SŽ začala odstraňovat plot u hlavního nádraží, prodlouží chodník na 1. nástupiště

Chodník v Legerově původně končil zdí a plotem. Pramen: Správa železnicChodník v Legerově původně končil zdí a plotem. Pramen: Správa železnic

Hlavním důvodem je bezpečnost lidí přicházejících pěšky po chodníku směrem od Muzea a Vinohrad.

78 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirik

Děkujeme, Adame.

peterka

Obzvláště značka „chodci přejděte na protější chodník“ kde vlastně žádný chodník není, je opravdu velmi vtipná 🙂

Jan Cap

A najednou to jde. Když se prodlužoval podchod tak se uvažovalo i o chodníku azbourání části plotu. Ale měští archetekti řekli že je to jedinečný prvek se specifickou a jedinečnou omítkou a nesmí se do něj zasáhnout.

Granja

Malá stavba pro velký krok kupředu. Lepší než nikdy.

Honza

A za několik dní se zde objeví nový příspěvek: „Osobní vlak na Hlavním nádraží poškozen bagrem“.

Martin Jarath

Neobjeví, 13. kolej je kvůli tomu vyloučená.

Vladimír

Ze 13. koleje jezdí jen Nejvyšší pan Železničář k černokněžníku Zababovi.

zvědavý

Neeeeee.. Já mám rád svoji zídku.. Proč mi ji po 50ti letech bouráte? Co se pohnulo v hlavách pomazaných?

michal.s

Zídka zůstane

MOS

Jsem proti bourání odbavovací haly a proti výstavbě otevřené dřevěné pergoly za miliardy. Místo vyhazování peněz pořádně opravte střechu haly, ať do ní konečně přestane zatékat !

Pavel Nocar

Ok, píšu si

Vojta Svobodný

No, opravovat magistralu za stovky milionu, kdyz je v planu jeji redukce…to nezni jako moc logicky krok.

Honza

Velký dík panu Gebrianovi!

MOS

Doufám, že se ještě upraví ten dánský projekt Šťastný Hlaváček.

Martin1

Není důvod.

MOS

Uvidíme.

Mirek Zv.

Taky bych řekl, že není důvod. Doufám, že zmizí bez jakýchkoli úprav v propadlišti dějin.

MOS

Myslíte pergolu poslat do pr….? To bych podpořil.

MOS

A opravdu tomu věříte? Pergola má velkou (finanční) podporu.

MOS

Pardon- (jor)dánský

Remet

Docela naivni predstava. S ohledem na to jakou dobu trva priprava staveb a VZ, tak tohle se zjevne rozhodovalo davno pred tim, nez si toho vsiml pan Gebrian.

Tomáš

Já a mnoho pražských o tom samozřejmě vím.
Ale je to doslova „past na turisty“
Hlavně na ty hloupé.
Zajímavé, že to tak dlouho procházelo bez větších ztrát na zdraví a životě.

BND 30

Asi není špatný přístup nést si sám odpovědnost za svůj život, ne… Většina lidí opravdu nepotřebuje mít svět obalený bublinkovou fólií.

Jan Z.

Dnes už bohužel většina spíš potřebuje bublinky, lidi strácejí pud sebezáchovy.

Pedro72

Sorryjako, ale tady nemá smysl zpochybňovat něčí intelekt. Být turista, vyrážet někde od náměstí Míru, hledal bych prostě nejkratší cestu. Těžko by mě napadlo, že chodník je vlastně slepý.

Mirek Zv.

Tak nějak nakonec nevím, o jakém chodníku je řeč? Ten podle zídky nad kolejištěm od Muzea je přece průchozí i dnes. Jen se na konci u nádraží jde podle zídky trochu zbytečně daleko

Miroslav

Skvělé, tady se hloupé překážky pro lidi odstraňují.
Jinde mimo Prahu bohužel ale iteligemti ze Správy železnic chtějí nové překážky ve velkém naopak budovat. Chtějí rušit přejezdy bez náhrady a mysli si že to budou chodci budou obcházet 0,5 – 3 km někde okolo. A místní ultra šotouši, co asi nechodí nikam pěšky tomu tady ještě tleskají. 🤔

SYN

Popravdě – oni se chodci nějak zvlášť žinýrovali přejít místo přejezdu prakticky kdekoliv? Sice už dneska občas ten vlak fakt fičí, ale pokud je místo přehledné (dohlednost kilometr a víc) tak to pořád ještě není moc problém… navíc „díra pro chodce“ (podchod) je relativně nejjednodušší. leckde by stačil chodníček na kraji většího propustku…

Miroslav

Přes koleje se samozřejmě chodí všude možně, ale je to jaksi ilegální čin…
A Správa železnic snad k tomu nebude nabádal
Pochod je pro chodce urcitě super řešení.
Ale to se bohužel na spousta místech zrušených přejezdů nerealizuje.

Kuba2

Takže má každý vlak brzdit minimálně na šedesátku, někdy i na desítku, protože přes přechod jednou za týden přejde houbař a třikrát za rok projede traktor? Nebo tam dáme PZZ za deset míčů?

Frantík

Ne, normálně se tam udělá vyvýšenina chodníku přes koleje a možná kříž, zbytek je na chodci. Pokud vím u přejezdu jen pro chodce se dá jet i stovkou, a nevidím důvod proč v ne 160.

Miroslav

Bohužel chytráci chtějí ale rušit i přejezdy kudy chodí docela hodně lidí, ne jeden houbař či jeden traktor párkrát do roka.
V Bojově na jih od Prahy například došlo ke zrušení přejezdu, kudy vedla frekventovaná turistická trasa KČT z Davle do Řitky.
Značení muselo být zrušeno, ale turisté a tempové tam chodí pře koleje samozřejmě dále, nikdo to nebude obcházet nevhodnou cestou po silnicích několik kilometrů.
Prostě inženýři na správě rozhodili a bylo.
Podobné prasárny, kdy železnice a liniové stavby omezují průchod krajinou mne tedy hodně vadí….
V Praze to jde ale jinde je to opačně.

Milan

Nelžete o realitě – bez náhrady PRO SILNIČNÍ VOZIDLA se ruší přes vytížené železniční tratě přejezdy: 1.) NA POLNÍCH CESTÁCH A JEJICH OBDOBĚ – kde by se tam chodci vzali/podle Vás je normální někomu „dupat“ po poli – ať již strništi, pooraném či dokonce s pěstovanou plodinou či chodit kilometry od ucelené zástavby obcí pěšky a nejet tam alespoň na kole – proč by měl být úrovňový přejezd železnice jen 370m – https://mapy.cz/s/camabapeza od nadjezdu přes ní? – Když nebudu počítat potřebu projít ke kraji (jižnímu či východnímu) zástavby obce od jejího středu či až opačné strany, tak jaký je… Číst vice »

Miroslav

Na přiklad zde byl zrušen přejezd/přechod přes frekventovanou turistickou trasu z Davle do Řitky.
Turistické značení bylo zamazáno, ale stále tam chodí hromada lidí ze zvyku.
https://mapy.cz/s/poveserodu
Podobné prasárny, které zamezují volný průchod krajinou a jdou přímo proti právu veřejné přístupnosti krajiny, dělá bohužel správa železnic i na mnoha jiných místech.

Nemanic

Tak jak koukám na tu mapu, tak dle vrstevnic by zrovna tady mohla být pro turisty lávka přes železnici i silnici za ní.

watslaw

ad 1) je ten rozdíl v tom, že ty chodce a cyklisty pošte na frekventovanou silnici bez chodníku. Ten přejezd by se měl třeba zneprůjezdnit (např. zábradlím?) pro ty traktory a vozidla, případný neukázněný chodec nebo cyklista nezpůsobí to, co se stalo v Lutyni nebo Studénce. A když mluvíme o polní cestě (souvisle vedoucí nějakým územím), tak nevím co do toho pletete nějaké chození po poli, které s tím nemá žádnou souvislost. Když si tu mapu přepnete do režimu turistická, uvidíte, že je tam vedena cyklotrasa a pěší trasa Blaník – Říp, které jsou pochopitelně vedeny mimo frekventované silnice, a… Číst vice »

Miroslav

Ano to je bohužel myšlení zaslepeného rušiče přejezdů, který klidně pošle cyklisty a chodce na frekventovaný obchvat města.
Takovým lidem nemá cenu něco vysvětlovat.
Ale potřeba co nejvíce tlačit na regionální politiky, aby tyto lidi nenechali o rušení přejezdů bez adekvátní náhrady rozhodovat. Jinak se vzácná česká krajina stane neprůchodná, bude plná nesmyslných bariér.

Hala D

No super. Bohužel po zhlédnutí videí jednoho nejmenovaného architekta víme, že je v okolí hlaváku ještě dostatek míst, kdy si projektanti zapomněli do práce vzít mozek.

Roman Soudný

To není o hlouposti, to je jen o naprostém nezájmu a nulové ohleduplnosti. Prostě si každý splní to svoje a souvislosti ho nezajímají. Bohužel tohle myšlení je v české společnosti tak hluboko zažrané, že nám bude trvat generace než se ho zbavíme.

tarten

Dost vtipná je ta značka Chodci, přejděte na protější chodník. Žádný tam samozřejmě není, kde by se taky vzal. 😀

Ondra

Přes magistrálu 😀

Filip Jirsák

To je v ČR úplně normální. Na chodce se totálně kašle. Na značku „chodci, přejděte na protější chodník“ je zřejmě vypsána soutěž, komu se ji podaří umístit na nejabsurdnější místo. Umístění vedle čtyřproudé silnice bez přechodu už je naprosto běžné. Už jsem ji viděl i u čtyřproudé silnice bez přechodu, kde na druhé straně žádný chodník není. Tohle umístění, kde jsou to čtyři pruhy bez oddělení a na druhé straně svodidla, tomu ale může směle konkurovat.

Staňa Míček

Já vím, že Veselí nad Moravou nikoho nezajímá, ale máme tu něco vzdáleně podobného. V těchto místech https://mapy.cz/s/ferehadeha je plot. Samozřejmě je v něm díra, která je pravidelně zacelena, aby byla následně „někým“ znovu vytvořena. Chodí tam opravdu hodně lidí, hlavně mláďat do škol. Na leteckém snímku jde krásně vidět vyšlapaná cesta. Ale oficiální to není, je to přece blízko kolejí! Co kdyby tam chodili lidi!?!
Prodloužení podchodu do prostoru za depem neprošlo, tak by mohli alespoň tuto cestu zlegalizovat.

tarten

No, a přitom by stačilo tu cestu od kolejí oddělit modrým zábradlím.

Staňa Míček

Hlavně vydláždit. Je to pěkné bahýnko, když je mokro. Paradoxně právě když je mokro, tak lidi jdou po štěrku přímo v profilu koleje….
A přitom by stačila MODRÁ dlažba a ŠEDÉ zábradlí. 😁

tarten

Šedá na modré místo modré na šedé? Víte co by stála studie na takový atyp??

Granja

Možná by to ani neprošlo, protože Modré zábradlí zatím nereaguje.

Zlámalík

No je tam ulice Národních mučedníků, tak přece to nebudou spravovat, museli by to i přejmenovat – blázníte? 😉

Jaaa

Tak už nám začala rekonstrukce na pergolu. Trik jak to pak hůř brzdit…

Petronius

Neuvěřitelné!

Pražec

Pro všechny, kdo brblají nad vysokou cenou:
ráčili jste si všimnout toho naprosto č**ácky umístěného plynovodu, který se bude muset přeložit? V galerii je to foto č. 3.

Gale

Ten zůstane tak jak je, nová brána bude o dost výše až v betonové části zdi. (mmch jedná se o přípojku distribuční sítě před hlavním uzávěrem). Ocelová část plotu také zůstane beze změny.
Podle odkazované zd je asi největší položkou opěrná zed podél koleje 13a (nejbližší k plotu), chodník bude rozšířen až k ní. Jinak to zahrnuje jen díru do zdi, nová vrata, vyasfaltování a zábradlí (šedé :)).
Inu, vybourat jen novou bránu a přeparkovat auta by asi bylo moc snadné, ještě by se jeden mohl ptát proč to už dávno nebylo..

MiB

A bude tam modré zábradlí?

Tomáš

V době šedého moru tam bude maximálně šedivé a to možná ještě jen sloupky. Přitom klasická krásné červenobílé to tu zacházku nejen zkrášlilo, ale ještě vedle lidí, kteří hůř vidí nebo za chůze mastí kapesní počítače.

tarten

Když nesmí být podél, bude napříč.

Petr

Konečně.

Martin Hanzal

6 týdnu a 4 míče za práci pro jeden bagr a dva maníky na dva dny? Česko je vážně země příběhů…

Huh

A 30 let čekání k tomu 😂

Milan

Vy víte co všechno se má dělat, aby to finálně nějak slušně vypadalo a nebyla to jen polovičatá práce ukončená pouhým zbořením stávajícího nesmyslného plotu? Zejména se (podle Vás) nebude předlaždovat (ať již dlažbou shodnou jako na tom chodníku povél magistrály od TRAMvaje za muzeem či dlažbou nádražních nástupišť) slušně velká plocha dnes od magistrály za tím plotem o rozměru cca 800m2 ( https://mapy.cz/s/junofudece) nově: a) ještě se zábradlím oddělující jí od k ní přiléhající stávající nejkrajnější/nejzápadněší železniční koleje nádraží b) vyvýšená na úroveň nástupiště k přidané další kusé/slepé koleji – https://mapy.cz/s/lubohomuha, pro níž by sloužila jako nové boční nástupiště,… Číst vice »

Milan

Ještě k té ceně podstatná otázka – je s/bez DPH 21% = s/bez odvodu cca 1milionu státu?

Stavební práce jsou totiž služba, z níž se státu odvádí snad základní sazba DPH – nestačí si jen započítat náklady na materiál, stroje a pracovníky (nejen jejich výdělek, ale i náklady na za ně odváděné daně a sociální i zdravotní pojištění odváděné zaměstnavatelem), ale i tzv. přiměřený zisk firmy a odvod DPH!

Pavouk

O tomto zoufalém plotu trefně hovoří také architekt Adam Gebrian v jednom z dílů o hlavním nádraží (asi tak po 11.minutě):
https://www.stream.cz/gebrian-plus-minus/hlavak-sherwood-a-okoli-priserne-centrum-prahy-mista-kde-jste-nebyli-a-ktera-vam-vyrazi-dech-64883251

Erik

Za 3,8mil vam ten plot/branu otevru sam a jeste vam ho natru zdarma. Strasna cena za zpruchodneni.

mlokXCM

Jste se měl přihlásit.

Jaaa

To by tu nabídku musel někde najít. 😉

Vojta Svobodný

tak ja doufam, ze v cene je i nejaka solidni uprava chodniku

Jan Novotný

lol

Milan

přesně – co všechno se má dělat, aby to finálně nějak slušně vypadalo a nebyla to jen polovičatá práce ukončená pouhým zbořením stávajícího nesmyslného plotu? Zejména se nebude předlaždovat (ať již dlažbou shodnou jako na tom chodníku povél magistrály od TRAMvaje za muzeem či dlažbou nádražních nástupišť) slušně velká plocha dnes od magistrály za tím plotem o rozměru cca 800m2 ( https://mapy.cz/s/junofudece) nově: a) ještě se zábradlím oddělující jí od k ní přiléhající stávající nejkrajnější/nejzápadněší železniční koleje nádraží b) vyvýšená na úroveň nástupiště k přidané další kusé/slepé koleji – https://mapy.cz/s/lubohomuha, pro níž by sloužila jako nové boční nástupiště, které si… Číst vice »

Milan

Vy víte co všechno se má dělat, aby to finálně nějak slušně vypadalo a nebyla to jen polovičatá práce ukončená pouhým zbořením stávajícího nesmyslného plotu? Zejména se (podle Vás) nebude předlaždovat (ať již dlažbou shodnou jako na tom chodníku povél magistrály od TRAMvaje za muzeem či dlažbou nádražních nástupišť) slušně velká plocha dnes od magistrály za tím plotem o rozměru cca 800m2 ( https://mapy.cz/s/junofudece) nově: a) ještě se zábradlím oddělující jí od k ní přiléhající stávající nejkrajnější/nejzápadněší železniční koleje nádraží b) vyvýšená na úroveň nástupiště k přidané další kusé/slepé koleji – https://mapy.cz/s/lubohomuha, pro níž by sloužila jako nové boční nástupiště,… Číst vice »

tm2

konečně!

David

Nejparadoxnější je, že tam průchod na první nástupiště byl, ale poté co město vytvořilo nový chodník podél magistrály, tak SŽ ten průchod zahradila plotem.

Bram

Správa železnic prostě a jednoduše ty lidi stále nemá ráda. Je to smutné, ale je to tak. To zahrazení díry v plotě pro průchod z nového chodníku podél severojižní magistrály na hlavní nádraží jsem prostě nechápal, když se tak stalo. Ale vysvětlil jsem si to sám pro sebe nakonec tou první větou mého příspěvku :-).

pony

Na webu CD mate provozni dobu na hlavaku do 00:30 a pak prijdete v 00:10, ze chcete projit na zizkov a ochranka vas posle do haje, ze uz to stejne zavreli… privetivost musi byt.

nowas

Okolo 0:30 odjíždí poslední vlaky, takže to je blbost, ne?

Pezos

Blbost možná, ale nic nebrání tomu, aby to byla realita.

Huh

Stejně jako průchod kolem pošty na Masaryčce, svého času SŽ vadilo, že na osobní nádraží, které tvoří slušnou překážku pohybu v centru, chtějí chodit cestující 🙂 A takhle to má SŽ vždy, pamatuji i chvíli chybějící plot ve Vršovicích, který byl neprodleně zalátán – chodili tam lidi 😆 Dnes je tam naštěstí podchod místo plotu.

Vavrroch

Věřím, že po odstranění plotu zde bude pohyb osob urbanisticky citlivě usměrňován novým modrým zábradlím a stylovým kontrolním stanovištěm berlínského střihu.

Dejf

jo a tuhle malou zlomyslnou levárničku by měla sž shořet v pekle celá, ale co už. normální přístup by byl udělat rampu od křižovatky legerova x vinohradská, uklidit ten bordel co tam dole mají a třeba k tomu přidat i výtah.
no to by ale byla služba cestujícím, to se zásadně nedělá.

Milan

Vždyť jako rampa mezi hlavákem a křižovatkou Legerova x Vinohradská slouží právě ten chodník podél magistrály! Co mi v daném místě naopak naprosto toálně chybí je: A) druhý/(severo)východní vestibul stanice =M=A Muzeum, který by (bez dosavadní nutnosti přestupu s =M=C na jeden, a to naprosto nejkratší, mezistaniční úsek celé sítě metra v Praze) přímo propojil s hlavákem uvedenou stanici =M=A https://mapy.cz/s/dokujomora , protože by se nacházel pod kolejištěm hlaváku jižně od všech jeho nástupišť (s jejichž konci by byl propojen schodišti/eskalátory) a s východním koncem samotné stanice =M=A Muzeum šikmým tunelem vybaveným 3mi až 4mi pojízdnými chodníky – https://mapy.cz/s/lokubeluze !… Číst vice »