SŽDC chystá nákladnou opravu viaduktu ve Vilémově, bude mít novou konstrukci
Viadukt ve Vilémově. Foto: Děčínský deník
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) připravuje na příští rok po letošní unikátní opravě mostu přes přehradu Hracholusky další nákladnou rekonstrukci
Pro zajímavost od místních pamětníků: V květnu 1945 bylo velitelem ustupujícího německého vojska rozhodnuto, že most se musí odstřelit. Rodiny co bydlely v těsném okolí mostu vyklidili své domy, ale stalo se to, že vojáci zmizeli, ale most stál. Pak se ukázalo, že výbušné zařízení bylo zapojeno tak, aby destrukci nespustilo. Ještě jednou měl namále, to v devadesátých letech, kdy se objevili lidé spekulující s tím, že kdyby se podařilo zrušit dopravu Mikulášovice-Dolní Poustevna, tak oni by ten most odkoupili do sběru. Ale to je spíše z agentury JPP, zatímco první historku jsem slyšel přímo od člověka, který u mostu… Číst vice »
Snahám ČD o zrušení železniční dopravy v úseku Mikulášovice – Dolní Poustevna v dobách panování Emana Šípa, Jožky Bazaly i některých jim podobných jejich následníků bych se vůbec nedivil, takže reálný základ může mít klidně i ten nápad, který označujete jako „spíše z agentury JPP“.
K obrázku – vzpomenou ještě pamětníci, jak přes most jede 524.1110, 524.1117, 524.109 s osobákem ?
a 475.179 😀
Když jsme u mostů v síti SŽDC – jaká je budoucnost mostu v Ratajích nad Sázavou? Opravila se trať před i za mostem a přestože byly dlouhé výluky, na konstrukci mostu se ani nesáhlo. Přitom je například u ložisek na levém břehu docela dost zkorodovaný.
Někde jsem, tuším, zachytil informaci, že se tam snad něco chystá někdy v příštích letech.
O smyslu této investice lze úspěšně pochybovat. Nová spojka u nás v Pardubicích by byla užitečnější.
Předkládáte falešné dilema, kdy jednak vhodné/nevhodné může být obojí; navíc tato výměna mostu není „investicí“ (neřeší se územní řízení, stavební povolování atd.), ale „opravou“, na rozdíl od spojky Pardubice – Chrudim, tzn. každá ze staveb jde z „jiných peněz“; krom toho, ona spojka Pardubice – Chrudim „nevisí“ (výhradně) na penězích.
Územní řízení sice asi potřeba není, ale o pouhou opravu rozhodně nejde (jak plyne i z textu), takže stavební řízení určitě potřeba bude, a nebude úplně jednoduché, protože tak rozsáhlá rekonstrukce bude potřebovat i rozsáhlé zařízení staveniště. Ale jednodušší než povolovací řízení pro nějakou úplnou novostavbu železniční trati to určitě bude, to nezpochybňuji.
Ano, vse co se proinvestuje jinde nez bydlim ja, je neucelne. To je takovy NIMBY naruby.
A VRT Praha – Brno by bylo ještě užitečnější než nějaká spojka v Pardubicích 😉
Teď si představte jak užitečná by byla dvoukolejka z Nemanic do Zlivi.
…a co teprv dětskejch domovů by se za to postavilo!
Medlešická spojka nevázne na penězích, a!e na tvrdohlavosti pár venkovanů.
Pantery mohli dávno jezdit až do Slatiňan
Příští rok se zahajuje oprava Pardubic a nádrží bude na zaústění MS připraveno
„Pantery mohli dávno jezdit až do Slatiňan“
No, když „mohli“, tak v tom případě „panteři“, ale jde spíše o to, že kdyby před asi 20 roky nebyli Východočeši hlupáci, mohly by teď ty pantery jezdit třeba až do Chrasti u Chrudimi na zastávku do města, ke které by se v pohodě vešel i nějaký menší přestupní terminál pro regionální autobusy a odkud je to i do centra pěšky skutečně nedaleko – tehdy tam koleje ještě vedly …
To je druhá varianta.
Ale tady je důležitější větev spise trať PCE- Chrudim (Hlinsko).
Ono s celou tou trati Pce – HB by bylo potřeba něco udělat, je to spojnice tří krajských měst ( HK, PCe, Jihlava) a jediná trať z Jihlavy (HB) na sever na Hradec a Náchod. Objíždět to přes Kolin je blbost, to normální platící cestující dělat nebude.
A medlešická spojka + elektrifikace do Slatiňan ( tedy cca do ⅓ cesty do HB) by mohla být první krok.
Aby se zdlouhavé nemuseli objíždět Železné hory, tak by to tedy chtělo tunel a možná ne jeden…
žádná reálná poptávka přepravy v relaci – Pardubice – HB/Jihlava neexistuje, vyzkoušeno na přímých rychlících a dálkových autobusech
Myslíte ten dálkový autobus,který jede v pondělí, ve středu a v pátek?
A ty přímé rychlíky se dvěma přestupy?
Já na Hradecku žiju a v Jihlavě mám rodiče, takže bych o přímých rychlících měl něco vědět…
Nemáte rodiče až v Kojčicích? Vona ta dráha taky neni zadarmo!
Jezdíte tu vůbec někdy? Já jsem měl také představy, že si tam vždy pojedu pohodlně a sám ve vlaku a od Chrudimi že bude pohodička. Bohužel, přeplněné, kdykoliv jsem tam jel v celé trase až po Hlinsko nebo HB. A to ještě ani není pořádně zprovozněná trať Žďárec – Polička, nejsou rychlá a výhodná spojení, bez přestupů. Navíc se stále musí uvažovat místní a ne jen koncová spojení. Navíc zrušená i ta minimáln í 1. třída atd.
frekvence cestujících v Chrasti je i s mnoha přímými bus spoji na vlak mizivá (jezdím tak denně), terminál v centru by na tom nic nezměnil, autobusy stejně směr Chrudim jezdit musí, kvůli obsluze velkých obcí na cestě
Kolik těch regionálních autobusů jezdí k vlaku na nádraží v těch polích?
KORDIS na vás, ten by vás rychle naučil přestupovat a využívat železnici místo zbytečně dlouhých souběhu autobusových linek s vlaky!
Jistě, chybí i zastávka v Orlu a zaječická by měla být blíže u vsi, ale to lze napravit, a pak by rozhodně tolik přímých autobusů z venkova až do Chrudimi / Pardubic jezdit nemuselo.
Pochybovat máte svaté právo. Ale to je asi tak všechno, co v tomto punktu můžete dělat. Jeden pořádný blackout a žebříčky hodnost se rychle promění…
Ona by byla velmi užitečná a možná už by se s ní dokonce začalo. Jenže obce ve Vašem okolí to nechtějí. Takže se to zastavilo a údajně provždy. Je to samozřejmě nesmysl a tady by mělo jít o veřejný zájem a prostě začít. Požadavky na klid, trasování se dají řešit. Zajímavé, že tam nevadí ten silniční provoz a budování dalších kapacit pro auta, přesto, že to právě tam devastuje jak krajinu, tak zdraví lidí. Ta železnice by mnohé vyřešila a silniční provoz by se mohl výrazně zmenšit. Ale když stát dává peníze do silnic z našich peněz tak rád. Do… Číst vice »
Lávka pro pěší/cyklisty zde hadam zřejmě nedává smysl
Smysl to sice nedává, ale z mostu je pěkný výhled. Takže občas se po něm projdu.
I na samotný most je hezčí pokoukání, než na železobetoňáky.
No asi ne. Přes potok mosty vedou (blízko jednoho je pořízená fotka), všude okolo je civilizace…
Lávka pro pěší i cyklisty by tam rozhodně příjemná a užitečná byla (především pro „fotošotouše“), protože to údolí je dost hluboké, ale bylo by k tomu třeba přizpůsobit a dobudovat i cesty na obou předmostích (především na tom severním), a tak by se z toho stala akce příliš rozsáhlá nejen pro SŽDC, ale i pro obce a kraj, a do toho se v současné době nikdo chtít pouštět nebude. Bohužel …
A proč by se tam měly budovat lávky a upravovat předmostí pro „fotošotouše“?
Samozřejmě ne jenom pro „fotošotouše“ – pochopitelně pro všechny: já jsem si jen vzpomněl, jak by se tam ta lávka hodila i mně (aby nebylo třeba chodit přímo kolejištěm), když jsem tam kdysi dávno také zkoušel fotograficky zdokumetovat nějaké vlaky.
Technické řešení existuje, a sice vložením lávky dovnitř příhradové konstrukce, pokud nemá nevhodné příčné zpevnění.
300 metrů na obě strany od viaduktu najdete prakticky souběžné místní komunikace, po té západní je vedena modrá turistická značka. Trošku moc drahý špás na to, aby někoho jen nebolely nožičky.
Nějaká lávka tam ovšem ve skutečnosti stejně v mostní konstrukci bude jako „služební“ (a pro válečné účely = aby umožňovala uložit nálože pro destrukci), tak by vlastně jen mohla být upravena tak, aby byla využitelná i jako veřejná v době míru.
Zase bych využitelnost takovýchto mostů pro vojenské účely nepřeceňoval… V některých projektech se ještě objevují věty typu „Zvláštní zařízení nebude zřizováno.“, ale v tomto případě jsem o něm zmínku neobjevil.
Takže tím spíše tam nějaké to „zvláštní zařízení“ asi bude, jen (pouze) zachováno i po rekonstrukci aspoň tak, jak je instalováno dosud – tak bych to chápal já (ale mohu se samozřejmě mýlit).
Že by se s něčím takovým nepočítalo na tak velkém mostu na vlastně nejbližší objízdné trati v údolí Labe mezi Děčínem a Bad Schandau, to by mě (jako člověka kdysi malinko informovaného o civilní obraně v době „bolševika“) docela překvapilo – ale možná je nyní už všechno jinak, já už teď jsem dávno mimo dosah informací z oblasti tohoto zaměření.
Pochopiteně pěší a cyklisté nepotřebují nic než jedenapůlmetr stezky protáhnout až k předmostí, žádné velké průklesty. Jednoúčelové mosty si přímo říkají o zvýceúčelní.