SŽDC chce zrychlit vlaky v Královéhradeckém kraji, zkoumá opět Vysokovskou spojku
Výpravní budova nádraží v Náchodě prošla v roce 2017 velkou modernizací. Foto: ministerstvo dopravy
Vlaky mezi Hradcem Králové a Trutnovem by měly zvládnout cestu v budoucnu za jednu hodinu, podstatně rychleji by pak měly
http://www.vlakynachod.cz/miliardovy-tunel/
Ach Ti remcalové…
Ach, Ti remcalové…
Když je třeba zůstat směrově na drážním tělese, aby nebylo nutné zpracovávat dokumentaci EIA a vykupovat pozemky, tak zkrátka ani investovaná miliarda (která je navíc k dispozici jen po omezenou dobu, kdy ji je možno využít) cestovní doby příliš zkrátit nemůže – ale aspoň byla zvýšena bezpečnost provozu a trať snad zase chvíli vydrží.
Já jsem rád, že alespoň existuje nějaká vize cílového stavu, kterou by si tenhle region zasloužil. Podobně by se mělo postupovat i jinde, taková mapka s jízdní dobou mezi uzly pro celou ČR, k tomu odkazy na stavby, které bude potřeba realizovat. Diskutovat o optimálním řešení a doufat, že od plánů k realizaci to budou desítky měsíců a ne let…
Bádat můžou, třeba tisíckrát, a s těmi studiemi si vytapetovat kanceláře v Dlážděný. Především by ale měli dělat to, co chtějí lidi, protože jsou to úředníci placení z našich daní. To s.o. v názvu není soukromej oddíl, ale státní organizace a na to tam dost zapomínaj.
No asi takhle: kraj se stará – kraj má. 🙂
O krajskejch platí nemlich to samý, co o těch v středu všehomíra. Co chtějí lidi mě zajímá daleko víc – stojí o nějakou spojku? A pokud jim na veřejných jednáních neumí vysvětlit klady a zápory, pak je problém někde jinde.
Tak jsem si dal do mapy HK . Náchod – 40km vzduš. čarou. Prej hodinu. To je výsměch. To je typický pro naší kotlinu. Ale ještě, že tam nebydlím a je mi to putna.
Cíl je 30 minut, pod hodinu to jezdí nyní.
SŽDC zkoumá… bádejte bádejte
Vysokovská spojka moc zrychlení nevyřeší, pořád bude druhá proti silnici. Jakmile se vybuduje dálnice do Jaroměře a v návaznosti na to přivaděč do Náchoda bude dříve hotov, než zmíněná spojka. Doporučoval bych volit pro železnici jinou trasu například spojení Opočno p. Orl. horami – Hradec Králové Slezské předměstí. Finančně to bude srovnatelné proti budování sklonově náročného tunelu.
Vytvořilo by se nové spojení, které by obsáhlo novou oblast a nebylo souběžné se silnicí. Vzdálenost Náchod – Hradec králové by byla stejná jako vysokovská spojka, navíc vedená sklonově nenáročným terénem.
Neblázněte – postavit novou trať, příp.jinudy, tady v Česku?? 😀 Je třeba prosazovat zastaralé, i několik desítek let staré nápady našich otců a dědů.
Nepřipadáte si pitomě, když tu hýkáte nad hloupostí jen abyste hýkal?
Hloupost je prosazovat na truc něco, o co tam moc nikdo nestojí. Ale je fakt, že jsem stejně jako oni průzkum nedělal 🙂
Nebudete Vy taky z Prahe?
Myslím že by to šlo, jenom je otázka zda důvod proč to nejde leží v odporu místních, pitomosti návrhu, nebo omezeností myšlení, respektive neochotou myslet. Pokud je to v prvním tak se snad bude dát najít nějaké řešení, možná nějaká stěna, nebo se tam udělá stanice, co já vím. Pokud je to v tom druhém, tak se to snad dá přepracovat, pokud je to v tom třetím, tak se dá jedině vyměnit někdo. Myslím že jsem to už několikrát tady psal, naše síť neodpovídá moc dobře potřebám samostatné republiky. Podívejte se na mapu pořád tam jsou vidět radiální tratě s… Číst vice »
To jste to rozsekl! Takže tu místo pár kilometrové spojky (tunelu) navazující na relativně rychlou, z poloviny zadrátovanou a rozumně vytíženou trať mezi Hradcem a Trutnovem navrhujete postavit 17 km novostavby přes pole, kde nic není a trefit Opočno, kde taky nic není a tím „ušetřit“.
Nechybí vám v tom „Bc.“, které jste tu tak hrdě vystavil, třeba tři písmenka uprostřed?
Návrh na novou trať je sice zajímavý, ale trasa by asi musela být trochu jiná a především by příliš nepomohla Náchodu – maximálně tak ještě Novému Městu nad Metují
Jak to může Vysokovská spojka zrychlit cestu do Vratislavi nechápu, protože a) spojení Náchod-Kudowa zroj už dávno neexistuje b) vlaky do Vratislavi jezdi přes Lichkov
Spojením přes Meziměstí a dalšími úpravami.
Ano: současné polské vlaky do / z Meziměstí (a Adršpachu), které nemají přípoje nejen až do / z Jaroměře a Hradce Králové, ale ani do toho Náchoda, to je skutečné „terno“. Ale třeba se jednou aspoň Vy toho idealizovaného rychlého spojení Prahy s Vratislaví ještě dožijete – já už ovšem rozhodně ne.
A smyslem těch polských vlaků je poskytovat spojení do Jaroměře a Hradce Králové, nebo jenom musíte bejt za každou cenu chytrej jako rádio?
Adršpach samozřejmě dobrým cílem pro Poláky je, ale co budou dělat v Halbstadtu, a k čemu tedy budou ty ostatní „krátké“ vlaky, to mi, prosím, vysvětlete – Meziměstí není Trutnov, a ani tamní přeshraniční vlaky přes den velkou frekvenci nikdy neměly.
Tak současné vlaky byly zavedeny jen kvůli Adršpachu a jejich primární (a v tomto případě jediný) cíl je vozit Poláky tam.
Návaznosti dál by byly asi hezké, ale pokud nejsou, nevidím to jako kritické selhání.
Kdy se začne stavět libická spojka, pro odstranění jízdy mezi Poděbrany a Chlumcem přes Velký Osek, kde vlak stejně ani nezastavuje?
To souvisí se zdvoukolejněním celého úseku Poděbrady – Hradec Králové. Což by se mělo realizovat v období 2020-2030.
Jinak zastavování ve Velkém Oseku pamatuji, stejně tak i v Čelákovicích. To byl vlastně takový spěšný vlak už 🙂
A asi to i dost záleží na tom, jak to dopadne s eurofondy.
Zvážení Vysokov nebo Libice je těžké – na jedné straně jsou ušetřené „člověkominuty“, na druhé stavební náklady, které u Libic budou zlomkem Vysokova…