SŽDC začala projektovat zrychlení trati na Slovensko, počítá až se 160 km/h

Železniční stanice Hustopeče nad Bečvou, foto: Radim Holiš/WikiMedia (licence CC-BY-SA-3.0)Železniční stanice Hustopeče nad Bečvou, foto: Radim Holiš/WikiMedia (licence CC-BY-SA-3.0)

Společnost Moravia Consult patřící do skupiny Sudop Group vyhrála zakázku na zpracování projektu, díky kterému dojde ke zvýšení rychlosti na

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kocurek

Jenom doufám, že v rámci zrychlení dopravy nedojde ke zrušení Hranic města a Teplic. Ne, z Hlavního nádraží to opravdu není do města blíž. Už z toho titulu, že na Město není potřeba posílat dotované taxíky. Jsou to nejzatíženější stanice z pohledu denního obratu cestujících kromě samotných Hranic hl.n. a Valašského Meziříčí na koncích tohoto úseku trati.

MB

Tak podle prozatímního vývoje ta přeložka z Hranic do Milotic spí, ale jinou variantua asi nezvažují. Takže pokud to dopadne podle přání některých tak bude. A bohužel Hranice-Město, Teplice, Černotín a Špičky přijdou o vlakové spojení. Čímž de facto odrovnají regionální dopravu a bude tady stačit sólo 810. Možná, že v případě těch Špiček by udělali novou zastávku blíž obci, to by bylo tak jediné pozitivum. No a co se týče rekonstrukce celé trati, tak je od začátku zmršená. Propady rychlosti po 2km kdy se vlak ani nestihne rozjet a už aby zase brzdil, je v praxi nevyužitelná ptákovina, co… Číst vice »

jal

Traťová rychlost se tam už teď pohybuje v obnovených úsecích těch +- 120. další úsek tomu dá zase pá minut dolů. Nicméně -přes Vsetín je to do Žiliny 135km, přes Karvinou 162km. Ale rozdíl v cestovním čase je asi jen 10 minut. A ten bude i po té investici přibližně stejný, o něco málo se zvětší po dokončení slovenského úseku Púchov-Žilina. Protože se staví i na trati přes Karvinou. „. Je nesmysl jezdit přes … Bohumín – Český Těšín kde je trať poddolována a rychlost tam nebude nikdy vyšší než 50 km/h.“ Nesmysl. Ono ty vyjde nastejno po dokončení přes… Číst vice »

Dan

V jakém rozmezí se v tom úseku pohybuje max. rychlost teď? Těch 135 až 160 km/h bude v celé délce úseku?

Magické slůvko „až“ ve spojení se 160 km/h znamená (jako u mnoha dalších staveb), že to platí pouze pro Pendolina? …Která mají horší akceleraci, je jich v Česku jen 7, jsou vázaná na Praha – Ostrava a nákup dalších se neplánuje.

Alex, Havířov

Hlavně, že se o tom mluví už 20 let. A stále se jen zadávají nějaké studie a další studie a další studie, místo aby se něco dělalo. Už hned za Hranicemi mne cesta připadá jak vyhlídková jízda kolem celého města, nejen oklikou, ale i rychlostí. Za tu dobu co se o rekonstrukci jen mluví, se z této tratě ztratily úplně všechny dálkové rychlíky. Zrychlené osobáky, i když honosně nazvány Ex a končící nejdále v Žilně, rozhodně nejsou dobrou vizitkou této tratě, kterou to je asi o 40 km méně než přes podolovanou trať u Karviné a absolutně neschopný Bohumín, velkovýrobnou… Číst vice »

Otmar

Hranice- Valašské Meziříčí – Púchov je trať lokálního významu. Hlavní dálkovou dopravu je potřeba směrovat přes velká města Ostrava a Havířov. Je nesmysl jezdit přes Valašsko nebo Bohumín – Český Těšín kde je trať poddolována a rychlost tam nebude nikdy vyšší než 50 km/h.

Romanero

Otmar: Tak to taky není úplně pravda. Tzv. kyjický koridor (trať 130 v úseku Most – Chomutov) je postavená na brutálním náspu v prostoru povrchového lomu. Byly tam původně 4(!) neustále se propadající koleje s Vmax = 40 km/h. Po první rekonstrukci 2 koleje Vmax = 100 km/h, po další úpravě už 120 km/h.

Jan

Proč, ty vlaky jezdí dnes pohodlné BMZ s jídelními vozy. A platí v nich jednotné státní jízdné – tedy i na okolní tratě! a dělají páteř Valašsku a spojení dále na Hranice Olomouc atd.

Jan

Myslím, že to bude sloužit dobře pro místní lidi. Současné koleje mají evidentně svoje odslouženo. A zrychlení je poměrně hezké. Trať je pokud se nepletu prvorepubliková. Tedy celkem nová.

Romanero

No, já nevím. Zase to odnesou 4 stanice a zastávky bez náhrady. Pravda, nevím, jaká tam je frekvence, ale minimálně ty Teplice/B se mi nezdají zanedbatelné. Nejsem úplně příznivce tohoto vývoje – dálkovce ušetříme nějaké minuty za cenu likvidace místní obsluhy.

Na druhou stranu žasnu, co prošlo za přeložku v Trenčíně. Bourat aquacentrum a rodinné domy kvůli dráze je v českých poměrem sci-fi.

Jan

To je pravda,ta „zkratka“ se mi zdá taky nesmyslná. Ale ty opravené úseky v původní stopě..

sladlu

Kontinuita rychlosti je zakladni kamen bezpecnosti… na zadnem koridoru to SZDC nedodrzela :/ nekde jsou dokonce velke rychlosti propady i o 80km/h… nekde se rychlosti meni uz po 5km

noerf

Zajímalo by mne proč se dělá úprava na 135 – 160, proč se to neudělá rovnou na 160 když už dochází k větší rekonstrukci, tak se snad saji upravit i polomery zatáček.
Druhou věcí je, kolik jezdí vlaků po této trati.

mfr

ajznboňáci nemají zatáčky 🙂

Lukáš

Ono je otázkou, jestli to není 135 pro klasiky a 160 pro naklápěčky.

Jen tak

Predelat polomer oblouku neni tak jednoduche. Naklady to zvedne nekolikanasobne, nemluve o opruzu s pozemky a povolenimi.

Zarucene tam vedle roste nejaka chranena kytka.

Jiří Kocurek

Rovnat oblouk před Valmezem jaksi postrádá smysl. Když to bude nákladní vlak, tak mu stačí 100 km/h, když to bude osobní vlak, tak bude ve Valmezu zastavovat a víc jak 100 km/h v tom oblouku nepojede, aby vůbec dokázal zastavit.
PS: Olomoucí mohou vlaky projíždět 160 km/h. Věděl by někdo, kolik vlaků za loňský rok projelo Olomoucí 160 km/h před osobní nádraží?

Jiří Kocurek

Oprava: Olomoucí 160 km/h přeS osobní nádraží?