SŽDC loni výrazně více investovala, do tratí dala 19 miliard korun
Stavba přesmyku domažlické trati, Plzeň. Autor: Swietelsky Rail/SŽDC
Správa železniční dopravní cesty si ve výroční tiskové zprávě pochvaluje své loňské působení. Na rekonstrukce a modernizace tratí (spolu s
SŽDC v Bohumíně dočasně 👍za částečnou opravu cedníku.Ještě za deště provést kontrolu pozink. plechových žlabů a následnou jejich výměnu.Pak nezbyde než poděkovat za standardní běžnou údržbu.
Mě se líbí, jak u nás je sklon s megalomanismu a počátečních miliardách, ale slovo údržba a udržitelnost. Nádraží Svinov stálo tuším cca miliardu. Celkem fajn. Ale po cca roce a půl vypli topení v prosklené vstupní hale. Od té doby evidentně naprojektovaná vdzuchotechnika konstantně vypnutá. Pak po cca 4 letech přestali opravovat posouvací automatické prosklené dveře směrem na perony dělající závětří. Asi moc luxus. Ok. Pak ovšem přestali opravovat klasické dřevěné elektrizované dveře do historičtější části. A tím teplo začalo zdrhat do nevytopen prosklené části. Přitom v komerční sféře tento typ dveří normálně funguje. Ok. A nyní to převzala… Číst vice »
A kdy se konečně už odstraní nesjízdné úseky? Kácov, Dobkovičky, Polná, Horní Slavkov, Mladotice?
Už aby ty dotace skončily! Začalo by se konečně přemýšlet nad tím, kam ty peníze vrazit a co za ty peníze získat. Utratila se ohromná spousta peněz, ale jaký je výsledek? Žádná velká ucelená stavba, vše se rozfrofrovalo do spousty drobných staveb s hromadou modrého zábradlí, podchodů na regionálkách. Utratit peníze umí každý trouba, ale účelně vynaložit peníze je kumšt. A to se panu Svobodovi rozhodně nedaří.
Kolik bylo postaveno podchodů na regionálkách?
Na trati 323 dost. Frýdek, Frýdlant, Kunčice. Ostatní stanice zatím nebyly většinou rekonstruovány. Ale uznávám, že to na jiných místech sždc dělá například centralizovaným místem přecházení. Což je super. Jako tuším Šumperk.
Přidávám něco z dokumentace některých nových staveb výše zmíněných:
Průjezd rekonstruovaným úsekem Ostrov – Žďár n. S., kde se povedlo docela dost zvýšit rychlost:
https://youtu.be/WSXJpC0fF2o
ŽST Kuřim (přestavba) – zvýšení rychlosti na 120 Km/h (ale jen přes stanici, z obou stran 100 km/h)
https://youtu.be/ZaWFwQR6HdY
Průjezd Ejpovickým tunelem:
https://youtu.be/UwNYjh3EUNA
Průjezd od Ejpovického tunelu přes žst Ejpovice směr Rokycany
https://youtu.be/NAM8EfT0SWA
Průjezd TÚ Rokycany – Ejpovice:
https://youtu.be/pDoOJvyLaU8
Průjezd stanicí Ejpovice směr Rokycany:
https://youtu.be/aFZmZIX2cHg
Investice ok,ale pokulhává běžná údržba.Konkrétně okapové svody na nástupištích jako cedníky v Bohumíně 2x 1.nástupiště.1x 2.nástupiště.Ve Svinově taky teče za krk při nástupu a výstupu z do vlaku.Prostě chce to kontrolovat taky za deště nebo tajicího sněhu.
Jo přesně, z toho Bohumína jsem byl taky v šoku. Taková běžná letní intenzivní bouřka a na I. nástupišti byla rázem potopa, jako by tam střecha nebyla. Zaměstnanci ČD (posunovači, průvodčí v přestávce mezi vlaky, kteří tam mají útulny) jakoby nic vytáhli košťata a vodu se jali vymetat… Prý již zcela běžná situace, mnohokrát urgovaná a bez jakékoliv nápravy… Viz pár fotek z onoho deště v Bohumíně… https://seta00121.rajce.idnes.cz/Tragicky_stav_zastreseni_I._nastupiste_v_Bohumine/ Ano, to je na první pohled tristní stav na SŽDC – sice se zainvestuje, ale už se neudržuje… Velice rychle se to pak vrátí do toho původního neutěšenného stavu před rekonstrukcí. Takže… Číst vice »
Ješte jednou odkaz na fotky deště v Bohumíně:
https://seta00121.rajce.idnes.cz/Tragicky_stav_zastreseni_I._nastupiste_v_Bohumine/
To jsou špatné pozůstatky správy budov Českými Dráhami 🙂
Která přešla k SŽDC převážně i s personálem, ne?
Perfektní by byl přehled, které tratě, stanice v ČR byly již nějakým způsobem opraveny – tzn. koleje, nástupiště, budovy atd. Člověk když projde republiku, tak si stavby tak nějak vybavuje, ale poté např. zjistí, že objevil komplet rekonstruovanou lokálku, jejíž opravu ani neregistroval.
Koukám na ten úsek Kuřim-Tišnov…. Dotklo se zvýšení traťové rychlosti i reálné doby jízdy, nebo se jedná o zvýšení „do budoucna“?
A kolik se tam vůbec dá uspořit – 40 sekund?
Nj, ale pokud budeme takto uvažovat, nemá prakticky smysl zvyšovat rychlost např. z 80 na 100 … ono kdyby se zvedla rychlost o 20 km/h v celém úseku Kolín – Brno, tak by to už znát samozřejmě bylo. Problém je, že tempem, jakým se opravuje trať přes HB (a nejen ta), tak bude celá trať opravena možná za 30 – 40 let… a to bude rychlost 100 km/h (s lokálními omezeními) úplný výsměch. Jenže kde vzít stovky mld. na rekonstrukci celé sítě a další stovky mld. na VRT…
Přesně tak…smysl má zrychlení celé trasy Brno-HB-Kolín. Každý kousek je dobrý, ale dokud nebude celek, přínos jednotlivých kousků bude malý.
Kdy jste jel v tom úseku naposled? Asi dosti dávno, protože v posledních cca třech letech se postupně zrekonstruoval prakticky celý úsek od Čáslavi až po Tišnov, vč. kompletní výměny trakčního vedení.
Tak to jste možná po cestě občas zklimbnul, protože rekonstruovaných je do dneška pouze několik úseků, kde se ovšem podařilo tu rychlost opravdu zvednout. Bohužel podstatná část trasy je stále v původním, dost neutěšeném stavu. To bude při našem hlemýždím tempu rekonstrukcí ještě na hóoodně dlouho…..
čistě teoreticky, mezi Kuřimí a Čebínem by mohl být tunel který by propojil dva vcelku rovné úseky a zkrátil by trať o cca 0.7 km
víc takových menších „narovnání“ + použití NS a trať by začala konkurovat té na Třebovou
Obdobných několik relativně krátkých tunelů by se dalo udělat také na trati ČT – Brno… SŽDC to bohužel nevidí, protože se asi není schopna podívat do obyčejné turistické mapy. ČT -Skalice nemá tak špatné parametry, myslím, že 130 – 160 by zde mohla být prakticky všude.
Při vší úctě: víte, co znamená „myslet“?
Ono „prstem po mapě“ vypadá leccos úplně jednoduché, ale ve skutečnosti to pak bývá často úplně jinak – a hlavně to „v reálu“ bývá hodně drahé.
no zrovna úsek Skalice(od tunelu)-Č. Třebová doslova bije do očí, oblouky u Hradce nad Svitavou, jižní zahlaví žst Svitavy, Opatov… nebýt těchto propadů mohla by tam být snad i 160ka s parametry 200ky
Neutěšený stav by byly rychlosti 30 – 50 km/h jako u severních sousedů 🙂
Zlatý voči. Je jen pár úseků.
To s přimhouřením očí platí o ZR – Brno. Krom toho zatím jen Vlkaneč (mimo) – Čáslav (mimo, nepletu-li se tak i mimo žst. GJ), a nově HB – Okrouhlice.
Oči se musí mhouřit hodně, protože Sklené – Vlkov a chybějící traťové úseky Tišnov – Brno tvoří víc jak třetinu. Naštěstí se postupně ke stavbám přistupuje o něco velkoryseji a z Vlkova do Křižanova dojde i úpravě směrového vedení tak, že rychlostní profil v150 bude nejméně 130 km/h, 4,5 km před Křižanovem 160 km/h a v oblouku do stanice 120 km/h. Bimbadla pak v tomto oblouku 140 km/h a do Vlkova 10kilometrový úsek 160 km/h.
Bohužel tahle stavba bude odsunuta kvůli opravám koridorů až za rok 2023, naopak Křižanov – Sklené se má stihnout dokončit do roku 2021.
Ano, uvedené stanice jsou též mimo reko.
Zrovna úsek ZR-Brno se v posledních letech rekonstruoval mnohokrát v mnoha částech. Bohužel, jediný výsledek v jízdním řádu je o minutu delší jízdní doba rychlíku na trase Brno – Ždár. V podstatě je jízdní doba totožná s tou, jaká byla v roce 1998, což v poměru s mírou výluky docela smutné.
A není to třeba i tím, že se tam nechává v jízdních dobách „vata“, protože se tam pořád ještě vždy s (postupnými) výlukami v nějakém z úseků počítá?
Naposledy jsem jel na podzim – pochybuji, že od té doby se něco zásadně změnilo. A no, pár úseků je, ale buď je rekonstruovaná stanice nebo mezistaniční úsek. Např. není rekonstruovaná stanice Čáslav, Golčův Jeníkov, Od Vlkanče to Tišnova prošel modernizací možná úsek u HB, ze Žďáru na jih a u Kuřimi. Vše ostatní při starém. Loni se něco dělalo mezi KH a Čáslaví – nové koleje se však nepoložily. Řekl bych, že z celé trati je nových možná tak 15%
Jelikož úsek Kuřim-Tíšnov=žst Kuřim a nic jiného, může to dělat leda pár sekund u rychlíků.