SŽDC kupuje drezínu za více než čtvrt miliardy, má měřit tratě lépe a rychleji
Stávající měřící drezína MD2 je z roku 1994. Foto: SŽDC
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) rozšíří svůj vozový park o další drezínu. Bude pravděpodobně nejdražší, jakou kdy měla. Za 267,5
Chápu, že se jedná o kusovou výrobu. Přesto byl by mi někdo schopný říct, co na takové drezíně stojí čtvrt miliardy?
Je to na zakázku postavený obytný motorák s nějakou měřící technologií.
RegioSprinter stojí 50 mega, za ruční stavbu třeba 10 mega navrch. Zakázkové úpravy kupé, kuchyňky, kanclu a zasedačky řádově nízké miliony, technologie na měření GPK a profilu – 10 mega ať nežeru? Něco k tomu projektová činnost a schválení nového typu… 5 mega?
Stále jsme spíš v odhadech někde na 100 milionech. Ale že bych někomu podepsal, že to za těch 100 mega dodám, tak to zase ne 😀
Tak na tohle peníze mají!!!😢Kdyby ty peníze dali raději do opravy a údržby regionálních tratí.!!😢 Například trať 212 úsek Kácov – Zruč n/S.!!!😢😢😢😢
To je prd! Kdyby ty peníze dali raději do opravy hlavních tratí! Otázka ale je, jak by se dělala ta defektoskopie…
Jen prkotina. U fotky je MD 2 v článku MD 1.
Myslíte, že zrovna Vmax má nejzásadnější vliv na cenu téhle plechovky? 🙂
Tak nevím, pokud je určena pro regionální tratě, jestli má smysl, aby uměla jezdit stovkou.
Tak to je úsudek autora, nikoliv citace.
Podle zadání je pro regionální tratě a má mít rychlost 100 km/h. To není úsudek autora.
A na ty regionální tratě se dostane jak? Jak se prosím například dostane na takovou trať Rudoltice – Lanškroun? Teleportuje?
Řekl bych, že se předpokládá přesun po kolejích celostátních drah, kde nižší rychlost bude zbytečně ubírat kapacitu.