SŽDC slibuje „válku pomalým jízdám“, ve středních Čechách zmizí 65 % omezení
Pomalá jízda ve stanici Praha - Holešovice. Foto: Jan Sůra
Nový generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda slibuje výrazně nižší počet pomalých jízd na české železnici, než kolik jich je na
Michal: „TOR“ v Chuchli je skutečně podlý podvod SŽDC, aby to snížení rychlosti nemusela vykazovat mezi „PJ“, a zjevně na hodně dlouhou dobu, protože jinak by ji to vykazování jako „PJ“ nevadilo. Pro provoz je to sice zdánlivá maličkost, ale tím, že leží v omezujícím traťovém oddílu (v dávnější minulosti existovalo ještě i hradlo „Malá Chuchle“ u toho úrovňového přejezdu se závorami v Chuchli, ale především kvůli velkému nedostatku provozního personálu bylo v 80. letech minulého století zrušeno, a tak vznikly ty délkou velmi nerovnoměrné traťové oddíly), dělá to výrazné snížení rychlosti (na polovinu) docela „paseku“ – například včera (neděle)… Číst vice »
Takových trvalých omezení rychlosti je mraky, např. Rakovník – Domoušice celý úsek. Mosty, tunely, přejezdy na ostatních tratích.
petříček:
Samozřejmě – a právě proto je třeba na to poukázat vždy, když vysoce postavený (a dobře placený) činitel SŽDC dělá navenek líbivou populistickou politiku kamuflováním skutečného počtu „pomalých jízd“ tím, že je změní na „trvalá omezení rychlosti“ (jimiž se pochopitelně veřejně „nechlubí“) a přestane je vykazovat mezi „PJ“ …
Dvě dost zásadní připomínky: 1) všechno je to „Praha (mimo)“ a z Prahy jsou zahrnuty jen dvě žel. stanice (přičemž ta PJ na obrázku v Praze-Holešovicích je již odstraněna, je tam ale snad ještě nějaká jiná na zhlaví), 2) nejsou-li např. na území Prahy FORMÁLNĚ žádné další (dlouhodobé) pomalé jízdy (ve smyslu bodu 1)), pak jsou kamuflovány „trvalými omezeními rychlosti“, která v tom výčtu pochopitelně uvedena nejsou (protože to FORMÁLNĚ nejsou „PJ“) – příkladem může sloužit třeba trvalá „padesátka“ na nadjezdu přes starou silnici v Praze-Chuchli. Takže ve skutečnosti je to opět jen velkohubé „mazání medu kolem huby“, aby se… Číst vice »
Všude byl, všechno ví a od všeho má klíče…
Jojo, ta Chuchle me taky zajimala, tak mozna bude zahrnuts do nejake dalsi valky 😁
ad Všude byl, všechno ví a od všeho má klíče… Ti jsou jinde na netu 🙂 U některých mám ovšem pocit, že si myslí, že když si postavíme koridor, že máme padla na příštích 30 let, tak těm můžu říci, že se šeredně mýlí – moderní technologie navíc, stejně jako v jiných oblastech, zdaleka nevydrží tak dlouho, jako staré dobré „železo“ a ani to není účelem, protože i zde platí, co jinde, a dnes mnohem více než dříve – investice jsou motorem ekonomiky, není cílem, aby něco vydrželo dlouho. Co mi ale vadí, že se nedělá srovnání s cizími správami,… Číst vice »
AXI: ono taky jde o to s kým se srovnávat. Pokud přistoupíme na to, že se nechceme srovnávat s Bangladéšem, dojdeme k Rakousku, Německu, Švýcarsku, Nizozemí a Dánsku. No a to pro nás nedopadá dobře, takové srovnání.
Druhá věc je, že u nás je pravidelná údržba a investice do ní sprosté slovo.
Vzpomněl jsem si na vtip: V socialismu s lehkostí překonáváme problémy, které v kapitalismu nemohou nastat.
Na dráze zase neprovádíme údržbu, 30 let na to kašlem (a předtím 40), necháme to skoro spadnout a pak slavnostně vyhlásíme válku pomalým jízdám.
Krása.
To by mě zajímalo, jak to udělají třeba na té trati do Hradce. Bez modernizace.
Tak tam je pomalá jízda plánovaná převážně v Praze, kde je stav trati špatný, avšak pro těch 90 km/h stačí běžná údržba. Teď, kdy už jsou na 90% trati bezstykové koleje, se snad trať tolik neopotřebovává.
Modernizovat se ale bude, už na přelomu roku má začít optimalizace Lysá (mimo) – Čelákovice (mimo), kde se bude přestavovat i most přes Labe. V tu samou dobu má postupně začít snad i úsek z Mstětic do Čelákovic.
Jakub: má. Ovšem jestli to vypukne… Rád bych byl optimista.
Správně tam máte mít úsek Mstětice-Vysočany, úsek Mstětice-Čelákovice jde na řadu až jako poslední.