SŽ vypsala tendr na proměnu železnice v Kladně. Maximální cena je 4 miliardy
Stanice Kladno po modernizaci. Pramen: SŽ
Ve stanici Kladno vzniknou tři nová nástupiště, z toho dvě ostrovní. Městská zastávka se posune blíže k centru.
Autobusy z Kladna/na Kladno již nebudou smět jezdit na Veleslavín, ale jen na tu novou zastávku u letiště.
Pro Kladeňáky jezdící autobusem neskutečné zhoršení. Nyní dojedou autobusem na Veleslavín a přestoupí na metro. Nově dojedou autobusem z Kladna na letiště, tam počkají na vlak a z vlaku teprve přestoupí na metro nebo tramvaj. To je asi tak o čtvrt hodinu na každou cestu více. A asi i dražší. Proč proboha?
Nezapomeňte, že velká část těch, co dnes jezdí autobusem, pravděpodobně budou jezdit vlakem. Z něj pak budou moci přestoupit na všechny tři linky metra.
K autobusům: jak víte, že nebudou jezdit na Veleslavín? Podle posledních vizualizací zůstane autobusová stanice na Veleslavíně zůstane v podstatě v současné podobě, tedy dá se předpokládat, že tam autobusů bude jezdit stále dost.
Autobusy z Kladna nebudou jezdit na Veleslavín. Budou jezdit jen na tu novou zastávku na letišti. Lze jednoduše dohledat. To už je rozhodnuté a neměnné.
Jak jste přišel na to, že většina lidí bude chtít jezdit vlakem, když to na něj většina kladeňáků má řádově dále než na zastávky busů?
Já bych měl velký respekt vůči těm tvůrcům vizualizací, kteří by si troufli dát na ty obrázky světlých zítřků běžné zástupce místní populace. Nějak mi nejdou dohromady ta nádraží a ty zastávky se samými mladými, krásnými, štíhlými, společensky oblečenými a usměvavými lidmi. Připadá mi to stejný fake, jako americké filmy.
To se lehko rekne, ale hure udela, musite pracovat s tim, co vam dovoli SW, co mate v knihovne,… to by musel nekdo nejdriv takove postavy vytvorit…
A než ten posun Města, snad se spíš měla přidat zastávka Sítná.
Já bych udělal (což se s touto stavbou nijak nevylučuje) Kladenský zavináč, bylo by to jediné město se železnici – zavináčem, celosvětová rarita. Ostrovec – tam kde je (dál za zatáčku se bohužel nevejde), Švermov – tam kde je, a dál na fabrickou vlečku: Dubí opravdu v Dubí na křižovatce s Dubskou, a Kročehlavy co nejblíž zástavbě a centru Kladna.
I přes zdánlivě šílený zavináč by to pokrývalo přijatelně velkou část Kladna a bylo použitelné i jako místní doprava. Ne jako dnes, nulová provázanost na železnici, nulová provázanost na Prahu, hodně autobusů chaoticky křižujících centrum (a nenavazujících).
Myslíte něco jako ve Vídni? https://de.wikipedia.org/wiki/Ringlinie_(Wien)
Když jsem četl zavináč, myslel jsem, že myslíte tu trasu zrušené vlečky z hl. n. k žst. Kladno-Prádlo. To kdyby se bývalo stihlo, než se ta stopa zastavěla, by bylo z hlediska obsluhy města také zajímavé.
Myslite trat co vedla primo pres centrum?
Význam pro Kladno se mi zdá pramalý. Na Kladně zlepšení přístupu pro ZTP, zkomplikování přístupu všem ostatním. K-Město je celkem jedno, jestli je z jedné nebo druhé strany silnice. „Moderní“ přístupy vzdálenost navíc určitě natáhnou. Dvojkolejka je samozřejmě velký přínos.
@jarda2 – Vést trasu místo na Ostrovec směrově do Slaného
A to by si pán sklonově představoval jak? Ono to není právě Polabí.
(odpovídám takto, protože pod příspěvkem je nesouvisející debata)
No vypadá to hezky, hlavně ta souprava plně naložených Wapek … čímpak – uhlí se Kladně / Tuchlovicích netěží, z pánve se už tudy hnědé uhlí v době dokončení vozit nebude, ani teoreticky.
Když už se to bude modernizovat do Kladna, tak by stálo za to protáhnout drátizaci až do Kralup …
Mohla by to být souprava vápence z Mořiny, přes Kladno je jedna z možností jak to rozumně odvézt.
Na Kladno se vozí uhlí do elektrárny(teplárny) s instalováným výkonem 472MW sice přes Kralupy ale může jet odklonem.
Poslední důl Schoeller(Libušín) skončil 2002 kam se po skončení těžby vozilo Ostravské uhlí pro PK Ústí n/L.
Viz moje odpovědi. Ano.
Jezdit z Kladna na Ostrovec na letiště je psycho. A přitom by stačilo říct na trať na letiště nemáme vůli a ty Bubny trochu poupravíme,aspoň na 60.
Na letiště běží projektová příprava. Pokud teda přípravu nepovažujete za zbytečnou a za překopnutý kabel může ten, kdo ho tam dal.
No…takovým tunelem do Berouna už teoreticky nejméně 2 roky jezdíme…
O trati do Kladna/na letiště se taky mluví nejméně 5 let.
Tak podle Andyho už se staví 🙂 A rovnou to označil za stavbu desetiletí!
https://www.youtube.com/watch?v=LsA2zpLQyH4
No ona ta stavba jako celek (Praha-Kladno) již byla zahájena. Modernizace Negrelliho viaduktu a úpravy na Semmeringu byly jednou z etap této stavby.
Existuje ještě jiné město na světě, kde mají tramvaj na střídavý proud? :)))
Zermatt a najdou se i další. https://en.wikipedia.org/wiki/Gornergrat_Railway
Třeba vlakotramvaj v Karlsruhe – na infra DB na 15 kV / 16,7 Hz, těsně přede najetím na tramvajové koleje je dělič / stykové místo na tramvajové = napětí …
Na to, že zastávka Kladno Ostrovec bude konečnou něčeho, co bude zřejmě asi nejfrekventovanější příměstská/městská linka v ČR, tak jsem zvědav, zdali ta zastávka o dvou nástupištích bude kapacitně stačit (předpokládám, že jedna kolej bude muset být volná i pro průjezdnou dopravu za konec elektrizovaného úseku.
Stanice bude o dvou průjezdných kolejích s nástupišti a jednou kusou pro uklizení osobní soupravy. Více se nevejde.
Rekonstrukce bude super – zastávka Kladno-Město obslouží jednu ze dvou hlavnách kladneských tepen, je velmi blízko nemocnice /vykukuje i na vizualizaci/ a okolní sídliště, nádraží Kladno je přímo vedle dlouhého pásu velké kladenské nákupní zóny rozprostírající se podle druhé hlavní kladenské tepny na jejíž protější straně je opět velké sídliště po celé její délce..Potud palec nahoru. Co je ale óbr kraviva stáčet dvojkolejnou trasu na zastávku Kladno-Ostrovec kde jsou jen zahrádky a doslova pár starých rodinných domů – mnohem logičtěší by bylo vást trasu směrově do Slanýho..
jedná se o rekonstrukci ve stávající stopě…
Čímž to i skončí, protože pro zásadní přeložky celých úseků (jako např. Praha – Beroun – Zdice – Rokycany – Plzeň, Nezamyslice – Brno, ČB – Veselí n. L. atd.) není důvod.
Do Kladna to zas tak daleko nebude, a kdo bude pospíchat do Rakovníka, tak to pojede přes Beroun (R budou Praha – Beroun jezdit 16 minut, Ex dokonce 13)
Nikoliv. Tlačíme pro nákladní dopravu pokračování elektrizace do Kralup.
Jako objízdnou trasu pro úsek Holešovice – Kralupy? Jen Kladno – Kralupy by předpokládám asi samo ekonomicky nevyšlo.
Ne, hlavním důvodem , kromě Kladna samotného, je záměr jezdit elektricky na letiště, Jenče a do Nučic.
Elektricky do Nučic jakože přes Jeneček?
Ano
Jak chcete jet z Holešovic přes Kladno? Max. Z Libně, přes Bubny
Z Holešovic do Kralup a na Kladno ….
Když se všechno posuzuje „ekonomicky“ od zeleného stolu, tak výsledkem jsou na trati s rychlostí 160 výhybky na rychlost 60, protože tyhle ekonomicky vyjdou, ale „rozumné“ výhybky na 100 nebo 120 už ekonomicky „investičně“ nevychází … se zvýšenými provozními náklady se nepočítá, ty pak převýší onu investiční úsporu ….
Šedesátkové výhybky ale pro předjízdné koleje stačí. Navíc tímto způsobem nejsou téměř zkracovány staniční koleje, což není případ výhybek na vyšší rychlosti. Něco jiného jsou výhybky ve spojkách, tam by měl být alespoň na jednom zhlaví standardem osmdesátkové (či stovkové) výhybky, ať se dá rychle přejíždět při výlukách.
To by do Kralup mohla být po 170 letech i druhá kolej, těleso bylo v roce 1855 stavěno na dvě koleje.
To rozhodně…když je tam intenzivní nákladní doprava…
Udržovat kvůli 20 km neelektrifkovné trati provozní zázemí trakce 70, 80 je ekonomický nesmysl …
Tak tlačte dál … ještě to chce dodrátovat do Neratovic …
Až do Vsetat + plus Tišická spojka. Už se děje. Běží SP.
Do Slaného by to musela být zcela nová trasa. Jízda starou trasou přes Knovíz s úvratí v Podlešíně je možná šoto, ale taky nesmysl.
Nebo staronova…
https://en.mapy.cz/zakladni?x=14.0288892&y=50.2041984&z=14&q=akce%20kladno&source=base&id=2234255
Ale to byla uzkokolejka… 🙂
Ty oblouky umožňují 20 km/h? Já jen, aby to na bicyklu nebylo rychlejší, autobusem za 1/3 času a polovinu paliva.
Tak jasně že nová trať – přibližně v oblouku přes Libušín a Smečno….s rozdvojkou na 1.)Kralupy a 2.)Louny, Chomutov…
Návrh vypadá ku podivu pěkně, ale že to začně příští rok, tomu nevěřím ani omylem, ale střídavá soustava? To kdo zase vymyslel?
No příští rok se začne kopat na víc místech na Kladně a v jeho těsném okolí – tahle železnice, západní čtyřpruhový „obchvat“ Kladna a zkapacitňování dálniční křižovatky D7xAviatická na letiště a posunutí D7 a výstavba mimoúrovňové křižovatky D7xD0 … (v současnosti je jen jedna silnice)
Není ten „západní čtyřpruhový „obchvat“ Kladna“ náhodou u východní části města?
přesně tak – potvrzuju – ten „Západní obchvat“ bude na samém východě Kladna za OC v Kročehlavech kousek od Hřebče 😀 😀 😀
To vymyslel někdo, komu vadí velké energetické ztráty na stejnosměrné soustavě, potřeba zesilovacího vedení a měnírna navíc.
Kdyby zázrakem celé Polsko přešlo na střídavinu, tak můžou odstavit celou jednu uhelnou elektrárnu, tak velké jsou ty ztráty.
Které vykompenzujou ztráty na trafech a hmotách mašin, výluky, investice do infrastruktury, do rekonstrukcí vozidel. A to nejsou jen tratě SŽDC, to jsou vlečky, depa, ranžíry, spojky, důlní dráhy, které asi nejsou v režii Správy železnic a všechno se bude muset předělat. Na to, ku podivu, přišli už v 70. letech, že bude mnohem výhodnější dál sever dělat stejnosměrný a jih střídavý. A to byl tenkrát střídavý proud pro regulaci lokomotiv výhodnější, dnes je tomu naopak.
V 70 letech neměly 6 MW lokomotivy, pro jejichž výkon 3 kV ss soustava nepostačuje. Navíc to nebylo výhodnější, ale jednodušší (jako mnoho věcí tenkrát – neřešit, odložit jako zabezpečovač pak střídavé pohony…).
Pardon, dámy to asi neřešily…
Tak proč 163 a 363 váží stejně, že se ptám.
A ty důlní dráhy v podzemí se budou muset předělávat z jakého důvodu? Ta v Českém Krumlově jezdí na stlačený vzduch.
Tak 163 má místo trakčního trafa kus betonu. Předpokládám že prostě tolik dvousystémovek nebylo potřeba a pokud by ta potřeba vznikla, tak by se to tam doplnilo a tak se počítalo s hmotností v plný palbě skrz trakční vlastnosti. A tak vzniklo Reso…
V návaznosti na drátizaci ČT – Brno, Přerov – Brno, Karlovy Vary – Chomutov bohužel nikdo v první polovině 80. let dvousystémovky důsledně neřešil.
Šéfoběhář FMD / ÚŘ ČSD se tím sice z hlediska TP zabýval, pravděpodobně se předpokládalo, že se objednají v době zahájení drátizací, leč přišel listopad 1989 a bylo „po vtákách“. V nové době se sice začalo drátovat, ale lokomotivami trakce 30 se nikdo nezabýval …
A pokud si někdo musí vymýšlet lživé důvody, aby si oddůvodnil odpor ke změně, tak je to špatné…
Důlní a elektrárenské vlečky a uhelné dráhy do cca 15 let skončí a kolik jiných vlecek je elektrifikovanych?
Moc jich právě elektrifikovaných neznám…
A prosím pěkně, proč myslíte, že střídavý proud byl pro regulaci lokomotiv výhodnější než stejnosměrný, ale dnes je tomu dle vás naopak?
Protože tenkrát se dala střídavina regulovat bezztrátově odbočkami na trafu (laminátky, plecháče) zatímco pro stejnosměr nebylo nic jiného než odporovka. Dnes polovodičové výzbroje pracují se stejnosměrem, dokonce i ta střídavina se před vstupem do měničů usměrní. Před tím ale musí projít trafem které na stejnosměru odpadá. Navíc je na stejnosměru mnohem jednodušší rekuperace – není třeba na lokomotivě uměle vytvářet sinusový průběh rekuperovaného napětí. Jediný háček je že stejnosměrné napájení používá proti střídavině hodně nízké napětí, což znamená velký proud a velké ztráty. Proto je střídavá soustava považována za výhodnější, přestože lokomotiva je proti stejnosměrné podstatně složitější.
Ta složitost není tak výrazná, jde v podstatě o transformátor a pár prvků navíc. Stejně by místo trafa u lokomotiv byl balast, tak je to víceméně jedno.
Postavíte TV tak, aby mohlo být ve výhledu použito pro střídavinu a zatím se bude jezdit na =.
Kromě Správy železnic a dalších i my.
Realizovat moderní železniční spojení ve 190 let staré trase Lánské koněspřežky je tedy rozhodně počin. Když už je to špatně vytrasované vylepšíme to předimenzovnou stanicí v Kladně s patřičným množství betonu a voličům to prodáme jako moderní rychlodráhu pro 21 století. To, že vlastně obkružujeme Kladno a pro cestující z centra to bude znamenat další zbytečné přestupy na autobus jaksi nevadí. Opravdu paskvil od A až do Z.
Ovšem nepaskvil by měl zdržení deset let až nekonečno (ekonomické hodnocení by nevyšlo). Mne třeba vadí, že trať nebyla přetrasována blíž k městu Unhošť, zhruba nějak takto: https://mapy.cz/s/lonalarota. To by bylo výrazně jednodušší a levnější, než dělat na Kladně podzemní dráhu.
Že je v ČR mizerná příprava staveb ještě není argument aby se postavil paskvil. Je potřeba řešit problémy tam kde jsou a ne argumentovat jiným problémem. Nejlepší by bylo vést spojení novou co nejpřímější trasou s minimálním záborem orné půdy a stávající trasu sanovat. Pod Kladnem jedině podzemní trasu opět s minimálním záborem a negativními vlivy na ŽP v městě. Takto se vracíme do 50 let min století, kdy se začaly elektrifikovat Rakousko-Uherské tratě. Poloha „vejhybky“ na kraji města bude mnoho obyvatel odrazovat od jejího používání, ti pak budou používat k dopravě jinou alternativu. Chyba se stala hned na začátku… Číst vice »
Jste nebetycne naivní. Územně neprojednatelné. Tečka. Budme radi za tohle.
Unhošť má ani ne 5000 obyv. To se nevyplatí.
Tento nápad je tu už pár let a zcela nepochopitelně se k tomu SŽ i předchůdci stavěli přezíravě. Stále to není nemožné a úplně neprosaditelné, ale je nutné na to tlačit z více stran. Má to smysl i v tom, že se pokryje ví e obcí a plošně větší území.
To je zrovna příklad přeložky, která by jistě smysl měla.
Ale na něco takového můžeme rovnou zapomenout:
https://mapy.cz/s/kogonakujo
Na Kladně, ne v Kladně.
https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=640
Vidíte, to jsem nevěděl, beru zpět a omlouvám se. 🙂
My stejně jezdíme na Kladno a na Mělník :o)
Nebo třeba na Lhotku. Asi záleží, jak se to líp vyslovuje.
Já jezdím na Vsetín
V pohodě, někteří známí z Kladna mě tímto zásobují pravidelně:-)
A to si vemte třeba tu Hostivici, nebo ty Hostivice, ať to máme na trati 😄
Které budou klíčové tím, že v přechodné etapě budou vlaky do Rakovníka jezdit přes Semmering 😀
Big Fat Fabulous Woman má pravdu „na Kladně – na Kladno“ je ustálený úzus – stejně jako v určitých pražských čtvrtích: na Zličín, na Řepy, na Černý Most, na Chodov, na Háje, na Opatov, na Roztyly, Na Stodůlky, na Butovice, na Smíchov, na Anděl, na Újezd, na Malou Stranu, na Starý Město, na Vinohrady a „na“ mnoho dalších….
Ano, stejně tak ale lze použít v Kladně.
Používat si můžeš co chceš – jsme (alespoň papírově) svobodná země – ale z místních by to takhle nikdo a nikdy neřekl… A o to tady jde..
A admine všimni si že v komentech VŠICHNI píšou „na Kladně“ a ne „v Kladně“ …. Je to všeobecně zažitý slovní spojení… Ale piš si sem co chceš – je to tvuj web..
Já píšu v Kladně.
Já v Kladně dokonce bydlím. 🙂
Zajisté. Ale do Zličína, v Žižkově nebo ve Smíchově lze použít rovněž.
Jen „ve Vinohradech“ zní divně.
Skoro všechyn příklady, které jste vyjmenoval, souvisí se stanicí metra, a tam se ustálila předložka „na“. např. dříve by nikoho nenapadlo říct „jsem na Kobylisích“ ,ale od doby, kdy je tam stanice metra, se to používá běžně.
Ustálený úzus je to možná v Kladně a okolí, ale všude jinde říkáme v Kladně. Btw. na Stodůlky a na Butovice jsem v životě neslyšel.
Na Slovensko / do Slovinska (Slovenska republika)…
Což je právě ten příklad opaku, který potvrzuje pravidlo – „ve Slovensku“ je takové…divné…
Názor: Při nákladech okolo 10 miliard už se to mohlo rovnou stavět v nové stopě jako „kladenské metro“, které by mělo o parník větší společenský i ekonomický efekt. Škoda, že je naše železnice pořád zaprděná ve 20. století.
Nemohlo. To by nebylo za 10 miliard, to by bylo totiž tak za 20 miliard. Doby, kdy se pražské metro stavělo za miliardu na kilometr jsou pryč, krom toho podzemní železniční zastávky by oproti stanicím metra byly výrazně dražší, neb jsou zhruba dva a půlkrát delší. A o větším průřezu železničních tunelů oproti tunelům metra snad ani psát nemusím…
Ano souhlasím, že by to bylo dražší možná až ke 30mld, ale ekonomický benefit by byl také výrazně větší. Cestovní doba by se lidem zkrátila o cca 20min (oproti té navržené variantě), a to už není zanedbatelné.
Souhlas s tím, že dráha v současné stopě ani zdaleka nevytěží potenciál spojení.
Jenže stále zůstává otázka, kdo by zaplatil tunelový průtah Kladnem. Je to pálka a ekonomika bez nákladní dopravy těžko vyjde… Ledaže by Kladenští udělali sbírku :o)
Hustota zalidnění na Kladně je srovnatelná se sídlišti v Praze, kde jezdí metro, takže ten tunel pod Kladnem by nemusel být zas takový ekonomický nesmysl.
Navíc na Kladně už jedno metro mají… jenže je moc hluboko a musí se tam výtahem…
Tímto měřítkem vám vyjde Metro i na Jižní svahy ve Zlíně.
Tak 20 miliard rozdílu. To jsou 2000 kč na obyvatele ČR nebo taky 300.000 Kč na obyvatele Kladna, vč. nemluvňat.
Já bych ty myšlenky možná úplně nestavěl proti sobě, něco na ten způsob se vždy dá dodělat a že to „teď“ pomůže aspoň trochu je asi nesporné – a pro ND je to pak přínos „navždy“.
Víc mě mrzí, že když už se řeší Střešovický tunel, že je pořád uměle vytvářen přestupní bod Veleslavín. Přitom ten tunel mohl jet „rovně“ ještě pod Libocí, a z Hradčanské do Ruzyně klidně komplet na 120-160 km/h. To by byl slušný základ pro cokoli rychlejšího tím směrem, a taky by to slušně kompenzovalo časovou ztrátu v „žirafě“ ve směru na letiště.
Mně se zdá Veleslavín slušný kompromis a použitelný přestupní bod na MHD. Proti těm 6 min metra z Veleslavína na Hradčanskou bys mnoho nenahnal, dokonce i při vůli (samozřejmě chybějící) P-Dejvice posunout, pěší dostupnost na nástupiště metra pod 5 min nepůjde. A uvaž, že za 40-50 let bude na Veleslavíně i podchod k vlakům.
Možná bylo, ale takhle vám stejně půlka Kladna tím vlakem jezdit nebude a zůstane u autobusů. Protože použitelná MHD od vlaku je zrovna něco co na Kladně opravdu nehrozí.
Opravdu nemohu než nesouhlasit, MHD Kladno jako připoje k vlakum nebude fungovat nikdy
což ovšem není chyba železnice
To je dáno prostorovým uspořádáním města.
Pokud si budu vybírat mezi:
1, autem od domu
2, autobusem na rohu přímo do Prahy
3, autobusem na rohu k nádraží a tam přestup na vlak do Prahy
Pak ten vlak prostě populární nebude…
A co když ten autobus nebude financován z veřejného rozpočtu, ale vlak ano?
Tedy – co když si ten autobus budete muset zaplatit?
A dneska snad jezdí autobus zadarmo?
Pokud se pamatuju, tak v předpidových dobách jezdilo mraky „neobjednaných“ busů …
Naše železnice je hlavně furt „zaprděná“ v tarifu kilometr za korunu pade, nebo kolik to aktuálně je 😀
Tady platí PID. Zapomeňte na one ticket, nebo nedej bože na tarif ČD, protože doprave se bude teprve soutěžit.
Kocourkov.
Je uvažováno do budoucna o elektrizaci pražského semmeringu? V okamžiku, kdy budou dráty z Bubnů do Kladna se to jeví jako nanejvýš logické, mohly by tudy například jezdit rychlíky, co dnes končí na Smíchově, až na letiště.
Ano, už je to snad ve stavu záměru proveditelnosti.
Ano uvažuje se o trianglu u Jence v rámci akce zaokrouhleni letiště VH
Zajímavá výstavba elektrizace. Začnou jako ostrovní systém a možná se to někdy povede propojit. Chtělo by to zjistit, ve které stavbě bude TNS. A někde jsem zaslechl, že to má být rovnou AC.
Do té doby budou pořád jezdit v dieselu, dualy se u nás moc nenosí.
Určitě to bude AC.
A ano, bude se tam jezdit v dieselu stejně, jako se jezdí v dieselu do nově elektrizovaných Střelic. A tento stav bude trvat do doby, než se dráty dodělají až do zastávky.
Ano, půjde o střídavinu, doplnili jsme do článku.
Dovolil bych si predikci: Až bude hotový celý úsek Kladno Ostrovec – Praha Ruzyně, dojde k jeho elektrizaci. Přitom se jako vedlejší záležitost zelektrizuje i semmering a třeba dojde i na akumulátorové vlaky, které budou jezdit na napájení z troleje z Masarykova nádraží až po Výstaviště (bude hotova i modernizace úseku Bubny – Výstaviště) a do Ruzyně dojedou na akumulátory. Je to nějakých 10 km bez troleje, sice do kopce, ale to by měla zvládnout i jednotka s nepříliš těžkými a rozměrnými akumulátory. Přeci jen se vývoj za deset let posune a to, co ještě dnes běžné úplně není, běžné… Číst vice »
S akumulátorovou trakcí bych byl opatrný …
Což bude asi 2 roky. Otázkou je, zda by bylo možné od železnice odříznout na více než rok Čepro ve Střelicích.
Proč by se tak mělo stát? Do Střelic se jezdilo i za současné stavby a navíc všechny sklady jsou propojeny produktovody.
Aby to nebylo moc jednoduchý, tak to udělají ve střídavině. To jako v té Kadani, takový střídavý ostrůvek ve stejnosměrném moři a už asi 2 roky tam elektricky nic nejezdí, protože není co. Aspoň že ten Uničov se udělal normálně.
Přičemž zrovna tam by to bylo úplně jedno, protože vše, co tam bude jezdit, bude stejně dvousystémové. Takže aby to nebylo moc levný, tak se naopak vyhodí prachy za několik nových měníren.
No, vzhledem k tomu, že až se to skutečně postaví, tak elefanty už budou v muzeu, tak asi ano.
Spíš tu v té době už budou ty elefantí čtyřvozovky na střídavinu.
Nikdy nebudou.
V případě Uničova je ta kauzalita opačná – aby bylo možné posílit stejnosměrné napájení koridoru za prostředky z EU, byla trať do Uničova elektrifikována stejnosměrně.
Zajímavé, že ještě před pár týdny byly všechny termíny dokončení od Kladna-Ostrovce po Ruzyni o rok dřív. Jak se dá to zpoždění jednoduše zakamuflovat. 😀
Reálně první termín, který dává smysl, je ten, který se objeví ve smlouvě o dílo. Všechny předchozí jsou v podstatě jen sny…tedy i současný 2025. Ještě se musí stále vysoutěžit a podepsat (jsou-li ostatní formální náležitosti ji hotové).
Posledních několik let se říká, že se začne stavět příští rok a ani ten letošní rok není výjimkou.
A ani ten příští nebude 😉
Dneska za peníze, zítra zadarmo :o)
Už 25 let, že?