SŽDC opravuje rozbitou trať podél Berounky, z koridoru zmizí na týden jedna kolej
CityElefant na osobním vlaku Praha - Beroun v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra
Cestující na jedné z nejfrekventovanějších tratí z Prahy musí od dnešního dne počítat s velkým omezením na trase podél Berounky.
Zrovna jedu konstantně cca 40 kou z Prahy na Lysou nad Labem. Taky k nezaplacení. Jak na Ukrajině. Za slušného drncání a naklápění elephantu.
Nechápem Ministerstvo dopravy.Na tak preťaženú a rozbitú trať 171 si ešte objedná Západní expresy a tak ráno z Prahy hl.nádr. odchádzajú vlaky kategórie R a Ex 5:33,6:03,6:33,7:03,7:33…
No keď sa objaví takáto výluka,tak rychlíky sa musia v úseku Praha-Beroun nahradiť busmi
15.8.bola slávnostne odštartovaná modernizácia trate 221 Vršovice-Hostivař,ale modernizovať sa mala už dávnejšie trať 171 aby sa dobudoval celý III.koridor SŽDC.
Nj, v ČR jezdí obecně mnohem více spojů než na Slovensku. Na Slovensku je prakticky dvouhodinový takt i na páteřní trati Bratislava – Košice. Pravda je, že nahrazovat rychlíky BUSem je už zhovadilost. Možná kdyby SŽDC už dávno vybudovala spojku v Černošicích, bylo by to lepší, ale proč by to dělala, že…
Úplně to stejné jako na 231. Rychlíky odřeknuty / odkloněny, osobní vlaky se zpožděním až 20 minut, dva úseky jednokolejné kvůli nezbytné údržbě. Na jednokolejnost Kostomlaty – Lysá už je člověk zvyklý, ale Počernice – Vysočany, to je trochu jiné kafe.
Alespoň, že Čelákovice už jsou hotové. Teď hurá na most přes Labe (příští rok).
Pomalu s tím optimismem!
Na trati 171 byly výluky už v červenci, platil též výlukový JŘ, avšak většina spojů měla zpoždění min 10-15 min. Aby ne, když osobní vlaky mají v Berouně a Praze na obrat ani ne 10 min… ano, v Berouně je nádraží v rekonstrukci, ale tato situace už platí roky. Jinak řečeno – ráno se souprava zpozdí a pak už se to vleče celý den. Kdy byla poslední výluka v úseku Radotín – Dobřichovice? Předloni, loni? Je to pořád dokola, každý rok ty stejný úseky – jednou se opravuje tenhle mostek, za rok jiný. Je to jak u blbých na dvorečku…… Číst vice »
Nj, udělat výluku co nejlépe, to je jiná liga, nežli okecat zrušení nějaké regionálky.
Já teda nějak nechápu co SŽDC brání to jednoduše opravit. Nové kolejnice už ukázali, že osadit umí (a překvapivě se pak nelámou), nové patky TV máte vybetonované za pár nocí, sloupy taktéž… čistička štěrkového lože taky existuje a osadit čtyři výhybky do výhybny Mokropsy snad není takový kumšt, aby se o tom 20 let žvanilo…
Prostě je třeba si přiznat, na co mentálně máme a nemáme a podle toho si stanovovat ambice.
Ano, SŽDC je banda mo-mentálně zaostalých jedinců. Obdobně ŘSD v čele s panem Rýdlem – ten umí skvělě okecat i neomluvitelné chyby ŘSD
Spojka v Mokropsech byla údajně uvažována již za Hitlera. Nicméně tenkrát se to nestihlo a potom to nebylo potřeba. V dnešní době by jí rozhodně bylo třeba a proslýchá se, že spojka se před pár lety dokonce i začala připravovat – uvažovalo se o tom, že by se po její realizaci v Mokropsech otáčely ešusy. Nezrealizovalo se to prý proto, že se mokropesští proti tomuto záměru vzbouřili, neboť se báli hučení klimatizací a vůbec hluku způsobeném tímto provozem. Tím pádem spojka nedostala stavební povolení…
Tak tedy i mokropesským nezbejvá, než jezdit autobusy.
No páteřní příměstká 323 Ostrava Frýdek Frenštát je na tom podobně. S tím. že je jednokolejná. Cca12 km úsek 2 měsíce výluka na lepení. Nikoliv řešení najednou modernizací. Autobusy. A že jaksi zapomněli, že souběžně opravují v celém úseku silnici, po které chtějí s busy jezdit. A po 56tce jezdit nechcou. Z 2 měsíce a lepí jen nějaké dílčí věci, protože trať se nejspíše po 50 letech rozpadá. A modernizace není připravena. Přestože měla být do Frýdku hotová 2012. A nic. Podle mě ani projekt, natož územní, EIA nic nebylo připraveno 2016. Opravují 2 nějaké mosty prý. A ve Frýdku… Číst vice »
O opravě této trati se mluví asi 15 let, tak nevím, co tam ogaři děláte… Pořád to tam vypadá jako v roce 1970…
Tak ono to na většině sítě vypadá jako v 1970..
Ale o většině sítě se nemluví o zdvojkolejnění a špagátě. 🙂
Typická „okurková sezóna“: Sůrovi došla bulvární témata, tak se přiživil aspoň na tom, co sice není ani zdaleka „v organizaci nové“, ale jen se průběžně mírně mění podle aktuální situace a potřeb – kdy jindy dělat takovou „kladivovou“ výluku ve velmi frekventovaném úseku, než o prázdninách, kdy nejezdí školáci a studenti a mnoho lidí má nějaké „pracovní volno“?
Kdyby tu opravu neudělali teď a po nějaké další průtrži mračen by se na trať zase splavil svah, to by zase bylo i na serveru „Zdopravy.cz“ chytráků v pozici „generálů po bitvě“ …
Trať 171: výkladní skříň české železnice. Máme být na co pyšní.
SŽDC si tento skanzen umí hýčkat. Na 171 si trénuje, jak zavádět NAD na dvoukolejné trati a buzerovat co nejvíc lidí!
Chybí odvaha, pouze se lepí největší průšvihy, tratě se opravují ve stávající stopě a zazdí se tak jejich další rozvoj. Je načase oprášit projekt tunelu Praha-Beroun, samozřejmě v ekonomičtější variantě. Podle mapy by stačil něco přes 5 km dlouhý tunel mezi branickým železničním mostem a stanici Řeporyje (samozřejmě v předpolí mostu napojení na 171), z Řeporyj využití 173 (+elektrifikace a přidání druhé koleje ), ze Zbuzan do Nučic vybudovat železniční spojku a pak „jen“ vyrovnávat terénní nerovnosti 173 (most v Loděnici přes Kačák a zářez trati na Vráži) Tato nová trať by pak pobrala rychlíky a nákladní dopravu a 171… Číst vice »
Obávám se, že jste zapomněl, že celá ta oblast kolem Rudné má cca 350 m.n.m, zatímco u řeky je to cca 220.
Což se nákladní dopravě příliš nelíbí.
No spíš by neměli být pyšní ti lidi ze SŽDC, kteří pustili ideu tunelu na Beroun, aniž by našli jiné řešení…
A je paradox, že do nikam (=na Budějovice) je velmi luxusní trať a mnohem významnější směry (Plzeň, Bavorsko) mají rozpadlou 171 a nevalnou optimalizaci na 170…
Tunel Praha – Beroun nechtějí zejména dopravci. Problém je, že jakmile tunel má více než 5 kilometrů, tak tam by v současné podobě vozových parků mohli pouze Pendolina a Railjety. Z nákladních vlaků by tam naši dopravci těžko něco dostali, protože stav jejich vozidlového parku taktéž nesplňuje bezpečnostní předpisy Za mne by bylo lepší vytvořit novou trať z Prahy do Hořovic, kde se napojí na trať do Plzně. Trať by vedla skrz Brdy. V Praze by se mohla odpojit někde za Smíchovem. Byla by to jistě levnější a ekonomičtější varianta na provoz než megalomanský stavba typu tunel Praha – Beroun.… Číst vice »
Obejití Berouna by podle mě byla chyba.
Nebyla. Z Berouna jezdí většina obyvatel do Prahy a nikoliv do Plzně. Nehledě na fakt, že nějaký REX by mohl jezdit ( Praha – Beroun – Hořovice – Rokycany – Plzeň.)
Beroun je největší město mezi Prahou a Plzní, navíc se zde s tratí 171 potkávají ještě 173 a 174.
Beroun má pouze cca 19 tisíc obyvatel a ty dvě tratě co tam píšete jsou zcela marginálního významu a počet cestujících nepokryje náklady na výstavbu tunelu.
Oficiálně, neoficiálně se uvádí až dalších 5000 lidí, kteří ve městě bydlí, ale trvalý pobyt mají nadále v Praze, do toho Beroun tvoří fakticky souměstí s Královým Dvorem, který má téměř 10 000 obyvatel. Souhlasím, že 25 km dlouhý tunel Barrandov je ekonomicky neobhajitelná stavba, existuje několik jiných alternativ trasování, nicméně vynechání Berouna nedává smysl.
Pokud vyústíte trať až v Hořovicích, zůstane Vám většina vlaků na stávající trati podél Berounky, protože vazby na Rakovník a Písek. Tuto „rychlou“ trať by tak využily pouze expresy a některé nákladní vlaky. Projíždět Beroun rychlíky také lze, ale pak bude dojížďka odtud do Prahy trvale výhradně po silnici…
Z té rychlé tratě by klidně mohla být spojka do Příbrami u Libochovic. A ty vazby na Rakovník a Písek nejsou zas tak velké. Na trať podél Berounky patří S-ka a třeba jeden rychlík za dvě hodiny, zbytek má jít mimo. A pokud tady by byl zájem o rychlejší spojení Berouna a Prahy, tak lze zavést REX.
Než by se ten tunel postavil, tak už by byla vozidla stejně nová.
Ovšem, kde na to dopravci vezmou? Na ty vozidla prostě nemají peníze. Tunel není vůbec ekonomický a je to pouze plýtváním prostředky.
Matej
Tunel je obhajitelný.
Až budete mít hotovou trať do Bavor, tak se z toho nákladu v noci v Černošicích podělaj.
Do toho rychlíky,ex a přidají se i soukromníci v osobce.
Ad. Lokomotivy
Do roku 2030, se má stejně přepnout celá republika na 25Kv střídavé. Do té doby budou ze současných starších lokomotiv šroty. Soukromníci počítají, že budou muset do 2030 mašinky vyměnit. Někteří už začaly.
Místo tunela navrhuji novou trať z Prahy do Hořovic mimo Beroun.
Re . Matěj
Jestli to dokážete bez tunelu a sklonem do 13-ti promile, tak klobouk dolů.
Dle mého názoru jedině ve vyschlém korytě Berounky.
Proč se aspoň pro některé rychlíky nevyužije trať 173 přes Rudnou, jako jindy při výlukách?
Protože i na ní je výluka.
Byla, už skončila;)
To sice skončila, ale vzhledem k tomu, že je na půlce trati teď zavedená pomalá „konsolidační“ jízda, tak je prakticky nepoužitelná.
skončila konsolidační čtyřicítkou… 🙂
A jak dlouho bude pomalá jízda platit? Vždyť je trať revitalizovaná…
Trať je revitalizovaná, ale je v řádné péči hospodáře sždc. A řádná údržba se musí někde projevit. 🙂
Vždyť trať 171 je více méně v každodenních výlukách a je podle mě spíše více dní v roce ve výluce, než mimo výluku. A to není jen otázkou tohoto roku, ale minimálně předchozích dvou. Výluky se stále opakují a dokonce i ve stejných úsecích (rozsahy v řádu od několika dní do několika týdnů nepřetržitě), ale na trati to vůbec není vidět. Má to vliv na regionální dopravu, dálkovou dopravu a více méně na celý život kolem této tratě.
Auta stojí, vlaky taky
viz můj komentář výše… jsem rád, že někteří to vidí obdobně. To máte jako trať do Jeseníku, tu SŽDC modernizuje už asi 4 roky a stále není hotovo a výluka pořád ve stejných úsecích – jednou se dělají mosty, podruhé stanice, potřetí se sanují skály atd. atd. … SŽDC = banda kr…
Pozor, tam je dost na vině i zhotovitel…