SŽDC plánuje pro letiště kolejovou smyčku s přímým napojením na Kladno

Letiště Praha. Autor: Letiště PrahaLetiště Praha. Autor: Letiště Praha

Letiště Praha by se mělo na kolejích stát nikoli koncovou, nýbrž průjezdnou stanicí. Usiluje o to město Kladno, které chce

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alibaba

Jsem zvědavej, jestli se to vůbec postaví.
Zdá se mi logické zapojení do všech tratí a směrů co jsou okolo tratě 120. Takže z letiště na Kladno (přes Jeneč), na Masaryčku (přes Hostivici i Dlouhou Míli), na Smíchov (přes Hostivici), i do Rudné.
Bude pak několik tras a tím případné záložní cesty.
Vše samozřejmě v elektrické trakci (včetně zadrátování Semmeringu).

lokodepo

No konečně! Ještěže aspoň v Kladně mají rozum, když už ho nemá SŽDC a odbor strategie MD!
Je jasné, že kvůli optimálnímu využití kapacity a současně kvůli zajištění dostatečného intervalu bude muset být část vlaků Masarykovo nádraží – Kladno vedena přes letiště a část přes Hostivice a doplněna dalšími linkami od Smíchova, Rudné a Středokluk.

František

Zrovna od Středokluk bych si dokázal představit i přímé napojení do Ruzyně (opět zčásti pod letištěm).

liposh

Má to ale jednu nevýhodu. Polovina zahraničních turistů nasedne na špatnej směr a skončí v Kladně 😀 …aspoň si prohlédnou rodný dům jaromíra Jágra. Koho by zajímala nějaká Praha, žeano. Většina důležitých Evropských letišť má tu příjemnou vlastnost, že když tam nasednete na vlak, nemůžete se splést a on vás prostě doveze do města. 🙂

Vbb

Tak většina cestujících asi umí číst, takže odliší „Praha“ od „Kladno“. „že když tam nasednete na vlak, nemůžete se splést a on vás prostě doveze do města“ Tož to doveze, jenom ne vždycky do toho, kam míříte (i Kladno je „město“) 🙂 Jestli to je „většina letišť“ či „menšina“ bychom mohli dlouze diskutovat, ale třeba v Bruselu je to „do města“ jednou směrem doprava a jindy směrem doleva, a zhruba polovina vlaků vás odveze jinam, než do „centra“. V lepším případě sice do Bruselu, ale ne do centra, v horším skončíte třeba v Antwerpách, Lovani či dokonce Amsterodamu. Průjezdné nádraží… Číst vice »

Jaroslav

Z Schipolu jsem chtěl do centra Amsterdamu. Ve spěchu jsem si spletl směr (v podzemí to moc nepoznáte), takže jsem se projel do Rotterdamu a zpět. Na černo 😀 Naštěstí jim to jezdí přes 200km/hod.

Vbb

Takže navrhujete, aby cestující z Rotterdamu museli dojet nejdřív do Ams. a tam přestoupit na jiný vlak, který by jezdil na šturcové nádraží na letišti?

Pavloš

Nechoďme daleko – i hlavní město bývalého CK mocnářství – Vídeň – letiště Schwechat má nádraží průjezdné na oba směry..

Exsudop

Dalsi darek pro Metroprojekt+Sudop, ktery uz tenhle „napad “ nekolikrat proveroval… Naposled mu nevysel v ramci tzv. Aktualizace studie proveditelnosti v roce 2015… Jet z kladna pres Pritocno, Jenecek na letiste je fakt zavlek, ktery vzhledem k rychlostem na „rychlodraze“ nemuze vyjit…

Radek Janata

Tudy se přece ten průjezdný model kreslil vždycky. Jak jinak byste si to představoval? Podkopat Dobrovíz?

Stanice na letišti má být v SZ-JV směru, vedle T2, protože jedině z tohoto směru tam od Prahy přivedete trať snadno. Prodloužení trati a tunel pod RWY 13/31 je logické a poměrně jednoduché řešení, dál je tam jen pole a napojíte to na současnou trať.

Martin

Souhlas, ten plan je tam od zacatku,…
Koukam, ze jsou i jeste videt pozustatky puvodni trati Knezeves-Jenecek, to napojeni v Jenecku muze byt vyuzito v tom prostoru…

Ic540

Zdravím. Měl bych takový dotaz. Níže se píše že by se daly některé VRT od Drážďan či Wroclawi protáhnout na letiště. A co ti cestující z ČR? Drážďany VRT by využili třeba z Ústí nad Labem a Wroclaw třeba Hradec Králové a okolí… Že by jako nevystupovali na hlavním a jeli přímo. A co směry od Brna Ostravy a další. Ti předpokládám by vystoupili na Hlavním, pak pomocí travelátoru pokud bude by popojeli/popošli na Masarykovo a jeli dal na letiště… Cestujících ve vlacích věřím že bude přibývat a to Hlavní také není nafukovací. Že by pokud bude trať která by… Číst vice »

Martin

Otazkou je kudy…
Jeden navrh by byl, ale znamenal by totalni prekopani trasovani VRT a dalkove dopravy, vcetne dlouhych tunelu pod celou Prahou…
Radeji bych prujezdny model VRT propojenim trati 1. Usti/Most-Praha-Jihlava-Brno, 2. Plzen-Praha-Hradec/Pardubice, 3. Liberec-Praha-Tabor-Budejovice… v prujezdnem modelu lze mezi smery vlaky krizovat, Kladno je bohuzel na zapadni strane a musela by se udelat odbocka, ale trasovani by bylo narocne…
Pokud ale bude vyresen prestup z VRT na vlak smer letiste primo na Wilsonaku s dobrou navaznosti, nebyl by prestup nic tragickeho…

František

A co by většina těch cestujících na letišti dělala? Přestoupila na vlak nebo autobus do Prahy? Pro průjezd je to jedno, část asi pojede i na letiště, ale pro výstup/přestup v rámci kraje je potřeba být mnohem blíž městu a mít nějaké přípojné vazby.

Richard P.

Hmm,kdyz nemuze vlak/metro na letiste,mozna to udelat obracene. Novy terminal postavit na „Kulataku“ – metro Dejvicka,a ulice Evropska bude runway. Ma to svoje limity,byl by to jenom terminal pro schengen lety obsluhovane narrow body letadlami, tj max size A320/B737. Tramvaje a auta by se z ul. Evropska (runway dejvicka-nadr.veleslavin) odklonili nekam do tunelu Blanka 2. Chtelo by to studii….. 🙂

Človek

To mi přijde jako celkem legitimní požadavek, z Kladna jistě bude na pražské letiště jezdit víc lidí než jezdí z Ostravy na ostravské letiště.

Oldřich Sládek

Přidávám jen poznámku, zjm. pro místní kulturní vložku, že vlaky na letiště už dávno a denně jezdí. Nákladní 😉

petr.r

no a co, tady je článek o osobní dopravě a můžerte dát odkaz na to ježdění každý den?

Richard P.

Nekdy i 2x za 24h jezdi cisterny s palivem na vlecku letiste,kralupy-podlesin-stredokluky,ale to cestujici vubec nezajima. Snad zacnou uz konecne stavet trat z Prahy na letiste. Jinak jsem optimista, kolem roku 2035 uz snad zacnou neco stavet..

Oldřich Sládek

K tomu druhou poznámku – po 11.září byla jako jedno z bezpečnostních opatření stanoveno, že letiště musí být zásobováno nezávisle dvěma trasami. Tenkrát se mi podařilo s kolegy prosadit obnovu tratě z Hostivic do Středokluk jako záložní trasu pro zásobování JET A-1 a taky se díky tomu hojně využíval Semmering při dodávkách paliva z Ingolstadtu. Při všech přestavbách a dostavbách tratí na letiště se s touto funkcí naštěstí počítá i nadále. Hlídáme to aktivně při všech stavebních sešlostech tak, aby to ale neohrozilo potřeby osobní dopravy.

Franta

Oldrichu nezlobte mistni trolly 😆😆😆😆

F.P.

Martin

Vlecku z te trati udelala az vystavba letiste… drive to byla normalni trat s osobni dopravou…

František

I s nákladní. Přes Rudnou do Prahy. A k tomu spojka do Hostivice.

mgr.pavel

U nás se zadávají studie, v zahraničí se staví.

A proto nemáme nádraží v Brně, vlak či metro v Ruzyni, pražský okruh, VRT, D35, metro D,..

(jako chápu, že studie musí být, ale kolik těchto projektů ustrnulo v nekonečném zadávání nových a nových studií? Po desítky let?)

Jen tak

V zanranici si tou fazi studii taky prosli… to , co ted stavi, bylo ve fazii studii pred dvaceti lety.

Vít Jůza

V Brně nádraží ještě je, vlak v Ruzyni také je.

Jiří Dembovský

Koleje v Ruzyni je, končí na betonárce u přistávací dráhy. Původně asi pokračovala přímo do Hostivice, jelikož je tam odbočka přímo k letišti a končí kousek u 3 ránveje.

Frantisek

Kolej od stanice Středokluky pokračovala původně přímo do stanice Hostivice-Litovice, s odbočkou do stanice Hostivice. Jelikož překážela drahám nového letiště, byla odkloněna bohužel nikoli pod jeho odbavovací halou (ostatně, co by tam dělaly náklady, jakkoli osobním vlakům to spojení zejména od Prahy stále chybí), nýbrž okolo ze západní strany.

IGCT

studie=děngy 🙂 O moc víc bych za tím nehledal 🙂

petr.r

otázka zní, musí tam být první trať z prahy? ještě jsem neslyšel nářky, že pražáci se tam nemůžou dostat, většinou jsou to ti co prahou musí projet na to letiště a ten nápad bych zdokonalil, nejdříve stavět od kladna a potom se rozhodnout, jestli to napojit na trať z ruzině nebo jinde.

Zapa

Ještě by to šlo otočit od Kladna třeba na Podlešín, že? Vy jste koukám odborník úplně na vše. 🤔 Mimochodem brzy, 👅, nazývat se , Ruzyně.

petr.r

Létáte letadlem a vybíráte si letiště podle čeho?

Franta

Podle zpusobu dopravy na letiste tedy na 100% ne. Podle cile me cesty, casove polohy a ceny letenky….dopravu na/z letiste opravdu az nakonec. Zavidim Vam, ze muzete vybirat jinak.

Jaroslav

Petře.r, běžte být hloupý na nějaký jiný web, prosím. Fakt. Už!

petr.r

máte něco k článku? Jaroslave. Napište, jak byste si to vy představoval nebo vy nemůžete míti svůj názor?

Joska

Petr.r, nejste nááhodou z Chuchle? Tam je taky takový Vašek Vyskoč, exot, který se montuje do všeho, počínaje houbami a státní správou konče.

Jaroslav

K článku mám asi toliko, že Praha má 1 294 513 obyvatel, ‎Kladno ‎68 804 – tzn. 20x méně. Takže vaše otázka (a vlastně i drtivá většina vašich rádoby chytrých komentářů, otázek a sdělení) „otázka zní, musí tam být první trať z prahy?“ je opravdu velmi hloupá. Odpověď je definitně ANO. Trať na mezinárodní letiště v Praze musí první vést z Prahy a ne z Kladna. Jsem velký liberál, cizí názory beru a akceptuji, ale vaše potřeba se ke všemu vyjadřovat ať o tom víte „nula-nula-nic“, je do nebe volající – to nejsou ani tak názory, jako spíše snaha o… Číst vice »

petr.r

a ještě napište že studénka má 9 691 a já jsem si dovolil jet vlakem od přerova na mezinárodní letiště mošnov, že podle Vás jsem měl jet přes lidnatější ostravu, tak jste chtěl formulovat svou diskuzi. Chlape, proč všichni musejí projíždět prahou, nejste to ten co nakreslil všechny cesty na nuselský most? Proč nemůže být trat od x do y s odbočkou do prahy?

Honza

Pokud to Y leží mezi X a Prahou, tak těžko …

ApolloXI.

Odborný web? Vtip roku 😀

týpek

Petře nejmenuješ se náhodou na vagonvebu pechar (ten mimo jiné navrhuje jet s bobinou do Drážďan nebo zakázat ve vlaku kola a rezervaci

Cargo

Určitě tam musí být první trať z Prahy, protože trať z Prahy má velký potenciál pro další rozvoj letiště. Teď trochu fantazie, dejme tomu, když se postaví VRT z Německa do Prahy a protáhnou se spoje na letiště, tak přibudou další potenciální cestující z oblasti Drážďan, jízdní doba 1 hodina. To už jel lepší než se trmácet na letiště do Halle, kde těch spojů moc nelítá a nenabízí se tolik destinací. To samé VRT trať z Wroclavi by přilákala na pražské letiště další nové cestující, při cestovní době 1 h 20 minut. Zase Wroclaw nemá tak bohatou nabídku odletů a… Číst vice »

petr.r

protiřečíte si, já jsem napsal musí být první trať z prahy? a vy jste naspal určitě musí a potom Dráždany, tak ať postaví trať od dráždan přes letiště a potom na prahu.

T.H.

„VRT trať z Wroclavi by přilákala na pražské letiště další nové cestující“
Sancta simplicitas.

Gwann

Jak si představujete napojení Kladna na cokoliv normálního, abyste se do toho Kladna dostal? Myšleno jiný vlak, dálkové busy atp.
Nehulte to, ty výsledky začínají být vážné.

petr.r

když je článek na spojení kladna, tak nebudu psát třeba o brnu.

Honza

Možná by bylo pro vás lepší postavit nové letiště na Kladně.

Alibaba

Nemusí, máte pravdu v tom, že při složitosti projednávání (a pruzení Prahy 6 a 7) stavby v Praze bude stavba od Kladna připravena a projednána dříve, čím se může i dříve stavět.

Petr

„SŽDC už zadala ke zpracování studii.“ Z téhle věty už mě bodá u srdce

VRT

Je málo studií!

Alibaba

A myslíte si, že si SŽDC může postavit něco jen tak, že si to vycucá z prstu?
Proč mu teda politici (vláda, MD, sněmovna) rovnou nedají přímé zadání, aby se nemusely dělat žádné studie?