SŽDC začne na jaře s velkou opravou Smíchovského nádraží, dnešní hospoda zmizí

Nádraží Praha-Smíchov. Pramen: FB SŽDCNádraží Praha-Smíchov. Pramen: FB SŽDC

Správa železniční dopravní cesty se letos v dubnu pustí do velké opravy budovy Smíchovského nádraží. Rekonstrukce v odhadované hodnotě 400

73 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
liberal shark

No konečně ! Snad časem přijde na řadu i Praha – Holešovice. Tam aby si člověk pokaždé navlékl Tyvec a plastové návleky na boty :-(.

soukromník

Nádražka v Horní Lidči.Tj. zatím paráda.

Michal

Mně trochu překvapuje (a to i v titulku) že nejzásadnější kritérium rekonstrukce je jestli tam bude nebo nebude nádražka, kde si odvážnější jedinci můžou dát dvě na cestu, když už došlo ke zrušení stánku na nástupišti… Jelikož nádraží není v polích, tak se do sta metrů od budovy nachází mj. pizzové okénko, hotdogárna, 2 stánky pekařství, pizzerie, 3 hospody, řeznictví s klasickou masnou jídelnou, policejní kantýna, ba i bordel – dle chuti každého soudruha… Přijde mi možná zásadnější řešit, jestli se to nádraží po rekonstrukci prosvětlí, skončí ta olezlá a ochcaná zákoutí, fakt budou normální záchody, konečně se vyřeší bezbariérovost,… Číst vice »

VRT

Zaplivaná nádražka s nejlevnějším pivem široko daleko, to je zásadní šotokritérium pro nádraží. Nic z výše uvedeného není pro šotouše důležité.

čecháček

Tak tak. Druhý podobně důležitý kritérium je, jestli tam bude kam přistavovat motorrráček. Ideálně k nějakýmu sypanýmu nástupišti, 550 mm je přece fuj. A hlavně tam nesmí bejt zábradlí! 😀

Jakub

Jste to trefil.

liberal shark

O peníze (z nájmu) jde až v první řadě. Pománá to financovat provoz a údržbu nádraží.

Viťa

A zůstane ten jižní podchod? V některých vizualizacích byl zrušený, což by pro mě byl velký průšvih, už teď mívám přestupní časy bus – vlak a zpět cca 3-4 minuty, běhat přes nádražní budovu bych nestíhal a dojíždění by se mi denně prodloužilo o hodinu 🙁

železničář v důchodu

Zkuste hledat chyby také (a pokud možno především) u sebe – ono velmi často ty vaše samochlubné nebo jinak úchylné výlevy nelze číst bez silných projevů nevole, ani když samy žádné vulgarismy neobsahují – takže když je někdo včas smaže, chrání tím vlastně zdraví ostatních čtenářů lépe, než když maže příspěvky třeba „Chachara Budvara“.

železničář v důchodu

To ovšem patřilo ke komentáři autora „JOHNNY GOMMEZ“, který mezitím někam zmizel.

Anonym

Ať jdou s food courtem do xxx. Nechápu, proč chtějí vše měnit. Ať udělají food court na hlaváku, kde jsou normální hospody předražený.

železničář v důchodu

Klídek – on by na hlavním nádraží ten „food court“ byl samozřejmě předražený také (a možná ještě víc, než bude ten smíchovský): stačí se podívat na to, co tam existuje už teď!

Anjel

Na Smíchovskom nádraží som začal svoju kariéru u Českých dráh.Spomínam si na priame rýchliky do Trutnova,Jeseníku alebo Bratislavy.Obchod PONT bol super,aj tam pracovali 2 Slovenky,obchod mal otvorené až do cca 22 hod,čo bolo výhodou.V súčasnosti WC pre verejnosť-zápach,pri pošte sa zhlukujú alkoholici,bezdomovci,takže podobne ako Holešovice a park pred hl.nádražím ….

Rekonštrukciu už mala SŽDC realizovať oveľa skor,no prednosť dostali stanice Braník,Břeclav alebo Hradec Králové hl.n.

Michal

SŽDC tu budovu vlastni 2,5 roku. 🙂

liberal shark

Přesně tak. Toho lumpa, který ponechal velká nádraží v majetku ČD, bych nechal zastřelit. Nejen že jsou všechna zanedbaná, ale jejich prodej do majektu SŽDC není ničím jiným, než nedovolenou veřejnou podporou a poškozováním konkurenčního prostředí.

Matěj

Těm, co kritizují změnu „restaurace“ na food court: Osobně tuto změnu chválím. Dosavadní restaurace nemá v centru Prahy co dělat. Food court bude pro mnoho dojíždějících mnohem praktičtější a odláká z nádraží ty existence, které zákazník potkávat nechce. To je realita.

železničář v důchodu

Nesmysl: ty nechtěné „existence“ tam neudržuje ta restaurace, protože personál tam dává na současnou dobu až mimořádně velký pozor na to, koho obslouží a koho by rovnou vyrazil, takže ty „existence“ se do restaurace ani neodváží vstoupit – ty „nechtěné existence“ tam ovšem naopak udržují prodejny „asijského“ typu (třeba právě u pošty), jejichž provozovatelé jsou ochotni těm „existencím“ prodávat sortiment podle jejich zájmu. Až tyto podniky zaniknou, „existencí“ sice ubude, ale budou už nahrazeny jen podniky drahými i pro normální slušnou klientelu: jsem docela zvědav, koho tam pustí jako provozovatele toho avizovaného supermarketu.

Rossec

Škoda. Restaurace Oáza na Smíchovském nádraží = Jirousovo Magorovo poetické místo pro inspiraci.

KLKL

A bude tam také použita ona geniální koncepce, kdy se pokladny odstěhují někam do sklepa, aby bylo v trase kudy chodí cestující více prostor pro kšeft?

železničář v důchodu

A s pokladnami hlavně i toalety, aby byly potřeba i výtahy pro invalidy a čerpadla na fekálie …

JOHNNY GOMEZZ

Tak koukám, že mi byl už 2x během cca půl hodinky TRAPNĚ smazán autorem můj koment – přijde mi to více než ubohé.
A to jen proto, že nesdílím jeho starosvětský pohled na svět ….

Jan Sůra

Vysvětlení máte dávno na e-mailu. Vaše příspěvky jsou mazány z důvodu vulgárních slov a urážení jiných diskutujících. Děkuji, že chodíte diskutovat jinam.

Michal

Co je „starosvětský pohled“ v otázce Smíchovského nádraží? 🙂 Stesk po zbouraných budovách BWB?

Martin Š.

Souvisí tahle rekonstrukce nějak s vizi Smíchov City? Bude se připravovat napojení na budoucí autobusové nádraží? Nebo je to kompletně mimo to?

Anjel

Developerský projekt je situovaný za koľajiskom,

Zapa

No nevím, v poslední vizualizaci to dost zasahovalo do budovy nádraží.

Matěj

Máte pravdu, tuším, že autobusové nádraží má být situováno na nové zastřešení kolejiště smíchovského nádraží. Nicméně se domnívám, že tato rekonstrukce s vizí Smíchov City nesouvisí.

Mart

V loňském roce byly v prostoru vestibulu vyměněny okna. Takže opět se nová demontují po roce a skončí někde….
Skončí poslední normální hospoda na pražských nádražích.

Mirek

Ne, výměna oken i dveří v celém areálu byla nultou etapou rekonstrukce.

Fan_thomas

Nějaký pajzl na nádraží fakt nepatří.

Michal

Ještě máte Radotín, Dejvice a Braník. První dvě mají význam pro dráhu spíše záporný.

železničář v důchodu

Radotín je nepříznivý hlavně nevýhodnou provozní dobou, Dejvice zase extrémními „podměráky“ – ale „v nouzi čert i mouchy lapá“ …
Z pražských „jakž-takž klasických nádražek“ lze ještě připomenout třeba nyní již zlomyslně od dráhy „odstřiženou“ Hostivař a spíše jen výčep v Čakovicích s asi nějakou dost podivnou provozní dobou – ostatní existující podniky už s „klasikou“ mnoho společného nemají, byť jsou aspoň jakousi použitelnou náhradou (například výčep „A-gril“ v Holešovicích nabízející „Konrad 11°“).

Hodně štěstí

Tudíž zapomeňte, že si dáte nějaké české jídlo jako je guláš, svíčková, smažák atd. a k tomu pivko za přijatelnou cenu a místo toho bude něco drahého a hnusného.

Lukáš

Přesně, už mě to taky štve. Všude samý fastfood, předražené Relay, Point, Baker atd.. Ještě že na Smíchově nemáme pauzy a nemusí mě to tolik štvát. Alespoň ta Plzeň si i vedle těchto nesmyslů drží kantýnu a okénko s klasickým rychlým občerstvením.

železničář v důchodu

Plzeňská nádražní občerstvení ovšem už asi rok absurdně s čepovaným smíchovským pivem = propagace místních specialit „jak stehno“ …

Ondřej

To není jen v Plzni. V Benešově třeba čepují Smíchov, v Pardubicích Budvar, v Zadní Třebani Konrada…

Michal

Benešov je tragédie. Krásně vymyšlenou a opravenou nádražku (úplně šoto styl) převzali Vietnamci, jídlo nějaká Asie. Pivo se asi měnilo, aktuálně (listopad) myslím Krušovice.

Michal

Nějak nechápu útok na Pont (prý to kdysi znamenalo Potraviny na trase) je malá sámoška, kde se dá koupit i relativně slušné pečivo, mléčné výrobky atd. (Jediné, co myslím nevedou je ovoce/zelenina.) Pro mě je Pont výrazně užitečnější než nějaké okénko s hotdogem a podobnými vraždami.

A samozřejmě, že tyhle místa jsou pro cestující a ne pro trvalé stravování zaměstnanců (je to drahé a k prdu), možností dát si někde v klidu teplé a výživově rozumné jídlo do stovky by se měly zabývat ČD a případně odbory.

Matěj

PONT = Pohodlný Obchod Na Trase. A ano, souhlasím, podle mě super služba.

železničář v důchodu

„Pont“ (jako výplod některých bývalých „koryfejů“ JLV) zasloužil útok ve svých začátcích, kdy byl o dost dražší a s podivným (zbytečně drahým) sortimentem – postupem doby se ale ceny ostatních poskytovatelů rychlého občerstvení dostaly na úroveň „Pontu“ také, takže teď už zaslouží útok všichni, a nejvíc asi vlastníci drážních objektů za nehorázné ceny pronájmů prostor: že prvotním cílem SŽDC není spokojenost cestujících s možnostmi levného a dobrého občerstvení, ale co nejvyšší tržby z pronájmů, je dávno jasné – a nebýt toho, že SŽDC někdo přinutil okopírovat „západní“ vzory aspoň v zavádění supermarketů na nádraží (a zase určitě jen kvůli nájmům,… Číst vice »

Martin

Železničář: O tohle jsem se zajímal. Jde o to, že od rekonstrukce nejde zajet se zásobovacím vozidlem k nádražce. A narozdíl od Prazdroje byl smíchovský pivovar ochoten vymyslet způsob, jak tankové pivo dovnitř dopravit. 🙂

železničář v důchodu

Když je pro firmu velikosti „Prazdroje“ problémem opatřit si vozidlo, jímž se tam dostat lze (nějaký přístup vozidly až na centrální perón přece být musí minimálně kvůli vozidlům IZS), tak ať se jsou vykálet – já ty jejich patoky stejně nevyhledávám, ale připadá mi hodně ostudné od všech počínaje primátorem i „generálem“ té pivní firmy až po provozovatelů těch občerstvovacích podniků, že nejsou schopni zajistit „uvítání“ návštěvníků jejich města (a pak i rozloučení s nimi) nejznámějším místním produktem. Ale když třeba „nejčestněji“ umístěné obchody prodávající „suvenýry“ na pražské „královské cestě“ nabízejí jako hlavní zboží „matrjošky“ a ruské (či možná spíše… Číst vice »

petr.r

nevím co řešíte, ale není smíchovský pivo levnější a chutnější jak předražený prazdroj, který chutí připomíná syntetický chmel?

železničář v důchodu

Obojí je pořád nesrovnatelně lepší něž třeba Jarošov a jiné moravské patoky.

Martin

„Ke změně nás vedla lepší připravenost Staropramenu na složité zásobování tankovým pivem během rekonstrukce nástupišť nádraží.

Jistě jste si všiml, že přes koleje už auto neprojede, není a nebude tedy možné stáčet do sklepa přímo z cisterny. Pivo je nutné stáčet už v pivovaru do speciálních chlazených přepravních kontejnerů a následně s nimi projíždět nádražím až k tankovně. Podotýkám, že desítka i jedenáctka jsou tankové, to samo o sobě komplikuje situaci.“

železničář v důchodu

Bývalo zvykem, že k jednáním při přípravách přestaveb byli přizýváni i zástupci uživatelů prostor v objektech, aby si mohli hájit své zájmy – ale asi to tedy už v „nové době“ není potřeba. Další možností je, že přizváni sice byli, ale bylo jim to všechno jedno – ale pak jsme zase zpět u toho, co už jsem napsal dřív.

soukromník

ještě , že jste v penzi. Vy jste musel být opravdu materiál na nábřeží.

Michal

Nebojte, hodně podobného matroše tam i dál sedí… 🙂

železničář v důchodu

Věřte, že jsem velmi spokojen, že o tom, co se tam děje zejména v posledních letech, nemusím (raději) ani vůbec nic vědět.

Jen tak

Umite take neco jineho, nez jen prudit, trolit a stezovat si? 🙂

železničář v důchodu

Nemohu za to, že vám pravda nevoní.

Jan V

PONT se transformoval z POINTu-myslim,ze slo o francizu nemecke site mensich obchudku na nadrazich v rezii JLV. Dobre si pamatuji POINT na nadrazi Berlin-ZOO, kde byl jeste 2005-stejne barvy loga jako PONT,podobna grafika.

železničář v důchodu

Díky za informaci – v podstatě detailně potvrzuje většinu toho, co jsem „globálně“ napsal i já.

Rossec

Dobře fungující nádražka je v Jaroměři, hotovka + pivo cca 110. Fastfood mě nikdy neoslovil…

Artur

Byla. Už není.

železničář v důchodu

Škoda jí – i kdyby ji po přestavbě stanice obnovili, tak levná a dobrá jako ta dosavadní ta nová už určitě nebude …

Artur

Upřímně řečeno, byl jsem naposledy v Jaroměři někdy loni a moc hezký zážitek to nebyl. Špinavé stěny, smrad z kuchyně, jídlo jsem si dal jen s velkým sebezapřením. Jen pivo tam měli dobré. Když jsem to tam viděl, tak bylo dost jasné, že v této podobě to moc dlouho vydržet nemůže. Je mi líto mizejících nádražek, na druhou stranu, časy se prostě mění a ty klasické „zaplivané“ pajzly mizí nejen z nádraží. Jeden z posledních mohykánů je zatím ve Veselí nad Lužnicí, tam hospoda přežila i rekonstrukci stanice, ale jsem zvědav, jak dlouho vydrží. Kdykoli tam jsem, tak tam vždycky… Číst vice »

železničář v důchodu

V Jaroměři tehdy asi už čekali, že budou muset ten prostor vyklidit, tak jim už nestálo za námahu se o něj víc starat. Asi 100 metrů od nádraží v první ulici vlevo rovnoběžné s kolejištěm (Jezbinské) je tam aspoň „Pivnice Na rybníčku“ (s hernou), ale asi skutečně jen pivnice = bez kuchyně. Veselí n/L. po dobu přestavby zjevně zachránilo, že zajišťovali „závodní stravování“ pro dodavatelské firmy. Jinak tam v blízkosti nádraží byl v posledních letech jen jeden podnik typu „herna – bar“ a několik obchodů samozřejmě nefungujících o nedělích – co a kde tam funguje teď a jak funguje „nádražka“,… Číst vice »

Standa

Momentálně nic.Jnom automat na bagety

Tomáš Záruba

U mě vede (až na otvíračku) Letohrad.

Michal

Souhlasím a to jsem tam byl naposledy před 10 lety. 🙂

železničář v důchodu

V zásadě souhlas – ta zkrácená provozní doba (i pouhá ta víkendová 18. hodina už byla špatně) je ovšem velký průšvih, i když naproti je minimálně (bývalá) „Orlice“: při rychlém přestupu je však už i to „přes ulici“ nepříjemným a nebezpečným zdržením.

Standa

Již není.
I Jaroměř předělávají na tu moderní hrůzu a dopadne bohužel podobně jako Náchod.(Kde mimochodem tu strašnou hráškově zelenou výmalbu musel vymyslet nějaký notně zkouřený “ architekt“).
Místo hospody tam předpokládám bude nějaký předražený arab, vietnamec, pizza, nebo něco podobného dostatečně globálního a unifikovaného

Michal

Ono vzhledem k organizaci provozu (kdy má půlhodinový takt snad i dálkovka na Plzeň) většina cestujících těžko najde půlhodinový prostoj na plnohodnotné jídlo. Tj. hospoda není pro provoz nádraží úplně nezbytná.

Někde na prvním býval ještě výčep, třeba by se tam něco podobného i po rekonstukci v menším provedení někam vešlo. Případně se divím, že si tam nádražáci nenechají i pro sebe kantýnu, kterou by šlo provozovat i jako otevřenou pro veřejnost.

železničář v důchodu

Ta „nádražka“ nefunguje ani zdaleka jen pro cestující, ale je to „plnohodnotná“ restaurace, kam chodí jíst i pít i mnoho necestujících zákazníků: čepuje sice „staropramen“, ale na půllitr 12° piva za 30 Kč v Praze už jen těžko někde narazíte – maximálně tak někde na „mimosídlištním“ okraji.

PetrB

Tak nejen nadrazi, ale i prilehly terminal MHD potrebuje renovaci jak koza drbani
Celkove se na terminaly u stanic metra napric celym mestem jaksi kasle. Asi se zas ceka, az to spadne a pak se teprve bude neco dit…

železničář v důchodu

(Nejen) v našich podmínkách ovšem nejde nikdy o „renovaci“, ale o „modernizaci“ spočívající v náhradě dobře použitelných služeb službami zbytečně honosnějšími a hlavně výrazně dražšími.
Do „Oazy“ jsem s oblibou něčím „předjížděl“ plzeňské rychlíky, abych si tam do nich natankoval „kelímkáč“ na cestu – je to sice jen „kyselý Smíchov“, ale když SŽDC zlikvidovala poslední ostrovně peronní kiosk v ČR na smíchovském 3. nástupišti, byla to aspoň nějaká použitelná náhrada – o předražené pivo z „Potrefené husy“ ale zájem nemám, takže o to víc vydělají „vlaku–y ČD“ za „plechový Budvar“.

Michal

Se stánkem to byla opravdu podpásovka… Málem jste býval musel cestovat střízlivý…!

železničář v důchodu

Nestrachujte se zbytečně, i to lze přežít – jen s tím člověk musel při dalších cestách už počítat, a kvůli tomu i ztrácet víc času nákupem jinde, navíc v nevýhodnějším balení.

Michal

Jojo, ten „terminál“ je strašná ostuda už od revoluce. A přitom má obrovské obraty, tímhle směrem je to poslední metro + jižním směrem nevede (s výjimkou údolí Berounky) kolejová doprava použitelná pro napojení regionálních autobusů.

Asdf

Tak vůbec, když člověk přijede z takových měst jako Vídeň neb Amsterdam a srovná si úroveň terminálů veřejné dopravy tam a v Praze, tak si připadá, jak kdyby se vrátil o několik desetiletí a jeden civilizační vývojový stupeň zpět.