SŽDC kupuje drezínu za více než čtvrt miliardy, má měřit tratě lépe a rychleji

Stávající měřící drezína MD2 je z roku 1994. Foto: SŽDCStávající měřící drezína MD2 je z roku 1994. Foto: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) rozšíří svůj vozový park o další drezínu. Bude pravděpodobně nejdražší, jakou kdy měla. Za 267,5

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
asdf

Chápu, že se jedná o kusovou výrobu. Přesto byl by mi někdo schopný říct, co na takové drezíně stojí čtvrt miliardy?

Michal

Je to na zakázku postavený obytný motorák s nějakou měřící technologií.

RegioSprinter stojí 50 mega, za ruční stavbu třeba 10 mega navrch. Zakázkové úpravy kupé, kuchyňky, kanclu a zasedačky řádově nízké miliony, technologie na měření GPK a profilu – 10 mega ať nežeru? Něco k tomu projektová činnost a schválení nového typu… 5 mega?

Stále jsme spíš v odhadech někde na 100 milionech. Ale že bych někomu podepsal, že to za těch 100 mega dodám, tak to zase ne 😀

Majky

Tak na tohle peníze mají!!!😢Kdyby ty peníze dali raději do opravy a údržby regionálních tratí.!!😢 Například trať 212 úsek Kácov – Zruč n/S.!!!😢😢😢😢

Michal

To je prd! Kdyby ty peníze dali raději do opravy hlavních tratí! Otázka ale je, jak by se dělala ta defektoskopie…

Honza

Jen prkotina. U fotky je MD 2 v článku MD 1.

Michal

Myslíte, že zrovna Vmax má nejzásadnější vliv na cenu téhle plechovky? 🙂

Václav Novotný

Tak nevím, pokud je určena pro regionální tratě, jestli má smysl, aby uměla jezdit stovkou.

Lukáš

Tak to je úsudek autora, nikoliv citace.

Martin Kosek

A na ty regionální tratě se dostane jak? Jak se prosím například dostane na takovou trať Rudoltice – Lanškroun? Teleportuje?

Řekl bych, že se předpokládá přesun po kolejích celostátních drah, kde nižší rychlost bude zbytečně ubírat kapacitu.