SŽDC opět zavírá hlavní trať u Karlových Varů kvůli sesuvu

Sesuv tratě 140 u Dalovic. Autor: SŽDCSesuv tratě 140 u Dalovic. Autor: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty musí opět uzavřít provoz na železniční trati z Chomutova do Chebu v úseku mezi Dalovicemi a

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Otmar

Tipuji že problém je příroda. Neporučíme větru dešti. Vzpomeňme na tunel Blanka. Několik sesuvů a to přes důkladný geologický průzkum.

XxX

😀 😀 😀 😀 😀

K.S.

A nebylo by lepší už tu trať postavit celou znova, třeba i na vyšší rychlost?

pink

Dle interaktivní mapy SŽDC se jedná o úsek K-08, který má být údajně rekonstruován v letech 2026 až 2027. 🙂

Mašinka

Jen netuším,proč do toho vypichujete ČD, když to není jeho majetek ani akce?

Anonym ze severu

Tento web není jenom pro šotouše a lidi pracující na dráze. Že autor zmínil změnu osobní dopravy v daném místě (zavedení NAD) je v pořádku. Nebo od čeho jsou jinak noviny?

Josef Trögl

Já třeba pojedu ve středu z ÚL do Františkových lázní. Fakt, že bude NAD a pravděpodobně zpoždění je dost cenná informace.

hedonism.bot

Mě to pořád vrtá hlavou… přes sto let to vydrželo, zvládalo to všechny ty těžké štokry, sergeje i čtyřspřeží bardotek s hromadami uhláků, teď „pár“ let po rekonstrukci, elektrizaci a zvýšení rychlosti se to sype. To je opravdu dynamické zatížení esa při 80kmh o tolik vyšší oproti sergejům nebo štokrům při 40-60kmh? Nebo jen se nezvládlo odvodnění při rekonstrukci?

Jaroslav Tyle

Tipnul bych si, že vlivem dlouhotrvajícího sucha v posledních letech vysychají jíly, které se pak smršťují.

Karel

Konečně se podaří to odvodnit a zase je to špatně.

lokodepo

Sucho může být prvotní příčinou sesuvu, např. tím, že se jílovité zeminy smrští natolik, že vznikne nějaká smyková plocha či diskontinuita. Na druhou stranu seschlý jíl je nesmírně pevný a neplasitcký. Příčinu bych viděl spíše v nekvalitně provedené rekonstrukci tratě spojenou s její elektrizací před cca patnácti lety. Podivné spíše je, jak se sesuvy svahů na síti DSŽ v poslední době vyloženě přemnožily. Člověk nabývá dojmu, že v některých případech je to snad i záměrně, aby bylo kam sypat peníze. Tuto hypotézu podporuje i v článku zmíněný dodatek k nedávné sanaci nedalekého úseku, kdy se zas přisypaly peníze zhotovitelské firmě,… Číst vice »

Otto

A co tak pár injektáží a zpevnit podloží ?!…

Michal

Problém je v tom, že původní těleso je dělané z jílů, které vytěžili z blízkého zářezu (dříve se vše dělalo ručně a využívaly se v max. možné míře místní materiály). Bylo dělané na dřevěných bárkách a poměrně dobře odvodněno příčnými žebry vedoucími skrz násep. Bohužel,když se rozšířilo těleso přísypem pro druhou kolej (někdy po roce 1920),tak se použil nevhodný materiál , nenavázalo se na původní těleso zazubením a vznikla tam smyková plocha po tom původním tělese. Přidejte odpad z čističek štěrkového lože, který se sypal na boky a uzavíral vlhkost se srážek v tělese. Také se těmi přísypy postupně zanesla… Číst vice »

Jan1203

Nemůže být část sesuvů také na vrub intenzivních srážek? Měl jsem zato, že po dlouhodobějších intenzivnějších srážkách mají právě jíly tendenci k sesuvům. V Beskydech v roce 1997 si pamatuji na mnoho km viditelný sesuv v masivu hor, také na traťovém úseku u Paskova byl problém v 2010 po povodních a také letos po květnových srážkách…

Michal

Ano, ale problém by se objevil tak jako tak. Smyková plocha byla po tom původním tělese, na které se přisypal všemožný materiál bez toho zazubení. Také se zdá, že se na tom původním tělese udělala prohlubenina (vana) vlivem zatížení toho přísypu. Ta vana byla na jílech (ze kterých bylo provedeno to původní těleso) a zadržovala vodu, která ale mohla zatím volně migrovat na svah. Když se ale časem postupně sypal na boky tělesa výzisk z čištění (uhelný mour + podsítný výzisk že štěrkového lože+ zemina, pusťte si na YouTube čističku štěrkového lože a uvidíte, jaký je to humus), tak se… Číst vice »

Jiří Kocurek

Když jsem byl malý kluk, tak u nás injektovali podjezd. No asi někdo záměrně snížil nosnost kamenného zdiva, aby se mohly lít peníze státním firmám. Tehdy totiž soukromé firmy neexistovaly. Anebo se o tom nesmělo psát, že se někde něco pokazilo a muselo se to opravit a tudíž si lidi myslí, že se nic nedělo, když se o tom nepsalo.

Arnošt

Je vidět v jak špičkovém stavu má „Dobrá správa“ tratě.

Alex

SŽDC může za sucho, které má na sesuvu dost značný podíl. No já vám snad zatleskam.

Anonym ze severu

A kdo na suchu nemá podíl? Všichni z nás na tom máme podíl – někdo větší a někdo menší. A SŽDC není výjimka

Ondra

Problémové místo je 1,5 km výše s opracovaným úsekem to souviset nebude

Honza P.

Jste si tím jistý? Ona jsou dvě ta problémová místa.

Ondra

A které je to druhé ? Já vím jen o jednom a to tam pravidelně jezdím 🙂

Honza P.

V tom minulém článku to bylo popsané. Jedno navazuje na ten sanovaný úsek u vjezdu do Dalovic a zahrnuje i most přes cestu do té třídírny v Sadově (možná Otovicích, nejsem si jistý kam to patří). Druhé místo je u vjezdu na Hájek, to zahrnuje tři propustky, které jsou také předmětem měření pohybu GPK.