SŽDC. Dobrá správa. Aneb železnice začala používat nové logo a heslo

Správa železniční dopravní cesty začala dnes po téměř třech letech od rozhodnutí používat nové logo od studia Marvil. Koncept vychází

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
milan

A nemělo to být původně SŽDC Dobrá tráva. Protože, když se podíváte na aktuální intro na stránkách sždc a hlavně ty proklamace, to musel vymyslet někdo totálně pod drogama.

DRABADURA

zkep Také si říkám, kdo ty názvy vymýšlel. Proč státní organizace nemají jednotný základ, aby se v tom i laik vyznal. České energetické závody – OK Česká správa hmotných rezerv – ??? kterej mamlas vymyslel Správa státních hmotných rezerv ??? Česká správa sociálního zabezpečení – OK Česká správa železnic – ??? kterej mamlas vymyslel Správa železniční dopravní cesty ??? Česká správa silnic a dálnic – ??? kterej mamlas vymyslel Ředitelstní silnic a dálnic ČR ??? pravda socialisti by asi brblali :))) České dráhy – OK Atd. Každej lajk by pochopil, že Česká správa železnic se stará o železnici narozdíl od… Číst vice »

Obtloustlý Travolta

Logo British Rail je dobrou inspirací. Čímž ovšem doufám končí opisování od této ostrovní organizace.

Vaa

Kdyby byla u nás železnice ve stavu jako tam, tak si můžeme celkem pískat. A to nemluvím o tom, že ona ostrovní organizace, tedy BR, dávno již neexistuje.

Obtloustlý Travolta

Kdy jste tam byl a kam jste tam jel? Vzor nepovedeného nakládání se státním majetkem, to ano. Ale není to moc na pískání.

Ondra

Nelíbí se mi logo a slogan už vůbec ne. Kromě toho to hodně lidí nepochopí, viz jak už zde poukazuje Ondra na údajnou „hrubku v nadpisu“.

ApolloXI.

Tomuto „spolku“ pomůže jen jedno – odstátnění.

Ondra

To jistě, známe důsledky „odstátnění“ vodohospodářských společností a poté za velkých nákladů a komplikací vracení zpět. Infrastruktury by stát nikdy neměl předat soukromníkovi.

ApolloXI.

A proč ne? Soukromé železniční společnosti tu už byly a řada z nich fungovala dobře. Liberalizace je jen paskvil obého, ve výsledku zaplatí stát (daňový poplatník) více než za soukromých či státních drah. Soukromé společnosti by si určitě nedržely tak obří úřednickou agendu – kdo by jí živil 😀

Standa

Soukromé železniční společnosti zanikly až na drobné vyjímky již počátkem 20. století jejich zestátněním pod Rakouské královsko – císařské státní dráhy.
Už tenkrát dělalo soukromé vlastnictví železniční infrastruktury bordel ,a bylo to neefektivní a drahé

ApolloXI.

Za to teď je to levnější – četl jsem toho dost o liberalizaci ve Spojeném království a všechny závěry vyúsťovaly k jednomu závěru – není, ba je to dražší než za éry BR. Výhody pro cestující tak stírají celkové náklady, které ve výsledku zaplatí cestující coby daňoví poplatníci, ať už vlaky jezdí či ne. Nechci slevu zadarmo 😀

Vaa

Vážený pane, přestaňte plácat nesmysly, zvedněte hýždě od bedny, račte navštívit archivy a zjistíte, že většina drah byla právě nejvíc zisková, dokud měla své majitele.

Václav Macůrek

Ne že by nebyly, ale… Nezáleží na tom, jestli je majitelem „soukromá osoba“ či stát, záleží na tom, jaké je „vedení“. Nebo snad chcete říct, že kdyby ta stejná osoba vedla železnici jako „soukromá osoba“, vedla by jí lépe než kdyby byla vedením pověřena státem?

Václav Macůrek

Zestátnění v R-U proběhlo především z vojenských důvodů. Přeci jen, monarchie byla rozlehlá a potřebovala mít určitou infrastrukturu kvůli přesunům vojsk. Zpackané obchodní plány (hlavně, když nevěděli, kdy přestat a ukousli si větší sousto, než na které měli) některých průmyslníků byly až druhořadé. Navíc to bylo tak, že stát sice vyvlastnil určitou dráhu, ale mnohdy jí ponechal v rukou toho, kdo jí „původně“ postavil a provozoval, pokud to dělal dobře. A pak tady samozřejmě byly různé stavební zakázky na stavbu a provozování drah (tedy to, čemu se dnes říká „PPP“) tak, aby byla zajištěna dopravní obslužnost – i tam, kde… Číst vice »

Standa

Strategická infrastruktura musí vždy patřit státu. Stejně jako vodovodní sítě, výroba a rozvod elektřiny, doprava v závazku veřejné služby…

K.S.

Vodárny nechte raději městům/svazům obcí, stejně jako elektrárny, jsou budou-li na to mít kapacity, například díky hydroelektrárně, či velké centrální kotelně. Nevidím důvod tyto statky předávat do centra a peníze zbytečně odvádět, to by pak nebyl rozdíl mezi nejmenovanou společností a státní vodárnou. Povodí jako státní podniky stále existují. otázka je co od nich chceme a jak mají vypadat vodní toky, jestli třeba redefinujeme záplavová území atd a necháme je divočit ve 100-200m širokém pruhu louky, nebo budeme dále jen „po socialisticku“ betonovat, kanalizovat a stavět přehrady. Navíc teprve nedávno došlo nějak k předání drobných vodních děl a toků ze… Číst vice »

Standa

Elektrárny nechat krajům a obcím….
Tedy například JE Temelín má postavit a provozovat MM České Budějovice, nebo JČ kraj?.
A distribuci elektřiny také nechat krajům? Celorepublikovou síť jenž je vzájemně provázána a nelze ji provozovat po kouskách ale jen jako celek?
Stačí, jaký bordel dělají kraje na železnici….

Václav Macůrek

Ach jo, zase jeden, kterému vadí (téměř) všechno státní. Zestátnění železniční infrastruktury v Spojeném království proběhlo proto, že dopravci sice postavili koleje, ale už se neměli do jejich údržby. Vždyť to, co jim vydělávalo, byly přeci vlaky, ne koleje. Takže na jejich údržbu kašlali a v důsledku toho se zvyšoval počet nehod. Až někomu došla trpělivost a proběhlo zestátnění – ale (snad) jen infrastruktury, zatímco dopravci sami mohli fungovat dále.

Eskimo Joe

Konečně jsem pochopil hloubku loga SŽDC. Dvě koleje se spojkou a vedle toho PHS. Beton forever.

IGCT

Logo krásné, opravdu povedené, ale to heslo…. SŽDC bude všude za idiota (s prominutím, ale to to totální úlet)

Pavel Klicpera

všeobjímající logo, tedy obrázek třech kolejí, kdy ta horní je bez napojení – bez výhybky 😀 , jak dnešní, jak typické pro DOBROU SPRÁVU tuzemské železnice: odřezáváme koleje, trháme výhybky – luxusní!

MartinLT88

Běžný cestující a celkově široká laická veřejnost stejně považuje SŽDC za České dráhy 😀 Aneb s krkolomným názvem na věčné časy…

zkep

Nemyslím si, že heslo ,,dobrá správa“ povede u veřejnosti k lepšímu spojení ŠŽDC = železnice. Heslo uvedené na návrhu loga, tedy ,,my jsme železnice“ by podle mě bylo vhodnější.

Pavel Klicpera

zkep: logika v této společnosti nemá už dávno místo, jinak clame „my jsme železnice“ – naprosto dokonalé! Like!

Bohouš

Už loňský (samozřejmě i letošní) nástěnný kalendář SŽDC toto logo má na každé stránce.

Eskimo Joe

Špatná zpráva, SŽDC, dobrá správa zase utrácí prachy za peachoviny.

Jirka Schleiss

Přesně, proč by měla státní organizace vydávat nějaké prostředky na marketing? Nevšiml jsem si, že někomu konkuruje. Spíš potřebují nějaké PR, aby okolí nalhali že se starají…

Jan

Práve naopak, SŽDC po novom fakticky musí mať kvalitnú vizuálnu prezentáciu, pretože ňou budú označené všetky nádražia. Teda bude robiť marketing všetkým dopravcom.

Poudy

Trošku off-topic, ale všimly jste si, jak strašně často mluví o SŽDC zástupci různých sfér veřejné správy jako o Železniční a dopravní cestě? Naposledy třeba pan Hřib, ale ani zdaleka ne jen ten, a novináři to po nich papouškují, to mi přijde zajímavé, taková přeměna významu jedním a 🙂

Daniel

Ano, nicméně nejednou jsem viděl, jak někteří moderátoři (tuším zejména J. Železný) hosty v tomto opravují. On ten název je dost nepřirozený a to „a“ tam kolikrát skáče automaticky 🙂

Vít Jůza

Pravda, „Správa železniční cesty“ by zcela stačilo.

Poudy

No, je pravda že je to tam zbytečné. Ale politici a odborníci by v tomhle jasno mít mohly, když už to tak je 🙂

bob

SŽDC-Stále Žalostná Dopravní Cesta

Válečník

We
are
rails

Neboli ve zkratce pod sebou WAR, když už chcete zůstat nepochopitelně u angličtiny.
Česky je to něco jako „vyhlášení války“ 😀 ale komu?

55p

Dopravcům? 😀

ApolloXI.

Železničnímu dědictví minulosti. Vivat kontejnery 😀

K.S.

A četl jste druhý sloupec písmen? Je tam ERA, to zní už nebezpečně WAR ERA.

MirekP

Logo pěkné, to je dobrá zpráva. A kéž by to byla i dobrá správa.

Vaa

Dobrý je za 3, jenže ono je to často za 5-.

Cestující LBC MHD

Super a ty vlaky Praha – Liberec budou jezdit od kdy?

Vít Jůza

Přestup v Turnově je jednodušší.

VRT

Hm, kdybych mohl ze své zkušenosti poradit jednu věc, tak zjednodušení názvu. Jednak většina novinářů a politiků prostě použije to „A“, druhak je to prostě strašidelně dlouhý.
Správa železnic by myslím bylo daleko lepší.
Jinak velmi oceňuji jazykovou hříčku, kterou ale možná taky část lidi nepochopí.

Nosek Martin

„Nové logo podle státní organizace nejlépe shrnuje jinak dlouhý a pro širší veřejnost obtížně zapamatovatelný název“

To jako, že díky tomu Ž teď už nebudou žurnalisti psát „Správa železniční A dopravní cesty“? Jo tak to jo, to je z toho loga úplně jasně vidět 😀

Ondra

Co ta hrubka v nadpisu bože 😱😱😱

Jan

Kde vidíte hrubku? 😀

VRT

Někdo nepochopil, že?

Martin Hanzal

Správa, nikoliv zpráva, víte? Dobrá zpráva není, že SŽDC začala používat nové logo, ale je to zpráva o tom, že SŽDC je dobrá správa (o čemž se samozřejmě dá s úspěchem pochybovat)…

ApolloXI.

Dobrá správa – demolice zleva, zprava.