SŽDC si najala Deloitte na rady, jak co nejdříve začít stavět vysokorychlostní tratě
Rychlovlak TGV ve verzi pro nízkonákladovou značku Ouigo. Foto. SNCF
Do byznysu přípravy vysokorychlostních tratí v Česku vstoupil nový hráč. Správa železniční dopravní cesty uzavřela za 1,85 milionu korun bez
Vůbec nerozumím tomu, co by externí firma měla vědět lépe, než SŽDC a ministerstvo dopravy po mnoha letech příprav VRT. Osvětlit to může jedině výsledný materiál, který by mohl být dle tohoto článku zveřejněn někdy před koncem roku.
Mnoho let priprav? MD spis mnoho let blokovani a zdrzovani
Pro začátek by stačilo se odpovědně starat o majetek, který už existuje, modernizovat a udržovat.
Na takový kraviny DS SŽDC peníze má. Kdyby si radši najala pořádné právníky např. na kauzu libeňského nádraží a vymohla, že ti obyvatelé se tam nastěhovali později, než bylo libeňské nádraží, že vědomě lezli do hluku a teď si neprávem stěžují.
Nekteri si stezuji pravem, pac pred tim tam byla bariera z domu a CKD, po zbourani CKD a naslednem zbourani objektu kvuli rozsireni silnice tam vznikl otevreny prostor…
Lidem tam asi vic vadi nocni provoz nakladoveho nadrazi….
Jinak nechapu developera, ktery tam prestavel ten objekt na byty co je v Ceskomoravske ulici… To byl puvodne prumyslovy objekt…
Tak si snad najali frantíky ,zase tunel.
Z jakého důvodu vyhazuje SŽDC nemalé finance pro poradce na výstavbu vysokorychlostní tratí a tratě které slouží lidem k jízdě do zaměstnání jsou v dezolátním stavu například viz. trať č. 171 Praha – Beroun. Příslib rekonstrukce je od roku 2012 a do dnešního dne provádějí pouze drobné opravy a lidé den co den přijíždějí do zaměstnání pozdě z důvodu zpoždění , nebo odřeknutí vlaku. V případě že chcete navazovat na jiný spoj jste nuceni jet přinejmenším o vlak dříve.
Jojo, necelý dva míče, za to byste 171 vopravil komplet celou, žejo…
Dopadne to stejně, jako když si Ing. Tvrdík najal Deloitte na rady ČSA, napíšou tam, co zadavatel chce a přidají logo. Přehled studií, které Deloitte pro státní firmy a obce vypracovala, je dobrý akorát na zkažení nálady.
Smyslem takové akce je hlavně převést část odpovědnosti za chybné, nebo „jen“ nepopulární kroky na toho poradce. To se za ty prachy vyplatí.
Tomu trochu nerozumím. Odpovědnost jde vždy za politikem nebo úředníkem, který dělá nějaké rozhodnutí. Poradce poskytuje pouze podklady a ještě to neznamená, že se podle nich člověk dělající z titulu své funkce nějaké rozhodnutí, skutečně rozhodne.
„Odpovědnost jde vždy za politikem nebo úředníkem, který dělá nějaké rozhodnutí.“
Na to jste přišel jak? Vždy lépe vypadá, když politik řekne „musíme zvyšit daně, protože to ukázala analýza renomované společnosti“, než když prostě řekne „musíme zvyšit daně“.
A trestní odpovědnost? Tu má úředník nebo politik pouze v tom případě, že nějakou chybu udělal záměrně.
Pan Štěpán je velký Burešovec a Burešově doktríně to odpovídá – poradce napíše něco jiného, než politik chce a „naši hoši“ na něj kleknou…
Takze odsouvani nadrazi v Brne nebo Brno – Prerov by slo stihat?
Zajímalo by mě, kolik km kolejí nebo třeba silnic už fyzicky cifršpioni z Deloitte postavili.
Tak tady jde spise o pravni a administrativni kroky,…
U nas je casto zvykem, ze MD a RSD vyplodi dokument, ktery je pak snadno napadnutelny a resi se spoustu komplikaci at uz v jakekoliv fazi… u SZDC to bude mozna podobne…
To MD a ŘSD nemají svoje právníky, kteří by zajistili, že dokumenty těmito organizacemi vydávané budou nenapadnutelné??!
Mají svoje právníky, ale fungování těch institucí naznačuje, že ne moc dobré. Už jsme tady na to narazili – když si vezmete 100 absolventů právnické fakulty, vstupujících do praxe – jak se asi rozprchnou do oborů (podle abecedy) – advokacie, exekutoři, právníci ve firmách, právníci ve státní správě, soudy, státní zastupitelství? Kam půjdou ti nejbystřejší, kam ti nejdrzejší, kam ti nejpracovitější, kam ti nejcílevědomější? A kdo zůstane na tu státní správu?
Umí elektroinženýr řídit lokomotivu? Neumí. Tak ať se kolem výroby lokomotivy nemotá!
To je extra debilní argument.
Hlavně si nemyslím, že SŽDC pomůže nějaká konzultace s parazitními firmami konzultantskými firmami (všichni víme kterými). Tito lidé rozumí akorát účetnictví, v tom souhlasím, že jsou dobří (a ještě radí jak ojebávat stát, což je na hranici zákona). O ostatních oblastech nemají ani páru a podle toho to pak ve světě vypadá, když jiné firmy a instituce využívají jejich služeb. O fungování státu a různých technických oborech nemají šajnu už vůbec. SŽDC by měla zaměstnat tandem expertů, klidně na smlouvu o dílo, který jeden má skušenosti s plánováním ve státech jako je Francie nebo Německo (logicky by to byl patrně… Číst vice »
Já bych měl tip. Co třeba začít tím, že začnete pokládat koleje místo vytváření studií na studie?
P. S. Pro šťouraly a podobné raději uvádím, že se jedná o nadsázku a sarkasmus 🙂
Tyto práce by si SŽDC měla zajistit sama. Stačilo by vzít dva nebo tři zaměstnance a poslat je na krátkou stáž do Rakouska nebo Německa. VRT je podobná nové stavbě jakékoli železnice, Jen jsou jiné nároky na zabezpečení, organizaci dopravy a pod., což jsou věci, které na stáži pochopí v řádu týdnů či dvou měsíců. Technicky jsou projektanti schopni VRT navrhnout. Základy jsme měli ve výuce i my, a to jsem dělal státnice před třiceti lety. Tehdy se k nám dostaly materiály ze stavby první VRT v Německu, TGV a Diretissimu jsem znal z časopisů, ty se do skript dostaly… Číst vice »
nebo ty lidi poslat na stáž do Španělska…. z hlediska rychlosti výstavby v evropských poměrech nemají konkurenci
Jenze ten problem neni ani tak ve stavbe, jako v te priprave… tedy administrativni cast…
Jenze rychlosti ve Spanelsku ksem myslel prave i tu pripravu – od politickeho rozhodnuti do provozu 7-9 let.
Já bych k těmhle věcem pouštěl lidí ze SŽDC minimálně… Raději.
přidal bych ještě lidi ze SUDOPu.
To se rozumí samo sebou!
Technicky to problém není. Problém je hlavně procesní a právní – tedy je v každé zemi jiný. Jedná se o novostavbu železniční trati a ta se u nás nestavěla snad více než 50 let.
Jestli narážíte na Tišnovku, tak je to spíš 70 let a Tišnovka je spíš něco jako koridor do Budějovic.
Spíš 5. Cancourek do Mošnova je novostavba.
Hoši, zapomněli jste na Nové spojení.☺️
Nové spojení je jen přeložka – místo podél kopce to vede tunelem. Nová trať nevznikla.
Souhlasím, že tyhle práce by měla SŽDC zvládat vlastními silami, na druhou stranu pohled zvenčí, od lidí nezatížených drážními dogmaty a 30 lety práce u dráhy, může být osvěžující a přínosný. Samozřejmě jen za předpokladu, že dotyční konkrétní pracovníci SŽDC, s nimiž budou Delloiti spoluopracovat, musí být těm osvěžujícím myšlenkám otevření. Bohužel to není jen problém SŽDC, ale i (přinejmenším některých) ministerstev, že na aktivity, které představují základ jejich činosti (analytika, tvorba koncepcí) si musejí najímat externisty, protože kmenový personál na to odborně nemá. Ostatně všichni můžeme zapátrat v paměti po svých spolužácích ze všech stupňů škol a popřemýšlet, kteří… Číst vice »
Samozřejmě. Stát si fakticky sám sobě zakazuje zaměstnávat kvalitní lidi, protože tabulkové platy jsou ubohé. Například nový software proto stát prakticky nemá šanci bez externích firem vyvinout a s právníky či projektanty (nutnými pro bezchybnou přípravu nové stavby) to bude podobné.
Ale voliči to tak chtějí. Stačí se podívat do diskuze na novinky.cz apod. jak závidí „vysoké platy státních zaměstnanců“.
Na druhou stranu má stát univerzity a podobné spřízněné organizace a třeba zrovna software může mít hodně kvalitní „za pakatel“. Obvykle není problém v tom, že nejsou kvalitní lidi, ale že není motivace získat dobrý produkt (nejlépe otevřený) a zadavatel ani veětšinou neví co sám chce, hodí se to známým atp. Nakoupit dobré služby od soukromých subjektů také není nic špatného, bohužel i zde to kulhá, protože většinou je zadání špatné, nedomyšlené, výběrko cinknuté či vznikne jiná vada na ideálním procesu.
Pokud tomu někdo nerozumí, tak si neumí dobrou službu ani objednat. Prostě nepozná, zda je dobrá nebo ne.
Mate skusenosti s vyvojom softweru ? Kto by mal ten software na univerzitach vyvijat ? Studenti ? Ty su tak na urovni junior programator. Kde mate senior programatorov, ktory skontroluje ten kod co vypoti ten junior. Kde su projektovy manazeri, ktori dohliadaju na projekt. Kde su architekti, ktory definuju zakladnu kostru toho celeho softveru. Kde mate analytikov, ktori vlastne popisu co ten softver ma robit. Dalej dostupnost studentov. Firma spolupracuje so studentami. Spolupraca stylom ten student na to nemal cas, ten sa musel ucit na skusky a tak dalej a tak dalej. A terminy sa posuvaju, lebo to co bolo… Číst vice »
Varování, komentář může obsahovat cynismus a sarkasmus. Ať si tu analýzu a návrh dělají ti mistři světa profesorští… Taky dělám ve vývoji SW, taky jsem si tím prošel a opravdu jsem nikde zatím neviděl arogantnější lidi než některé přednášející na nejmenované škole, kteří dělali všechno pro to aby člověk neprošel a to včetně vyhození od zkoušky za profesorem špatně rozdané zadání a nebo nesmyslného požadavku na programování v prologu na papír (na což nebyl na rozdíl od ostatních předmětů ani projekt) a zákazu použití řešení, které jsme se učili zpaměti. Ano, dá se říct že jsme se to měli naučit… Číst vice »
takze nevidel, nebo jen blaboli. nebo neni ta skola az tak nejmenovana?
Ve světě je to běžné, že se studenti, kteří na to mají, zapojí do podbných projektů. Získají zkušenosti, které jim jistě budou cenné. Jinak na to máte velmi korporátní pohled. To byste se divil co za vrlké věci lze kvalitně udělat v pár osobách bez projektových a jiných manažerů (když každý přímo nese svůj díl odpovědnosti). To o čem mluvíte je softwarová firma a je to ideální pro hodně velké projekty a není to zárukou, že výsledek bude dobrý.
S „vysokými platy státních úředníků“ opatrně, v eráru víc než od soukromníka bylo možné získat třeba v Řecku.
Skutečně odborné pozice hodnotit, ale nezapomenout na to že stále jsou lidi kteří raději 5 minut nesou papír přes budovu do vedlejší kanceláře, než by minutu posilali lejstro elektronicky.
1. vyhodit Sosnu a poslat co nejdál od ČR
2. ukončit projekční monopol SUDOPů, AŽD a dalších
3. odměňování manažerů výkonově, jejich schopnost komunikovat starostům a občanům
4. zákon o liniových stavbách (ev. zákon o Rychlých spojeních), zanesení RS do ZÚR krajů
5. zrychlení soudnictví
6. získání podpory veřejnosti
7. zajištění dlouhodobého financování z SFDI (vlastní kapitola pro RS s danými příjmy)
Nemáte zač, nic za to nechci.
k bodu 5 o justici:
http://www.k213.cz
Až na bod č. 5 souhlas. Ono to soudnictví u nás je relativně rychlé. Podívejte se třeba do Rakouska. 😉
V Rakousku mají také justiční mafii? Nějak jsem si nevšiml.
Justice je zoufalá, právní stát nejsme ani omylem
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Justice-je-zoufala-pravni-stat-nejsme-ani-omylem-Babis-dela-politiku-kterou-lide-chteji-uznava-pravicak-Kriz-ktery-jej-opravdu-nema-rad-587675
Kdyz to píší parlamentní listy, tak to musí byt pravda. A co na to pan Pravda?
8) všichni musí plnit termíny. Tam, kde termíny nejsou určeny se musí určit. Příklad: vyjádření majitelů dotčených stavbou nemůže trvat rok. Lesy, síťaři, povodí a mnoho dalších.
9) úřady musí rozhodovat, ač se jim do rozhodování mnohdy nechce a nic je časově nenutí.
10)…
Tzn.v žádném případě to není změna na 2 roky…
Přestaňte se vymlouvat, odkládat, dělat stále nové nesmyslné studie proveditelnosti a začněte už ku*** makat!!! Děkuji, bude to za 2 mega, motivační plakát zdarma…
Na SŽDC to myslí jako fakt, opravdu, na stopro vážně se stavěním VRT?
Otázka je, zda SŽDC najde projektanta, který dokáže navrhnout trať na rychlost 300 km/hod. Stejně tak, taková trať bude mít význam jako celek severojižní spojky Hamburk – Berlín – Praha – Brno – Vídeň a dál bez zastávek typu Havlíčkův Brod či Břeclav. A pak, aby s e přihlásili dopravci, kteří na ní budou jezdit bez objednávky MD či krajů. Čas na trase Praha – Brno do hodiny je to co dostane lidi z aut a autobusů do vlaků.
Problémem bude v našich luzích a hájích cena, nikoli projektant, tomu snad nevěříte ani Vy. Nevěřím dále ani omylem se znalostí našich dnešních poměrů, že se to obejde bez závazku. Když už, tak to v daleké budoucnosti spíš vidím na koncesní model. A už vůbec ne ty první pilotní úseky, ty budou využívány jako nová přidaná kolejová kapacita běžné sítě navíc jen kvůli propustnosti.
Tak to je snad jasné, ne? Speciálně kolem Prahy + Přerov – Ova budou uvolněním stávajících kapacit. Nic se nezmění ani na skladbě vlaků, ani na ceně jízdenky. Jen ten vlak prostě pojede „jinudy“. A 200.
Už v dnešní době lidé nadávají, jak je železnice drahá. Jízdenky na VRT budou ještě o level někde jinde. Nedělám si iluze, že jízdenka Praha/Brno bude stát méně než 1500,- Kč, aby se to zplatilo. A to je dost. Vycházím z cen všeobecně na VRT v celé Evropě.
Kteří lidé nadávají, že je železnice drahá? Zrovna v neděli na mě vypadla pět let stará jízdenka od nás do Prahy za 109 Kč. Minulou sobotu jsem jel za 105 Kč. A to stále jezdí stejné ČD. Důchodci a studenti jezdí s 75% slevou. Tak kdo tady k čertu mele o tom, že je železnice drahá?
V porovnání s automobilovou dopravou, železnice stále drahá je, zvlášť když pojede více než jeden cestující. Relativně se vyplatí jen v relacích s akčním jízdným, resp. při cestování v rámci integrované dopravy. Nehledě na spojení od dveří ke dveřím, což nevyřeší ani žádná VRT. Já osobně vlak využívám maximálně, ale chápu i argumenty automobilistů. Pokud by běžné jízdné bylo kolem 0,5Kč/km, tak by možná došlo ke zlomu a lidé by začali vlak častěji považovat za rovnocenný způsob cestování, tak jako se stalo v relacích Praha-Ostravsko.
Podle mých zkušeností se lidi začnou do vlaků vracet v momentě, kdy jsou rychlé, časté, čisté a ideálně moderní a pohodlné, s fungující klimatizací. Cenová konkurence je taky fajn, ale většinou stačí , když vyjde lépe než když jede v autě jeden člověk, což je častý stav.
Doprava od dveří ke dveřím hraje velmi důležitou roli, stačí si všimnout, kolik lidí (mimo zaměstatnců SŽDC nebo ČD) pojede na služební cestu autem a kolik vlakem. Ta přeprava na/z nádraží a časová režije na nutný přestup mnohdy trvá déle než samotná cesta vlakem.
Taky záleží odkud kam jedete, já jsem třeba u nás v korporátu přesvědčil celé oddělení že Brno-Praha, fakt nemá cenu jezdit jinak než vlakem a to i v případě že jedou 4 a to tam máme i jednoho fanatického petrolheada. Jenom je škoda že neexistuje expres v hodinovém taktu na Schwechat, nebo alespoň přípojný rychlík z Břeclavi.
u nas v praci jezdi na sluzebky vetsina lidi vlakem. uz jen proto, ze parkovani v Praglu je tak silene a drahe, ze vubec nema cenu se tim zabyvat…
Lidi mají dnes peněz spousty, zpravidla cenu neřeší. Ostatně 1 km autem vyjde při započítání všech nákladů na 6 Kč (vlak je tedy levnější i v pěti lidech) a lidem to nevadí.
Důvod, proč lidi jezdí do Ostravy vlakem není cena, ale především rychlost a četnost spojení, v kontrastu s oklikou po nekvalitní D1.
Problém využívíní železnice nikdy nebyl v ceně. Je to určitý faktor, ale mnohem více rozhodující jsou rychlost (VRT má), pravidelnost a četnost spojů (takt), pohodlí a využití času, spolehlivost, přesnost. Samozřejmě nikdy nepřetáhnete všechny, o to ani nejde, ale o využití bych se opravdu nebál.
K nárůstu cestujících ve vlacích na koridorech začalo docházet až po příchodu konkurence (vlak/bus) a tedy patřičnému zatraktivnění (zlevnění) jízdného, přestože doba jízdy se už významně nezkrátila. Do té doby přepravní výkony padaly. Zároveň netvrdím, že cena je jediným kritériem v rozhodování, ale ale jedním z těch podstatných.
No třeba Praha Brno se zkrátilo o pár minutek a i to stačilo, aby vlak vyrovnal busu v cestovní době a začalo s ním jezdit i spousta lidí, který by jinak tím vlakem nikdy nejeli.
Jenže nástup konkurence na Praha-Ostrava byl umožněn právě díky dokončení koridoru, ukončení výluk (tedy různých zpoždění) a zkrácení jízdních dob. Tím se provoz výrazně zefektivil a zatraktivnil a bylo tedy možno uvažovat o komerčním provozu.
Jenže ta konkurence je přesně to co přineslo zlepšení služeb. ČD na trase dnes nepoznáte o proti stavu před 10 lety, to byl neuvěřitelný skok, nabídka spojů a způsobů nákupu jízdenku je dnes někde úplně jinde vzhledem ke třem dopravcům. Vozový park na trase je k nepoznání, jen Pendolina zůstala stejná. Věšina lidí co jede vlakem vám řekne většinou „co bych se trmácel autem“, takhle je to pohodlnější, neřekne, té ceně nešlo odolat. 🙂
Ani Pendolina nezůstala stejná 🙂
No tak v uvozovkách stejná. 🙂
To je chvilková slabost, nebo to je dlouhodobé?
Proč má být železnice levná? Ta ať je hlavně kvalitní. Levný je FlixBus.
Jízdenky na vysokorychlostní spoje nejsou na Západě o mnoho dražší než na pomalé vlaky (na poslední chvíli tak 1.5x-2x, v předstihu ovšem bývají i levnější než pomalé vlaky).
Například právě teď Lyon-Marseille:
TGV 67 EUR (v předstihu byste ale našel i 10 EUR)
Třikrát pomalejší dotovaný osobák (TER) 50 EUR (tato cena platí pořád, v předstihu i na poslední chvíli).
Jás tou cenou si také myslím, že by to mohl být problém. Myslím že spousta lidí se radši bude kodrcat skoro tři hodiny po starém koridoru s Jančurou v lowcost třídě, než aby jeli hodinu rychlovlakem za dvojnásobnou cenu.
Za prvé, není moc důvod, aby takový spoj vůbec existoval. Pro takové socky raději Jančura upraví dva vozy v každém svém VRT vlaku ve stylu Ouigo (bez služeb, více natěsnané sedačky). Vyjde to pro něj efektivněji, protože náklady na provoz rychlého vlaku jsou (v přepočtu na oskm) nižší. Ostatně dnes taky ze stejného důvodu Jančura neprovozuje Prahy do Ostrovy „courák“ aby to „bylo levnější“ – protože ve skutečnosti je osobní vlak na provoz na oskm dražší než rychlík a proto se regionálka vždy dotuje a dálkovka se občas uživí i bez dotací. Za druhé, i kdyby to tak bylo, kde… Číst vice »
Jasně! Jízdenka Praha – Brno bude stát stejně jako Vídeň – Frankfurt. Co na tom, že Praha – Brno je 200 km a Vídeň – Frankfurt 700 km.
Prostě to tak bude! Protože to říkají všichni. Tak to tak být musí! Ceny? NEOVĚŘOVAT!
U tech zastavek, oni byt mohou, kupodivu dnesni vlaky uz maji dobre zrychleni, … navic kdyz zastavky naplanujete mimo prujezdnou kolej… pak muzete na trati mit zastavkove vlaky i expresy, … dokonce muzete pri urcitych intervalech a dobrem rozmisteni zastavek mit na trati i „relativne“ pomalejsi vlaky oproti expresum…
Dělat VRT tak že budou ignorovat uzly jenom protože nejsou velkými městy je trochu krátkozraké a od Vás bych to zrovna nečekal. Pokud z VRT neuděláte spojku na Vysočině, pokud se budeme bavit o jejím trasování jaké je, které je myslím nešťastné protože mine Hradubice/Pardec, tak ji jednak nemůžete rozfázovat a pokud se něco stane, tak bude celá stát. Pokud má spojka být, tak je myslím lepší ji rovnou udělat tak, aby tam byla vazba na současný uzel. Pokud VRT nezatáhnete do Břeclavi, tak dost pravděpodobně zhoršíte dopravní obslužnost regionu a napojení na rychlou trať od Slovenska, navíc současná trať… Číst vice »
Na Brno je vhodnejsi mit trat prave ve smeru dalnice, tedy pres Benesov, Vysocinu… Uz jen proto, ze na Benesovsku navaze na trat do Tabora a Budejovic, prip. do Lince, napoji Vysocinu, at uz Jihlava, Brod a regionalni trate,… Na Hradec je v planu VRT take, takze jej nemine, navaze na trat ve smeru C.Trebova, Olomouc a s pokracovanim dal na Polsko… Soucasne zustane koridor mezi Hradubicemi a Prahou vc. trati Praha-Hradec… Severni varianta odrizne Jizni cechy od Rychleho spojeni s Prahou,… Etapizace mozna je, A- trat Praha-Benesov, B- Benesov-Jihlava/H.Brod, C- Jihlava-V.Mezirici, D- V.Mezirici-Brno, pripadne i rozdeleni useku Benesov-Jihlava na… Číst vice »
VRT má mít Prahou vlastní průchod, například Vršovice se na to chystají, do Polabí to pak vytáhnout jde bez větších problémů, takže na Wilsoňáku úvrať nemusí být ani pokud by VRT šla kolem Labe a na Hradec. Ale lepší by možná bylo aby VRT přišla od Libně, protože pak by se dal udělat přesmyk na Negrelliho viadukt a jezdit na Letiště. Ano, pokud půjdete s VRT na Benešov, tak možná zlepšíte napojení málo osídleného regionu, ale nebudete mít vliv na spojení dvou regionů s o dost větším počtem obyvatel. Navíc tak jak je to nevrženo je to opět zcela zbytečně… Číst vice »
Ten smysl jizni casti na Brno je predevsim kvuli trati na Budejovice, Linec, kde je na Benesov potreba nova trat – puvodni je spise regionalni a rychlost je misty jen 80km/h, region se rychle zalidnuje- je to nejvice rostouci region a nerad bych, aby kvuli tomu byly jizni cechy odriznuti od rychleho spojeni s Prahou a dal na sever ci vychod CR,… nejde o vzdalenost…vystavbe VRT Polabi to nebrani je to jeden z hlavnich tahu, ktery je pretizeny, v soucasnosti se rekonstruuje trat Praha-Hradec jako paralelni koridor, VRT severni trasou na Brno take mine hlavni velka osidleni ve smeru HK… Číst vice »
Terén na Benešov je možná ještě náročnější než ten kolem Třebové, už jenom kvůli tomu že se tam divoce staví, jak říkáte. Tady by se snad daly oprášit plány z první republiky a udělat rychlíkovou trať kolem Sázavy z Benešova do Prahy, ale bylo by to také náročné co do mostů a tunelů.Samozřejmě rychlé výjezdy (ne zrovna na 200-300) z Prahy jsou třeba, ale ohýbat kvůli tomu VRT… no nevím nevím. Samozřejmě pokud tam je na to chráněná trasa, tak ať se tím ta kapacita řeší, na druhou stranu, když si vezmu třeba jinou nacpanou trať u Prahy – na… Číst vice »
Ta mapa cedopu je lepsi nez tato… ukazuje navazne trate…