LOT 3a leaderboard

SŽDC si najala Deloitte na rady, jak co nejdříve začít stavět vysokorychlostní tratě

Rychlovlak TGV ve verzi pro nízkonákladovou značku Ouigo. Foto. SNCFRychlovlak TGV ve verzi pro nízkonákladovou značku Ouigo. Foto. SNCF

Do byznysu přípravy vysokorychlostních tratí v Česku vstoupil nový hráč. Správa železniční dopravní cesty uzavřela za 1,85 milionu korun bez

Do byznysu přípravy vysokorychlostních tratí v Česku vstoupil nový hráč. Správa železniční dopravní cesty uzavřela za 1,85 milionu korun bez DPH smlouvu se společností Deloitte Advisory na rady související s urychlením přípravy těchto staveb v Česku.

SŽDC kromě Deloitte oslovila ještě společnosti Grant Thornton Advisory a Intens Corporation. Deloitte má SŽDC poradit s „procesním postupem při přípravě vysokorychlostních tratí. Kontrakt byl zveřejněn v registru smluv.

Smyslem je získat doporučení zejména k organizaci přípravy vysokorychlostních tratí, například potřeby zřízení koordinátora na vládní úrovni nebo řešení makroekonomických souvislostí,“ vysvětlila mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová. Podle ní jsou tyto věci mimo běžnou agendu SŽDC. „Velice by pomohlo, pokud by například role koordinátora byla řádně zdůvodněna a navržena v souladu s kompetencemi jednotlivých ministerstev,“ dodala. Mohlo by jít například o vládního zmocněnce.

Podle ní není SŽDC schopna takovou činnost zpracovat sama. „Týká se procesů mimo SŽDC, zejména ve státní správě a to i mimo resort dopravy. Smyslem je doporučit procesní změny, které mohou vést k urychlení přípravy vysokorychlostních tratí,“ doplnila Pistoriusová. Materiál má Deloitte dodat do čtyř měsíců, podle smlouvy je na něj 2 roky záruka.

Příprava vysokorychlostních tratí je v Česku dlouho hlavně ve fázi debat o nich, v posledních letech se ale začaly dít první konkrétní kroky pro rozjezd těchto staveb. Letos má být dokončena studie proveditelnosti pro rychlotrať do Drážďan, SŽDC začala současně řešit stavbu izolovaných úseků vysokorychlostních tratí.  Optimistický scénář počítá se získáním stavebního povolení do roku 2025.

Tagy Deloitte advisory Správa železniční dopravní cesty SŽDC Top vysokorychlostní tratě v ČR
82 komentářů