SŽDC chce odstranit zatékání do haly hlavního nádraží, parkoviště nad ní možná zmizí
Do haly pražského hlavního nádraží dlouhodobě zatéká. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Odbavovací hala hlavního nádraží v Praze vykazuje přes nedávnou kompletní rekonstrukci zásadní vadu. Na několika místech do haly zatéká, což
„Odbavovací hala vznikla v 70. letech, čemuž odpovídá i špatný stav konstrukcí. “
A to si mám vykládat jak? Jakože už je konstrukci půlstoletí a má nárok na opravy nebo dnešní moderní „soudruzi to udělali zas blbě“? První beru, druhé ne, protože je to nebetyčná hloupost.
Tak řekl bych že částečně bude správně i to druhé. Problémy se zatékáním plochými střechami má hodně budov ze 70.tých let.
Tehdejsi technologie hydroizolace plochých střech nebyly ideální , obyvatelé vrchních pater paneláků by mohli vyprávět.
Ale neřekl bych, že to soudruzi udělali blbě, prostě to byla relativně nová technologie a nekvalitní materiály
Kde to nádraží leží???
V hlavním městě, doplněno
Vyhlídková plocha a občerstvení hned vedle magistrály, no to bude chuťovka.
Nejvíc by nádraží pomohlo, kdyby zmizela ta magistrála, ale bohužel. V tomhle byl ZÁKOS nemilosrdný.
Ano, tím by mohla zmizet i ta hala. 🙂
😀 máte bod, ale v reálu už tam žádná hala ani není, spíš supermarket s Billou v tom nejdebi.nějším umístění a prostoru, jaký se dal kdy vůbec vymyslet.
Nesmysl: ta Billa je právě to jediné, co v celé „dolní“ hale funguje aspoň trochu užitečně – jen je v příliš malém prostoru!
Právě proto by ta Billa měla být někde uprostřed jako je to knihkupectví…aby byla víc cestou a o mohla být větší 🙂
Pro prodejnu potravin jakožto vysokoobrátkového zboží s nutností častého doplňování a s velkou frekvencí zákazníků se ten prostor uprostřed haly nehodí – ale v tom, že tamní „Billa“ je malá a na nepříliš vhodném místě máte určitě pravdu: určitě by bylo lepší, kdyby zabrala třeba celou jednu boční stranu haly. A uprostřed haly by určitě mohlo být něco užitečnějšího, než jsou ty „hadrárny“ …
A on tu halu někdo k něčemu potřebuje? Aby tam postával a na něco čekal? Většina lidí přijede na hl.n. metrem nebo přijde od tramvaje, tzn. jdou z boku. Jen těm, kdo přijdou od Jeruzalémské může ta prostřední část s obchody překážet. Jinak nikomu. Aspoň je ta budova využitá. Zajeďte si někdy do Lipska, podívat se, jak se dá nádražní budova využít:-) V Praze je to jen slabý odvar… Kdyby nebyla Fantova budova památkově chráněná, myslím, že by se ta obchodní zóna mohla ještě hodně rozšířit…
Tak podle veskrze negativních reakci na bourani a uzavírání nádražních budov jinde bych soudil, že někdo ty nádražní budovy k něčemu občas potřebuje ….
Možná byste se divil, kolik lidí v Praze přestupuje jinak, než jen rychlým během z perónu na perón nebo mezi vlaky a MHD – a slušných pohodlných čekárenských prostor je tam minimum …
Mě by se tam líbilo přesunutí odjezdovych stání autobusu z Florence. Jen nevím jestli to má únosnost na dnešní velké autobusy a kolik by se jich tam vešlo.
To mi pripomina ten „senzacni“ napad v Budejcich, kam nam presunuli autobusak na strechu obchodniho centra a jsou s tim neustale problemy a kazdou chvili jsou tam delnici a opravuji a opravuji…
Co vím, tak původně tam autobusák měl být. Takže by to možná šlo
Něco by se hlavně mělo dělat s těmi externími schodišti před halou. Za „dobytek“, pohybující se vůkol, ty věže sice nemohou, ale právě proto by se měly udržovat v nějakém „kulturním“ stavu a být pod dohledem vševidoucích očí.
Tak vlastně tam autobusák je, zejména pro linky Flixbusu. Tak by to chtělo upravit jako terminál bus (řidiči delších autobusů musí mít ten vjezd hodně v oku, aby to tam vykroužili), taxi, P+R, K+R. Park je dole, a víme, kdo se tam vše schází. No celkově by to prostranství nahoře i dole chtělo revitalizovat.
Revitalizovat, revitalizovat … tj.sice krásné, ale když se pak dlabe na údržbu, to se můžeme pak urevitalizovat. Však o nic nejde, vždyť to jen zaplatíme my všichni. Když jeden vidí to skleněné průčelí odbavovací haly, tak umyté bylo nejspíš naposledy po revitalizaci, ne?
Ctít tam zřídit parkoviště „P+R“ je nesmysl – tolik prostoru tam není = maximálně na „K+R“, taxi a nějaké autobusy, ovšem i ty jen s krátkým pobytem pro výstup či nástup, ale s odstavem někde jinde.
A úvahy „o jiném využití plochy nad halou …… například o jeho přeměně ve vyhlídkovou plochu s občerstvením či kavárnami.“? Dokud tudy povede hlučná velmi frekventovaná „II. SJM“, tak to může napadat jen nějakého skutečně hodně „ujetého“ jedince – vždyť nic podobného nejsou schopni zřídit ani dole v mnohem klidnějším parku, aby to odtud pomohlo vytěsnit ty nechutné povaleče …
Možná by se bezďáci přesunuli z parku na tu vyhlídkovou plošinu 😀
Nebo by se dal na střeše zařídit azylový dům. 😀