SŽDC vypsala tendr na vylepšení koridoru Velim – Poříčany, pracovat se bude 14 hodin denně
Pendolino a CityElefant na prvním koridoru ve Velimi. Foto: Jan Sůra
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes vypsala soutěž na modernizaci I. koridoru v úseku Velim – Poříčany. Hodnotícím kritériem nebude
Jaké jsou podmínky pro 200km/h? Kdyby vadil jen přejezd, proč se neudělá rychlostník před přejezdem, rychlostník těsně za přejezdem?
A smysl to bude mít jaký? Vlak se horkotěžko rozjede na 200 a hned aby brzdil. Koukněte se na hustotu přejezdů v tomto úseku…
A ten rozjezd stojí nemalé peníze…
Nedávno si pan ředitel Kušnír z MD posteskl, že chybí koncepce rozvoje železnic. Bohužel je to trochu cítit. O možném zvýšení rychlosti Poříčany – Kolín na 200 km/h (zřejmě spíš před Kolín) se zde píše již déle než rok, i autoři na https://www.koridory.cz/velim-poricany-bc/ tuto eventualitu nevylučují, navíc víme, že v příští dekádě by měl být u Poříčan zaústěn první úsek vysokorychlostní trati Praha – Brno, tudíž do Poříčan povede 5 kolejí a z Poříčan jen 3 (a to jsem milosrdný, počítám do toho i odbočnou trať na Nymburk). Ano je, zde námitka, bude se pokračovat na Světlou nad Sázavou, jenže… Číst vice »
Nedávno si pan ředitel Kušnír z MD posteskl, že chybí koncepce rozvoje železnic
Já teda nevím ale kdo jiný než MD by takový koncept měl přípravovat? Ministerstvo školství?
Do Kolína by se daly dotáhnout 3, ale možná i 4 koleje, vyžaduje to ale vykoupení asi 10-15 objektů a úpravy Masarykova mostu.
Není nutné dělat to v celém úseku, úplně by stačilo udělat to (ale pochopitelně rozumně) tak, kde je to možné bez problémů – ale to by znamenalo další výhybky navíc, a slovo (další) výhybka vždycky působilo na „traťovku“ jako „rudej hadr na bejka“ – a to by v těchto případech ani nemohlo být jako argument používáno odvolávání se na jednostranné ojíždění jazyků.
Cena 200 mil/km – strašná. Výsledky hrozné. Modernizace jdoucí k nule.
Ví někdo, co se bude dělat s nástupištěm v Poříčanech, když před pár měsíci rekonstrukci nástupišť zde dokončili???
Kdesi na internetu je dostupný jakýsi „zásobník dopravních projektů“ pro Prahu a okolí a v něm se dá najít položka pojednávající o částečném ztrojkolejnění této trati. Jde o kus třetí koleje u Velimi. Nejsem si jistý, jak to bylo přesně, ale nějak v tomto duchu: courák od Kolína před Novou Vsí odbočí na třetí kolej a zastaví v zastávce. Pak se rozjede a po třetí koleji dojede do Velimi, kde ta sranda skončí. Během té doby ho ale hladce a bez průtahů předjede konvoj rychlíků. Minimalistické a laciné řešení, které by ohromně zlepšilo provoz a které dokonce někdo zpracoval. Jestli… Číst vice »
Nebo aby tam neexistovaly zastávky, kde to jde, ale aby os vlak vyjel mimo hlavní trať na vedlejší kolej, protože jízdní řád je trhací kalendář.
A co postavit u vytížených tratí paralelní kolej pro Os s tím že se každá zastávka bude řešit jako výhybna? S tím že se občas udělá nějaká spojka na hlavní paralelní trať?
To je při hustotě zastávek na dané trati „geniální“ myšlenka.
A teď si představte, že když stavěli druhou kolej na jih od Benešova, tak tam na několika místech přeskládali nástupiště o kus vedle, než bylo.
V Anglii to tak na vytížených tratích mají – dvě koleje „Fast“, dvě koleje „Slow“. Peróny jsou u těch vnějších, výhybky jen ve stanicích, samozřejmě, zastávky jsou „durch“.
Oprava – v reakci na K.S. škrtněte výše „to tak“.
Ona to bude docela rozsáhlá stavba, teď je to na SŽDC, aby vybrala dodavatele, který to zvládne bez problémů a snad by cena v tomto případě neměla být jediným důležitým kritériem výběru.
Našel jsem ke stavbě víc informací i s mapami: https://www.koridory.cz/velim-poricany-bc/
No v kombinaci výluk v úseku Drahotuše-Lipník, Prosenice-Dluhonice a nebo Brno-Blansko bude zajímavé sledovat, kolik desítek minut budou mít vlaky denně zpoždění. Vždyť už jen výluka u Dluhonic způsobuje zpoždění v řádu desítek minut natož 3 výluky najednou.
A do toho ještě přestavba Pardubic.
a co třebová potom ještě 😀 😀 s tou radši čekají a oddalují protože by to byla tak velká a dlouhodobá výluka při rekonstrukcích že by to odradilo hodně cestujících.
Pokud se podaří vyjezdit příští rok dobré časy EC z Brna přes Brod, tak se dá i v době rekonstrukce Třebové té trati odlehčit. Zajímavé bude jak to bude potom až se opraví kompletně trať vrchem, kolik minut to dá všechno co se dělá dolů.
Nemyslím si vůbec, že by modernizace celé trati přes Vysočinu byla dokončena už do dalšího (ne teď nadcházejícího) GVD, takže Váš optimismus nesdílím: tam je a stejně zůstane hlavním problémem úsek Havlíčkův Brod – Golčův Jeníkov (žst., ne zastávka „město“), s nímž toho mnoho pro zrychlení udělat nelze (musela by to být novostavba v nové stopě) – a když navíc už někdo rozhodl, že VRT povede severní trasou, tak v tomto úseku už nikdo žádné rozsáhlejší a významně pozitivní změny dělat nebude. Tam by významnější zkrácení cestovní doby přineslo jedině nasazení „klopidel“, ale musela by být modernější a hlavně kapacitnější,… Číst vice »
Bez všech zrušených přejezdů je taková rekonstrukce fakt na hovno. Jak může mít někdo takové hovězí nápady?
Aniž bych nekriticky bránil SŽDC, tak tentokrát vůči vám a dalším místním komikům přes přejezdy musím. Zkusil jste si někdy zrušit jakýkoliv přejezd? Jestli ne, tak přestaňte blábolit kraviny. Vůbec netušíte, o čem píšete.
V současné ČR je téměř nemožné zrušit jakýkoliv již existující přejezd. Bohužel. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že se SŽDC snaží přejezdy zrušit, ale záměry většinou skončí na kategorickém nesouhlasu jednotlivých dotčených samospráv.
Jenže tam se musí udělat nadjezdy nebo podjezdy. Chápu, že to většinou nechtějí zrušit, jsou to celkem důležité cesty. Nebo případně o tom musí rozhodovat někdo méně nezávislý.
Jenže zrovna zde to bez problémů jde, obávám se, že se pouze „šetří“…
No já bych si tipnul, že to jen tak nepůjde. Přejezdy jsou často v intravilánech sídel (např. Velim). Proti nadjezdům by bojovali majitelé sousedních nemovitostí, podjezd je zas technicky náročný. Musíte se dostat s vozovkou alespoň 5 m pod úroveň terénu – což v ulici, kde se domy táhnou až ke trati prakticky není možné (jak byste napojil domy u podjezdu na silnici?). Pak v rovině asi není úplně jednoduché zajistit odvod dešťové vody z podjezdu, když je kanalizace gravitační a do 2 m pod povrchem…
V Cerhenicích a v Pečkách se v 90. letech původní přejezdy v obcích nahradily pouze za podchody a nové nadjezdy vznikly za obcema.
Já jsem výraz „zrušení přejezdů“ pochopil ne jako zrušení bez náhrady, ale jako nahrazení úrovňového křížení mimoúrovňovým tam, kde je to potřeba. Dvě silnice by měly vést jednoznačně po mostech. No a pak je otázka, co se třemi polňačkami. Jedna z nich za tratí ani nepokračuje, jen ústí na pole. Zajímalo by mě, kolikrát dražší je nadjezd oproti přejezdu. Kdesi se tu psalo, že nový přejezd se závorami vyjde na 10 mil. Kč. Oproti tomu za 100 milionů se letos stavěly mosty resp. lávky dlouhé 100 metrů (třeba přes Moravu v Mikulčicích). Pokud by se dal most přes trať vybudovat… Číst vice »
MUK (mimoúrovňové křížení) není problém naprojektovat, ani není problém zafinancovat a postavit jako náhradu za úrovňový železniční přejezd. Bohužel většinou je nutný výkup pozemků a široké projednávání ve stavebním řízení. A to je zásadní problém většiny dopravních staveb v ČR. Jakmile čerpáte dotace a sledujete nějaké časově hledisko, tak pustit se do cizích pozemků je veliká neznámá. I proto se moc nepřidávají koleje, neprodlužují stanice, nebudují dopravny na letmé křižování a zuby nehty se držet na původním pozemku, maximálně něco vyměnit s obcí, která za to něco dostane. Koledujete si vždy o „demokratický“ odpor a obstrukce malých skupin nebo finančních… Číst vice »
Jen tím bude další výluka..
No jestli je to jak píšete (a já nemám důvod vám nevěřit), tak to chce samostatnou akci „likvidace přejezdů na koridorech“, kdy se začnou nahrazovat všechny najednou a podle toho jak půjde výkup a projednávání, tak se budou postupně stavět MÚK. Ještě mě napadlo, jestli by se nedal použít institut „výpalného“, kdy by SŽDC sedlákovi, obci, či jinému vlastníkovi přilehlého pozemku řekla: Modernizace přejezdu by nás stála 10 mega a další provozní náklady. Když se vzdáte historického práva na přejezd (a na pole budete jezdit oklikou), tak dostanete 5 mega na ruku a problém bude jednou provždy vyřešen. Spokojeni by… Číst vice »
Ale vždyť na trati na Slovensko, kolem Valmezu, dokonce Bylnice jsou mimoúrovňové low cost mosty. Takže buď první republika nebo 50 leta.. Vysočina..
Ano, to je z pohledu rušení (nebo nestavění) přejezdů „zlaté období“. Zhruba od 20. do 50. let 20. století, kdy byly ještě přejezdy se závorami na kliku, ale už rozvinutý automobilismus. Je to vidět na zvojkolejňovaných tratích za první republiky (třeba Brno – Břeclav) nebo na novostavbách té doby (Tišnovka, tratě přes Beskydy a Karpaty vč. lokálních). Jenže pak přišla elektronická přejezdová zařízení a motivace nahrazovat přejezdy se postupně vytratila.
Těch mostů na Brno-Břeclav je hodně dodnes a řekl bych že je škoda že jich tolik zrušili při elektrifikaci, dneska by se zase hodily pro různé stezky.
A to měli přerušit trolej? Ona se pod většinu těch starých mostů sotva vejde snížená. Dokonce jsou některé z těch starých low cost mostů zrušené a nahrazené přejezdem. např. trať 280: Na Bystřičce, jak tam hořel ten kamion, u Jarcové byl taky kdysi most. Což je také komentář ke zlatému období rušení přejezdů.
Tak to je smutné, že mosty nezvýšili, aby se trolejové vedení vešlo. Období elektrifikace už prostě nebylo tím zlatým obdobím.
Ale někde jsou ta torza zprostřed pole do jiného pole. Po kolektivizaci už nejsou ani ty stezky. Viz např. https://mapy.cz/s/dejamadago
„U 50 mega bych váhal.“
Asi jak kde, ale myslím, že většinou byste k váhání ani příležitost nedostal, protože ty sumy jsou (bohužel) asi mnohem vyšší: myslím, že většinou nelze udělat prostou náhradu přejezdu nadjezdem ve stejné stopě silniční komunikace, takže ta novostavba bude obvykle mnohem delší (a proto i dražší) – napadá mne v té souvislosti například zastávka Cerhenice.
A proč vyšší? Tohle je sice jenom lávka https://hodoninsky.denik.cz/zpravy_region/stomilionova-lavka-pres-reku-moravu-spojuje-sousedy-i-pamatky-velkomoravske-rise-20190726.html , ale zato dlouhá 143 metrů. Na překlenutí tratě stačí s rezervou 30 metrů plus náspy na obou stranách (pokud je to na rovině a nelze využít terénu). V diskutovaném úseku je to 5x uprostřed polí, takže složitý problém se stavbou MÚK mezi domy odpadá. V Cerhenicích je sice most v mírně jiné stopě, ale to spíš kvůli využití konfigurace terénu.
A co dál? To se pak bude pokračovat dalšími úseky? znovu celý koridor??? A tady k těm poznámkám o třetí koleji – jsme přeci v Česku. Víte co to v naší kotlině je za štrapáci, projednat to, prosadit to, vykoupit (vyvlastnit, vysoudit) všechny pozemky, udělat dokumentaci bez jediné chyby, aby to nikdo nenapadl, vyhrát bitvu se všemi spolky a sdruženími, které proti stavbě i tak okamžitě vzniknou, modlit se, aby na trase nevzniky žádné nové účelové Natury a chráněné území, zajistit peníze a udržet politickou podporu i napříč několika volebními obdobími, protože v jednom je to zhola (u nás) nemožné…… Číst vice »
Kéž by došlo i na stavbu třetí koleje, ale než by se vůbec vše obstaralo a vůbec postavilo, jak Vy píšete, tak se nám koridor rozpadne. Viz toto: „Technický stav železničního svršku je na hranici životnosti, svrškový materiál je opotřebovaný. Velké provozní zatížení (1.TK 32,14 mil. tun a 2.TK 36,81 mil. tun) degradovalo GPK. Nastalo značné opotřebení vybraných součástí kolejového roštu, nedostatečné či nevhodné řešení pláně nestabilního úseku. Zvyšuje se počet defektoskopických vad. V betonových pražcích se vyskytují podélné trhliny různého stadia rozvoje. Štěrkové lože je znečištěné. Místně je nestabilní pláň z důvodu vedení trati v místě bývalého rybníka, kde… Číst vice »
TV – „nebyla provedena jeho kompletní výměna“ – které konkrétní části nebyly vyměněny? Odpovězte prosím, fakt by mě to zajímalo, žádná taková část mne nenapadá.
Tady https://www.koridory.cz/velim-poricany-bc/ je o tom celý odstavec. A musím říct, že mě to taky překvapilo. Myslel jsem, že na koridorech se dělalo vše na co se sáhlo z nového materiálu (krom předjízdných kolejí).
No i na samotných stanicích bylo vidět, že jsou od koridorového standardu dost vzdáleny. První koridorové úseky jsou zkrátka takové divné šolichy, viz z Prahy na sever, nebo mezi Třebovou a Brnem…
„První koridorové úseky jsou zkrátka takové divné šolichy, viz z Prahy na sever, nebo mezi Třebovou a Brnem…“
Nevím, čemu se divíte: nebyli jsme ještě ani zdaleka v EU a první stadia přípravy těch modernizací probíhala ještě „za bolševika“, kdy nebylo dost finančních prostředků na to, aby výsledky byly ne přímo ideální, ale ani dokonalé.
Několik sloupů TV už tuším dokonce spadlo…
V Nové Vsi, ano. Byly ale nové.
A proč by se tam měla dělat třetí kolej, když se tam nevejde a směrově lepší (a administrativně srovnatelné) je udělat ten první úsek VRT? Ale vyblil jste se hezky…
Kde se nevejde třetí kolej? Od Poříčan do Kolína zastávky lze postavit třetí kolej bez demolice jediné nedrážní budovy a dokonce s velmi malým záborem nedrážních pozemků (protože k dráze patří „figury“ podél trati). Ve Velimi je to trochu těsnější, padlo by tam kus zdi a zkomplikoval by se provoz uvnitř fabriky, jinak je to hladký případ.
V rámci Rekonstrukce žst. Pečky se prověřuje možné ztrojkolejnění z důvodu zaùstění polabské VRT přesmykem někde mezi Poříčany a Tatcemi. Vešli by se i 4 koleje, ale u nadjezdu v Pečkách by se musely posunout pilíře. Zároveň se v Pečkách dělají takové úpravy, aby hlavní koleje byly na 200km/h a předjízdné (3 a 4) na 120km/h. Podchod pro cestující se prodlouží až do ulice Petra Bezruče. Prověřuje se náhrada 2 přejezdů ve směru na Kolín (u měnírny bude asi podjezd a ten další se nahradí souběžnou komunikací podél trati). Ale je to ve stádiu ZP, tak se uvidí co z… Číst vice »
Větší blbost sem dlouho nečetl, že prej odstranění úzkých hrdel. Pokud tam neudělám třetí kolej, tak je tahle investice úplně k hovnu, ale jak už to tady bejvá, až to v roce 23 dokončí, bude v plánu výstavba třetí koleje v roce třeba 26 a na další tři roky řadu omezení, proč to udělat pořádně rovnou, když to můžu udělat na desetkrát… Jinak úzké hrdlo bude celej koridor až tam na bude vyhradní provoz ETCS
Jenže když se neudělá generální oprava, tak se to prostě rozpadne a dopravní hrdlo tu skutečně vznikne. A pokud se nerealizuje oprava,tak se to prostě rozpadne a nebude po čem jezdit. Prostě to provozní zatížení je brutálně velké.
Jenže pravda je někde napůl cesty. Fakt není potřeba znovu úplně všechno vyměnit. Vskutku docela náročné práce s dlouhými výlukami probíhaly i v nedávných letech a ne všechno se sype. A je-li přetížení brutálně velké, musí se přidat kolej, jak je tu na mnoha místech napsáno a ne každý třetí rok pořádat několik měsíců výluk.
Myslím, že to budou hodně špatné 3 roky..
K tomu dálnice nefunkční, vlak do Brna bude opět nefunkční po 2 letech drbání se z nádražím, které stejně jen polepí místo praví.
Navíc si nedovedu představit, že současně ta severní trasa přes Čelakovice, která může být odklonová. Ta je úplně špatná. Loni nebo předloni se tam táhl vlak na několika km snad 40 jako smrad. K tomu to mají taky předělávat.
Tedy ani tam..
Přejezdy ? Na takovéto trati nemá být žádný přejezd !
A zas to samé..co se udělalo před 20 lety..
Holt mizerná údržba, silný provoz a nepřipravenost jiných staveb… Škoda, že ten upgrade nebude větší (např. třetí kolej Poříčany-Pečky)…
Souhlasím, některé kritické úseky, kde je potřeba zvýšit kapacitu trati, se kašle, ale hlavně se udělá 11-ti miliardová modernizace a elektrifikace trati Brno-Veselí, elektrifikace a modernizace Otrokovice-Vizovice také dalších 11 miliard. Jsou tyto stavby opravdu přínosnější, než řešit kapacitu trati v úsecích, kde každou chvíli projede vlak vozící 300 lidí a moc dobře se jízdní doby dodržet nedají? Opravdu je potřeba stavět km zábradlí a km dlouhé nástupiště, kde jezdí jeden jediný orchestrion po dvou hodinách? Asi ano..
Modernizaci a elektrizaci „Vláry“ bych rozhodně nezavrhoval ani neodsuzoval, ale ten Zlín v takovém rozsahu jsou skutečně naprosto nesmyslně vyplýtvané finance – ale politika je zkrátka politika …
A tehdy to šlo možná trochu ještě pochopit.. 2019 au..
A jsem zvědav, jestli tam nechají ty zastávky Os. blokující koridor. Beztak..
Budou muset nechat aspoň hodinový interval. Tamní Os/Sp vezou často více lidí než projíždějící dálkové vlaky…
Takže druhé kolo na koridoru začíná aniž by se dokončilo první….Čechy krásné, Čechy mé…..
Takže se má úsek rozpadnout, dokud nebude dostavěn tunel u Chocně, nebo co je to za logiku?
Udržovat průběžně, dvakrát ročně podbít, po kouskách nejlépe po nocích, upravit polohu koleje, přebrousit…
Asi jste nebyl na této trati a nevíte co je tam za problém. Na této trati proběhla jedna z prvních rekonstrukcí v roce 1997. Bohužel ten brutální provoz je v těch rychlostech co se tam jezdí na hraně s údržbou (byl jsem před měsícem v Pečkách a zrovna jim praskla srdcovka na výhybce), zároveň i betonové pražce, které jsou na pružném upevnění jsou těmi rychlostmi a provozem dost popraskané, to jsem opravdu ještě neviděl. Problém je i špatné podloží na bázi náspů, které se promítá i do GPK ( geometrické polohy koleje). Sanace provedené v roce 1997 jsou sice provedené… Číst vice »
Souhlas – ale když si vzpomenu na úchylné teorie „traťovky“ o tom, že na nový koridor nebudou muset minimálně 20 let vůbec ani sáhnout …
Na zastávkách Tatce a Cerhenice už ale eurobetonová nástupiště dávno jsou, proč se musí znovu rekonstruovat? To je vážně takový problém, že tam není ten úplně nejnovější typ eurobetonu a k tomu několik kilometrů modrého zábradlí?
Asi holt někdo zalobboval, aby měl zakázky.
musí to asi bejt ohavný podle nejnovějších trendů, ty devadesátkový už zřejmě zastaraly :)))
Zastávku Tatce by bylo nejlepší zrušit. Leží poměrně daleko od vesnice, autobus do Poříčan by byl lepší a zlepšila by se propustnost tratě.
Jako obyvatel polabské nížiny využívám hodně kolo pro příjezd k nádraží. Tady bych řekl, že hodně obyvatel přilehlých vesnic (Tatce a Milčice) tady dělá to samé. Z mého pohledu by se jim zhoršila logistika.
I když je to možná nejslabší zastávka na celé lince S1, nerušil bych ji, přes den tam vždycky někdo vystupuje nebo nastupuje.
A mimochodem, je to přímý důkaz toho, že neustálá tvrzení příznivců rušení tratí o tom, že když je nádraží daleko od obce, že je trať vhodná ke zrušení, jsou úplně mimo. Právě tato zastávka (a nejen tato) ukazuje, že když se na trati vytvoří dostatečně kvalitní nabídka spojů, jsou lidi ochotni ujít i větší vzdálenost, přestože mají autobusovou zastávku přímo na návsi (kde se ovšem každou hodinu spojení do okresního města nebo do Prahy nedočkají).
A není i u zastávky Tatce náhodou poblíž na silnici i zastávka autobusů PID, takže možnost přestupů?
Jsou hlavně moc dlouhý, proto se musej zkrátit aby náhodou někoho nenapadla nějaká blbost typu chtít prodloužit i ostatní zastávky aby se tam vešel 3× 471.
Třetí kolej alespoň do Velimi by nešla?
Ne, nešla, protože je lepší slibovat VRT do Přerova než myslet.
Ne že by si ta trať nezasloužila opravu, ale – jak tato akce přispěje k „odstranění úzkých míst na I. koridoru“? Jako že se odvrátí rozpad trati a snížení TR? Pod pojme odstranění úzkých míst si představuju zvýšení kapacity.
Že by vložení trvalých odboček a převorání autobloku tak, že se zvýší počet oddílů?
Díky za info, to jsem se nedočetl, proto se ptám.
A nebylo by lepší s „převoráním autobloku“ počkat do roku 2025 a pak ho rovnou vyměnit za „ETCS exclusive“? Tedy bez návěstidel a kolejových obvodů. Proč to dělat zbytečně nadvakrát?
Ten autoblok se stihne zaplatit, než se vypne. O to strach nemám.
Čím ho zaplatíte?
Tak ono by se tam další koleje po celý délce špatně cpali, takže s tím moc zázraky dělat nejdou. Chtělo by to hlavně tlačit na přípravu nových tratí, na které by byli přesunuty některé vlaky ze stávajícího úseku, byť je pravda, že i ty budou v hodně optimistickém případě až za kdoví kolik let, ne-li desítek let.
Neznám to tam do detailu a nejsem stavební inženýr, ale co konkrétně překáží třetí koleji z Poříčan někam před kolínskou zastávku? Je jasné, že stanice Pečky a Velim by se museli totálně překopat, ale jinak?
Pečky a Velim jsou stejně jenom „poloperonizované“, takže by to potřebovaly. Nebrání tomu EIA? To by bylo nadlouho. Rozšíření D1 na tři pruhy přes Vysočinu prý ŘSD zamítlo právě kvůli tomu (a pozemkům) a rozšířili dálnici jen o 3/4 metru. Jo a nakonec by to v provozu stejně nejspíš dopadlo „Sejdeme se u Kolína.“ Kolikrát já už jsem jel rychlíkem, který si to frčel 160 km/h a pak před Kolínem trčel?
To já bych udělal – bez ohledu na nějakou možná kdysi budoucí VRT – koleje rovnou čtyři, přičemž ty dvě by se Kolínu jižně vyhnuly, pak někam k Záboří/ Hoře. Když může být Güterumfahrung Sankt Pölten (Komplet v tunelu), proč ne Kolín? A abych netroškařil, tak k tomu udělat nějakou spojku od Poděbrad 😂. Sakra, zapomněl jsem si vzít prášky.
Na Güterumfahrung Kolína nemaj naši politici koule ani odvahu. 🙂
Oni je nemají ani na „Hlízovskou spojku“ …
Pečky a Velim jsou na 3. kolej připraveny stylem 50. léta. Třetí kolej by se prostě napojila na stávající 4. kolej s minimálními úpravami stanice. Tehdy s chozením přes krajní kolej k nulté. Dnes by se to řešilo vyloučením zastavování vlaků na nulté koleji. V sudé skupině by se nedalo předjíždět, ale to právě 3. kolej do jisté míry nahrazuje. Dnes by se to jistě mělo udělat lépe, jen zde podotýkám, že věc byla vymyšlena a není nemožná.
Minimálně by třeba mohla existovat do Velimi další kolej odbočující za zastávkou Cerhenice (aby ji nemuseli komplikovaně předělávat), protože dost často vychází předjíždění osobních vlaků do Velimi a kdyby se i díky tomu podařilo zkrátit interval následné jízdy, tak by ten osobní vlak nemusel pak ve Velimi stát zbytečně další minutu. A mohlo by se to hodit i pro plynulé předjíždění nákladních vlaků, atd. …
Že by využili stopu bývalé vlečky do cukrovaru v Cerhenicích?
To se nikdy nedělalo…
Fakt, že se plánují rekonstrukce přejezdů na nejvytíženější trati v ČR ukazuje, jak pokrytecká vyjádření ohledně bezpečnosti MD a SŽDC v posledních několika letech podává. Hlavně, že nás chrání zábradlí před pádem do trávy.
„Předpokládá se rekonstrukce čtyř přejezdů a zrušení jednoho stávajícího“
Takže 200km/h nebude? 🙂
Evidentně ne, což je samozřejmě škoda, jelikož je celý úsek jak podle pravítka. Nicméně myslím, že budeme rádi za alespoň těch 160, kterých tam snad bude.
Nebude, maximálka bude 160 km/h.
Tak nedávno tam SZDC hrozila snížením tratove rychlosti na 120km/h. Budem rádi když se tam udrží 160.
Nemusí pršet, hlavně když kape ☺
No to je mi jasné, že za těch 20, nebo kolik let se to opravit musí. Ale není to tak dlouho, co jsem viděl sždc se dušovat dvoustovkou na tomto úseku…
A k čemu by tam ta 200 byla? Pro zkrácení jízdní doby o 30 sekund?
A proč tam vlastně dělali 160?
Protože zvýšením rychlosti ze 120 na 160 dosáhnete větší časové úspory než ze 160 na 200. Navíc oblouk v Poříčanech a před Kolínem stejně nutí zpomalit na nějakých 120 (130?).
Ty mínusy jsem asi dostal od šotoušů, co mají erekci z rychlostníku 200, ale o rychlost primárně fakt nejde. Jde o zkrácení jízdních dob a propustnost. Kdo to nechápe nebo nezvládá matematiku tak holt jenom mínusuje.
No jako přijde mi ujeté mít do poříčan 350 a zpomalovat to na 160…. Nebo jaké jsou plány? Zeměměřiči to do poříčan už měří, nebo mě zas něco minulo? Proč se neudělá celý ten úsek Praha/Kolín na 200-250? Zrovna tady mi přijde udělat těch 200 jako nejmenší problém… Ale jak tak koukám v poslední době, tak to bude půlka na 350 a zbytek po staru jen 160….
Po úseku do Poříčan má plynule navazovat výstavba nové trati Poříčany – Světlá n. S.
Tak toto jsem se nikde nedočetl, ale jestli to tak má být, problém by být nemusel. Každopádně známe, jak to tady s velkými plány bývá… Viz. Koridory
Aneb rozkaz zněl jasně, žádný náklad už nesmí projet.
V kombinovaným provoze s nákladními vlaky a hustotou provozu je to téměř nesmysl.
Za stanicí Velim je oblouk, jehož poloměr by 200 km/h neodvolil.
Milý Lukáši, dlouhodobě se tváříš jako největší odborník na železnici, ale přitom ji rozumíš asi tak, jako koza petrželi. Jak ovlivní oblouk v úseku Velim – Kolín traťovou rychlost v úseku Poříčany – Velim? To je jako bys napsal, že Pardubice – Choceň na 200 je kravina, protože následuje Bezpráví 🙄
Nastudujte si něco o dynamice jízdy vlaku. A nebo běžte do politiky. Tam to můžete prosazovat o bez odborných znalostí.
Ano, je tam krásný oblouk, ovšem nemyslím si že by bylo technicky nemožné ho protáhnout tak, aby vyhovoval. Spíš větší problém budou ty přejezdy…
Při narovnání oblouku ve Velimi by jste musel zbourat to stavení na vnitřní straně oblouku, a pak by se ještě hodilo vysunout výhybky až za oblouk.
Zrychlit na 15 km ze 160 na 200 km/h je úspora přesně 67,5 sekundy. Z toho aspoň půl 30 s můžeme odečíst kvůli rozjezdu a brždění.
Já tam znám celkem 6 přejezdů (tj. rekonstrukce čtyř přejezdů a zrušení jednoho a ten šestý asi může zůstat jak je).
(Nebo je spíš na hranici – mimo řešený úsek.)
Jeden z přejezdů je opravdu hodnotný – cesta jen z jedné strany, za tratí je pole. Je to příjezd pro traktory. To asi bude ten ke zrušení…