SŽDC vyhrála spor s ČEZ, získá zpět přes miliardu korun

CZ Loko. Elektrická lokomotiva EffiLiner 3000 zvaná "Belgičanka". Autor: CZ LokoCZ Loko. Elektrická lokomotiva EffiLiner 3000 zvaná "Belgičanka". Autor: CZ Loko

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dosáhla důležitého vítězství ve sporu o trakční elektřinu a její odběry v roce 2010. Hospodářské

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Valmar

U blbejch na dvorečku funguje logika možná líp.

Lišák

Tak to by mohli zvýšit mzdy na příští rok o 20%!

Janek

Státní společnost ČEZ prohrála nad státní společnosti SŽDC a posílají si navzájem peníze
No aspoň mají právníci co žrát 🙂

Přemek

Snaha o rovné tržní podmínky se vedení ČEZ nějak nelíbí…

Leinad

SŽDC si něco nasmlouvá a pak to nechce zaplatit.
Raději bych byl, kdyby se u soudu řešila výše storno poplatku, než když soud posvětil přístup „závazně“ objednám ale neodeberu takže nic neplatím..

borek

Ok, takže jestli to dobře chápu, stát soudí stát?

Radek Janata

Ne. ČEZ patří státu jen ze 70%. Zbytek je obchodován na burze, třetinu z toho drží přímo fyzické osoby.

Alibaba

Tak jsem zvědavej, za co to SŽDC utratí? Nebo si to strčí do šuplíku a bude čekat až na ukončené dovolání u NS?

Otmar

Pokud vidím např že stavba Vršovice- Hostivař stojí přes 4 miliardy tak ta miliarda zase v rozpočtu takové velké firmy tolik nebude. Takže se opraví nějaké to nádraží nebo více a nic více nelze očekávat.

Dáda

Co na to říct? Nafty je cena daná v okamžiku nákupu. Co naleješ do nádrže, to zaplatíš…. a ročně v tomto státě se naleje do nádrží necelých 6Gl nafty. S elektrikou jsou pořád nějaký problémy. Námraza – nejede to, fíra projede stahovačku a strhne dráty… bagr štouchne do sloupu… Pořád nějaký problémy. Když mám palivo pěkně v nádrži mám jistou výhodu, že si ho vezu ssebou.

Vbb

Vy si to s tou naftou představujete stejně, jako když přijedete s vaším autem k pumpě. Jenže velkoobchodní obraty se smlouvají dopředu a fixují cenu úplně stejně, jako s tou elektřinou.

„Když mám palivo pěkně v nádrži mám jistou výhodu,“ že může přijít někdo s vrtáčkem nebo velkými štípačkami, a ráno tam nemám nic 🙂 .

Dáda

Neznám nikoho z větších distrubutorů, který by kupoval naftu na 3 roky dopředu… Takového sebevraha bych rád osobně potkal. Pokud se uzavírá dlouhodobá kontrakt s pevnou cenou tak maximálně na kvartál.

Vbb

Že „vy neznáte“ je celkem příznačné.
https://old.vestnikverejnychzakazek.cz/en/Form/Display/517183
České dráhy, zakázka: dodávka motorové nafty pro léta 2014 – 2017, vypsána 18.7.2014, 234 mil. litrů za 6.7 mld Kč (28.63 Kč/l) bez DPH.

Sebevraha můžete osobně navštívit na Nábřeží L. Svobody v Praze 🙂 .

Dáda

Do depa opravdu může k naftvému hospodářství přijít idiot s vrtáčkem… K odstavená mašině taky… Na sloupy pak lezou šotouši a koupí ránu a IZS se pak v obojím případě může strhat… všechno má svý rizika. Nicméně navrtaný nádrže v majlontě nepamatuju, výpadky na troleji ano.

Alibaba

Na sloupy (na vagóny) lezou fríkulíni, co se chtěj fotit sami. Šotouši zas tak blbí při focení nejsou.

Dáda

mi to kraapet splývá…. to je fakt, ten tydýt si chtěl prý vyfotit selfíčko

Jiří Kocurek

N E K R M I T !

Alibaba

Přes všechny problémy s elektrikou jste schopna instalovat (technicky jednoduše) do vozidel o hodně větší výkon.

Dáda

a to zas jo, omezí to jen koeficient tření (mez adheze, obecně se moc nad 1,5MW na nápravu nechodí) omezeno je to maximálním přípustným tlakem na náporavu. Nicméně mi jsou spalovací motory sátle bližší než elektromotory. Prostě je to kus „stroje“.

Nekdo

hmm, jdu se podivat co delaji akcie CEZ…

Adam

ČEZ má ty peníze dávno odložené a v ceně je to už započítané. Pokles o 1% (což je dneska) je běžný.

Radek Janata

Dělá to jen asi 2 Kč na jednu akcii. A ta akcie stojí 520 Kč.