SŽDC vyhrála spor s ČEZ, získá zpět přes miliardu korun
CZ Loko. Elektrická lokomotiva EffiLiner 3000 zvaná "Belgičanka". Autor: CZ Loko
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dosáhla důležitého vítězství ve sporu o trakční elektřinu a její odběry v roce 2010. Hospodářské
U blbejch na dvorečku funguje logika možná líp.
Tak to by mohli zvýšit mzdy na příští rok o 20%!
Státní společnost ČEZ prohrála nad státní společnosti SŽDC a posílají si navzájem peníze
No aspoň mají právníci co žrát 🙂
Snaha o rovné tržní podmínky se vedení ČEZ nějak nelíbí…
SŽDC si něco nasmlouvá a pak to nechce zaplatit.
Raději bych byl, kdyby se u soudu řešila výše storno poplatku, než když soud posvětil přístup „závazně“ objednám ale neodeberu takže nic neplatím..
Ok, takže jestli to dobře chápu, stát soudí stát?
Ne. ČEZ patří státu jen ze 70%. Zbytek je obchodován na burze, třetinu z toho drží přímo fyzické osoby.
Tak jsem zvědavej, za co to SŽDC utratí? Nebo si to strčí do šuplíku a bude čekat až na ukončené dovolání u NS?
Pokud vidím např že stavba Vršovice- Hostivař stojí přes 4 miliardy tak ta miliarda zase v rozpočtu takové velké firmy tolik nebude. Takže se opraví nějaké to nádraží nebo více a nic více nelze očekávat.
Co na to říct? Nafty je cena daná v okamžiku nákupu. Co naleješ do nádrže, to zaplatíš…. a ročně v tomto státě se naleje do nádrží necelých 6Gl nafty. S elektrikou jsou pořád nějaký problémy. Námraza – nejede to, fíra projede stahovačku a strhne dráty… bagr štouchne do sloupu… Pořád nějaký problémy. Když mám palivo pěkně v nádrži mám jistou výhodu, že si ho vezu ssebou.
Vy si to s tou naftou představujete stejně, jako když přijedete s vaším autem k pumpě. Jenže velkoobchodní obraty se smlouvají dopředu a fixují cenu úplně stejně, jako s tou elektřinou.
„Když mám palivo pěkně v nádrži mám jistou výhodu,“ že může přijít někdo s vrtáčkem nebo velkými štípačkami, a ráno tam nemám nic 🙂 .
Neznám nikoho z větších distrubutorů, který by kupoval naftu na 3 roky dopředu… Takového sebevraha bych rád osobně potkal. Pokud se uzavírá dlouhodobá kontrakt s pevnou cenou tak maximálně na kvartál.
Že „vy neznáte“ je celkem příznačné.
https://old.vestnikverejnychzakazek.cz/en/Form/Display/517183
České dráhy, zakázka: dodávka motorové nafty pro léta 2014 – 2017, vypsána 18.7.2014, 234 mil. litrů za 6.7 mld Kč (28.63 Kč/l) bez DPH.
Sebevraha můžete osobně navštívit na Nábřeží L. Svobody v Praze 🙂 .
Do depa opravdu může k naftvému hospodářství přijít idiot s vrtáčkem… K odstavená mašině taky… Na sloupy pak lezou šotouši a koupí ránu a IZS se pak v obojím případě může strhat… všechno má svý rizika. Nicméně navrtaný nádrže v majlontě nepamatuju, výpadky na troleji ano.
Na sloupy (na vagóny) lezou fríkulíni, co se chtěj fotit sami. Šotouši zas tak blbí při focení nejsou.
mi to kraapet splývá…. to je fakt, ten tydýt si chtěl prý vyfotit selfíčko
N E K R M I T !
Přes všechny problémy s elektrikou jste schopna instalovat (technicky jednoduše) do vozidel o hodně větší výkon.
a to zas jo, omezí to jen koeficient tření (mez adheze, obecně se moc nad 1,5MW na nápravu nechodí) omezeno je to maximálním přípustným tlakem na náporavu. Nicméně mi jsou spalovací motory sátle bližší než elektromotory. Prostě je to kus „stroje“.
hmm, jdu se podivat co delaji akcie CEZ…
ČEZ má ty peníze dávno odložené a v ceně je to už započítané. Pokles o 1% (což je dneska) je běžný.
Dělá to jen asi 2 Kč na jednu akcii. A ta akcie stojí 520 Kč.