SŽDC čeká přejmenování. Poslanci schválili název Správa železnic
Nové uniformy SŽDC. Pramen: SŽDC
Správu železniční dopravní cesty čeká zkrácení jejího názvu. Poslanci dnes při projednávání zákona o dráhách schválili změnu názvu SŽDC na
Je zcela jedno, jak se společnost bude jmenovat. Pro mne jako klientku je podstatné, co dělají pro klienty. Pokud má společnost 17000 zaměstnanců, proč se někdo nevěnuje péči o cestující? Cedule typu „SŽDC Dobrá správa“ nic neřeší. To jen nechali za reklamu vydělat nějakou spřízněnou společnost. A jak to tu vypadá? Cestující bloudí po prostorách, není zde nikdo, kdo by za správce budovy podal cestujícím jakoukoliv informaci. Všichni se obracejí na prodejce, kteří jsou po ruce. Klienti, kteří nejezdí denně, a během léta je jich opravdu hodně, netuší, co znamená J a S, nevědí, kde jsou nástupiště a hysterčí, když… Číst vice »
Mně přijde značení na hlavním nádraží naprosto srozumitelné. A to dokonce ocenil i můj kamarád Angličan. Je to prý lepší než v Londýně. Jinak známý co dělá na železnici říká že pokud by se na tak frekventovaném nádraží jako Praha hl.n. měly oznamovat čísla nástupišť s předstihem 30 min, ztratila by se operativnost řízení provozu a vlaky by začaly nabírat velká zpoždění. Buďme proto rádi že to tam je 10-15 min předem a bez zbytečných dalších zpoždění.
často až v čas příjezdu a to že má zpoždění se cestující doví až po těch 10ti minutách co marně čeká
Než vymýšlet nesmysly s názvy, bylo by důležitější změnit poslání a statut SŽDC. A to tak, aby tam byla povinnost nejen správy a údržby, ale také rozvoje železnice železniční dopravy a její infrastruktury. A i motivace za nárůst přeprav jak v osobní, tak zejména nákladní dopravě. To by k něčemu bylo.
Motivace za nárůst přeprav? Nebyla by lepší motivace k omezení zbytečných přeprav?
Co to je zbytečná přeprava? Jako aby byli motivování za naházení klacků dopravcům, tak aby přepravy přešli ze železnice na silnici?
Tak kupříkladu hlavním předmětem činnosti Drážní inspekce je řešení mimořádných událostí, ale nevyplývá z toho, že by jejím posláním bylo, aby takových událostí bylo co nejvíc. A podobně cílem veřejné dopravy není, aby vozidla byla co nejpřeplněnější a aby najezdila zbůhdarma co nejvíc kilometrů. Cílem projektování silniční sítě také není, aby silnice byly co nejplnější a aby silniční vozidla najezdila co nejvíc kilometrů a propálila maximum pohonných hmot. Pokud by SŽDC měla například motivovat podnikatele, aby stejnou komoditu převáželi z východu na západ a zároveň i ze západu na východ, tak by to z celospolečenského hlediska nebylo zrovna prospěšné. Stejně… Číst vice »
Zbytečná přeprava je vozit všechno přes Maloměřice byť to může noc strávit v Břeclavi.už takové případy byly že se vlak jedoucí druhý den na Znojmo tahal do Maloměřic a ráno zpátky.
Pěkná blbost, hlavně že máme nejhustší žel sít v evropě.
Štěkáte na špatný strom, SŽDC, bude mít jen malou dráhotvornou iniciativu jestli nějakou. Hlavním tvůrcem zde je MD a tam je třeba začít. Ale ano, mohli by ze strany SŽDC jít drobnosti, jako ztrojkolejňování kritických úseků, například Choceň – Č. Třebová. Je škoda že se nová estakáda v Ústí neudělala pro alespoň tři koleje, hrdlo se tak jenom posune, bohužel. Je škoda že někdy neprovedou ani změny, které jsou opravdu drobné a mohly by snad pomoci, jako třeba spojení Chrlické a Komárovské v Brně v místě kdy se od sebe oddělují a ne až v nádraží, jsou to sice jen… Číst vice »
Lepší teď,než budou hotové nové uniformy.
bohužel, nové uniformy a další výstroj jsou již objednány, takže pokud to nepůjde přelogovat, pak se to vyhodí a daňového poplatníka to bude stát jen několik desítek milionů navíc ….. 🙁
Při rozdělení se to trochu popletlo a teď se to snaží nějak upravit. Nakonec mohli už od začátku být dvě ČD, jedna a.s. Český dopravce (dnešní ČD a.s.) a druhá státní organizace České dráhy .(dnešní SŽDC s.o. a budoucí SŽ s.o.).
Takže by tu byly dvě organizace, které by měly stejnou zkratku. Jo, to by bylo bomba to by se už vůbec nikomu nepletlo a prostý občan by v tom neměl ještě větší zmatek než dnes 😉
Technická správa komunikací hl. m. Prahy se transformovala přesně tak. Vedle sebe existovaly příspěvková organizace i akciovka stejného jména. Ostatně tak je tomu i dosud. V případě ČD ovšem nemá logiku, proč by železniční dopravce měl mít v názvu slovo „dráhy“. Název ČD prostě logicky měl zůstat správci drah.
Samozřejmě je to blbost, aby se dopravce jmenoval České dráhy, obdobné by to bylo, kdyby se se aerolinky jmenovaly České letiště. Ale můj příklad je, protože se označení ČD nechtěla vzdát ta polovina co je dnes ČD a.s. Dvě organizace mohou mít dokonce stejný název například ČD a.s. a ČD, a.s. jsou dva rozdílné názvy, které se liší jen tou čárkou.
Jak, „nechtěla vzdát“? Proč by se proboha stát jako vlastník, resp. zákonodárce, měl svého podniku, který nově zakládá, ptát na to, jestli náhodou nechce dostat nesmyslný a zavádějící název? A i z hlediska právní logiky by bývalo bylo logické, aby název přešel na tu z dvou nástupnických organizací, která si zachovala původní právní formu (státní organizace). Co se týče toho rozdílu v čárce – rejstříkový soud dle § 90 zák. 304/2013 Sb. zkoumá, zda navrhované jméno není zaměnitelné s jiným již existujícím zapsaným jménem, popřípadě není-li klamavé. Nezkoumá tedy jen pouhou typografickou shodnost. Ale mám takový pocit, že zákonodárce zapomněl… Číst vice »
Myslím, že je to vcelku zbytečné. Beztak většina populace dodnes ani neví, že nějaká SŽDC existuje, natož aby znala její účel.
Zjednodušením názvu právě lidem umožníme, aby si pod SŽ něco normálního představili.
Ale zase se to bude plést šotoušům, kteří mají zkratku SŽ jako Slovinské železnice.
„Řada lidí navíc název komolí, nejčastěji na Správu železniční a dopravní cesty.“ = není to náhodou správný název!?
Není – správný název je Správa železniční dopravní cesty – bez spojky a.
A co by jako ten název znamenal?
Není. Druhá věc je, že jako vy to takto nazývalo dost politiků, dokonce i někteří ministři dopravy a jejich náměstci. Kdo ví, jestli to nemění právě kvůli nim. 🙂
A vám snad ten název připadá logický? Ta spojka a je tam nejen zbytečná, ale hlavně úplně nesmyslná. Zkuste se nad tím trochu zamyslet.
Zajímalo by mě, jak smýšlí člověk, který mi za tohle je schopný dát minus.
Třeba má jenom tlustý a nešikovný prsty a netrefí se do plusu.
Tak to těch nešikovných tu máme už 5 😉
To je teorií, a přitom jen chtěli uvolnit tu zkratku pro novou rozpočtovou organizaci – Státem živený drahý cirkus…
Jo tak se usily nové uniformu loga SŽDC je třeba vyhodit další miliony za změnu všeho od odznaků na kravatě až po loga na vlajkach
Jelikož v tomto případě jde o aktivitu některých poslanců, jistě s potřebnými zdroji přispěchají z vlastní kapsy.
Tak snad ten, kdo vymýšlí nášivky a fangličky a drážní bižuterii, má počítat s tím, že loga a názvy čehokoliv se každých pár let mění. A na co proboha SŽDC potřebuje vlajky s logem?
Každý ráno se musí začínat s nástupem a vyvěšováním vlajky, ne?
Tak nové logo SŽDC už nemá žádná písmena, tak tu se měnit nemusí.
Jsou pripady, kdy neni vhodne pouzit nejjednodussi formu loga, kterou tvori pouze symbol, v takovych pripadech se pouzivaji loga s napisem SPRAVA ZELECNICNI DOPRAVNI CESTY nebo zkratkou SZDC, minimalne tato 2 loga bude treba prepracovat, vcetne manualu pro jejich pouziti.
Pan Vajgar hovoril napriklad o uniformach, na tech nedavno predstavenych SZDC pouziva verzi loga se zkratkou SZDC.
No bóže, tak drážní švadlena vymění pár nášivek, pokud to někteří nádražáci nezvládnou sami.
Právě že má. Jsou pod, resp. vedle symbolu Ž. Pouhé Ž bez písmen SŽDC se používá minimálně…
Podívejte se na nové logo a pak tu pište moudra 😉
Hlavně by ta organizace měla začít trochu pružněji fungovat a operativně pracovat s operativními informacemi. Dnes, pokud přes web nebo e-mailem ohlásíte na zastávce nesvítící lampu, rozbitou lavičku, přeplněný koš nebo zničený jízdní řád, tak vám po měsíci přijde byrokratický dopis z nějakého právního odboru. Pasporty zařízení neexistují, jednotná evidence závad a servisních úkonů taky ne, metodika horší a primitivnější než za císaře pána. Tři tisíce zastávek a stanic se statisíci prvků a zařízení fakt nelze spravovat tak, že si o každé žárovce bude dopisovat nějaký PR JUDr. z ředitelství. To by mělo fungovat tak, že když to dnes cestující,… Číst vice »
Ha, ha. Dneska není jednotný pasport svršku s pasportem zabezpečovačky, a vy byste chtěl aby všechno bylo v jednom systému na tři kliky. 😀 😀 😀
Hlavně by měly být přejmenovány České dráhy, které mají naprosto zavádějící název. To byla chyba už v roce 2002: název ČD měl zůstat státní organizaci, která je správcem železnic, a pro novou státní akciovku, která je jen dopravcem, měl být od počátku vymyšlen nový název.
Z hlediska cestujícího je naopak praktické, že název České dráhy zůstal vlakům. Lidi jsou na to zvyklí, jezdí s drahami desítky let a pro správce infrastruktury, kterýho běžný smrtelník ani nezná, se vymyslelo jméno nové.
Zaplaťpámbu že aspoň autobusové firmy se nejmenují „Správa a údržba silnic“. 🙂
To se zas někdo nahoře hodne nudil… Když už, tak bych volil spíše Správa dráhy. SŽDC je však zažité, takže zbytečnost. Navíc to mohli změnit při změně loga…
Drah je hodně: tramvajových, lanových, trolejbusových, průmyslových… tato organizace spravuje, pokud vím, pouze železniční, a to ještě pouze ty státní. A že se železniční dopravní cesta jmenuje železnice je docela bystrý postřeh. Ještě by si páni poslanci měli všimnout, že vlaky nejsou dráhy.
Nebo třeba Správná dráha, ať to jde trochu s dobou!
„Správná dráha“ je spojení používané ve spoustě oborů, ale nejvíc Google odkazů vede na karate.
Nejdůležitější je, aby v tom názvu zůstalo slovo Správa, aby mohli nechat připitomělou nreklamu na Dobrou správu…
Jaké dráhy? Přistávací? Nebo tramvajové? Problém slova dráha je v tom, že je příliš obecné. Proto je název Správa železnic mnohem přesnější.
Správa dráhy by neprešla, príliš pripomína výkonné jednotky za čias ČSD a socializmu.
Traťovka……odjakživa. I když k ní teď přibyl i provozní personál, je to pořád traťovka….
Traťovka může být cokoliv: traťová jízdenka, traťová kolej, traťová služba… prakticky cokoliv, co se vztahuje k jakékoliv trati a je to rodu ženského. Přičemž slovo „trať“ není původem železniční: polní a lesní tratě existovaly staletí před vynálezem kolejové dopravy. Ostatně i slovo „draha“ je přejaté ze zemědělsko-chovatelské slovní zásoby.
Doufám, že již zaregistrovaná doména spravazeleznic.cz patří jim, jinak to bude velice drahý trapas…
Bohužel ji má od dubna letošního roku registrovanou nějaký soukromník.
Seonet Multimedia s.r.o. 😀 už stačí jen doufat, že to koupili pro SŽDC…
Nepatří.
Tak ještě je volné spravazeleznic. -com, -net, -org, -info a -eu. Nebo také .wtf či .xxx 🙂
To jako že by třeba mohla být k dispozici adresa omg.spravazeleznic.wtf🤔😄. Třeba na výluky.
Tvl.mimoradnasituace
Tak .wtf na bězné informace a .xxx na mimořádnosti!
Vzhledem k naladění ostatních diskutujících očekávám kritiku, nicméně podle mě je to správný krok. SŽDC už není jen jakousi „organizací pro zasvěcené“, v poslední době se veřejně prezentuje, komunikuje s veřejností ohledně různých rekonstrukcí a staveb, snaží se propagovat svou roli na železnici. A ten současný název je sice možná pro lidi z oboru logický a popisný, nicméně laikové s ním mají problém. Zrovna včera v reportáži ČT o rekonstrukci 4. koridoru zazněl zkomolený název. Správa železnic je název, který se nikomu nebude plést a dobře prezentuje účel té organizace. Konec konců nejde jen o správu dopravní cesty, ale také… Číst vice »
A co s tím mají společného laikové? To se jako budeme chodit ptát cestujících, zda jim ten či onen název vyhovuje? I SŽDC jasně říká, čím se firma zabývá.
Protože neexistují ve vakuu a je potřeba komunikovat s veřejností. V Británii šli tak daleko že tamní správa s BBC natáčí takovou show o řízení, opravách a tak.
Tak ať si to tam natáčí, když chtějí, ale ještě v kolejišti hlídat nějaký štáb a reportérovi vysvětlovat, co to zrovna dělám? Díky, na to opravdu nemáme čas.
To byl příklad toho že se dá dělat i cosi pro styk s veřejností, což vůbec není od věci. Netvrdím že to zrovna musíte dělat Vy (třeba se uvolí někdo z Vašich kolegů), nebo že to musí být zrovna televizní série (Ale proč zase ne? Třeba by koprodukce ČT/BBC vedla k růstu kvality produkce), nicméně komunikace s veřejností by měla být i u státní organizace, která jí má sloužit, jednak existující a jednak taková aby lidi pochopili o co se vlastně stará. Samozřejmě se to dá pojmout jako série o železnici jako takové, kdy by se to koordinovalo s dopravci… Číst vice »
K.S.: Myslim, ze mate velmi dobry napad. Snad si to nekdo z MD/SZ vezme k srdci.
Tak na YouTube už pár videí s touto tématikou je (strojvedoucí, vlakvedoucí, možná i ta traťovou). Jasně u výpravčích to asi až tak velký problém nebude, samozřejmě záleží aby se tam sešli lidé, kterým natáčení vadit nebude (ne každý chce být v televizi), ale opravdu si nedovedu představit, že by se mi štáb motal na MVTV, o MUVce nemluvě (tam by se moc dobře nevešel) a do toho se pak motal v kolejišti. Jinak co se týče nových zaměstnanců, jedna série videí, představující profese na SŽDC, vzniká, ale zde to bohužel nevzali za dobrý konec, u profesí zabývajících se údržbou… Číst vice »
Ano, ta videa znám, nicméně to není formát pro televizi.
Dnešní technika je celkem pokročilá, takže na tu MUVku naložíte navíc jenom kameramana, eventuálně moderátora, pokud si to dobře rozvrhnete, místo kde se bude ta oprava dělat, tak zbytek dovezete, trochu nešťastně, autem.
Samozřejmě využití GoPro a pod. je dneska u takových dokumentů standard. Proto třeba mluvím o koprodukci s BBC, která má daleko větší zkušenosti s tím jak moderní dokument natáčet.
No i ty 2 lidi navíc jsou někdy moc, vzhledem k tomu, že v té MUVce na výluku nejedou 2 lidi. Na druhou stranu na MVTV by se sice vešli, ale ještě je potřeba třeba naložit materiál a ty 2 lidi, kdy se ideálně moderátor ještě na něco ptá, je prostě moc, plete se to pod nohy.
No já myslel vytvořit video/kratší dokument jenom pouze pomocí toho GoPro, tedy by odpadla ta starost s tím štábem na pracovišti, protože (můžeme si tisíckrát říkat, že se tam vejdou) prostě tito lidé se budou akorát plést pod nohy.
Makáme! (tím se trefuju to Strany, Vlády a Firmy)
Takový krok si zaslouží jednoznačně kritiku a nemá nic společného s politikou řádného hospodáře. V oboru všichni vědí, co zkratka SŽDC označuje. Tak ještě přejmenujte správce energetické a internetové infrastruktury 🤪
Zdá se, že stačí pouhých 16 let na to, aby srdce některých nádražáků přilnulo k sebenesmyslnější zkratce a sebevíc krkolomnému názvu. Je zajímavé, že přechodu dopravních podniků od oficiálního názvu „elektrické dráhy“ k doposud spíše slangovému „tramvaje“ si před lety nikdo skoro ani nevšiml. Žádné plamenné diskuse zastánců a odpůrců, žádné řeči, kolik nášivek a tabulí se bude muset měnit…
Správa železnic bude používat v rámci evropských železničních podniků i zkratku SŽ? Ta už je ale obsazená Slovinskými železnicemi (SŽ)
Nefandím příliš některým aktivitám téhle firmy (přečíslování tratí, ošlapné, … a 1000 dalších …), ale Váš argument není silný . Vizte např.: po našich kolejích sviští rj railjety a RJ Regiojety a jde to vydržet. (Otázka mimochodem, je to záměr nebo náhoda, že RJ u Regiojetů je monogram Radima Jančury?)
Regiojet a railjet je bordel jen na české úrovni. Taky možná proto je Regiojet v Rakousku veden pod zkratkou RGJ.
SŽDC ovšem není firma.
SŽDC nenoí firma asi tak, jak Karel není muž.
To tedy nevím, toho vašeho divného Karla asi neznám. Každopádně SŽDC není ani podnik ani obchodní název podniku a jejím účelem není podnikání – na rozdíl od ČD a.s.
Tak především ten nový název – ostatně stejně jako ten dosavadní – ze své povahy vůbec není určen pro použití v mezinárodním kontextu. Jinak prakticky každá dvou- nebo třípísmenná značka má v různých oborech a zemích desítky různých významů.
Hm, zřejmě stejná zkratka (SŽ) jako slovinský „národní“ dopravce Slovenske železnice.
Pamatujete situaci před 27 lety? Když měly vzniknout „České dráhy“, tak se taky argumentovalo tím, že zkratka „CD“ je v mezinárodním styku vyhrazena pro „Corps diplomatique“ a „že se to učitě bude plést“.
Jinak si myslím, že průnik situací, kdy by se používaly oba významy a teda by hrozilo nebezpečí záměny, se limitně blíží k nule.
Jenže CD a ČD jsou dva naprosto rozdílné obory. Asi jako Čistírna Odpadních Vod (ČOV) a Český Olympijský Výbor (ČOV), takových zkratek je hafo.
Naproti tomu SŽ i zamýšlené SŽ podnikají v témže oboru. Asi jako Martin−Siemens Cargo podnikající v kontejnerové námořní přepravě pod zkratkou MSC.
Slovinský dopravce a český správce infrastruktury podnikají v témže oboru?
SŽ není jen dopravce, ale i správce infrastruktury.
SŽDC nemá ambice ani pověření podnikat ve Slovinsku ani provozovat drážní dopravu. U státních úřadů je celkem obvyklé, že jejich označení je jedinečné pouze v rámci vlastního státu, i když třeba i v sousedních státech mohou být úřady stejného názvu. Ostatně SŽDC ani není podnikatelským subjektem, ale pouze státní organizací.
„SŽDC nemá ambice ani pověření podnikat ve Slovinsku ani provozovat drážní dopravu“
Ovšem lokomotiva/strojvedoucí od „Slovenských železnic“ (SŽ) už na infrastrukturu ve správě „Správy železnic“ (SŽ) zavítat může, že. 🙂
To jistě. Stejně jako ODS – Dopravní stavby Ostrava mohou dělat nějakou práci pro Osoblažskou dopravní společnost a sponzorovat Občanskou demokratickou stranu. A vlakem Slovinských železnic se může přepravovat tým SŽ neboli starších žáků.
Už hodně dlouho nemohou, od roku 2010 jsou v likvidaci. Takže se mohou leda politici ODS vozit v autobusech ODS.
A vadit to bude čemu?
Vymýšlíte problém tam, kde není.
no co — pořád lepší než trolling českých národovců se zkratkou SPD (Sozialdemokratische Partei Deutschlands).
Ináč, ak napíšete SŽ tak vám to po slovinsky vyjde
na Slovenske železnice. Tak čo potom !
Neuvěřitelné.
Hlavně se bude vymýšlet zase nové logo a nová corporate identity!!! Kdepak, jde to neomylně kupředu a logicky! A ty prachy co za to zase všichni zaplatíme a přitom, slovy klasika: „Taková blbost…“ 😀
Proč by mělo být nové logo?
Protože obsahuje písmena původního názvu.
Obsahuje pouze Ž…
Pokud myslíš ten grafický objekt, který připomíná písmeno Ž, tak ano, ale vedle něj nebo pod ním je i celá zkratka obsahující 4 písmena.
Už i proto, že právně logo patří SŽDC a ne SŽ =) Součástí loga jsou i písmena SŽDC a pokud je bude chtít nová společnost změnit, nebo odstranit, může se připravit na další hromadu soudů….
Přejmenováním žádná právnická osoba nevzniká ani nezaniká. A SŽDC vůbec není společnost, ale státní organizace.
státní organizace nemá právní formu? Státní organizace je právnická osoba , která podniká s majetkem státu na vlastní odpovědnost. Logo si pořídila SŽDC a pořídila ho i s nápisem Správa železniční dopravní cesty, nebo SŽDC. Pokud tedy toto logo změní a nemá řádně oštřena autorská práva (jako že státní organizace nikdy neřeší, protože se tím zavírá možnost korupce), bude muset upravené logo znovu koupit, nebo vybrat nové.
Nové logo už má SŽDC přes 7 měsíců. Autorská práva samozřejmě vyřešena mít musí – to nijak nesouvisí s tím, jak se ta organizace jmenuje. Obchodních značek může mít spoustu – třeba v roce 2011 si SŽDC koupila a zaregistrovala logo a název Česká železnice a nejspíš k nim má práva dodnes. A státní a příspěvkové organizace nejsou společnostmi, a nejsou ani podnikatelskými subjekty (podniky), ale jsou v principu neziskovými organizacemi.
Neziskovky =) Přečtěte si prosím zákon, SŽDC je státní organizace dle zákona č. 77/2002 Sb.,
o akciové společnosti České dráhy, státní organizaci Správa železniční dopravní cesty. Není tedy ani státní příspěvková organizace ani státní podnik. Dle zákona může normálně podnikat, pokud to souvisí s její činností a má produkovat přiměřený zisk.
Hlavním zdrojem příjmů by měly být úhrady za dopravní cestu, následně za nájmy z prostor v majetku státu, který spravují. Rozvoj dopravní infrastruktury se provádí z dotací. (SFI, MD, EU, státní rozpočet).
Ano, ten speciální status „státní organizace“ znamená de facto status státní příspěvkové organizace, lehce šmrncnutý částečnou působností zákona o státním podniku, spíše ve formálních záležitostech, s velmi omezenou možností podnikání (podobným způsobem omezenou možnost podnikání, resp. výdělečné činnosti za účelem pokrytí nákladů ovšem mají obecně všechny neziskovky, soukromé i veřejné). Pojem „státní oranizace je ovšem v zákoně č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, používán v podstatě pro státní příspěvkové (dříve rozpočtové) organizace, přičemž jako obecný rys organizací je v § 55 stanoveno, že nemají vlastní majetek, ale za podmínek stanovených zákonem nabývají majetek… Číst vice »
Nový logo, mový design, nový vizitky, nový cedule, dový vesty, bundy, všechno… Šaškárna která bude stát bambilion peněz. To zas najbrt nemá co do huby, že se takhle vyhazujou prachy?
Co vím, tak nic takového nebude. Pokračuje se v tom redesignu , s čím SŽDC začala.Akorát se název zkrátí. Tak nešilte, zákon jde teď do Senátu. Podstatné je ale to, že nám přes odpor ministerstva prošly vlečky, za což osobně poslancům veřejně děkuji. Nicméně není ještě vyhráno.
Nešílím, takový redizajm z Mittalu na Liberty stál mnoho milionů peněz. Není to sranda. grafika, služební !nápisy“ jen výmena domén v celým IT šakabánu sežere kýbl hodin, kdo takový nesmysl má platit?
Jaké nic nebude? „Akorát zkrácení názvu“ stojí u společnosti velikosti SŽDC bez uniforem několik desítek milionů korun. Smlouvy, hlavičkové papíry, formuláře, razítka… Už jen blbé cedulky na všech nádražích, které se musí předělat. Uniformy jdou opět do desítek milionů.
V jakém století to tam žijete, že si tisknete formuláře do zásoby na deset let dopředu? Již uzavřené smlouvy samozřejmě platí i bez přepisování, pokud je zachovaná právní kontinuita. Nějaké nášivky na uniformy jsou v podstatě spotřební materiál, a oficiální logo už několik let zkratku organizace vůbec neobsahuje. A razítka jako technologie patří také spíš do minulých staletí – mimochodem, stačí vyměnit jen ten gumový štoček za pár korun, s čímž se jistě už při výrobě razítka počítalo. A cedule na nádražích se dnes vyrábějí v tak mizerné kvalitě a s tak krátkou životností, že jim občasná výměna jen prospěje… Číst vice »
Kde žijete vy? Koukněte na stránky SŽDC, kde najdete i manuál vizuálního stylu. Jsou zde pouze dvě verze loga a obě obsahují PÍSMENA.
Štoček razítka je za pár korun, ale vynásobte to destitisíci razítek, které SŽDC má.
Nášivka má minimálně stejnou životnost jako uniforma.
A u cedulí nejde jen o velké cedule, ale i o každou jmenovku na dveřích a podobně.
Je vidět že nemáte žádné povědomí o fungováni backoffice firmy/společnosti/organizace
Co si poslanci vymysleli jistě zaplatí z vlastní kapsy.