SŽDC vypsala tendr na velkou opravu Posázavského pacifiku, vyjde na půl miliardy

Zastávka Chabeřice. Motorový vůz 810 by zde měl podle návrhu SŽDC zaplatit za zastavení 1,20 Kč. Autor: Stribrohorak – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=36808016Zastávka Chabeřice. Motorový vůz 810 by zde měl podle návrhu SŽDC zaplatit za zastavení 1,20 Kč. Autor: Stribrohorak – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=36808016

Správa železniční dopravní cesty hodlá ještě letos na podzim začít s odstraňováním ostudy v podobě výluky na Posázavském pacifiku. Železničáři

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Hromek

Co úsek Zruč n.S.-Kácov,už se tam jezdí…..?????

VRT

V tom asi nejsme ve při 🙂
Proto považuji za vhodné převést takovéto lokálky na spolky/obce, případně je zcela zrušit. Správa by pak řešila polovinu tratí. Stejně jako se vám ŘSD nestará o ulici k rodinným domkům. SFDI má letos rozpočet 71 mld. Podívejte se kolik jde ŘSD (a to je ani minutu neobhajuji), kolik toho staví a kolik toho opravují. A kolik SŽDC? Zkrátka tato lokálková agonie musí skončit. Dejme je nadšencům včetně infrastruktury. A pojďme řešit železniční dopravu. Toť můj názor.

xyz

Výborně. Můžete vypsat tu polovinu tratí v ČR, které byste dle svého názoru „převedl na spolky/obce“? Děkuji.

VRT

Raději odkaz: https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_region%C3%A1ln%C3%ADch_drah_v_%C4%8Cesku
S tím, že bych přihlédnul k jejich využití z hlediska nákladní dopravy, případně počtu cestujících (fotky plné 810 pořízené rozzuřeným šotouškem jako důkaz neberu).
A ano, tratě jako 173, 210 do Vraného, 232 bych vyjmul.

Pepa

ŘSD se stará jen o dálnice a silnice I. třídy, a tak by to mělo být i na železnici – tedy SŽDC by měla spravovat VRT, koridory a další tratě celostátní dráhy a o regionální tratě by se měly starat kraje a obce, případně nějaké spolky.
Ty zmiňované výjimky (173, 210 do Vraného a 232) by dle mě měly být součástí celostátní dráhy.

xyz

Výborně. Můžete uvést svůj odhad, kolik % rozpočtu SŽDC se ušetří v okamžiku, kdy by naprostá většina (O. K., když ne tedy všechny) vyjmenovaných tratí byla převedena na obce/spolky, a to v případě, že: (dvě varianty) – Dotyčné obce/spolky BUDOU mít nárok na příspěvek ze SFDI na údržbu předmětných tratí (jak tomu ostatně je i nyní u tratí s „neSŽDC“ provozovatelem) – Dotyčné obce/spolky NEBUDOU mít nárok na příspěvek ze SFDI? Děkuji za odpověď. (Předpokládám, že vzhledem k názoru ve smyslu „nasměrovat peníze do hlavních tratí namísto lokálek“ máte přibližnou představu ve věci, o jakém objemu, resp. procentu finančních prostředků… Číst vice »

VRT

Předpokládám, že obce/spolky to budou pár let provozovat a pak prostě buď dostanou nějakou dotaci (z EU, možná i něco z SFDI) na udržování skanzenu, nebo si tam postaví cyklostezku. 90% těch tratí by prostě fyzicky zaniklo. Důležité je, že už to nepůjde brát jako vydírání a předvolební boj, jak jsme viděli v době nedávné. K šetření: Tady je vidět, jak vlastně ten nápad z 90. let nebyl vůbec špatný. Jenže tehdy byly odbory silné a sociální smír a Klaus nebyl Reagan. Škoda, mohli jsme to mít už za sebou, takhle se o to o těch 20 let stejně odsunulo.… Číst vice »

Souprava

Já pracuji na seznamu, co by bylo dobré zrušit. Ale jelikož pracuju s mapkou z buekeru, kde to pěkně gumuju a upravuju (musím tam dělat nová slova), aby to bylo přehledné, tak mi to potrvá. Můj návhr zatím:

http://jyxo.info/uploads/84/84d56ad9d0a5112cde615501e0e36d4aa1ebc549.png

jdu zleva doprava 🙂

Někde i zjednokolejňuji, nebo ruším elektrifikaci. A také mám kritérium, že kde nákladka, to nechávám.

Tento návrh řeší i to, že nebudou k dispozici menší morotové jednotky v budoucnu než ty velikosti Sharka, kvůli normě TSI (menší se nevyplatí už vyrábět, ani něco jako RS1)

K.S.

Ještě si vezměte starou mapu na mapách, tam jsou první železnice u nás a ty většinou nevedou úplně blbě, takže od toho se také odpíchněte. Možná tam jak jsem psal, zohledněte možnost změny zapojení do nádraží, což může situaci změnit.

Já

Takovou malůvku umím namalovat taky. Na základě čeho to prosímvás gumujete? Od oka, od stolu, nebo snad pohledu z okna?

Pavel

Pěkná diskuze za účastí největších železničních odborníků a jedničkářů z české gramatiky.

Svojsin

Pan Pauuel přispěl vuuuelmi kvalitním názorem Uďo.
Takže znovu, kdo byl na discotéce: Miuuuek, Chahai Budvaj, Apolo sedumnáct, Iuveta…..

Souprava

Opravdu by to nešlo opravit levněji? Fakt je tam nutné stavět koridor, když se jedná o nejslabší úsek tratě, s převážně jen turistickou dopravou? Nestačilo by to opravit tak, aby to tam bylo sjízdné např. pro rychlost 30 (to ještě není tak pomalé a turistům stačí)? Neříkám to rušit, ale opravdu je nutné zásadně rekonstruovat zrovna tento nejslabší úsek této tratě?

Elb

Ono už to bude asi docela jedno, jestli na 30, nebo 60, pokud budou muset dávat nové použité pražce a koleje, lože, protože tady je to původní z roku 1938 už v kelu.

xyz

Rychlost 30 km/h = VELMI POMALÉ. Natolik pomalé, že (když tam pomalé jízdy v této výši vznikly) ČD tam raději zavedly NAD za většinu spojů.

Jaký je rozdíl nákladů na opravu tratě pro 30 km/h vs. pro dosavadní traťovou rychlost?

Kakashi

Provoz se zastavili loni v říjnu a kopat se bude na pozdim. Takže po roce. No to bude hodně dlouhá výluka. Tady je vydět jak na tahovéhle tratě SŽDC kašle. Což je rohodně špatně jelikož určitě neznájí kolik lidí tam vlak používá.
Jinak za tu cenu bych se nejpíš nebál že bude všude modré zábradlí a euro nástupiště.

Souprava

Naopak… To že se do nich vůbec investuje je hodně sporný… Jsou mnohem kloudnější tratě vhodné k investici, i v rámci lokálek. A to i v rámci turistických. Kupř. na té 097 ve Středohoří by investovat těchto 600 milionů přilákalo mnohem více lidí a turistů, než tento slabě využívaný prostřední úsek Pacifiku.

Štěpán

Tak hlavně aby na každé zastávce nebylo eurobetonové nástupiště a kilometry modrého zábradlí.

Odpadlik

Už aby to bylo. Tato malebná trať si to rozhodně zaslouží – už kvůli vodákům a turistům.

VRT

Spíš se ptejte, jak je možné, že ji SŽDC nechalo takhle dopadnout.

VRT

Tak ted už jen doufat, že zase začnou chataři jezdit na víkendy vlakem, vrátí se povozy, uhelné sklady a Hoši od Bobří řeky zase vztyčí vlajku. Obrat cestujících v takových uzlech jako jsou Malovidy, Vranice, Střechov a Chabeřice prudce vyskočí, do nádražních budov se vrátí výpravčí, telegrafista, pokladní, hradlař a výhybkáři, výtopny opět přivítají lokomotivy. Nastanou zlaté časy železnice.

jan

No. vrt… Odpověď na všechno.. 1 mld/km a tady strašně vadí 20mil/km jednou za 100 let..

VRT

A kolikpak lidí/zboží nám po takové VRT projede? Hm? Chápou oni takový detail, že tu máme tratě, kde jezdí jen lidi na výlet (soboty+neděle) a tratě, kde ročně projede milión osobních aut do Reichu?

Klokan35

Máš s tím nějaký problém?

VRT

Ano, mám problém s tím, že SŽDC na trať roky kašle, pak ji DI zakáže provoz aby se potom narvaly peníze do obnovení provozu za neustálého kňourání lidí od dráhy, že nejsou peníze. Ony ty opravdu důležité trati jsou ve velmi podobném stavu, jako tady 212, jen jejich význam je malinko někde jinde. A husy jsme spolu nepásli, tedy si netykáme.

Souprava

Tohle šotouši nepochopí. Pokud si chcete zpestřit den tím, „jak smysluplná“ je diskuze se šotouši, koukněte se na diskuzi tady:

http://dopravni.net/zeleznice/19436/zeleznice-versus-cyklostezka/comment-page-2/

a

http://dopravni.net/zeleznice/19436/zeleznice-versus-cyklostezka/comment-page-1/

Bobík vs. šotouši… obhajují i zrušené tratě předělané na cyklostezku, prý jaký kdovíjaký smysl měly a jak hloupé je bylo zrušit.

KPL

Souprava alias Bobík a spol (Tunel, VRT atd.) Vy bezhlavě přejímáte INnázor, který nyní frčí a vůbec nedokážete přemýšlet o jeho správnosti. Já si pod pojmem vyspělá společnost nepředstavuji něco, co je vymyšleno a tlačené za každou cenu jen proto, že to prosazuje někdo, kdo má aktuálně v rukou moc. Já si pod pojmem vyspělá společnost představuji možnost výběru pro každého, kdo si nevybere škodit ostatním. A to konkrétně v dopravě znamená výběr z několika možností. Pro autíčkáře kvalitní silnice, pro cyklisty kvalitní cyklostezky a pro ty, co z nejrůznějších důvodů nemohou nebo nechtějí řídit auto ani jet na kole… Číst vice »

VRT

Jezdíte na koni, máte zvířatata, políčko za chalupou, vodu z pumpy a perete na valše? Sakra vždyť vy jste taky IN!

VRT

Zvířata, samozřejmě.
Já pochopitelně VHD podporuji. Ovšem do moderní VHD lokálky prostě nepatří. Max jako turistická atrakce. Obsluha regionu vypadá úplně jinak. Že si to neumíte představit, není můj problém, ani problém společnosti.

KPL

VRT: neztrapňujte se tady moc zbytečně, nic o lidech nevíte a přesto jim podsouváte něco z vašich dedukcí. Pro vás lokálky nejsou moderní, ale jinde na to mají prostě jiný názor a tak také činí a v rámci kraje ty lokálky fungují dobře. Dokonce se vážně
uvažuje nad znovuobnovením jedné části lokálky zrušené před 40 lety. Takže kde je vůle tam je cesta.

Souprava

Tohle šotouši nepochopí. Pokud si chcete zpestřit den, jak „smysluplné“ je se šotouši diskutovat, tak můžete tady:

http://dopravni.net/zeleznice/19436/zeleznice-versus-cyklostezka/comment-page-2/
a
http://dopravni.net/zeleznice/19436/zeleznice-versus-cyklostezka/comment-page-1/

Šotouši proti cyklostezkám… ty tratě přece měly velký smysl.

Juraj

Jednou by to nestačilo?

Souprava

Tohle šotouši nepochopí. Pokud si chcete zpestřit den, jak „smysluplné“ je se šotouši diskutovat, tak můžete tady:

http://dopravni.net/zeleznice/19436/zeleznice-versus-cyklostezka/comment-page-2/

Šotouši proti cyklostezkám… ty tratě přece měly velký smysl.

Souprava
VRT

Pro ty lidi to je náboženství a jejich jediný smysl života. Nechme jim to.

Souprava

Jo, působí jak nějaká železniční lokálková sekta. Ta vášeň pro obhajobu neobhajitelného a trvání si na argumentech, které by jim nikdo neuznal za seriózní a zároveň ta agresivnost a potřeba osobně útočit na ty, co nesouhlasí s jejich jediným „železničním učením“, to je až neuvěřitelné. 😀

Štěpán

Souprava, VRT: To, že tratě vidíte jako zbytečné a vhodné k přeměně na cyklostezku, je pouze povrchní pohled. Vámi uvedené odkazy směřují na stránku, kde se někdo na věc zamýšlí z více úhlů pohledu a ne jen „já chci/já nechci“. Regionální tratě skutečně význam mají, pokud tvrdíte, že ne, tak je to jen proto, že ho nechcete hledat. A pokud vám ty lokálky tolik vadí, tak po nich nejezděte, nikdo vás k tomu nenutí. Rozhodně mi ale nepřijde jako spravedlivé se tady navážet do šotoušů, my o tom stejně nerozhodujeme (a vy anti-šotouši také ne). A pokud nevěříte ve smysl… Číst vice »

ApolloXI.

To bude dobrej matroš, co hulíte 😀

Pepa

VRT: souhlasím, jsou projekty, které mají mnohem větší (dokonce mezinárodní) význam a na ty se kašle. Místo toho se živí lokálky kde jezdí minimum lidí a mohl by je v klidu nahradit autobus, např. 135, 137, 084, 085, 076…

Souprava

Tu 137 bych asi zatím toleroval. Tam jsou jen 2 víkendové páry, zimní provoz byl zrušen, takže dokud nebude potřeba nějaká velká oprava (což na 137 tolik nehrozí jako na 135, ta 137 nemá mosty), tak bych to asi nechal. Na těch 2 párech týdně se ušetří prd. Zbytek souhlas. Akorát asi ještě tu 076 v úseku Mělník-Mšeno, když už byl opraven, bych tam nechal turistický vlak o víkendu (jen ten ale). Neb opět – na příštích 10-15 let zde asi nebude potřeba žádná údržba, takže ten jeden pár turistického vlaku kraj obětovat může. Aspoň šotouši uvidí, že jim nerušíme… Číst vice »

Elb

Na 135 jezdí trochu větší soupravy, než by pobral autobus, ne?

Souprava

Za ty prachy, co stojí ta oprava, by se dalo koupit hodně autobusů. A až se budou muset opravovat další části 135, to teprve bude autobusů.

ondřej

Souprava: a co nákladní doprava? Autobusové lobby co…

Kamil Maršálek

Když si přečtete příspěvky i v jiných článcích zde na serveru, zjistíte, že zde píšou pořád ti samí mudrcové, co by nejradši zrušili úplně všechno. A sami nevytáhnou paty z baráku, protože by nestihli všechno okomentovat. Naštěstí né všechny zajímá jejich názor, hlavně ne ty, co do toho opravdu mají co mluvit. Sleduju to tady tak poslední týden a myslím, že stačilo.

VRT

Však to píšu, tam kde je nákladní doprava, tak se nedělá nic, i tu opravdu z Boleslavi do Nymburka si musela Škodovka doslova vyřvat.

Já

Jojo, a místo kolejí se budou muset opravovat silnice… Ušetřili jsme, fakt.

xyz

Malovidy ani Vranice nesouvisejí s diskutovaným úsekem tratě. Provoz do těchto zastávek je nadále zajištěn v nezměněné podobě. Tyto zastávky uvádíte ve svém výčtu irelevantně.

Postoj, k němuž směřujete, bych obrátil – SŽDC dosud ani nezvládá udržet své tratě v provozuschopném stavu, přesto by podle některých kruhů bylo žádoucí brzy začít budovat (+ NÁSLEDNĚ UDRŽOVAT!) síť nákladově drahých (řádově dražší než oprava uvedeného úseku horního Pacifiku) + provozně specifických vysokorychlostních tratí.

VRT

V tom asi nejsme ve při 🙂
Proto považuji za vhodné převést takovéto lokálky na spolky/obce, případně je zcela zrušit. Správa by pak řešila polovinu tratí. Stejně jako se vám ŘSD nestará o ulici k rodinným domkům. SFDI má letos rozpočet 71 mld. Podívejte se kolik jde ŘSD (a to je ani minutu neobhajuji), kolik toho staví a kolik toho opravují. A kolik SŽDC? Zkrátka tato lokálková agonie musí skončit. Dejme je nadšencům včetně infrastruktury. A pojďme řešit železniční dopravu. Toť můj názor.