomoucí mohou vlaky projíždět 160 km/h. Věděl by někdo, kolik vlaků za loňský rok projelo Olomoucí 160 km/h před osobní nádraží?
Oprava: Olomoucí 160 km/h přeS osobní nádraží?