SŽDC podala rozklad proti zrušení kontrol strojvedoucích. Hájíme bezpečnost, tvrdí
Strojvedoucí, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Tahanice o kontrolu dodržování pracovní doby a času odpočinku strojvedoucích nekončí. Správa železniční dopravní cesty podala rozklad proti rozhodnutí Úřadu
No je to vsechno jen takova snaha naoko, ze se neco kontroluje. To ze strojvedouci cely den pred nocni delal pridavace na stavbe se zkontroluje jak? Je to jen o tom strojvedoucim, bud ma vsech 5 pohromade nebo lita kvuli tizive situaci po brigadach i mimo zeleznici a nikdo ho nezastavi, zadny takovy system
Řidičů autobusů je taky málo, pilotů taky a žádná osobní čísla nikam nezadávají, prostě se to zvládá preventivními kontrolomi případ od případu, nechápu, proč by měli mít strojvedoucí nějaké nesystémové povinnosti navíc.
To je spíš jenom důsledek přílišné uzavřenosti a toho co dráha je, toho co na ní vládne. Nástupní mzda pilota ČSA 50 tisíc, inzerát na strojvedoucího (původní komentář s odkazem asi neprošel schválením) nějakých 28 tisíc. Navíc asi nelétají pro více společností a nedělají se některé věci o kterých jsem se zde i jinde dočetl. A asi je i lepší poměr mezi počtem řidičů autobusů a linek, stejně tak u pilotů. Řešením je navýšení počtu strojvedoucích, což lze přes lepší ohodnocení, výrazně lepší, či plná automatizace, to už snad také není problém. Je třeba detekovat již jen překážku na trati… Číst vice »
Strojvedoucí přece kvůli tomu opatření žádné povinnosti navíc nemají – tu povinnost má ten, kdo zadává údaje vlaku do systému, tedy jejich nadřízený, který zároveň odpovídá za dodržení předpisů o jejich pracovní době a době odpočinku!
Zase to řeší nejpitomějším možným způsobem. Pokud jdou strojvedoucí ze šichty do šichty, asi je za tím to že je málo lidí, tedy je třeba najít způsob jak dostat do pozice více, mnohem více lidí, ale to je samozřejmě proti mysli odborům, které by tak došly o dost velkou část vyjednávací síly (nehledě na to že mám na odbory svůj nelichotivý názor). Pokud je třeba sehnat více lidí, pak musí být buď změněny zkoušky a celý zácvik, nebo musí být patřičně zvýšeno finanční ohodnocení, to ale je, vzhledem k historii a velikosti, z větší části v rukou ČD/ČDC, ostatní dopravci… Číst vice »
Jančura by měl v případě kontrol málo strojvedoucích,všichni mu jdou neustále na ruku,podpora ve volbách se nezapomíná,,,,
Ale ty kontroly od konce roku 2017 již probíhají.
Ty problémy, které zmiňujete teprve bude mít nebo je má Jančura již teď?
„Hájit bezpečnost“ je pořád možné i bez porušování zákona.
Proč nemůže Ministerstvo dopravy, které disponuje legislativní iniciativou, postupovat zákonným způsobem?
Taky nechápu, k čemu chce SŽDC dělat rozklad, když evropská směrnice mluví jasně.
Tam by si měli udělat nejdřív pořádek ve vlastním rybníku…