SŽ začala odstraňovat plot u hlavního nádraží, prodlouží chodník na 1. nástupiště

Chodník v Legerově původně končil zdí a plotem. Pramen: Správa železnicChodník v Legerově původně končil zdí a plotem. Pramen: Správa železnic

Hlavním důvodem je bezpečnost lidí přicházejících pěšky po chodníku směrem od Muzea a Vinohrad.

Správa železnic (SŽ) dnes zahájila malou stavbu, která odstraní velkou nelogičnost u pražského hlavního nádraží. Jde o zpřístupnění 1. nástupiště z chodníku podél magistrály (Legerovy ulice), který město postavilo a zpřístupnilo v roce 2020. Součástí stavby je i odstranění plotu mezi stanicí a ulicí.

„Pohodlnější a bezpečnější přístup by měl být hotový do šesti týdnů,“ uvedl šéf Správy železnic Jiří Svoboda na síti X. Právě bezpečnost lidí přicházejících pěšky po chodníku směrem od Muzea a Vinohrad je hlavním důvodem stavby. Chodník dosud nelogicky končil zdí a vjezdem na parkoviště.

Správa železnic přitom zakázku vypsala pod krycím názvem Komplexní rekonstrukce zastropení nové odbavovací haly ŽST Praha hl. n. s tím, že jde zatím o takzvanou nultou etapu. Odhadovaná cena byla 3,8 milionu korun bez DPH, podrobnosti k vítězi a průběhu tendru zatím na profilu zadavatele nejsou.

Později má přijít na řadu první etapa za stovky milionů korun, která zahrne přestavbu haly nádraží (do které zatéká) pod magistrálou včetně opravy vozovky samotné magistrály. Budoucí podoba nádraží vzešla z architektonické soutěže.

Zahájení prací. Pramen: Správa železnicChodník v Legerově původně končil zdí a plotem. Pramen: Správa železnicZahájení prací. Pramen: Správa železnicChodník v Legerově původně končil zdí a plotem. Pramen: Správa železnicNový chodník v Legerově ulici otevřelo město v roce 2020. Pramen: FB Adama ScheinherraChodník podél magistrály, původní stav. Pramen: FB Adama Scheinherra
Tagy Praha hlavní nádraží Správa železnic
78 komentářů